[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:37

Pfff, zit hier even te stuiteren.

Lees op fb (en mensen hebben het ook al gecheckt) dat de menstartpas vanaf 2016 108 euro gaat kosten, een verhoging van meer dan 200%. Leuk voor de mensen met meerdere combinaties, want je schijnt met 1 pas onbeperkt aantal combinaties te mogen maken. Maar het betekent voor mij met 1 combinatie dus wel dat ik de hobby van anderen betaal. Kan dus wel op zoek naar andere hobby, want dit ga ik gewoon niet betalen. Moet ook nog x2, want zoonlief heeft dat ook. Erg jammer!!! -O- -O- -O- -O-

_Dingetje_

Berichten: 636
Geregistreerd: 11-06-12

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:40

:oo OMG dit meen je niet -O-

EmptyWords

Berichten: 10580
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:55

Ècht? Wtf!

Gem

Berichten: 17554
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:56

Heb je een linkje?

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:00


denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:03

kwita schreef:
denice schreef:
Hoi dames! Heeft iemand hier interesse in een antieke wagen voor een haflingermaat? C-klein paard past er voor.


4 of 2 wieler?

4-wieler!

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:09

Kunnen we niet protesteren? :+
ik wilde volgend jaar ook gaan starten -O-

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:14

Ik heb mail gestuurd, maar verwacht niet dat ze van het plan zullen afstappen, dus heb ook maar mijn passen opgezegd. Hopelijk zijn er meer die dat doen, maar dat betwijfel ik.

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:23

Tja of je bent er gelukkig mee omdat je met meer spannen / meer combi's rijdt of je bent er ongelukkig mee omdat je met een span rijdt. Het zou ook betekenen Tine dat je met Amerigo, Rembrandt en Samoerai maar een licentie hoeft aan te vragen als je met alle drie start (klopt toch wat ik zeg?). Dan hoef je toch niet op te zeggen, jij rijdt toch met meer combi's?
Lijkt me dat ze dat bij onder het zadel ook gaan doorvoeren en zul je dezelfde voors- en tegens horen...
Wat niet wil zeggen dat het niet veel geld is hoor, maar in jouw geval zou het gunstiger zijn.
Wat ik al jaren erg vreemd vind is dat als je onder het zadel een startpas hebt dat die niet geldt voor bij het mennen en de andere disciplines. Destijds met Bente moest ik drie passen aanvragen, een voor endurance, een voor onder het zadel en een voor mennen }:)

Nou we gaan weer verder :evaw:

janouk
Blogger

Berichten: 17969
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:32


tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:40

VHU: ik start alleen nog met Sam. Of nou ja, startte dus. Rembrand is met wedstrijdpensioen, Amerigo waarschijnlijk ook, hangt af of ik hem met medicatie weer op niveau kan krijgen. Zoonlief start ook maar 1 pony.

Onder het zadel bestaat een dergelijke startpas wel, die kost 1500 euro.

Ik vind het gewoon erg veel geld, een enorme verhoging waar dus nog helemaal geen bekendheid aan is gegeven, terwijl als je je startpas daarvoor wilt opzeggen je wel snel erbij moet zijn.

Ik vind gewoon dat je per combinatie moet betalen. Natuurlijk snap ik best dat mensen die veel combinaties hebben of willen hebben dit leuk vinden, maar eerlijk is het niet.

Die verschillende passen snap ik in zoverre, dat maar weinig menners ook onder het zadel rijden en andersom. Maar endurance zou bij pas ohz moeten horen, en mendurance bij menpas, maar ik dacht dat dat ook al zo was.

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:24

Welkom Puttertje! Mooie voorstellingspost.

Vind het rot dat ik zo weinig reageer; sorry.

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:46

Citaat:
Onder het zadel bestaat een dergelijke startpas wel, die kost 1500 euro.

Denk/hoop typefoutje?

Citaat:
Die verschillende passen snap ik in zoverre, dat maar weinig menners ook onder het zadel rijden en andersom. Maar endurance zou bij pas ohz moeten horen, en mendurance bij menpas, maar ik dacht dat dat ook al zo was.


Zouden er echt veel meer zijn als het makkelijker te regelen was. Endurance is aparte discipline, net als mendurance was. Tegenwoordig zit mendurance bij de menpas in. Endurance is nog steeds apart.
Dus ook nu nog zou het zo zijn als ik met Ollie onder het zadel zou willen, endurance en mennen ik drie passen zou moeten aanschaffen.

Maar begrijp goed dat je ervan baalt hoor :-) en ik zou het ook normaal vinden per combinatie, immers per combinatie heb je ook punten etc. Maar goed KNHS blinkt vaak uit in onduidelijke en bijzondere regelgeving :P

Puttertje heb je gemist sorry, welkom *\o/*

Avaluna als er een zich niet schuldig moet voelen ben jij het wel :(:) :(:)

baudyh

Berichten: 4319
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:58

@ dingetje. Ik kan Jarina niet vinden op horsetelex. Uit wat voor een hengst komt zij?
Als jullie puppy lekker loopt en een paar jaar ouder is kan je daar goed geld voor krijgen hoor.
Geluk blijft natuurlijk altijd bestaan. Ik weet natuurlijk niet waar je je puppy hebt gekocht. Als het een particulier is zou het kunnen zijn dat deze dat niet wist. Komt hij bij een handelaar vandaan dan zou het kunnen zijn dat deze hem niet goed genoeg vond. Ik kan zo niet zeggen waarom hij niet zoveel gekost heeft ( wat de ene niet veel vind kan de andere wel veel vinden hé)
Maar als je zo een paard heb als jij en hij kan leuk lopen kan je er over een jaar of 2 tussen de 5000 - 10000 voor krijgen. ( uitschieters naar boven)Mits je de juiste contacten hebt ;-)

Als die startpas echt 108 euro word ga ik hem denk ik afmelden en pas weer aanmelden als ik zeker weet dat ik weer ga starten. Neem aan dat dat dan voor 1 dec bekend is.

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:41

Ava: het enige dat rottig is, is al jouw tegenslagen!!!!!!! Hopelijk kunnen we je met al onze reacties wat afleiding geven!

Ik had KNHS gemaild. Mail terug en berichten op voicemail dat ik terug moet bellen. Het is nog heel vaag, maar alle leden krijgen (hopelijk snel) bericht over de nieuwe contributie. Volgens KNHS zal het maximaal 20 euro meer gaan kosten, maar in de meeste gevallen goedkoper zijn. Eerst zien dan geloven ;-). Die passen zijn met een paar drukken op de knop zo geactiveerd

Vraag me dan ook af hoe de registratie van winstpunten gaat worden.

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:46

Als het goed is krijgen alle leden begin volgende week per post een brief met uitleg. Maar ik zal dus inderdaad meer moeten gaan betalen. -O- Nog maar eens ernstig gaan nadenken of we in de sport blijven. Het kost tenslotte allemaal al genoeg.
Net ook weer dikke rekening van dierenarts gekregen voor onderzoek en medicijnen voor Amerigo.

janouk
Blogger

Berichten: 17969
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 17:52


Gem

Berichten: 17554
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:01

tine10 schreef:
Als het goed is krijgen alle leden begin volgende week per post een brief met uitleg. Maar ik zal dus inderdaad meer moeten gaan betalen. -O- Nog maar eens ernstig gaan nadenken of we in de sport blijven. Het kost tenslotte allemaal al genoeg.
Net ook weer dikke rekening van dierenarts gekregen voor onderzoek en medicijnen voor Amerigo.

Ik kan, net als Janouk, de link ook niet lezen, maar ben benieuwd. Wij hebben op 24 november najaarsvergadering, kunnen we er eens over brainstormen.

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:05

Geweldig Janouk en Anton!

Ik ben net voor het eerst (behalve dan met liggend vervoer voor ziekenhuisbezoeken) van het erf geweest! Met de hondjes en mijn ouders ff heerlijk genoten.

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:11


VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:55

Citaat:
Ik ben net voor het eerst (behalve dan met liggend vervoer voor ziekenhuisbezoeken) van het erf geweest! Met de hondjes en mijn ouders ff heerlijk genoten.

Super fijn Ava, had je ook ff nodig :(:) +:)+

Weet niet wat er met mijn apparatuur is maar zowel op phone als laptop kan ik momenteel geef filmpjes bekijken. Erg jammer. Moet Flash Player installeren maar dat heb ik al tig keer gedaan :o? :\

Nou we laten de boel de boel, meer inpakken dan wat we nu hebben gedaan (en schoonmaken pfff je weet niet wat je aantreft als je je vriezer na jaren van de muur trekt :x :oo enz enz) is niet mogelijk.

EmptyWords

Berichten: 10580
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:05

whaha janouk, das handig! als er maar eten is :P

ben wel benieuwd prutsmuts het gaat zijn met die startpassen....

gelijk heb je VHU, meer dan wat je kan, kun je neit doen.

smid is geweest, paard was gelijk weer super vrolijk

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:05

Janouk geweldig Anton idd donkerder. Ze zijn supergaaf samen. Heerlijk.
Ava. Lekker even naar buiten !! _/-\o_

janouk
Blogger

Berichten: 17969
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 07:35

avaluna schreef:
Geweldig Janouk en Anton!

Ik ben net voor het eerst (behalve dan met liggend vervoer voor ziekenhuisbezoeken) van het erf geweest! Met de hondjes en mijn ouders ff heerlijk genoten.


Top. Dat maakt je wereld weer wat groter.

_Dingetje_

Berichten: 636
Geregistreerd: 11-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 08:12

Ava _/-\o_ Dat is ff genieten voor je :(:)
@ Baudhy, phoe vader van moeder :? zal is een foto van zijn stamboom maken, kan ik al je vragen beantwoorden. Ons puppy comt bij Bert Jan Calis vandaan, en zal niet goed genoeg zijn voor de tuigsport, maar wel voor de mensport en daarbij komt ook nog dat hij twee piepies heeft (eigenlijk 3, want hij heeft zo vaak zijn hoofd gestoten dat er daar ook 1 zit :') ) Voor de een een probleem, maar voor ons niet, het is verder een goede beweger en de piepies kunnen geen kwaad :+ Roep gewoon dat hij nog hengst is, maar dat zijn ballen op de verkeerde plaats zitten := Ook geen negatief advies van DA erop gehad.

Het is toch wat met de KNHS.....startpassen duurder -O- je bent al verplicht om zo'n boekje van paard en sport af te nemen, heb ik liever ook niet, een wat goedkoper startpas, daar heb ik meer aan!

Janouk _O- die paarden van jullie, daar blijf je toch om lachen :D

Empty hebben de paarden weer nieuwe schoenen *\o/*

VHU is flink aan het inpakken geweest, leef met je mee en heb het gelukkig nu net een beetje achter de rug.

Veel plezier iedereen die naar P&K gaat van het weekend, heb echt wel zin, maar dat takke eind, daar heb ik dus geen zin in :n ga morgen zelf thuis maar mijn eigen P&K houden :+

Gisteren lekker stoofpeertjes gemaakt :9 Stallen een grote beurt gegeven en de benedenverdieping ook, dus ben weer een beetje bij voor het weekend :o
Vanmiddag hoop ik op droog weer dan kunnen we met de broers nog een rondje gaan doen *\o/* daar heb ik zin in, maar eerst nog een paar uurtjes werken -O-

Iedereen een fijne dag