[AR] Dressuur en Vaardigheid 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 00:21

Is met de district in de winter ook. Ik had even wat info gevraagd, maar er was er nog maar 1 uit noord-holland die mee deed. Eeuwig zonde vind ik het. (gaat de zaan aanmelden als locatie voor volgend jaar winter denk ik) 113 km enkele reis voor 2 dressuur proefjes is mij echt te gek hoor.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 00:34

@Ips ik las op facebook iets over 2 inschrijvingen uit NH... tjah in de winter gaan wij die afstanden niet rijden. Ook omdat we nauwelijks aan (wedstrijdgericht) trainen toekomen. Zwartewaal is nog een stukje verder dan Maasdijk.

Wij zijn dus wel zo gek om met twee spannen naar Maasdijk deze zomer te gaan. Betekent ook dat alle hulptroepen ook het hele eind mee moeten en voor de rest van de veestapel een dagje hulp moet worden ingeschakeld.

Wij doen dan ook mee met de vaardigheid dus 3 proefjes per span, maar blij wordt je dan niet echt van de barrage rijden aan het eind van de dag (stel je bent foutloos). Vorig jaar hebben we er toen een naar huis gebracht terwijl de ander bleef, maar dat ga je op die afstanden niet doen.

Stiekem vraag ik mij wel eens af wat er zou gebeuren met de animo cijfers als de districten (en daardoor de afstanden naar het kampioenschap) kleiner worden gemaakt. Lekker ouderwets provinciale kampioenschappen :P

Al vind ik het ook een slap excuus van mensen die wel in de buurt wonen dat ze niet meedoen 'omdat ze toch geen kans maken op een Hippiade ticket'. Uiteindelijk komt er toch iemand boven aan te staan (soms zelfs de mensen die het hardst roepen dat ze geen kans maakten) en als je het helemaal niet probeert, gebeurt het zeker niet.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 06:40

_Marjola schreef:
soms zelfs de mensen die het hardst roepen dat ze geen kans maakten

:D Komt zo bekend voor. Gebeurde op school ook zo...de 'aandachtstrekkers' die het slachtoffer speelden
en oh zo bang waren voor een onvoldoende, hadden vaak het hoogste cijfer van de klas.... :7
Vraag me nog altijd af waarom sommige mensen dat nodig vinden/hebben om te doen.
Ik vind het irritant :P

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 10:08

Indoor kampioenschap heb ik 1x in de Middenbeemster gereden en vorig jaar. Maar 's winters is trainen lastiger en ga niet 2 uur rijden om niet eens een winstpunt te kunnen scoren. Zeker niet met een jonge pony. Dan rij ik liever een wedstrijdje in de buurt voor de ervaring. Was het in de buurt geweest had ik wel gestart, mijn keer in de Middenbeemster was Whitney's aller eerste wedstrijd toen.

Van de zomer wil ik wel weer mee doen ook al is het weer in Maasdijk (Middenbeemster beviel mij wel!), maar met wat voor span en welke pony's weet ik nog niet.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:25

Voor ons ook geen dk, bijna 120 km enkele reis naar prinsenbeek...ik ga manlief echt niet overtuigen om hier naar toe te rijden ben ik bang.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:39

hier ook even geen wedstrijden,maar eerst een wat meer gaan trainen deze winter.
ik vond net als dennis dat middeenbeemster een fijne locatie was afgelopen jaar voor de districtkamp. mensen van verder weg konden overnachten....echt top geregeld daar

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:24

Vorig jaar Middenbeemster was idd goed geregeld,was voor ons 120 km en hebben overnacht,was super geregeld.
Dit jaar Maasdijk is toch een stuk fijner,dat is maar 34 km. :D

Deze winter nog niets gereden,dus kampioenschap wordt de eerste deze winter,maar dat is een thuis wedstrijd,mooier kan niet. :P

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:34

[quote="_Marjola

Al vind ik het ook een slap excuus van mensen die wel in de buurt wonen dat ze niet meedoen 'omdat ze toch geen kans maken op een Hippiade ticket'. Uiteindelijk komt er toch iemand boven aan te staan (soms zelfs de mensen die het hardst roepen dat ze geen kans maakten) en als je het helemaal niet probeert, gebeurt het zeker niet.[/quote]

Ik ben eigenlijk niet 1 van de kanshebbers, maar wel 1 van de mazzelaars! :D
De keren dat ik heb meegereden en je ticket naar hippiade kon krijgen, heb ik er 1 gehad. (dat was 2x)
Niet omdat ik briljant reed, maar omdat een aantal van de rest dat ook niet deed.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:38

Zwartewaal is ong 160 km voor mij, Maasdijk 135. Zijn pittige afstanden als je altijd alles alleen doe.
Overnachten zou geen optie zijn aangezien ik dan een berg ponys thuis heb staan die geen eten krijgen.

Dus de Middenbeemster met 45 km beviel me prima, dat is bijna een thuis wedstrijd.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:49

@Sjolvir +:)+ Precies wat ik bedoel met als je meedoet maak je sowieso kans!

Sommigen kunnen inderdaad minder goed met de druk omgaan en verkrampen op de bok/in het zadel als het erop aankomt. De underdog zijn kan zo zijn voordelen hebben ;)

@Anke dat zal vast te maken hebben met een stukje onzekerheid, waardoor sommigen zich zwaar gaan indekken.

Het is soms wel jammer dat je er niet bij kan zitten, hoe het bestuur tot het besluit van de locatie komen. Zeker in NH zijn voor de indoorkampioenschappen een paar mooie locaties. Ik neem aan dat er ook over gesproken is tijdens de ledenvergadering, maar die heb ik gemist omdat er al wat anders in de agenda stond.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:53

Daarom ook gewoon meegedaan.
Onder het motto, als je dan in een jaar maar 1 x kan starten en alles moet huren, lenen en bijelkaar rapen,
dan maar een leuke grote wedstrijd.
(en het was in de buurt)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:57

Ik heb me vrolijk opgegeven voor het DK maar het is wel een pleuriseind weg. Maarja voor DK vind ik dat minder erg dan voor een gewone wedstrijd. Daarnaast gewoon goed voor de ervaring en hopelijk pakken we mooie punten mee.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:04

En als je wint mag je jezelf District Kampioen noemen ofzo ? Heb niet zoveel met al die titels. Ik moet ook 160 km ervoor rijden en dat heb ik niet over voor een paar proefjes en een titel die me niks zegt, ga ik liever ergens in een mooi bos of heide rijden.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:11

Zoiets, maar heb liever de puntjes (en een mooie beker, want ik krijg nooit bekers :') ) maarja winnen, geen idee met mijn kleintjes. Het kan alle kanten opgaan.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:16

Ik zit gelukkig altijd in het midden, maar we rijden altijd wel een uurtje om op een kampioenschap of wedstrijd te staan. Maasdijk is voor mij een stuk meer in de buurt dan Middenbeemster, daarnaast vind ik het terrein fijner in maasdijk (maar das puur luxe natuurlijk :P)

Ook met kleintjes kun je winnen Sappos! :D

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:32

Ik had vorige keer een rollade, worst en kruidenbitter en 3 winstpunten hoefde ik maar 7km voor te rijden :P Bekers worden toch alleen maar stoffig :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:46

Zaterdag 4 bekers en lintjes.. Lintjes gaan de doos in, bekers worden idd stoffig haha.
Gister lekker vleespakket en prijzengeld. Veel beter haha. Kunnen lekker de komende week goed van eten :P

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:55

Letsdunit schreef:
Ik had vorige keer een rollade, worst en kruidenbitter en 3 winstpunten hoefde ik maar 7km voor te rijden :P Bekers worden toch alleen maar stoffig :D

He, maar daar heb je inderdaad wel wat aan.

Onder het zadel ook eens paar rijsokken gewonnen, rijhandschoenen en een halster.
Veel praktischer dan al die bekers.
Hoewel ik het wel leuk vind om van Sjol de glaasjes van de DK's te hebben,
aangezien ze die allemaal heeft gehaald in reserve tijd..
(had haar onder het zadel al vanwege blessure uit de sport gehaald, dus die glaasjes
hebben beetje extra glans)

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:04

Ach vind het wel wat hebben die bekers :) Kan toch laten zien wat ik met die kleine monster heb behaald :)

maar een lekkere vleesschotel is natuurlijk ook niet slecht om te winnen

Gefeliciteerd trouwens melanie :D

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:12

Een beker (oid) van een DK is toch wel bijzonder, dus daar vind ik het geen probleem. Maar bij een gewone wedstrijd zie ik het liefst waardebonnen (VVVbon zou helemaal top zijn (of een gewoon envelopje met inhoud), maar ik snap dat een sponsor liever zijn eigen waardebon ziet). Bij de spullen (borstels tot eetpakketten) moet je toch maar net mazzel hebben wat je krijgt. Een fles wijn zou ik bijvoorbeeld toch wat minder vinden, omdat ik geen wijndrinker ben. Dus die zou bij mij gaan verstoffen (in theorie :P).

Lintjes hang ik trouwens op in stal :P We hebben een lijntje boven de boxen gespannen. Al die kleurtjes ziet er wel gezellig uit :D
Laatst bijgewerkt door _Marjola op 20-01-14 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:14

_Marjola schreef:
Een beker (oid) van een DK is toch wel bijzonder, dus daar vind ik het geen probleem. Maar bij een gewone wedstrijd zie ik het liefst waardebonnen (VVV zou helemaal top zijn (of een gewoon envelopje met inhoud), maar ik snap dat een sponsor liever zijn eigen waardebon ziet). Bij de spullen (borstels tot eetpakketten) moet je toch maar net mazzel hebben wat je krijgt. Een fles wijn zou ik bijvoorbeeld toch wat minder vinden, omdat ik geen wijndrinker ben.

Lintjes hang ik trouwens op in stal :P We hebben een lijntje boven de boxen gespannen. Al die kleurtjes ziet er wel gezellig uit :D

Als het rode wijn is, zeer geschikt voor stoofpeertjes of draadjes vlees in stoofpotje :Y) :P :D
(je ziet het al, ook geen wijndrinker maar weet het wel nuttig op te maken.)

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:17

Ja ik zou het dan doorschuiven naar een groom of hulptroepen (die wel wijn drinkt). ;)

Het is trouwens wel leuk om te zien hoe het per vereniging (of soms per provincie) verschilt qua prijzen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 23:22

Hier in Zuid is het meer gebruiksartikelen: een vaas met kaars erin, een decoratief iets voor aan de muur, soms een grote tas appels, zak voer of Himalaya-liksteen. Vorig jaar bij een impuls wedstrijd was het uitzoeken uit heel veel paardensport-spulletjes.

Flesje wijn vind ik wel lekker, maar ik ben dan weer niet zo'n vleespakketten-liefhebber := .

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:46

Ik heb eerder al een fles wijn gehad := Hopelijk hadden Mel haar ouders er lol mee :') nee drink geen wijn én eet geen vlees. Hoe moet dat dan? Vorige keer waardebonnen van Pavo wat door mijn heren heeeel erg gewaardeerd werd maar ook eens tulbanden gekregen (wat door mijn stalgenoten weer enorm gewaardeerd werd _O- ) ik vind het wel leuk dat ze er moeite voor doen om wat leuks te regelen.

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:00

Kan dat ik eroverheen lees(in dat geval sorry (a) ) maar gewoon niks in limburg?! :( wat jammer! Zie er hier trouwens zoiezo nooit iets van terwijl er (in mijn omgeving in ieder geval) toch veel actieve menners zijn!