[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:59

Hi Crazymel :wave:

Geen idee hoe ze een paard van 1.55 (Bente was 1.55) voor een Oxer zetten hoor. Lijkt me echt niet veilig. Kijk ze kunnen wel alles zeggen.... maar heb er nog nooit een paard van die grootte voor zien staan. Pony van 1.40 ik weet het niet. Ligt ook aan bouw/lengte pony.

Dit was Ollie met de Oxer (2e keer ervoor, agossie was echt nog zo'n slungelig pony'tje)
Afbeelding

Dit was Ollie voor de Clipper
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 18-10-13 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:00

klopt aks, evenwicht als ik alleen er op zat ging met 2 was het wat anders en kon ook amper over mn powny heen kijken :+

hooooi :wave: VHU

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:07

:wave: blijft wel supergave kwijlfoto jij en Wish in de sneeuw in uitgestrekte draf :~

Batlow

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:21

Hoe groot is Ollllie?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:28

ik vind voor mezelf de oxer niet zo lekker zitten,maar volgend weekend gaat hij toch echt weer mee om in otterloo door de bossen te hopsen,,hoeft sun niet zo zwaar te sjouwen om de grote paarden bij te houden,ach en dan denk ik : gratis powerplate behandeling,lekker losschudden met dat lijf ha ha
Van degene waar ik hem van heb overgenomen,liep een Epony voor,maar vond ze ook te laag achter het paardje liggen
Laatst bijgewerkt door happytime op 18-10-13 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:29

@Aks: oh, dat zijn ook wel echt superleuke schoenen <3 *erg duur :o *, ik ben dus een lastige schoenenkoper, vind zelden iets leuk dat ook nog past, tenminste voor normaal/dagelijks/net gebruik, hahahaha, anders loop ik op outdoorlaarzen :')*

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:04

Wat gaan jullie weer hard in de HK! :list: :list: :list: Ik heb wel meegelezen, maar overal op reageren lukt niet altijd. Sorry! :oo

Daarom even in het algemeen: :(:) een knuffel voor degenen die dat nodig hebben (mens en paard), veel plezier en rust voor de vakantiegangers {:} en Y;( voor iedereen :)

Verder sluit ik mij aan bij de eerdere samenvatting(en).

Ik heb zelf nog een leuk nieuwtje! Heb vandaag een flink aantal uurtjes bij Kraay in Nijkerk gezeten. We gingen kijken voor een tweedehands wagen die lichter was en beter aansluit bij het vaardigheid en minimarathon werk. De wagen waar we voor kwamen werd het toch niet, we hebben het ook nog over een andere tweedehands gehad die nog binnen moest komen (degene die jij nog had getipt Maisie ;)). En toen na lang wikken en wegen wat nu de beste investering zou zijn toch besloten om een nieuwe wagen aan te schaffen, aangezien het prijsverschil tussen een tweedehands en een op maat gemaakte gloednieuwe wagen steeds kleiner werd. Tjah en toen overheerste toch het gevoel van beter gelijk helemaal naar je zin en op maat, dan je aanpassen aan hetgeen wat op dit moment tweedehands opduikt (hoewel dat gewoon ook goede wagens zijn natuurlijk, maar liever nu helemaal goed dan binnen een aantal jaar weer aan de beurt zijn op de wagenmarkt omdat je het dan helemaal naar jouw idee wilt hebben). Dus over een aantal weken ben ik de eigenaar van een gloednieuwe ergonomic (staalblauw - een hele donkerblauwe kleur die neigt naar zwart - met zilveren bies en zwarte bekleding). *\%/*

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 01:20

Batlow, allebei niet idd. Oxer is beter

Aks, he die heb ik ook!! Alleen dan de suède versie.. wist niet dat ie ook in leer was :(

Marjola, super jaloers!!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 08:57

Mogge,
@Batlow, ik zou ook beide tweewielers laten staan en dan even verder sparen.
@Aks, wat een gave schoenen.... :j , Helemaa, mijn stijl...
@Marjola, wat gaaf jij ook een nieuwe wagen *\o/*

Vanochtend om 7.15 uur was ik al onderweg naar de fysio met manlief en gisterenavond om 20.30 uur kon hij ook nog terecht. Echt super! Hij kan al weet iets meer uit de voeten.... _/-\o_

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 09:37

@ marjola stoer!!! Toch nog voor een nieuwe gegaan. Dat is toch wel het
fijnste hoor. Wou je gisteren nog een berichtje doen maar was het vergeten.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 09:44

@marjola wow dat klinkt als een hele
Mooie wagen. Gefeliciteerd hoor

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 10:28

Gaaf Marjola echt super. Wat zal je pony daar mooi voor staan en wat zullen jullie snel zijn =:)
Super zo'n fysio Ollie, echt fijn voor je man :(:)
Batlow mijn pony's zijn rond de 1.45. De pony van Happytime, Jenkins en Aks zijn resp B, A en C pony's, dus kleiner.
Avaluna is dure dame met schoenen :$ en loopt op outdoorlaarzen, ik vind dat altijd leuk staan hoor :j

Nou hier al giga boodschappen gedaan voor ons feestje van morgen, nu vanmiddag nog taarten en stokbroden halen en wat hapjes. En zorgen dat we zelf niet te veel eten van al dat lekkers <<)

Oja en wil ook nog langs poowns. Naja, drukke dag, doei!

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 11:00

Dankjewel allemaal :D Ben er ook heel blij mee, hopelijk vliegen de komende weken voorbij, heb enorm zin om er mee te gaan rijden.

@Ollie fijn dat je man zo snel terecht kan bij de fysio.
@Maisie geeft niets hoor :)
@VHU Succes met de boodschappen vandaag en geniet van het feestje morgen! :D

Een van onze katten komt net helemaal verzopen en onder de bagger binnen zetten. Normaal drogen we haar af met een handdoek (jah ze heeft wel vaker in de sloot gelegen... geen idee hoe ze het voor elkaar krijgt), maar nu moest ze echt onder de douche (die zit gelukkig beneden). Op wat gemiauw na verzette ze zich niet eens, blijkbaar vond ze het ook wel nodig. :P

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 13:00

Gefeliciteerd Marjola! En poezebeest onder de douche :D

Verder sluit ik mij deze keer aan bij de samenvattingen hierboven.
Ik heb ook geen verstand van tweewielers en sulky's dus ik bemoei me er niet mee ;)
VHU druk met voorbereidingen voor morgen.

Ik heb MP net weer aangevuld :D
Nu maar duimen dat er ook nog iets verkocht gaat worden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 13:57

Klinkt goed, Marjola *\o/* _/-\o_ ik ben benieuwd

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:14

mag ik me ook melden? ik wil gaan beginnen met mennen met toekomstige (eigen) shettie.
alleen lastig om een kar en tuigje te vinden... ze is kleeeinn.
nog tips?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 16:54

Welkom. Als je even wat rondkijkt in de topics van aangespannen rijden (oa het sulky topic of er is ook van alles mbt HCA) vind je vast al heel wat antwoorden. Hoe klein is klein?

Zo lekker stiekem even weggevlucht van alle voorbereidingen en heerlijk ritje bos gedaan. Wat was het lekker weer zeg. Ollebol krijgt ondertussen goed in de gaten dat galopperen heerlijk is, genieten hoor. Daarna met Hero wat aan freestylen geweest, hij is zo leuk <3 komt al keurig om me heendraven en op stem terug naar stap plus halt.

Ik was eerst bang dat hij me helemaal niet zou leren kennen. Want ik ben natuurlijk maar 3 soms 4x per week op stal. Maar zodra ik aan kom rijden word ik begroet. Ik doe steeds eerst Ollie en dan Hero. Hij kijkt me dan echt zo aan van 'vol verwachting klopt ons hart' :)
Nou ik ga verder ballonnen opblazen :wave:

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 17:43

@Rianne welkom! :) Zoals VHU al zei zijn er inderdaad een heleboel shet gerelateerde mentopics. In de HK zijn (bijna) geen menners met shetten, dus als je echt specifieke vragen over shetten hebt kun je altijd bij de fotogedeelte spieken wie er met een shet rijdt en een PBtje naar diegene sturen. Dennis en Romy_tessa hebben bv. een heleboel shetten (in enkel/dubbel/vierspan/tandem) dus genoeg ervaring! ;)

Grappig trouwens dat de HK een echte vraagbaak wordt voor nieuwe gezichten :P

@VHU klinkt als een heerlijke rit! :D En wat fijn dat Hero je al zo goed begint te herkennen. Snap dat het even spannend was als je 'm niet dagelijks ziet, maar paarden zijn gelukkig hele intelligente beesten :)

Ik heb Sam na 5 dagen rustig aan doen (ivm prutbak) ook weer voor de wagen gezet. Na een klein meningsverschilletje liep ie als een trein :D

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 17:45

Welkom Rianne1994.
VHU wat klinkt dat weer lekker enthousiast!! :D Succes met de balonnen ;)

Ik heb vanochtend heerlijk gereden met paard. Die was echt niet te gebruiken de laatste tijd maar vandaag ging (met wat hulp) echt heel fijn. Hopelijk nu de stijgende lijn vasthouden. Pony had een dagje vrij, ben een beetje "niet-zo-fit"...

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 19:17

marjola: wauw gaaf een nieuwe wagen in aantocht *\o/*
VHU: ballonnen blazen en met ol aan de slag geweest,en ook met hero
rianne: welkom hoe groot ik je ukkie?
aks nieuwe shoes.....wauw gaaf lopen ze lekker?
ips is weggevlogen naar de zon...heerlijk en neem hem mee terug naar nederland :j
vanmiddag maar sun geschoren,lekker kaal op voorhoofd na ,ponymeisjes zijn erg mak en knuffelkonten en hobbelen achter me aan de wei door,echt schattig <3

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 19:20

Afbeelding

Db met zijn nieuwe tuig!!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 19:43

Hoi hoi wat hebben jullie veel gekletst weer! Ik ben even gauw bij gelezen maar reageer na t weekend weet even bij.ben nu bij een vriendin namelijk. Mochten er mensen morgen nog concours hebben,vast veel succes! Welkom nieuwe ik men met een sherry dus je mag mij best p b en.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 19:47

baudy: <3 wat chic

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:08

mooi tuig baudyh!!

@marjola; gaaaaaf nieuwe wagen besteld!

@vhu; lekker gereden. En met hero lekker gewerkt

@nieuwe; :wave: welkom! :)

@Jenkins; ik kwam er juist thuis pas achter dat ze er ook in suede waren :)), maar ik vind glad leer wel prettiger :)

@happytime; ik ben nog aan het verzinnen wanneer ik schoenen aan kan :') Ik ben namelijk 6 dagen in de week aan het werk, met mijn stalen-neus-schoenen aan mijn voeten. En verder ga ik naar stal, met die stalen-neus-schoenen. Dus := Ze blijven misschien best een tijdje nieuw :')

Vandaag na het werk naar stal geweest. Dids even aan de longe, wilde wat stappen, omzetten en oefenen met halthouden/wegstappen. Maar hij was knettergek.. Dus begon opeens te rennen, en te schuiven, en schoof toen vol op zijn snufferd.. ^) Waarom is mijn paard motorisch gestoord ^)

Maargoed, verder dus lekker gewerkt nog, en nog even wat gedraafd, met wat meer controle, hij had door dat het glad was :x

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 22:55

@Marjola: oh, wat gaaf!

@Baudyh: staat goed, mooi tuig :j

@VHU: fijn dat het zo goed gaat met de knapperds <3 , hahaha, stond een beetje gek, maar ik vroeg me dus af of de schoenen van Aks duur zijn, hahaha, vind ze erg leuk, namelijk, maar vindt niet snel wat geschikts.
Koop dus niet vaak schoenen :=

Hier drukke dag gehad met afspraken, hoefsmid, verjaardag e.d., beetje jammer, want had graag meer buiten gedaan met dit mooie weer :D