Trouwens het maakt Ol dus niets uit, wel menhoofdstel, met/zonder kleppen, gewoon hoofdstel of halster
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dan realiseer ik me wel hoe sterk die haflinger van me is!
En dan zonder staken of protesteren 
Nouvel schreef:Ik ga ook weer meelezen, mijn 3,5 jarige moet ook maar weer eens een stapje verder gaan doen...![]()
als 'ie straks wat verder is wil ik 'm een keer een menhoofdstel om doen, wat voor bitje doen jullie er in het begin in?
.
Dan is het plaatje zo'n beetje compleet en vindt zoonlief het wrs makkelijker/stoerder die cap op te zetten)

. Dat trekken zou ik toch wel iets op proberen te vinden, of je zoon leren met 1 of "anderhalve" hand te sturen. Misschien kun je nog tips halen uit dit topic: [AP] Rijden met 1 hand -> leidselklem?.
.
! Echt gaaf... linksaf sturen kost nog wat moeite (Moos loopt graag over zijn buitenschouder weg), maar wat is zo'n eerste keer toch leuk
! 

. Ik heb niet genoeg ervaring om je te adviseren in tweespan-rijden, maar in de FAQ kun je je flink inlezen: Gem @ [AR] FAQ: veelgestelde vragen op AR, LEES DIT EERST!
En kun je je lijf niet krom maken... Maar dat gaat dus al stukken beter. Hij pakt het echt snel op.
maar hij is voor mijn zoon letterlijk een rots in de branding. Ik zeg eerlijk: Zonder mijn zoon had ik Jippe nooit zo makkelijk voor de wagen gekregen. Hij doet dit echt voor hem.
. Zolang Jippe aan de longe zit en Stefan zit erop, is Jippe erg op mij gericht en heb ik de verantwoordelijkheid ofzo (in Jippes ogen). Zodra de longe los gaat "weet" Jippe dat HIJ de verantwoording heeft over MIJN veulen/kind. Zo voelt het tenminste. Je ziet Jippe dan gewoon veranderen in gedrag en voorzichtig worden. Tsja, het is lastig uitleggen, is een gevoelskwestie.
En ik vertrouw hem dus en dat vertrouwen krijg ik ook terug.

.
..... ideaal om het te proberen.
! Maar landde weer keurig en draafde weer netjes verder.