Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LS_fotos schreef:Ingrid, ik zou nog 2 gaatjes korter doen. Dan zit het eind van je lamoen ongeveer bij de schouder denk ik. Dat heb ik altijd. Kans op eruit schieten moet je echt niet hebben is echt te gevaarlijk! + dat als je je strengen te los heb de pony ook niet met zijn borsttuig trekt maar met het schoftje. Over het afstellen, je kan vooraan de tweewieler waar het lamoen aan vast zit, de hoogte in gaatjes verstellen, ik zou deze eentje lager zetten, je Bankje iets naar voren en dan heb je denk ik al dat je met twee mensen erop in evenwicht zit. Hij moet een beetje zweven maar niet achterover hangendat hij helemaal bovenin je lichtogen hangt zegmaar.. En klapperen mag ook niet dus je moet de balans er tussenin vinden.
Sorry beetje wazig uitgelegd.
LS_fotos schreef:Sorry ik probeerde het bericht nog aan te passen maar mijn laptob liep vast. Ik bedoelde dat je niet het lamoen een gaatje lager moest zetten maar hoger omdat je er een vrij grote pony voor hebt staan. En dan moet je je lichtogen 1 of heen misschien 2 omlaag hangen. Dan hangt jou karretje als het goed is wat rechter achter de pony, en dan kan je iets met je bankje schuiven om hem in balans te krijgen.
Sorry voor de verwarring!! Ik was niet snel genoeg.
Mira283 schreef:Sorry dat ik kom binnen vallen maar zit al een tijdje met dezelfde vraag. Ik heb twee shetten van verschillen schofthoogtes. Een van ongeveer 80 cm en de andere denk ik 90 cm. Nu wil ik ze voor de kar hebben maar is de lamoen in hoogte te verstellen zodat ik voor allebei de pony's een sulky kan hebben?
Ingrid_92 schreef:Mira283 schreef:Sorry dat ik kom binnen vallen maar zit al een tijdje met dezelfde vraag. Ik heb twee shetten van verschillen schofthoogtes. Een van ongeveer 80 cm en de andere denk ik 90 cm. Nu wil ik ze voor de kar hebben maar is de lamoen in hoogte te verstellen zodat ik voor allebei de pony's een sulky kan hebben?
Ja het lamoen kun je in hoogte en breedte verstellen
Mira283 schreef:Oké kun je die uit elkaar buigen?
LS_fotos schreef:Uhm.. ben niet zo'n aandrijkskunde ster dus geen idee waar jou woonplaats ligt.
Ik zou toch ook echt je lichtogen gat lager doen, want hij kantelt te veel naar achter, daardoor gaat als je er een tweede persoon mee op neemt je karretje nog verder naar achter hangen omdat daar het zwaartepunt ligt.
LS_fotos schreef:Pony van 80cm, hier zaten mijn strengen wel nog een gaatje te kort was een geleend tuig die ik later over genomen heb dus daar even doorheen kijken.
[ig]http://i1071.photobucket.com/albums/u511/Lolaenbuckje/nieuw2.jpg[/img]
[ig]http://i1071.photobucket.com/albums/u511/Lolaenbuckje/nieuw3.jpg[/img]
Borisje, een stoeltje is een keuze bij de HCA die je als optie kan nemen idd. Moet wel zeggen dat je rugleuning totaal niet mist bij de panzitting.