[AR] KNHS instructieweken mennen 2013!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Re: KNHS instructieweken mennen 2013!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 13:15

Hooi hadden die van mij in overvloed. Maargoed die vn mij zijn kleiner. Heb op hegeven moment hooi naast stal gelegd en erin gegooid als andere op was.

Betere wasbak is bij de kantine.
Wc's zijn prima

Stallen werden vrij warm, maar het was te doen.
De menners hadden 2 paddockjes gemaakt van touwtjes in het tentenkamp en daar konden af en toe dan ff paarden in los.

Speciekuip meenemen is een aanrader wbt water.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:35

Vond het vrij prijzig. Maar als ik erover nadenk dan valt de prijs toch eigenlijk wek weer mee.
Als ik mezelf kan redden (mentrailer) dan ga ik me ook opgeven.

Ben blij dat we morgen weer les hebben van onze eigen instructeur. Die heeft ook 2 weken in Ermelo gezeten.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:45

Wie is je instructeur?

Ik raad het alleen maar aan, ben er volgend jaar als alles meezit ook zeker weer bij. :j Goede lessen, gezelligheid.

Vaders gaat misschien ook dan. :j

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 10:29

Wij gaan volgend jaar ook zeker weer.
Ik vond de prijs wel mee vallen als ik zie wat we er allemaal voor terug kregen :+
Goede instructie betaal je ook voor :j

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 12:30

Van wie kreeg je instructie?

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 12:55

Paul Versluijs, Itz Grijpstra, Marianne Wassink, Ito Werkman en Antoinette Grijpstra

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:34

Paul versluis is die 'bittenman' toch? Lijkt me heel interessant wat hij te vertellen heeft. De anderen ken ik niet geloof ik.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 22:51

Klopt, dat is de bittenman.. andere zijn ook zeer goede instructeurs! Zóó balen dat ze niet hier in de buurt wonen.. :(

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 08:32

Paul versluis is idd goed. Hebben jullie ook longeerles van hem gehad dat vond ik ook erg fijn.

Volgend jaar ga ik zeker proberen er weer bij te zijn !!!

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 09:42

Nee Maisie alleen rijles :D
Ja gezellig volgend jaar gaan we gewoon met z'n allen :j

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 10:36

Paul heeft mij vorige week echt weer even op het juiste spoor gezet. En Ids had maandag ook een duidelijke uitleg over bepaalde gedragingen van mijn dame. Toch fijn hoor. Op dinsdag maar 1 les gereden, was ook niet erg, klikt niet zo met die vrouw. En in de avond een clinic van Ad Aarts, daar was niet veel aan hoor hihi.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 10:45

Paul heeft mij ook erg goed geholpen....heb weer een beetje het idee dat ik wat over mijn Pown te vertellen heb O:)
Ad Aarts was dat van dat authentiek, want die hebben we gemist :+

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 19:22

Sjolvir schreef:
Piet de Ronde in Zwartewaal geen optie?
Vind hem fijn les geven, moet er overigens nodig weer eens heen nu ik eindelijk een trailer heb.

Ik zal even reageren op deze reactie naar aanleiding van de vraag van mijn man. :+

Piet de Ronde staat inderdaad in het lijstje met mogelijke instructeurs, we hoopten eigenlijk dat er nog een fijne instructeur dichterbij huis zou zijn. Naar de Ronde zijn we 3 kwartier aan enkele reis kwijt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:40

Ik ook maar, hij is de 3 kwartier wel waard. (niet elke week, maar zo nu en dan... hele fijne rustige lesgever, respect voor het paard en verrektes handig en rustig).
Alleen lastige is dat ik voorlopig geen vrije woensdag heb om er heen te gaan en laatste tijd geen trailer had, maar hij zit nog steeds in de planning.

Wie zijn jullie andere opties? (mag per pb)

Met Sjol heb ik heerlijk gelest bij Ids (in 2009 ook, past goed bij Sjol), met Toobs minder, gewoon omdat hij en ik een rijtechnisch probleempje hadden opgelopen tijdje geleden thuis in menles.
TE veel aan zijn hoofd gezeurd en Toobs zegt dan, ga lekker fietsen, dus die ging achter het bit lopen en in sukkel galopje nog net niet omvallend steeds aanspringen, grrrrr!

Dinsdag had ik les van mevr. Witteman? (zeg ik het goed) ging met Sjol ook prima, met Toobs kon ik daar ook niet zo uit de voeten, uiteindelijk hem in die les in galop gezet, omdat hij dat gewoon nodig heeft.
Toen gaf hij voor het eerst in zijn mencarriere een bok (nadat ik hem corrigerende tik gaf), dimwit.
Maar moesten al snel weer draven, jammer genoeg en ik niet brutaal genoeg geweest om er gewoon
tussen door te galopperen.
Woensdag vaardigheid en marathon geen probleem, hij keek zijn ogen uit en werd 3 meter lang.
Maar oh, wat een lol hebben we gehad.
(met Sjol ook overigens)

Donderdag les van Paul, eindelijk!!! iemand die die zwarte frambouzel begreep en mij ook.
Ik braaf elke keer terug naar draf, zegt ie, kan ook anders... gewoon galoperen en dan aan het werk zetten, dank u Paul!! Dat wou ik hele week al, maar we werden steeds weer in draf geparkeerd.
Dus die ochtend met houten klaas Toobs gelest, maar wel steeds in galop door gereden.
Zou die middag Sjol pakken, maar aangezien het erg rook naar de oplossing, toch Toobs gepakt en
kon verder waar ik die ochtend gebleven was.
Helemaal blij! We zijn weer op weg naar fijn rijden!

Hele leerzame week en grappige is dat ene instr. beter past bij het ene paard en andere bij het andere,
ondanks dat ik dezelfde menner ben. Heb in ieder geval van allemaal reuze veel opgestoken.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:20

MelanieB schreef:
Wie is je instructeur?

Ik raad het alleen maar aan, ben er volgend jaar als alles meezit ook zeker weer bij. :j Goede lessen, gezelligheid.

Ik krijg les van Ito.

En als je rekent wat je normaal ergens kwijt bent aan overnachting/eten en stalling voor je paard dan is dit een hele nette prijs.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 22:35

Dominique; Dinsdag hadden we les van Marianne Wassink ;)

En bij de ene instructeur voel je je meer begrepen en geholpen dan bij de ander. Dit jaar had ik anders dan afgelopen jaren werkelijk waar na elke les een fijn gevoel. Heerlijk! Misschien inderdaad volgende keer meer aangeven wat je wilt? Als jou gevoel in t begin al was dat je moest galloperen en daarin moest werken had je dat denk ik makkelijk aan kunnen geven. Daar staan de instructeurs vaak wel open voor en zo niet hebben ze daar vaak een goede reden voor die ze dan zullen uitleggen.

Met Ito heb ik voornamelijk tussendoor erg veel gelachen! Over allerlei onzinnige dingen maar wat was t weer gezellig! Ik kan niet wachten op volgend jaar! :o

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:45

Ah, dat was het! Wou al zeggen was iets met een W......
In mij geval is het maffe dat ik met Sjol wel heel makkelijk in die lessen paste, maar met Toobs minder.

heb ook wel gelachen om Ito, ik wou met zwarte alleen over de brug en wal rijden, ging ie voor ons uit fietsen, kon Toobs gewoon in zijn fietsspoor lopen en toch de hindernis rijden, dus Toobsie braaf achter Ito aan.
Helaas geen dressuur les gehad van hem. (volgend jaar dan maar!)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:55

annastasia schreef:
MelanieB schreef:
Wie is je instructeur?

Ik krijg les van Ito.

En als je rekent wat je normaal ergens kwijt bent aan overnachting/eten en stalling voor je paard dan is dit een hele nette prijs.

Doe 'm de groeten :)) Heb weer gelachen om/met 'm, en fijn les gehad :D

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 23:06

Ik had dus dinsdag ook les van mevr wassink... mij kon ze echt niet helpen. Ze zei maar denk om die linkerschouder.. als ik het na 3 keer nog niet goed oplos vertel me dan wat ik precies moet doen qua sturen. En die eeuwige gebroken lijnen zonder doel.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 23:09

Ik hoorde er daar meer over idd.. jammer zeg..

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 06:40

Ja tis minder actief lessen lijkt t.. Toch is t altijd erg ontspannen rijden daar.. Op vrijdag en/ of maandag zou dat niet erg zijn vind ik. Hoewel ook ik dat de minste les vind kwam ik ook daar met een lekker gevoel vandaan.. Zij let ook goed op je eigen houding, wat bij mij niet zoveel kwaad kan.. :+

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 07:06

Mevr Wassink was heel anders, ik heb daar toch wel geleerd om mijn rug en schouders niet vast te zetten, wat ook resulteerd in meer ontspanning bij mijn Pown, toch wel over te spreken! Ik was na deze les gewoon moe van de ontspannenheid :')

Bij Paul hebben we de Pown weer is wat meer fatsoen bijgebracht :+ moet zeggen met resultaat, gister in de bak getraint en het is goed blijven hangen bij meneer :j
Benieuwd wat hij zaterdag doet op de wedstrijd :+

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:18

Hier is de week als zeer interessant en leerzaam ervaren, de verschillen tussen de instructeurs waren goed merkbaar (wat logisch is) maar vond dit niet vervelend, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

Bij ons werd door mevr. Wassink veel gewerkt aan de houding van de menner en het rechter maken van het dier.

Ik was blij toen ik thuis weer in mijn eigen bedje kon liggen, de eerste nachten vond ik behoorlijk koud in de tent. Onze fokmerrie besloot na 2 weken overdragen om haar veulen te krijgen terwijl wij in Ermelo waren, dus ik ben toen even naar huis gereden om het knappe ventje te bewonderen maar nu kan ik er weer lekker dagelijks van het stoere dier genieten. 8-)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:35

Het onfatsoen, plan je netjes je week mennen na het uitrekenen en mevr. besluit toch tijdens je vakantie haar veulen ter wereld te zetten.
Ach als hetmaar goed is gegaan en nu kan je lekker genieten van je stoere ventje.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 23:17

Sjolvir schreef:
Het onfatsoen, plan je netjes je week mennen na het uitrekenen en mevr. besluit toch tijdens je vakantie haar veulen ter wereld te zetten.
Ach als hetmaar goed is gegaan en nu kan je lekker genieten van je stoere ventje.

De trauma's van vroeger kwamen weer boven :+ , toen gingen ik en mijn broer meerdere jaren in de buurt van onze hoog drachtige pony('s) slapen dan kreeg ze het veulen wanneer we op school zaten. -O-
Mijn vader mocht er dit jaar wel bij zijn van mevrouw :D , hij heeft het veulen het laatste stukje er nog uitgetrokken. :P