O, vraagje... gaat iemand naar Paard&Koets dit jaar??? En is het de moeite om te gaan???
Gem
Geplaatst: 21-10-12 10:36
Smik, ik weet het nog niet. Vorig jaar ben ik met Neonlight geweest, was erg gezellig. Was voor mij de eerste keer, dus dan vindt je alles nog leuk, maar voor insiders valt het steeds meer tegen. Ik heb er leuke spullen vandaan (o.a. mijn mooie set leidsels van Letty), die je elders niet zo snel vindt. Daarnaast deed lesmees mee in de minimarathon (veni vidi vici uiteraard), dus dat was een leuke bijkomstigheid . Ik wil dit jaar eigenlijk nog een mooie hoed voor de wedstrijden, dus wie weet ga ik wel weer. Heb het iig wel op de kalender staan. *gaat Neon weer polsen*
Ollie1
Geplaatst: 21-10-12 10:36
ja, ja Ik zal wel zorgen voor de gezellige 'pikante' noot op de vroege ochtend of is het nood bij manlief Gem ?
Ik wil wel naar P&K, ik denk dat ik 's zondag's ga...ik vind het altijd wel gezellig. Twee voorgaande keren heb ik met Brutus meegereden en nu vind ik het ook een x leuk om zonder pony te gaan , misschien een bokt-meeting ?
Maisie
Geplaatst: 21-10-12 10:38
Haha die ollie. Helaas door de quote van smikkel kan iedereen het lezen.
Ik ga naar paard en koets op vrijdag. Ga orienteren voor nieuwe wagen dus dan is het zeker de moeite. Vind veel van de shows niet zo spectaculiair maar er zitten wel leuke dingen tussen. En nog wat spulletjes proberen te shoppen.
Even wedstrijdverslag van gisteren. Robijn liep fijn was goed te sturen en lekker voorwaarts. 2 fijne proeven en maar in 1 verkeerd aangesprongen in gallop en dat nog voor de volte kunnen herstellen. Was 1e met 187 en 183 punten. Vaardigheid 1 balletje. Remko had in de B 186 en 182 en ook 1 bal in de vaardigheid. En het was weer heel gezellig !!
Vandaag de andere pony's rijden en thuis beetje opruimen enzo.
Smickey2011
Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-12 10:40
Ik hoor ook her en der dat het zo tegenvalt... nou ja, we kijken nog wel even...
EDIT: de posts gemist
@Ollie: jaaaa... een topicmeeting!!!
@Maisie: wij wilden om dezelfde reden gaan... wagens oriënteren En ook hier nog even proficiat met je wedstrijdresultaat van gisteren!
Laatst bijgewerkt door Smickey2011 op 21-10-12 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Gem
Geplaatst: 21-10-12 10:40
Ollie: als hubby te lang achter elkaar aan boord zit, vraag ik wel eens of het tijd wordt voor een minnares. Dan is hij zwaar shocked . Hij kan dat soort humor niet waarderen . Boktmeeting op P&K is misschien wel leuk , ik weet nog niet welke dag ik dan zou gaan. Heb ook nog niet gehoord of lesmees meedoet met de minimarathon.
Ollie1
Geplaatst: 21-10-12 10:42
@Gem, gelukkig maar... dat hij graag naar huis komt om 'thuis te eten' @Maisie, super dat je zo goed gereden hebt en natuurlijk ook super van Remko
Ik ga ook het liefst op vrijdag naar P&K maar dan kan ik geen vrij krijgen , zaterdag is altijd een drukke dag met voetbal, boodschappen etc.. dus denk ik dat het voor mij de zondag gaat worden.
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 21-10-12 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Gem
Geplaatst: 21-10-12 10:43
Maisie schreef:
Haha die ollie. Helaas door de quote van smikkel kan iedereen het lezen.
Als ik ermee zou zitten zou ik de groene powerrrs wel gebruiken (of eigenlijk moet ik Dyonne dan pb'en) Vrijdags kan ik sowieso niet, dan heb ik mijn oppaskindjes.
lottex
Geplaatst: 21-10-12 11:01
Goedemorgen
Biancacoo : gezellig, gezicht maken in pomoen! & leuke foto! Jammer dat je je niet helemaal fit voelt Smickey : heerlijk dat het mennen zo goed ging & voor mij geen P&K… zou er heel graag eens naar toe gaan, maar ouders vinden het wat te ver om mij te voeren. Gem : wat leuk dat je een af en toe iemand hebt die met Ster rijdt! Frensie : voor je voet! Ollie maakt een naamfout :’) & ook een rondje gemend. Wat leuk dat de hond meeging! Blijft hij dan zomaar zitten? Mijn hond vind dat echt niet leuk, hij is bang van de pony’s Wel sprong mijn kat vorige week vanzelf op de kar, maar zodra die in beweging kwam, was ze weer weg Maisie : proficiat met je wedstrijd resultaat!
& veel plezier iedereen vandaag!
janouk
Blogger
Geplaatst: 21-10-12 13:28
Zo terug van Bixie wedstrijd. En het ging werkelijk helemaal top. Nichtje was zenuwachtig voor haar eerste wedstrijd, maar ze heeft 2 prachtige proeven laten zien. Fjord Bjorn was ongelooflijke braaf en deed zijn best. Echt mooi om zo je eerste wedstrijd te rijden. Alles op tijd, geen stress. Ze moest tegen een aantal shetlanders rijden. Eentje was geniaal, die ging midden in de proef op zijn gemak liggen rollen. Zo sneu voor zijn ruitertje, maar ze stapte weer op en reed gewoon verder.
En het resultaat ...................................2 x 1e
Het trotse gezicht zegt genoeg
Biancacoo
Geplaatst: 21-10-12 16:05
zo knap van je nichtje !! en wat super dat dat allemaal kan met bjorn !! ze ziet er echt trots uit ! hahaha..nog even lachen om de actie van hierboven..hahaha...gelukkig kan gem er ook om lachen.
biancaaatje
Geplaatst: 21-10-12 16:19
komt ook weer onder de steen uit om mee te kletsen. @janouk, wat je zegt, foto spreekt boekdelen, goed gedaan ej @lottex, alternatief voor pony voor de kar. @maisie, goed gedaan op wedstrijd lees ik, ondanks paar foutjes @ollie, druk dagje, buiten is nu wel lekker weer voor de perdjes @gem, met de boot in de potdichte mist, goed die uitvinding radar. verder over boktmeeting gelezen over P&K en paard en koets
biancaaatje
Geplaatst: 21-10-12 16:20
hier net kraamvisite gehad. Tevens kwamen ze toen straks poesje ophalen, wij hadden nestjes, nu is de laatste ook naar een nieuw huisje toe
happytime
Geplaatst: 21-10-12 16:29
maisie:goede dag gehad vandaag en dan janouk haar nichtje ,1ste keer bixie en dan 1ste prijzen wegkapen paard en koets wil ik op zondag gaan,ff dekens scoren en 2-spantuig kijken dat word dus meeten daar op zondag,hoelaat bij de koek en sopie-tent??? vandaag sun geschoren.....weeeeer half......weeer botte messen..... maar nieuwe messen waren besteld,hoop morgen binnen en dan suns benen en hals,kaken nog dan maar 0 grams dekens afgespoten 2 uitgescheurd, die gaan als ze droog zijn naar reparatie-mevrouw ,zonde om weg te gooien, zijn kruissingels uitgescheurd ,maar zag bij epplejeck dat ze nu tussenstukjes verkopen ,als ze met hun been weer eens in de singel komen....gaat dat dingetje stuk en niet de deken.....
biancaaatje
Geplaatst: 21-10-12 16:37
zat niet echt mee dan vandaag, met scheren en dekens. hier niet scheren en dekens, en onder koeien scheren, tja kom ik ieder jaar onderuit, heb daar zo'n hekel aan
VanHuisUit
Geplaatst: 21-10-12 17:05
leuke ochtend hier
P&K niet aan ons besteed Afgelopen week slecht geslapen (zie natuurlijk toch op tegen verhuizing ...tja) en gisteren dus ook al flink moe, vandaag ook nog niet weg dus maar rustig aan gedaan bij peerd/poown. Haar conditie is goed genoeg voor de endurance komende week en ik ga toch niet full speed. Ik vond het maar raar weer, flinke wind, ook nog regen, bah. Dus eerst getut met Blondie, met al dat haar kun je lekker lang tutten daarna weer even gelongeerd en zo waar het kwartje begint te vallen, ze vond het geloof ik zelfs leuk toen Bente nog wat meer geschoren en flink gelongeerd, ze was goed bezig en aan de hand uitgestapt.
En nu onderuit gezakt op de bank
sander_lotte
Geplaatst: 21-10-12 17:49
Hier heel even geen tijd om bij te lezen, ik ben werkelijk doodop.
Vandaag was die georganiseerde koetsentocht die ik ging meerijden met Romeo. Het was erg leuk en prachtig weer! We hebben vandaag 43 km gedaan! Ik ben zo ontzettend trots op mijn ukkie Wij hebben meer aanspanningen en ruiters voorbijgestoken dan dat wij voorbijgestoken werden Mensen riepen regelmatig na "Zeg wat heb jij die gegeven? Dat kleintje blijft gaan!", ik stond er zelf ook van versteld Na 35 km moest ik hem nog aardig tegenhouden, ik heb hem nog even een rengalopje laten maken om hem rustig te krijgen
@Janouk: superfoto zeg, haha, die tong van de fjordmans Knap van nichtje 2 x 1e @Biancacoo: was ochtend vol humor Hoe voel jij je vandaag, koppie beetje leger??? @BiancaIlona: ben je al een beetje de oude aan het worden of is kraamvisite enzo bijvoorbeeld nog vermoeiend? Hoe gaat het met Sofie en kan Floris wennen aan het delen van de aandacht??? @Happytime: uurtje of elf bij de koek & zopie op zondag dan maar??? Balen van je botte messen, hopelijk morgen binnen dan. Waar heb je ze besteld??? En dat dingetje klinkt handig, past dat op iedere deken? @VHU: aah die Blondie, knap ding zeg dat ze dat longeren echt al in de hoefjes krijgt En lekker beetje rustig gedaan, verstandig! Geniet van de avond. @Sander_Lotte: wow, 43 km is heel eind zeg, knappe Uk!!! Die heeft energie voor 10, was natuurlijk hartstikke blij dat baasje lekker meeging zo! En ook rustig aan vanavond voor jou!
Mickje z'n staart is weer pico bello en ik heb hem ook nog even gelongeerd aan het halster, ik wissel het wel eens af en met halster zonder bijzet kan ik even toetsen of hij z'n ontspanning gaat zoeken door laag te lopen vanuit zichzelf. Ging na een wat stroeve start (hij was beetje dwars en opgefokt eerst) superrr, met z'n neus over de grond, ook in galopje, daarna mocht hij lekker even rennen en rollen in de bak terwijl baas en bazin genoten van een warm chocomelkje… hoezo vandaag 20 graden??? Het was gewoon koud en grijs...
Biancacoo
Geplaatst: 21-10-12 18:45
hey..best rustig hier zeg.. vanmorgen kunnen trainen met de honden..dus dat was wel erg fijn ! Mickey; verder gewoon moe en nog niet helemaal van griepje en stresshoofd af. spierspanningspijn is dan het gevolg, en ik geef toe..ik ben gewoon niet aanspreekbaar momenteel.......heel slecht van me.. Hoe gaat het met jou mick ?? inmiddels al wat beter, of nog geen verbetering.. wat fijn dat mick goed gewerkt heeft Sl een fijne koetsentocht gereden, super !! zijn er foto's gemaakt ?? BI, hoi hoi..zwaai even naar je..voel je je al weer beter ?? leuk jonge katjes, maar ook fijn als ze een thuis voor ze vind. vhu..slecht geslapen...balen is dat he ?! heb je dan ook nog meer last van je rug en lijf enzo ?? ik heb dat wel..ik word er gewoon chagarijnig van.. ik hoop dat de verhuizing allemaal goed verloopt...is toch spannend. Lottex, wat een leuk schildpadkatje..
zoooo.....genoeg geklaagd..ik ga straks lekker in bad...mijn nieuwe tijdschriftje time2mush is er.. kan ik lekker lezen.
@janouk; hihi Goed gedaan. Maar welk trotse gezicht op de foto bedoelde je? Pony of ruiter?
Ik las over mooie ritten, en Gem die niet vaak genoeg een buitenritje krijgt
Gisteren gewerkt en daarna personeelsfeest gehad. Was een geweldig feestje
En vandaag samen met Crazymel een trainingsritje gereden. Voor haar peanuts. Voor Dids en vooral mij flink aanpoten! We hebben 14 km gedaan, met een gemiddelde van 9,3 km/h. Dids was binnen 2 min binnen de goede waarde, dus viel niet tegen (ivm die pluisvacht enzo he )
En, en dat vind ik nog het waardevolst van heel de rit! Ik heb voor het eerst sinds 1 jaar en 1 week terug weer eens ontspannen een langer stuk gegaloppeerd buiten met Dids ( 1 km) . Daar ben ik nog het gelukkigst mee
tine10
Geplaatst: 21-10-12 19:18
Een zwaai vanaf Vlieland. Heerlijk hier.
Met paarden thuis gaat ook alles goed, oppas houdt ons goed op de hoogte.
@Biancacoo: een op maat tijdschriftje en lekker in bad, geniet ervan! En over je vraag hoe het hier gaat: mijn antwoord zou zijn: wisselend bewolkt en onbewolkt, wisselend regen, storm en perioden met zon @Aks: wat een heerlijk gevoel, zo'n lang galopje buiten. Dat heb ik nou nog steeds nooit gedaan, wel een galopje waar hij in schoot, maar daar heb ik altijd een rem op. Nou rij ik ook op asfalt, dus dan vind ik galop een no-go, maar goed, zou in de berm kunnen gaan rijden, maar ik vind die slootjes dan altijd zo dichtbij Tijd voor een flinke bosrit dus @Tine: zwaai terug En geniet nog op Vlie, heerlijk eiland!
Straks toch maar weer BzV kijken, ondanks dat het hartstikke tegenvalt...