[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 08:55

Goedemorgen,

Het is echt warm!!

HT: Wat een leuke verrassing. Veel plezier ermee!
Nouvel: fifi toch weer wat kunnen laten werken. Ze worden daar echt tevreden van he? Vind ik altijd zo grappig om te zien.
Gem: schimmel is niet zo erg, dan zijn ze nog niet uitgedroogd. Gewoon proberen.
Prinsje: ook mooie samenvatting en pak die mensen maar aan hoor. Kan ik ook niet uitstaan. Oei, kapotte ketel, da's niet handig.
Frensie met frisse Gwin. Die was dan vast heel blij dat ze even lekker kon rond gaan en veel plezier met je les.
Ingrid: Hier geen afvallende paarden, maar ze komen ook bepaald niet aan. Ze krijgen wel onbeperkt hooi. Ik weet niet of jij dat ook hebt.
VHU: in koude studeerkamer, tja, dan stop je ook weer snel :j Jammer van de mendurance, maar wel heel begrijpelijk, is dure hobby. En weer een oppas. Wanneer komt hij/zij voor het eerst?

Zoon wil op de fiets naar school, dus ik ga me inpakken. Daarna lekker 2x mennen en 1x longeren.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:54

-O- het is veel te warm..... we hebben /hadden hier al helemaal de 11-steden-koorts, we zouden naar vrienden van ons gaan bij Franeker maar .... hoop toch zo dat het nog doorgaat want het is zo uniek en zo ontzettend gezellig....

Oppas komt donderdag al voor de 1e keer. Zo fijn. Ze woont hier vlakbij en leuke meid. Hebben we net weer wat meer flexibiliteit met werk, als ik laat vergadering heb e.d. Nu is dat steeds zo'n geregel & stress. Maar ook voor 's avonds. Niet dat we elke week de deur uit willen maar zo af en toe eens met z'n tweeen op stap ergens heen is gewoon fijn en dat is er de laatste maanden nauwelijks van gekomen.

Nou ik hijs mezelf toch nog maar even in de diverse thermo-zaken, maar dan 'maar' een enkele laag :+ kijken of we wat kunnen gaan doen. Het ziet er buiten hier echt gewoon uit als dooi hoor ....

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:14

**devorst zoooow beu**

maar ben zoiezo extra zielig, heb weer maandelijkse pech.
voor niemand intressant, logisch, maar ben er toch zo sneu van, buik-rug en hoofdpijn enzo -O-

heb gelukkig beetje medicijn......plak chocolade <3

verder eerlijk waar bijgelezen, maar veelste futloos voor iedereen lieve reactie te plakken...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:06

@Bicci: :(:)

@Lanouska: dat is zeker super dat je zoveel mag, maar geloof dat je zelf ook heel veel doet en het dus ook wel verdiend hebt :j .
Ik kreeg net een uitnodiging voor een menclinic van GL.

@Tine: hoe ver moeten jullie fietsen? Brrr, maar idd ook hier slechts -6, lekker warm, dus :D .

@VHU: weer een oppas *\o/* .

@Ingrid: als paard/pony normaal gesproken niet meteen zoveel afvalt, zou ik het iig heel goed in de gaten houden.

Hier valt ook niks af met dit weer, al mag er wel wat vanaf, maar dan hebben ze niet altijd wat te kauwen en dat vind ik zeker met kou, wel erg sneu :') . Wordt tijd dat ze weer flink aan het werk kunnen.

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:08

+:)+ +:)+ @tine10: je moet natuurlijk de tips eruit halen, die je echt kan gebruiken. Fijn dat het weer goed gaat, je geeft gelukkig niet zo snel op.
Wij hebben een longeerbak, maar die is nu te hard, daarom longeer ik in de rijbak, maar die is 60 m, en dan gaat het weleens niet zo als het moet!
Lekker vroeg naar bed. Is dat nog gelukt?
We moeten er wel aan wennen, is niets anders, en inderdaad als het al minder koud is vind ik het gewoon lekker.
Vind het vandaag warm, ok het scheelt hier ook 10 graden! Gaat lekker fietsen en met de paardjes bezig zijn!

@gem: we knippen de lijn doormidden, omdat als de lus van het middenstuk op de grond ligt, en je stap er per ongeluk in, en je paard trekt een beetje, wordt je ondersteboven getrokken, en dan is het jiepaahee! :(
Gezellig als je oppaskindjes ook lief zijn!
Leuk is dat, als je paardjes niet door hebben dat het niet goed ging!
Je handschoenen aandoen en dan met een beetje olie heel voorzichtig verdelen en je handen wrijven, dan worden ze weer soepel! ;)

@frensie: ik geef koetsiersbewijs, enkel,twee en vierspan, voorlopig theorie hoor, is nog te koud voor de praktijk!
Wat aardig van je om die foto’s bij andere eigenaren op te hangen, vinden ze vast heel leuk. +:)+

@bicci: mag hoor!
Dat is wel gezellig chauffeuren, je kletst zeker wat af met die ouderen!
Wat doen jullie voor behendigheid, zijn dat ook wedstrijden?
Geef mij dan maar een beetje stof in de binnenbak, of is het zo erg dat je er bijna niets kan zien?
Och arme jij, is nooit leuk hoor! :(:)

@tallechie: wij hadden zondag wedstrijd, gaat dus niet door, balen, ik had er net zo’n zin in. Maar inderdaad als het zo koud is, is er ook geen lol aan. :brr:
Arme Daan! Ik hoop dat hij vannacht wel lekker heeft geslapen.

@avaluna: ik zit bij een “papieren” vereniging, dus er wordt ook niets georganiseerd. Vroeger wel, maar dat is nu over. De bedoeling is dat we gaan fuseren met een andere vereniging, maar dat duurt maar, en er gebeurt niets.
Lijkt mij heel leuk zo’n valtraining, misschien had ik er iets aan gehad bij mijn laatste val! #)
Gaaf die uitnodiging! +:)+

@lanouska: ik blijf het nog proberen, maar jullie gaan wel snel! %)
Lijkt mij vreselijk die oorpijn, heel veel sterkte, doe maar voorzichtig dat je gehoor niet beschadigd raak. :(:) :(:)
Gisteren lekker geboend op een pan, maar goed dat je een beetje lol hebt bij zo’n vervelend klusje.
Werk je daar in Coevorden. De vrachtwagen is dat voor je vervoer van de paardjes? De onze is ook pas APK gekeurd, gelukkig geen problemen.
Ik zag trouwens dat je 17 en 18 maart les hebt van Gerard Leijten, ga je daar naartoe, of komt hij naar jullie? Ik heb ook les van Gerard, vind het een fijne man. +:)+
Ik zag trouwens het antwoord al staan! Wie is Okkie? Mag je met paarden van iemand anders starten?
Ik zie dat je ook mee doet in Heukelom, ik ook, moeten we een boktmeeting houden!

@tallechie: volgens mij vind jij het te koud, en niet je paard! Ik vind het ook niet erg dat onze wedstrijd is afgelast. :brr:
@biancacoo: ik doe mijn best!

@vhu: ik heb een elektrisch kacheltje naast mij staan, moet toch heel wat typen! :D
Als je geen goed vervoer hebt, is het inderdaad lastig. En de diesel/benzine is ook niet goedkoop. Ik reken maar nooit uit wat het me allemaal kost, is zo schrikken.
Wij hebben een vrachtwagen, maar ook een bus, waar de kar in kan en een trailer erachter. Bij ééndaagse wedstrijden nemen we de trailer, scheelt de helft, en Arie mijn man hoeft dan niet mee. Ik kan geen vrachtwagen rijden.
Wel weer handig een oppas te hebben!
Wil graag naar de elfstedentocht, ik denk als het zo doorgaat dat het niets word, en een hele boel mensen verdrietig zijn. Ondanks minder kou toch maar lekker veel laagjes aan, is toch nog wel koud!

@ingridm: heeft het lekker voor elkaar. :D
Paard mag ook met deze kou niet zomaar afvallen, voor een paard is de kou goed te doen met goede voeding en genoeg drinken. Er zijn er wel bij die meer moeite hebben om warm te blijven, en dat kost energie.

@frensie: waarom vind je enjoy the ride niet leuk, heb twee keer meegereden en vond het erg leuk. Zal wel afhangen waar en bij wie je rijdt!
Gwin in ieder geval weer lekker in de vel, met dit weer ook belangrijk, ik rijd nu ook niet zoveel dressuurmatig, meer op conditie en zorgen dat ze lekker in de vel blijven zitten.

@prinsjeh: inderdaad jullie blijven maar gaan! 8)7
Lekker op debiteuren jagen!
Als je ketel kapot is, heb je dan nog warm water? Zit je verwarming er niet op aan gesloten?

@nouvel: daar krijg je het wel warm van, is toch fijn als je weer wat kan doen met je paardjes.

@happytime: leuk zo’n verrassing! Lekker op het ijs geweest.

@janouk: goed bezig!

Gisteravond gezellig cursus gegeven, vind dat altijd leuk om te doen!
Vandaag maar weer eens aan het werk. Kost toch veel tijd die samenvattingen! Weet nog niet of ik het volhoud! :o
Enne we willen allemaal beter weer! *\o/*

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:08

OEF %)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:12

kiss, jij hebt een kiss verdient. :*
en hierbij gelijk als officiele tussen-bijlees-verslagmaakster gepromoveerd :D

trouwens best een keer lekker idd, gewoon zielig zijn :))
thx :D

dat behendigheid is erg leuk hoor.
boomstammetjes slepen en banden.
parcoursjes lopen ermee en paaltjes omtikken.
wel beetje lastig uitleggen...

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:17

bicci schreef:
kiss, jij hebt een kiss verdient. :*
en hierbij gelijk als officiele tussen-bijlees-verslagmaakster gepromoveerd :D

trouwens best een keer lekker idd, gewoon zielig zijn :))
thx :D

dat behendigheid is erg leuk hoor.
boomstammetjes slepen en banden.
parcoursjes lopen ermee en paaltjes omtikken.
wel beetje lastig uitleggen...

ik kan dat werk wel vanuit de trekpaarden, bij de powerhorse competitie

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:22

kijk, das handig, dat je het een beetje kent.
wij doen overigens mee voor de lol-met-je-knol hoor :)

we maken wel hele goede tijd, maar veel te veel balletjes eraf overal...lol :+

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:26

@ Kiss; ik vind Enjoy the Ride niet zo leuk omdat ik óf lekker in mijn eentje in het bos wil rijden, óf een endurance wil rijden. Met endurance kom je niet heel veel andere combinaties tegen als het goed is en die rijden allemaal lekker op tempo. Met enjoy the ride ben ik bang dat Gwin te druk wordt van de andere paarden en ik wil geen heisa veroorzaken met die kleine druktemaker van me. Zoiets als de paarden4daagse lijkt me best leuk, maar daar is Gwin echt niet geschikt voor. En bij enjoy the ride vind ik het ook niet zo leuk dat ik geld moet betalen om, zonder wedstrijdelement, in het bos te rijden ;)

Net met de honden wezen wandelen. De arme ridgeback ging keihard onderuit! Die was lekker aan het rennen en had toen niet door dat ze op ijs kwam. Daarna durfde ze niet meer over het ijs, kostte wat moeite om haar over te halen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:13

hey...weer een pagina verder...wat gaan jullie hard...
Ehm prinsjeh.... :Y) ik wil geen lente hoor..........ik wil bergen sneeuw !! het liefst zo'n 30 cm, dan kan ik lekker sleeën met de pup's enzo.....dus zal iemand anders zijn die lente wil, ik vind dit fantastisch weer !! super de super !! op het slepen met water na dan.. :7

Tine druk aan het werk met de peerdjes. :j
VHU heeft een oppas :j
Kiss heeft weer een samenvatting gemaakt, heel handig... :j
Frensie's paardje valt snel af, hier ook 1 maar die is inmiddels al 21 jaar.....en heeft artrose, maar met voldoende hooi voeren gaat het erg goed. /3
Lanouska heeft okkie, arjan en uzma gereserveerd !! hahaha....nou dat komt vast goed !!
Bicci voelt zich niet helemaal fit.... :(:)
Avaluna een uitnodiging voor Gerard Leijten,...supergaaf toch, ga je meedoen ??
Nouvel heeft gelangeteugeld....super !!
Gem heeft beschimmelde regenpakken....bleh...succes met schoonmaken.
Prinsjeh heeft geen warm water..maar wel verwarming....succes.
Tallechie, fijn dat je vriend thuis is als je op wedstrijd gaat !
Maisie heeft weer een auto.
Och en die arme ridgeback, die zo uitgegleden is....balen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:29

@Biancao: volgens mij is het niet de bedoeling dat ik rijd, maar dat ik kom kijken naar de clinic :') , sorry dat ik jullie nou voor niets enthousiast gemaakt heb :D .

@Kiss: de ruitervereniging is waanzinnig actief, is ook elke vakantie wat te doen voor de kids, alleen zit onze dochter dus in NL op school en lopen niet alle vakanties gelijk. Ik zit sinds kort zelf in het bestuur van onze menvereniging en we proberen ook meer activiteiten aan te bieden.

@Frensie: oeh, dat vind ik altijd akelig als ze schuiven over het ijs, ken al flink wat honden met kapotte kniebanden door zulke ongelukjes.

Zo ga pannekoeken maken voor dochterlief en vriendinnetje.
Met dochter lijkt het goed te gaan, de hele week al, maar ik durf niet te vroeg te juichen.
Vanavond heeft ze eigenlijk voltige, maar dat is toch nog wel heel koud, geloof dat we nog maar een weekje overslaan, hopelijk vanaf volgende week weer ons gewone programma.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:53

@Avaluna groot gelijk hoor dat je je dochters activiteiten even parkeert. Er staat hier trouwens een venijnig windje. Vanochtend toen de zon er nog niet zo was was het echt gemeen/ellendig koud.

Citaat:
Met endurance kom je niet heel veel andere combinaties tegen als het goed is en die rijden allemaal lekker op tempo. Met enjoy the ride ben ik bang dat Gwin te druk wordt van de andere paarden en ik wil geen heisa veroorzaken met die kleine druktemaker van me. Zoiets als de paarden4daagse lijkt me best leuk, maar daar is Gwin echt niet geschikt voor.
Vul de namen met de pony's in en het is alsof ik mezelf hoor praten :7 Ik denk trouwens dat Bente, op termijn, best geschikt wordt in ieder geval onder het zadel voor bijv een 4-daagse want ik merk langzamerhand toch dat ze heel nuchter is. Vandaag met stappen langs de weg, alsof ze nog nooit anders heeft gedaan, zo braaf. Wel er lekker bij, oortjes erop en vlot doorstappen, geeft heerlijk gevoel. Ze vindt het zelf ook heel leuk het buitenrijden, echt zo van we gaan gezellig op pad met z'n tweeen-idee :D

Vanochtend dus eerst kwartiertje gelongeerd in de bak, gewoon rustig draven en zelf ook rondjes lopen voor het warmblijven. Daarna erop en denk iets van kwartiertje in de bak gereden /langzaam drafje en links/rechts wat buig/rek werk, ze liep erg fijn. En daarna stuk langs de weg. Best lekker gereden eigenlijk :D maar er stond dus zo'n koud windje, ging echt door mijn jas heen, was wat minder aangenaam (had geen twee jassen aan :P ).

@Kiss voel je niet verplicht een samenvatting te maken hoor, het is al hartstikke leuk als je meekletst!
Wat niet wegneemt dat samenvattingen erg handig zijn in tijden van grote drukte :+

Oja, als er geen elfstedentocht komt en het weer normaal blijft/wordt dan starten we zondag gewoon met tweespan in Loon op Zand ... heber super veel zin in :D

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 15:10

Citaat:
@lanouska: ik blijf het nog proberen, maar jullie gaan wel snel! %)
Lijkt mij vreselijk die oorpijn, heel veel sterkte, doe maar voorzichtig dat je gehoor niet beschadigd raak. :(:) :(:)
Gisteren lekker geboend op een pan, maar goed dat je een beetje lol hebt bij zo’n vervelend klusje.
Werk je daar in Coevorden.ik werk bij de mcdonalds in stadskanaal. ik groom bij harry streutker met een 4 span arabo friezen
De vrachtwagen is dat voor je vervoer van de paardjes? ja is voor de paarden. wij stonden met de vrachtwagen tegen de oude binnenbak aan tijdens de hippiade.
De onze is ook pas APK gekeurd, gelukkig geen problemen.
Ik zag trouwens dat je 17 en 18 maart les hebt van Gerard Leijten, ga je daar naartoe,gerard komt bij ons op de vereniging of komt hij naar jullie? Ik heb ook les van Gerard, vind het een fijne man. +:)+
Ik zag trouwens het antwoord al staan! Wie is Okkie? okkie is eigenlijk yk octaaf en 1 van de paarden uit het 4 span
Mag je met paarden van iemand anders starten? ik heb geen startkaart maar doe wel sommige hobby wedstrijden rijden
Ik zie dat je ook mee doet in Heukelom, ik ook, moeten we een boktmeeting houden!heukelom wordt waarschijnlijk de laatste klasse 1 wedstrijd omdat we ons willen selecteren voor het nk in maasdijk

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:24

Hoe is het met je oor Lanouska :(:) ?

Over kosten. Wij rekenen 1x per jaar uit wat het kost. Dan hebben we het er niet meer over. Doen we ook met de hobby van manlief. We komen er altijd weer achter dat we zo ongeveer evenveel uitgeven aan de hobby's en dat dat veel is en dat we eigenlijk wat minder zouden moeten uitgeven (en verstandiger met ons geld moeten omgaan, hypotheek aflossen of zoiets :P ). Vervolgens kijken we elkaar aan en zeggen we dat het toch geweldig is dat we zo fijn bezig zijn :D en we beloven beterschap :o

Maar ik vind die benzinekosten echt hoog op het moment :oo , als je dus wat verder uit de buurt rijdt of eens ergens anders op ander terrein wilt trainen (wat met (m)endurance altijd zo is, de wedstrijden, en wel af en toe eens wenselijk is, met trainen).

Nou ik ga laptop naar de 'laptopdokter' brengen, zie http://www.maaktallesbeter.nl ben benieuwd :\

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:37

Biancacoo schreef:
Gem heeft beschimmelde regenpakken....bleh...succes met schoonmaken.

Beschimmelde handschoen :') , regenpakken was niks mee (maar wel bijna allemaal te klein voor de kinderen, vandaar dat die bak eens uitgezocht werd :D ).

En dank verder voor de tips om ze weer soepel te krijgen!

Avaluna: groot gelijk dat je dochter eerst maar eens helemaal op orde moet komen. Voltige, zweten, kou er op en ze is weer terug bij af :\ .

Biancacoo: nèeehh, geen sneeuw meer... ga jij maar lekker in Oostenrijk sleeën met de pupsels :D :brr:

VHU: die wind is idd het ergste... dat maakt de kou venijnig :brr: !

Hier ook inmiddels lid van een voorlopig "papieren" vereniging; ik merk het wel wat de plannen ermee zijn, en of / waar ik een steentje kan bijdragen.

Vanmorgen gezellig geholpen met de stallen bijwerken, voeren, water geven, vegen, koffie opmaken..... net als voorheen op vriendins boerderij :) . Het is toch wel wat ik het liefste doe hoor, handen uit de mouwen steken om alle paarden verzorgd te krijgen. Niks voor mij om de "luxe" pensionklant uit te hangen :o .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:59

Oh Gem...kon ik maar lekker naar oostenrijk .......drooom drooom !!!!

Een uurtje geleden vond Eagle wel dat Dakota errug interessant was....hij sprong er steeds bovenop,....dus Dakota zal binnenkort loops worden..ik heb ze nu even uit elkaar dus als ik weg moet...dat zullen ze beide niet heel erg leuk vinden...STOM stond al met grote letters op de kop van Eagle geschreven.hahahaa *D

VHU zal nog schrikken zijn om 1x per jaar alles bij elkaar op te tellen wat alles kost....ik heb dat zelf nu in precies elke maand weet wat de dieren kosten.. :o whooow denk ik dan....da's best veeul..

Avaluna verstandig dat je je dochter nog even niet te veel door laat gaan...eerst helemaal superfit worden.

oh ja. wat vinden jullie de beste leeftijd om een teefje te laten steriliseren ??

Zoontje moet straks naar zwemles.....dus ik ga inpakken...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:01

@Gem: je mag hier op de boerderij altijd gezellig een handje uit de mouwen komen steken :D .

@Biancao: dat is altijd lastig en wanneer steriliseren, daar zijn de meningen nogal over verdeeld.
Wil zelf wss een keer een nestjedus hier loopt ze nog "compleet" rond.

Kinderen zijn lekker ingepakt, buiten aan het spelen.
En na maanden wachten is hier nu een meneer, eindelijk, onze voordeur aan het inbouwen *\o/* *\o/* .

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:05

Avaluna: als Ster ooit bij jou in pension gestald komt te staan, goed :D ? Wil wel de 2 vliegen in 1 klap - versie :P

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:18

@Gem: hahahaha, dat is goed, een leuk iemand om mee te rijden en/of mennen die niet te beroerd is om eens wat te doen is altijd welkom :D .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:20

Grmbl, bij sommige bedrijven vraag je je echt af hoe ze nog kunnen bestaan, leuke klantenomgang...
Ongelooflijk... :n 8)7 .

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:28

:D , zou ik ook denken! Ik vraag me daarom toch wel eens af hoe het komt dat ik Ster toch al zo vaak heb moeten verhuizen. Ben nooit veeleisend geweest, zelf geen moeilijk persoon, heb dan wel een klein "eisen-pakketje" voor Ster (geen grote pensionstal / manege, geen groepshuisvesting, dagelijks buiten, mogelijkheid tot longeren, das alles!), maar toch is dit al de zoveelste stal in 4 jaar tijd. Heb het hier overigens wel al 11 maanden goed naar het zin :) .

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:58

@ bianco: beste leeftijd voro te steriliseren is idd nogal variabel antwoord voor aan wie je het vraagt:
- voor melkkliertumoren is het best voor de eerste loopsheid dan is de kanshierop het kleinst die neemt toe met elke loopsheid ( na flink aantal loopsheden maakt het voor de melkkliertumoren niet meer uit of dier gesteriliseerd is of niet. na de eerste loopsheid is ook nog zeer grote reductie van de kans op melkkliertumoren )
- als je minder last wil hebben met scheiden hondjes dan best voor eerste loopsheid maar dan zul je ofwle heel snel moeten zijn zo te horen ofwel ben je al te laat (hoe oud is dakota nu?)
- na de eerste keer loopsheid weet je dat je dier 'volwassen' is en wordt daarom vaak gekozen, ook omdat mensen altijd te laat bij stilstaan en het erg veel per ras/individu verschilt wanneer ze voor het eerst loops worden. het is dan best 3 maanden na de loopsheid te doen
- weet niet of je al eens in de cyclus verdiept hebt maar het is dus nadat de bloeduitvloei stopt dat de teef het meest vruchtbaar is (daar gaat het vaak fout dat mensen denken dat het over is en reu en teef bij elkaar laten, denk da tje wel wist maar even voor de zekerheid)

succes met je keuze als je miss ooit een nestje wil dan zou ik de reu laten castreren om te voorkomen dat je ze steeds moet scheiden, want weet uit ervaring dat dat meestal uiteindelijk een keer foutjes mee gebeuren

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:21

Cylco bedankt voor je antwoord, idd weet ik dat ze zeker na de laatste tekenen van loopsheid nog wel zo'n 10-14 dagen interessant is voor de reu...dus dat word best een lange tijd apart..
Dakota is nu 7 maanden precies...zou wel vroeg zijn maar het is wel mogelijk natuurlijk, omdat ik Eagle zo zag en ik nog weg moest toch eerst maar even apart gezet, ze kunnen gewoon elkaar zien door tralies hoor ,dus ze zitten niet helemaal zielig en alleen..hahaha.
ik wil zeker weten dat ze niet loops word voor ik ze bij elkaar laat zitten...
Dakota die mag geen nest krijgen vind ik persoonlijk, omdat ze 2 broers heeft die onderbeet hebben, dus erfelijk, en dat vind ik geen goed idee.
De reu Eagle echter is heel mooi, en de fokker wil in de toekomst van hem misschien wel een nest fokken, dus....die blijft "intakt"

De DA raad hier aan om na de eerste loopsheid 2 of 3 maanden erna te steriliseren..als ik dat al wil, maar ik vind het ook zielig om ze iedere keer apart te moeten zetten...dat is ook niets, ze zijn samen opgegroeid.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:42

Biancacoo schreef:
Cylco bedankt voor je antwoord, idd weet ik dat ze zeker na de laatste tekenen van loopsheid nog wel zo'n 10-14 dagen interessant is voor de reu...dus dat word best een lange tijd apart..
Dakota is nu 7 maanden precies...zou wel vroeg zijn maar het is wel mogelijk natuurlijk, omdat ik Eagle zo zag en ik nog weg moest toch eerst maar even apart gezet, ze kunnen gewoon elkaar zien door tralies hoor ,dus ze zitten niet helemaal zielig en alleen..hahaha.
ik wil zeker weten dat ze niet loops word voor ik ze bij elkaar laat zitten...
Dakota die mag geen nest krijgen vind ik persoonlijk, omdat ze 2 broers heeft die onderbeet hebben, dus erfelijk, en dat vind ik geen goed idee.
De reu Eagle echter is heel mooi, en de fokker wil in de toekomst van hem misschien wel een nest fokken, dus....die blijft "intakt"

De DA raad hier aan om na de eerste loopsheid 2 of 3 maanden erna te steriliseren..als ik dat al wil, maar ik vind het ook zielig om ze iedere keer apart te moeten zetten...dat is ook niets, ze zijn samen opgegroeid.

idd is het beste dan om dakota te steriliseren als je het zo zegt. apart zetten is idd lastig en zoals je zegt het duurt best lang steeds gelukkig wel de primitievere rassen vaak maar 1 keer per jaar dat scheelt natuurlijk maar blijft toch onhandig, ik zelf ben ook fan van na de eerste loopsheid zoals jou dierenarts ook zegt