[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 14:12

Maar er zijn wel sulky's die prima passen en goed in balans liggen. En dan is het erg handig dat je alleen op pad kan. Met mijn marathonwagen riskeer ik het echt niet om alleen op pad te gaan... Als Romeo in paniek slaat, kom ik niet op tijd bij hem. Als hij in paniek slaat, gaat hij meestal in volle vaart achteruit. Gisteren nog maar eens mogen ondervinden: wij stonden aan de binnenkant van een bocht, te wachten om in de bocht de weg over te steken. (in de bocht hebben we het meeste overzicht over beide richtingen) Komt er een oranje vrachtwagen (met zo een gigantische draaimolen) voorbij geraasd tegen 70 km/uur, dus op zo een 3 meter van ons af. Ding maakte enorm veel lawaai, dus Romeo sloeg in paniek door achteruit te schieten, wagen ging dus scharen... Op dat moment kon ik onmogelijk van de wagen springen om naar Romeo te gaan, daar heb ik dus een groom voor nodig (die ik gisteren ook had, maar die was aan het kijken om over te steken dus kon niet onmiddellijk bij Romeo zijn)

Het is leuker om iemand erbij te hebben, maar meestal vind ik niemand die mee kan... Als ik Romeo deze zomer mee wil nemen naar de Veluwe, moet ik wel voldoende gaan oefenen MET de wagen, enkel de longe zal niet voldoende zijn.(hoewel hij aan de longe zijn conditie heeft gekregen)
Mijn vriend is momenteel op een voetbaltoernooi tot vanavond, en daarna moeten we naar een verjaardagsfeestje. Dan heb ik 3 mogelijke grooms: eentje heeft het te druk met haar verzorgpaard, ander heeft het te druk met school en moet haar eigen paard ook nog onderhouden, en de 3e daar hoor ik niets van als ik een smsje stuur, haar ga ik dus ook niet achterna lopen... Dan is er nog een mogelijkheid, maar haar opa ligt op sterven, haar ga ik dus ook zeker niet lastig vallen. :(:)
Heb dan maar zeeën van tijd en een pony die aan huis staat -O- Ik heb zo ongelofelijk veel zin om te gaan rijden |(

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 14:17

ik wi ook naar stal toe...
maar ben net 5 min buiten geweest, en voel 't al steken in m'n hoofd.. krijg zo een ontzettende huilbui.. Net een filmje gezien van en bokker tijdens een buitenrit.. Ik heb al een maand niet op dids' rug gezeten.. ik mis dat zo... Maar ik heb het lef p ht moment gewoon even niet...

sulky heb ik ook al paar keer aan gedacht.. maar een goeie is nog best prijzig..

heb net aantal fotos gemaakt :) zal eens kijken of ik er wat geupload krijg :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 14:51

sander_lotte: ik snap je punt wel hoor. Ik heb ook niet echt een groom. Me meoder vind het helemaal niks. Dus moet k het aan meiden op stal vragen. En die hebben niet alltijd zin.

Tja en ik ben van mening ook met een sulky kan je er eigeljk niet afspringen. Hebt eigelijk alltijd wel een groom nodig. Helaas zijn die idd niet alltijd te vinden,

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 14:51

Afbeelding
Afbeelding
bloemetjes op m'n balkonnetje :D

Afbeelding
vriendje's vondst tijdens de laatste rit :)) een reuze-dennenappel :D

Afbeelding
Budgie >;)
Afbeelding

Afbeelding
Paps met onze Nelson <3

Afbeelding
Afbeelding
Bonkie :+: :+: :D Mijn kat, die ik kreeg toen ik 4 jaar werd.. En die dus 16 is geworden :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 14:52

Naaltje schreef:
ik wi ook naar stal toe...
maar ben net 5 min buiten geweest, en voel 't al steken in m'n hoofd.. krijg zo een ontzettende huilbui.. Net een filmje gezien van en bokker tijdens een buitenrit.. Ik heb al een maand niet op dids' rug gezeten.. ik mis dat zo... Maar ik heb het lef p ht moment gewoon even niet...

sulky heb ik ook al paar keer aan gedacht.. maar een goeie is nog best prijzig..

heb net aantal fotos gemaakt :) zal eens kijken of ik er wat geupload krijg :)

Hoezo kan je niet op de rug? iets gebeurd?

Leuke dieren

en mooie foto's :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 14:54

Dids heeft mij een maand geleden compleet geboycot omdat ik hem niet beschermde (hij is op een haar na aangereden ton ik naast hem liep, we zijn onder begeleiding naar huis gegaan, hij wilde alleen nog rennen, hij was gewoon boos op mij) maar ik weet dat ik dat vertrouwen in hem nu niet heb.. Zelf ben ik erg gespannen door school e werksituaties, en dat is geen goede combi... Liefst zou ik vriendje vragen op de fiets mee te gaan.. maarja.. dat zit er ook niet in :=

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 15:24

Leuk vogeltje Naaltje! En de rest van de foto's zijn ook leuk!

Heb net sil gewassen, en ik ben nu dus vies haha. Zo even douchen en daarna werken :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 15:43

naaltje: Dat is idd niet fijn nee.

en idd als je stress heb moet nu ook niet doen.

Zodra je er weer aan toe ben: Heb ik paar tips voor je (uit eigen ervaring)

1. ga als mogelijk is met iemand mee die een goed bomproef paard heeft. Zo wordt jij afgeleid door geklets en je paard is dan niet alleen.

2. Ga eerst in de bak of weiland rijden. Zodat hij at moe is en begin dan met een klein stukje.

3. Doe eventeueel een menhoofdstel in. Zo ziet je dier minder, en heb je ook meer controle over het dier.

4. Zorg gewoon dat iemand hem vast houdt. En ga niet gelijk te lang weg.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 15:49

weet je wat het stomme is? mijn paard is bomproof...
Is bitloos aan een lange teugel te rijden
en is zelf meestal het paard wat andere paarden kalmeert...
hij is buiten ook zelden tot nooit ''raar of overhyper''

ik ben gewoon een schijtlijster 1e klas :o

vriendje wil ik de 1e keer meeemen, met de fiets.. dan kan hij volgen en ik idd buurten..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 16:38

Zooooo..... weer helemaal bij gelezen.

Zag mooie foto's, goede cijfers, leuke wagentjes, zeer hoofd en nog heel veel meer.

Wat een heerlijk weer he?

Vanmorgen met het spul gefreestyled. Had in de bak een ring uitgezet voor het loswerken en in de andere helft van de bak allerlei "hindernissen" zoals labyrinth, waaier op een autoband, stuk zeil waarover heen gelopen moet worden, een hindernis ingepakt in klapperend plastic. Heb er vanmiddag ook nog een gordijn van rood-wit afzetband bij gemaakt. Ik weet dat ik daar met Rembrand zo onderdoor kan, nu nog met de pony, dat wordt een grotere uitdaging. Maar wel leuk, worden ze mooi bomproef van.

Met Rembrand ging het super, Amerigo kan beter. Vooral bij het loswerken, maar ja, daar "hielp" mijn zoontje ook, waardoor het voor pony soms onduidelijk was wiens lichaamstaal hij nu moest volgen.

Morgen hoop ik buitenritten te maken, als man tenminste mee wil. Maar het wordt mooi weer, dus mijn kansen groeien. ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 18:10

Wat leuke Tine! Lekker dat je weer even met ze bezig bent geweest.
@Naaltje, wat vervelend voor je. Maar je hebt wel gelijk als je denkt dat je te veel stress overbrengt, dat is niet goed.

Vwb pony twee heeft manlief even op de rem gestapt: hij vindt dat ik eerst tweespan koetsiersbewijs moet hebben, meer moet hebben geoefend met tweespan en rondgekeken en dan pas een pony moet aanschaffen.
Eerlijk gezegd heeft hij dus gewoon wel gelijk :o ik heb dus naar hem geluisterd, hoe moeilijk ik dat ook vind.

@Sander_Lotte, ik begrijp je gevoel heel goed dat je zo ontzettend graag zou willen rijden want dan ben je natuurlijk niet afhankelijk van een groom. Maar misschien is het wel mogelijk er een sulky bij te kopen? Kun je net wat meer? Is trouwens misschien ook wel handig om hem wat af te leren zo achteruit te lopen bij het schrikken, met een sulky is dat veel beter te corrigeren, de sulky blijft er recht achterhangen en je zit niet met dat scharen. Wij hebben maar zo'n hele simpele sulky van HSHP maar ik heb er erg veel plezier van. Zou best graag een mooie stevige willen hebben, ben marktplaats gewoon goed in de gaten aan het houden.

Wat een lekker weer was het vandaag, echter weinig van gezien. Morgen beter!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 18:42

grote kans dat ik binnenkort gewoon opeens opzadel en weer ga rijden hoor.. maar als die bevlieging komt, dan is dat vertrouwen er op dat moment ook :)

ik werd net gebeld, door vriendje
''ja ik ben bij Diddle''
>oh hoe is 't met hem?
''hij staat te schooien, dan gaat het goed methem toch?''
* :') *
>geen geschuur?
''nee''
>oh oke
''ik poets hem nog even, en dan een handje van dat konijnenvoer toch?''
>uh, poetsen? als jij dat wil. en 1 handje ja *kijkt verbijsterd*

staat mijn ventje op stal, mijn paardje te poetsen :D oke had gevraagd of hij even langs wou gaan, maar vond dit wel heél erg lief :)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 18:46

Nieuw topic :)

Ik heb mijn heren er zo dicht op staan dat hun staart het rekje net wel/net niet raakt. Sulky remt prima op de lichtogen als ik zonder broek rijd maar meestal heb ik hem er wel aan en dan pakt de broek prima het gewicht van sulky + mij. Kont eronder en huppa. Ergste wat er kan gebeuren is dat het rekje de kont raakt maar daar kijken ze hier niet van op of om.

Iemand die zin heeft enkel/tweespan te rijden :P Ik ben zeker 2 weken uit de running omdat ik met een gebroken pols en zwaar gekneusde enkel zit...fijn...

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 18:57

Wat lief van je vriendje Naaltje, dat ie dat even voor je doet :) Heb je maar geluk mee dan :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:05

sap, misschien kom ik wel een keertje naar je toe ;)

naaltje, mooie bloemetjes op je balkon!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:11

als mijn vader morgen mijn lamoen heeft ingekort dan wil ik wobbe toch inspannen en een klein stukje gaan rijden.
gewoon lekker rustig aan doen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:53

Naaltje schreef:
weet je wat het stomme is? mijn paard is bomproof...
Is bitloos aan een lange teugel te rijden
en is zelf meestal het paard wat andere paarden kalmeert...
hij is buiten ook zelden tot nooit ''raar of overhyper''

ik ben gewoon een schijtlijster 1e klas :o

vriendje wil ik de 1e keer meeemen, met de fiets.. dan kan hij volgen en ik idd buurten..

haha heel herkenbaar!! ik ben ook een scheiterd hoor. Ik druf ook echt niet alleen op pad. Mar meer van stel er gebeurd wat, wat doet me paard? rent hij naar stal? (moet hij druke weg over) of blijft hij bij me??

Mijn paard is ook bomproof en is het paard wat andere kalmeert. Wat bij mij ook help is zingen haha.

Naaltje wat een lief vriendje heb jij. haha

dinsdag komt me wagen!!

oja heeft niks met mennen te maken. Maar ik ben vandaag zo trots op mijn hafje. Ik ben namelijk al een hele lange tijd bezig om meneer normaal rond te krijgen, Heb hem nu bina 5 jaar en ben al ongv 2 jaar mee bezig enz. stap gaat goed, Draf gaat ook steed beter. Maar galop was een ramp. Maar vandaag ging hij gewoon een hele korte zeid ein galop nageefelijk lopen!!!

WAs zo verbaasd hahah hij deed het gewoon <3

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:55

Wow deel 2 alweer!!!
Sorry, heb ff tijdje niet meegelezen door omstandigheden....

Maar zag mooie foto's voorbij komen!

Ik ga na dit weekend weer beter bijlezen, want we hebben nu 3nachten lang vrienden hier te logeren die van ver komen! Maar zag even een minigaatje om te bokken :P

En Ik ga binnenkort met Royaltjuh foto's maken van mijn poownie in tuig!!(wss nog wel zonder kar :P)

nou zal weer naar de visite gaan......(al kan ik wel in slaap kukelen maar ach.....)
maandag pinkstermarkt hiero, en las dat oa Tallechie naar mooi wark was geweest...daar was mijn kereltje ook met vriend, en wij zaten heerlijk lui op de bank haha...

nou iedereen, geniet van het mooie weer!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 23:02

TUM MAG IK MIJN PONY NOEMEN *\o/* Zo lief en zo zoetjes met rivaldo. Eerst op het land gelijk samen rennen en grazen. Daarna in een grote stal gezet totaal geen probleem, Tum ging rivaldo helemaal aflikken en rivaldo was ook super lief.. voor een pony die 2 jaar lang zowat alleen stond totaal geen problemen met andere.. Toen we de gang in liepen gingen alle paardjes hinniken.. Tuk ging echt zo staan van aahhh help zoveel paardjes.. maar wel leuk :D Ook merk ik aan rivaldo dat dit meer zijn maatje is.. ze staan nu lekker naast elkaar in de box.. zowat tegen elkaar.. met quenzo was rivaldo erg op de achtergrond en nu echt als dikke maatjes.. Mijn gevoel over tum is gewoon echt super goed.. dit is de pony waar ik naar opzoek was!.. Totaal geen twijfels zoals ik bij Quenzo al de eerste uren op stal had staan.. Kan nu ook probleemloos in stal tussen hun door lopen.. zonder dat ik uit moet kijken voor een paar hoeven in me. Toen ik in stal de graaskorf op maat maakte bij tum.. lukte dat niet echt hihi.. rivaldo zat namelijk met zijn hoofd mee te kijken wat ik aan het doen was.. Ik ben zo gelukkig!!!

rivaldo hadden we gemeten en bleek op onze meter 1,12/1.11 te zijn..
Tum bleek een 1.08 te zijn (ze hadden de 2de keer verkeerd gekeken).. want dan stond hij op 1.08 en boven de zwarte balk las je dan 1.13 af ;)

Foto's zet ik er zo even op :D

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 23:06

gaaf rivaldo..
gefeliciteerd!!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 23:07

wat goed dat je een nieuw maatje hebt gevonden!
en leuk dat het tussen jullie drietjes nu dus goed klikt.
kun je over een tijdje leuk 2 span rijdne.
was tum al in enkelspan beleerd? of heb ik daar overheen gelezen?

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 23:09

vandaag lange rit gehad met tweespan.
was erg gaaf..
eerst langs een terrein waar ze aan het paintballen waren.
van ieder schot ging moon sneller lopen.gelukkig bleef jackson braaf..
toen over viaduct van autosnelweg..no problemo
en toen door het bos. na het bos reden we parallel langs de spoorbaan en moesten we ook nog s een tunnel door.
moon vond het eng, maar deed geen stap verkeerd.
kwamen we voorbij een camping.. vond moon ineens de mensen eng die op de grond zaten...raar paard hoor

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 23:11

Gefeliciteerd Laura! Gelukkig dat het allemaal zo goed match't! Denk dat het een super span word met Rivaldo, vooral als ze vanaf het begin al zo goed met elkaar op kunnen schieten. Hopelijk komt alles goed en worden jullie 3 een super team.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 23:25

tamara, lekkere rit gehad dus?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 23:27

Het voelt gewoon ook als mijn pony's dat had ik met Quenzo gewoon echt niet.. ik stond er niet voor open. Kan nu ook lekker bij ze in stal zitten en kroelen met ze.. ik moest met Quenzo altijd opletten dat ik niet tussen ze in stond want dan was het soms wel eng..

Tum is nog onbeleerd in het aangespannen werk, toevallig belde mijn instructeur op of ik naar de les kwam vandaag.. maar dat ging hem niet worden vanwege tum (vind dit toch veel leuker hihi).. als hij voor het eerst voor de kar gaat is hij er dan wel even bij. Nu sparen voor een 2 span tuig :P