Heb altijd wel dat ik graag ook al is het maar een beetje op de hoogte blijf van het wel en wee van de door mij verkochte dieren en dat ik te weten kom als ze hem weer willen verkopen.... kun je zelf beslissen of je hem/haar terug wilt of dat je misschien nog iemand weet die je passend vindt / je kunt meehelpen zoeken. En om te voorkomen dat ze in de handel terecht komen, voor handelsprijzen kun je hem/haar net zo goed zelf terugkopen en dan weer goed nieuw huis geven. Soms zit iemand in problemen en is er geen tijd om rustig op zoek te gaan naar nieuwe eigenaar, mag paard niet de dupe van worden vind ik dan. Maar dat kun je wel willen alleen je bent gewoon geen eigenaar meer, dus als ze het toch anders doen, of je verliest het contact, wegens verhuizing oid dan weet je het toch niet.... En of het echt klikt is ook zo afhankelijk van hoe snel je paard zich op zijn gemak voelt kan wel een jaar duren voordat je een klik hebt.
Mijn ervaring is wel dat als je eerlijk alles vertelt over het paard/de pony en de verwachtingen gewoon goed hebt bij de koper, wat de mogelijkheden zijn en wat niet, het eigenlijk altijd wel goed gaat. Maar dat betekent wel dat je er soms lang mee bezig bent ... en geen goed gevoel is gewoon geen verkoop.
Op verborgen gebreken (en wat dat dan precies is is onduidelijkheid) zit een tijd van 6 maanden heb ik begrepen. Ik heb ooit een paard verkocht en kreeg na 4 maanden bericht dat ze kribbenbijter was en kreupel. Zwaar K dus. Paard bekeken stond er in-triest bij. Dus paardje teruggenomen voor verkoopprijs (had toen zelf alweer ander paard, erg ongemakkelijk allemaal...). Bleek verkeerd beslagen en dat kribbenbijten, geen idee maar bij ons deed ze het dus nooit. Dus paard niet op ijzers, 2 maanden op de wei, weer wat opgetraind en weer verkocht, paard nooit meer 'klachten' over gehad, sterker nog paard staat nog bij die mensen...
Heb wel het idee dat het steeds moeilijker wordt, het verkopen op zich. En koopcontract heb ik nog nooit gedaan.... maar dat raden ze wel aan...
Ga even eten vanochtend lekker havermout gegeten, net als Frensie, heerlijk!