[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:42

Even bijkomen na nodige file leed vandaag :(

Heb altijd wel dat ik graag ook al is het maar een beetje op de hoogte blijf van het wel en wee van de door mij verkochte dieren en dat ik te weten kom als ze hem weer willen verkopen.... kun je zelf beslissen of je hem/haar terug wilt of dat je misschien nog iemand weet die je passend vindt / je kunt meehelpen zoeken. En om te voorkomen dat ze in de handel terecht komen, voor handelsprijzen kun je hem/haar net zo goed zelf terugkopen en dan weer goed nieuw huis geven. Soms zit iemand in problemen en is er geen tijd om rustig op zoek te gaan naar nieuwe eigenaar, mag paard niet de dupe van worden vind ik dan. Maar dat kun je wel willen alleen je bent gewoon geen eigenaar meer, dus als ze het toch anders doen, of je verliest het contact, wegens verhuizing oid dan weet je het toch niet.... En of het echt klikt is ook zo afhankelijk van hoe snel je paard zich op zijn gemak voelt kan wel een jaar duren voordat je een klik hebt.

Mijn ervaring is wel dat als je eerlijk alles vertelt over het paard/de pony en de verwachtingen gewoon goed hebt bij de koper, wat de mogelijkheden zijn en wat niet, het eigenlijk altijd wel goed gaat. Maar dat betekent wel dat je er soms lang mee bezig bent ... en geen goed gevoel is gewoon geen verkoop.

Op verborgen gebreken (en wat dat dan precies is is onduidelijkheid) zit een tijd van 6 maanden heb ik begrepen. Ik heb ooit een paard verkocht en kreeg na 4 maanden bericht dat ze kribbenbijter was en kreupel. Zwaar K dus. Paard bekeken stond er in-triest bij. Dus paardje teruggenomen voor verkoopprijs (had toen zelf alweer ander paard, erg ongemakkelijk allemaal...). Bleek verkeerd beslagen en dat kribbenbijten, geen idee maar bij ons deed ze het dus nooit. Dus paard niet op ijzers, 2 maanden op de wei, weer wat opgetraind en weer verkocht, paard nooit meer 'klachten' over gehad, sterker nog paard staat nog bij die mensen...

Heb wel het idee dat het steeds moeilijker wordt, het verkopen op zich. En koopcontract heb ik nog nooit gedaan.... maar dat raden ze wel aan...

Ga even eten vanochtend lekker havermout gegeten, net als Frensie, heerlijk!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:48

Heb alles braaf gelezen, maar geen puf om te reageren. Zit te wachten op nieuw lid van onze vereniging. Zij gaat als het goed is helpen bij de spring-/mencommissie. Ze zal de vrijwilligers gaan regelen,. Heb alles klaar liggen, maar zie nog steeds niemand. Lastig. Wil eigenlijk wel naar bed....

__PSM__

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:32

Goh vraagje hëh, wat zijn de regels bij het verkopen aan een handelaar?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:53

Biancacoo: hier keert de rust langzaam weer terug hoor, ik post gauw weer mee :) . Ik ga het druk(ker) krijgen achter de schermen (komt misschien nog wel iets over in de BNB van december), maar blijf wel in het "Rijtuigje" :j !

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:01

Wat een heerlijk weer nu (wel goed aankleden)

Lekker stallen gedaan en Robin en Robijn gelongeerd. Robin was blij dat ie ook weer eens
wat mocht doen. Hopelijk kan ie donderdag nog even voor de wagen.

Verder weinig te melden. Ook geen verstand van contracten. Heb van robijn alleen een
factuur dat ik hem betaald heb.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:06

Kijkje bij een handelaar ...
http://staljansenvandenhout.nl/index.ph ... documenten aardig duidelijk allemaal.

Gem blijft gelukkig in het rijtuigje *\o/* Hoe vaak doe je nu iets met Robin Maisie? Even voor mijn idee in vergelijking met wat ik doe met Blondie.

Vandaag 's ochtends paardjes buiten gezet met z'n tweetjes vinden ze altijd erg gezellig. Had ik sinds glijpartij van Bente vrijdag niet meer gedaan. Zo schattig zie je gewoon dat ze elkaar gemist hebben direct knabbelen en naast elkaar gaan wandelen en draven <3 't was hier ook flink bevroren allemaal.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:08

oe, klinkt spannend joh. wel heel leuk dat je in t toopje blyft :-))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:39

Bezoek is net weer weg. Lijkt een heel goede aanvulling op onze spring/mencommissie *\o/*
En nu snel naar bed, want morgen weer erg druk. Omdat ik thuis niets kan doen door bevroren bak, morgenochtend met de paarden naar de binnenbak (nu maar hopen dat de wegen begaanbaar zijn, ligt weer dun laagje sneeuw, bah). Pony mag 's avonds voor de laatste keer mee naar dressuurles.

Welterusten allemaal.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 00:01

:brr: Zo even bijkomen :brr: , had vanavond menles... Bruutje liep super maar het was wel wat frisjes... vooral mijn handen werden niet warm....

@Tine, +:)+ zo'n nieuwe vrijwilliger
@Gem, gelukkig blijf je bij ons _/-\o_
@Bicci, lekker in het zonnetje gereden vandaag :):)
@Biancacoo, ehhh ik heb wel eens een piratenfeest thuis gehouden en toen gingen we eerst met viltstiften piraten shirts versieren, 'haai' happen (visje in een teiltje water geblinddoekt), eilandje prikken ( net zoals iets als het ezeltje prikje) , foto speurtocht... van de ene naar de andere foto... met aanwijzingen en dat leidt dan tot de piratenschat ( in de bak begraven schat met medailles en oorkondes) verders weet ik het even niet meer....

Oh ja en vanavond is poesje (bleek kater te zijn) opgehaald door de eigenaar dankzij de aanmelding op Amivedi *\o/*
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 12-12-12 00:35, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 00:26

't Is :brr:

@Biancocoo hier geen piratenfeestjes gehad wel ridderfeest en daarbij o.a. schild gemaakt van hout (eerst uitzagen en later schilderen).
Misschien vlaggen laten maken?
Schatkist is altijd ge-wel-dig :+

Is het alweer tijd om naar bed te gaan :wave:

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 00:39

ollie: dapper in de kou mennen met koude vingers :brr: ik had mijn les afgezegt,trailer nog niet klaar en 2,5 kilometer glibberen over de weg zag ik niet zitten :n maar wel ff wezen buurten
piratenfeest leuk!
dennis gespot in de mensport met whitney +:)+ zag ook de 4 zwarten-met-rode-hoofddoekjes (oornetjes) voorbij komen
ik duik weer onder steen 7 met de kachel op 10! :brr: :evaw:

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 01:22

Dank jullie wel voor jullie meningen. Ik ben er nu zelf wel uit dat ik geen proeftijd wil, bij moet klikken of ander gedrag mogen ze me bellen. in overleg is veel mogelijk. Ik ben heel eerlijk over het paard ik weet wat voor problemen ik met hem heb en dat zeg ik ook.

Hier net terug van vergadering. Daan is weer mis dus slapen zal niet veel worden. Zelf heb ik last van knie elleboog en zijkant, onderuit gegaan vanmiddag.

Met de hond ook al weer bij da geweest, ontstoken derde ooglid, nu druppels geven

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 01:23

tallechie schreef:
Dank jullie wel voor jullie meningen. Ik ben er nu zelf wel uit dat ik geen proeftijd wil, bij niet klikken of ander gedrag mogen ze me bellen. in overleg is veel mogelijk. Ik ben heel eerlijk over het paard ik weet wat voor problemen ik met hem heb en dat zeg ik ook.

Hier net terug van vergadering. Daan is weer mis dus slapen zal niet veel worden. Zelf heb ik last van knie elleboog en zijkant, onderuit gegaan vanmiddag.

Met de hond ook al weer bij da geweest, ontstoken derde ooglid, nu druppels geven

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 01:25

Oeps had typefout maar zit op telefoon maar nu staan er twee berichten....ging nog niet snel genoeg toch???

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 01:32

Mooi onderwerp nu en nu vraag ik me af hebben de mensen vanavond gekeken op RTL 4 naar het paard dat aanviel en ziek was ?? Meisje had het paard net en bleek lyme te hebben, rhino en nog iets.

Ik heb Lizzy gekocht van een vriendin ben bij de geboorte geweest, zat allemaal wel goed. Buck heb ik gekocht in niet al te goede staat, een gok maar beter als dat die naar de slacht ging. Ik heb ook een keer een pony gekocht daarmee was ik bedondert, dier was vals en wouden ze niet meer terug heb hem verkocht en na een maand was hij weer verkocht door die mensen en daarna weer en waar die nu is geen idee... Vind ik wel jammer het was echt een leuk dier om te zien en paste super bij Buck in tweespan.

Had ook een welsh merrie van 7 maanden was toen niet in de hand geweest, was toen ook al in de sloot gevallen ben een jaar bezig geweest, ook iemand erbij gehaald gedrag therapeut roundpen gemaakt etc maar kreeg het beest niet normaal viel kinderen aan en liet zich niet vangen. Na een jaar was ik het zat heb ik haar op MP gekocht en kreeg haar niet weg was in staat haar naar de handelaar te brengen uiteindelijk heeft fokker haar terug genomen die had weinig problemen met het beest heel apart!

Verder heb ik een haflinger gehad en met pijn in mijn hart verkocht, deze heb ik aan mensen verkocht die hem nog hebben en die is gekeurd bij aankoop.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 02:08

Ik zit het programma nu te kijken LS, daarom heel belangrijk om je paarden te keuren voordat je koopt. (incl. bloed afnemen)

Vind het wel een apart programma.. kan niet echt een oordeel geven, omdat ik weet hoe de NL televisie in elkaar steekt :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 08:24

Goedemorgen.

Wegen lijken niet glad, dus zo maar op pad naar binnenbak als zoon naar school is.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 08:33

:wave:

@ Tallechie, heeft Daantje weer aardappels gegeten? Of ben je er nog niet uit van wat hij zo'n last heeft?
Goed dat je de kinderarts kunnen bezoeken, hopelijk komt daar snel iets uit! :(:)
@ Ollie, dapper hoor zo in de kou te rijden :j
@ Maisie is weer in de weer geweest met Robin +:)+
@ Bicci mooie stippel met handtas :+
@ Tine heeft een vrijwilliger erbij :D
@ Gem.....hopelijk ben je snel weer een beetje van de partij :j Fijn om te horen dat je ons ook niet in de steek laat *\o/*

Heb gister niet veel kunnen doen met de paardjes....door al het water wat de afgelopen weken is gevallen is alles een beetje verzadigd. De bak is helemaal bevroren...dus training staat helaas op een laag pitje :( Heb gister ook poep moeten hakken in de paddock ipv poep scheppen :+
Vandaag maar weer is kijken wat de dag ons brengt voorlopig is het nu 1 graad :D

Nog 8 werkdagen te gaan dan heb ik vakantie *\o/*
2 januari begin ik dan aan mij nieuwe functie, heb er wel veel zin in, maar denk dat ik het ook wel moeilijk vind om na 6 jaar mijn collega's op de afdeling te missen! Gelukkig zal ik ze nog vaak zien, maar het is toch een beetje een vreemd idee :o

Alle kesrtkaarten zijn al geschreven en ga ik vanmiddag op de bus doen. Heb de kerstboom al wel gezet, maar ik heb eigenlijk helemaal geen kerstgevoel {:) Moet zeggen dat ik ook niet zo goed weet wat dat is hoor :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 08:34

Geinspireerd door de rit met Supergirl, had ik ons aangemeld met de koets bij de Stichting Opkikker. Wie weet is er een zieke prinsesje die graag in de koets mee wil.
Net een email ontvangen van de Stichting Opkikker en ze waren erg blij met het aanbod om met Janouk en koets te komen. Ze schijnen zeer geregeld aanvragen te ontvangen van kinderen, die heel erg graag een keertje in een koets willen rijden. haha Her Royal Badness krijgt het nog druk. *\o/* ze willen het liefste een witte koets, haha laten wij die nou net niet hebben.

Dus als het te druk wordt, doe ik waarschijnlijk wel een beroep op jullie. :j Kunnen we gezellig een meeting houden en ondertussen kinderen een opkikker geven.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 08:40

Dingetje... nee hij heeft per ongeluk speculaas gehad en daar reageert hij dus ook op.
Janouk geweldig initiatief.

hier dus ontzettend brak. Sliep pas na 1 uur en er nu al weer uit.
Straks naar stal. Veale zijn manen worden gedaan voor zaterdag. En voor de rest moet ik maar even zien.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 08:46

Wat een goede actie Janouk.
Zo kun je veel kinderen blij maken *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 09:39

Een goedemorgen!
@Janouk daar doe je goed werk mee zeg... _/-\o_
@HT gezellig bij club langs :9k
@Poeltje fijne vakantie gehad 8-)
@Dingetje leuke nieuwe hobby poephakken :))
@Tallechie zwaar dagje met niet goed slapende Daan :(:)

Hier ziet het er koud uit maar het schijnt niet meer te vriezen. Ga maar ergens tussen de middag naar stal, hoop dat hoefsmid/DA dus niet te vreog komen. En hoop even te kunnen longeren en uitstappen. Heb ik er tenminste weer opgezeten. Mis het mennen... is nu alweer maand geleden dat ik heb gemend.... heeft te maken met wagen die gemaakt moest worden maar nu is het weer niet tof natuurlijk en door die glijder van Bente zijn we even uitgeschakeld. Maar ik mis vooral het mennen met Rattan / de pony's. Krijg 13e maand in december moet ik maar eens snel gaan kijken naar passende goede sulky/tweewieler voor Blondie :)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:22

janouk schreef:
Geinspireerd door de rit met Supergirl, had ik ons aangemeld met de koets bij de Stichting Opkikker. Wie weet is er een zieke prinsesje die graag in de koets mee wil.
Net een email ontvangen van de Stichting Opkikker en ze waren erg blij met het aanbod om met Janouk en koets te komen. Ze schijnen zeer geregeld aanvragen te ontvangen van kinderen, die heel erg graag een keertje in een koets willen rijden. haha Her Royal Badness krijgt het nog druk. *\o/* ze willen het liefste een witte koets, haha laten wij die nou net niet hebben.

Dus als het te druk wordt, doe ik waarschijnlijk wel een beroep op jullie. :j Kunnen we gezellig een meeting houden en ondertussen kinderen een opkikker geven.

dat is eigenlijk een vet idee.
ik wil me ook wel aanmelden voor regio breda.

waar moet ik zijn ?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:23

gaaf plan VHU, staan er best veel op MP nu geloof ik.

*wil ook 13de mnd*
-O-

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:05

morgen :wave: niet terug gelezen, hier gebroken nacht gehad :Z :Z :Z
over stichting opkikker, ook keer meegereden met de auto. Kregen oproep via de club. Gezin werd hele dag vermaakt, papa was gek van mx5
dus met aantal mx5jes die kant op. Hij mocht zelf ook bij ons achter het stuur, hij koos andere auto, ach ja, in optocht naar een thermen centrum. Deze was speciaal voor hun, geen andere mensen ook ivm ziekte van kind enzo. Daarna zouden ze opgehaald worden door brandweerwagen. Daarna eten. Kregen nog nieuwsbrief met hun verhaal. Een goede stichting.
Pfff even verder wakker worden :O :O :O