8 km/u is inderdaad met in en uitstappen vanaf het moment van op de koets stijgen en er weer af.
Amsterdam is voor ons een mooie manier om in het Amsterdamse Bos legaal te mogen rijden. Het zijn zulke mooie paden en op 10 minuten van ons huis. We mogen het hele jaar door niet aangespannen in het bos rijden helaas.
Het wordt onze 4e keer dat we starten. 2 x gewonnen onervaren en ervaren klasse en 1 x beste van de dag in de dressuur. Dus we hebben wat te verdedigen hahaha
Maar voor ons is het gewoon voor de lol, want het is de enige samengestelde wedstrijd die wij rijden. Wij specialiseren ons meer in D/V.
@tine10
taxibedrijf tine
Wie weet zetten jullie ze nog eens naast elkaar die twee, Alwyn was destijds erg braaf in tweespan. Ben zo ook weer taxi-chauffeur naar sportveld op en neer etc....ach ja straks gaan ze op de fiets.
onder het zadel is het in klasse I zo dat je ernaar streeft gemiddeld 13 km/uur te halen (met goede waardes natuurlijk). Als je nagaat dat je voor de p/a en finish moet gaan stappen omdat je bij aankomst hartslag 60 wilt halen, dan betekent dat dat je zo'n 4 km zowiezo moet stappen. Dat haalt je gemiddelde snelheid behoorlijk naar beneden, zeg maar op traject van 25 km. Dan heb je nog 21 km over. Plus nog een keer een groom-stop (zeg maar 2 a 3 x, 1x voor p/a 1x voor finish en nog een keer tussendoor). Dus dat geeft vaak ook nog wat oponthoud. Betekent dat je gemiddeld op de rest van het traject toch wel op zo'n 16 km/uur moet zitten minimaal, wil je ooit goed op die 13 km/uur gemiddeld uitkomen.


. Maar laat de KNHS haar oordeel maar uitspreken (of niet) ik ben het spoor bijster....

, maar dat gaat goedkomen
ene fijne avond en eet smakelijk



