[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:51

Mijn vriend stond echt zo te kijken van jij.... wat doe jij nou... zo had hij mij eigenlijk nog niet gezien. Maar ik laat me niet slaan. Ik sla nooit als eerste, maar als een ander mij slaat, sla ik wel terug. Achteraf was ze dronken, dat vertelde mijn schoonzusje, maar dat maakt me niet uit. Als ik dat had geweten was ik met Daan helemaal niet in de buurt gekomen. Als mijn vriend bier drinkt, zeg maar meer als 5 a 6 wil ik ook niet dat hij alleen bij Daan is. Dat heb ik te vaak fout zien gaan bij anderen.

Tine als jij teveel appels hebt en er niet meer weet wat je er mee doet zou je voor mij dan ook wat willen maken. Volgens mij las ik dat je er appelmoes van maakte????
Hoeft alleen als je te veel hebt hoor, maar vind het zo lekker.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:15

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
de eerste stapjes zijn gezet! (letterlijk :D )
http://www.youtube.com/watch?v=iiknZeZSq0c

optuigen
(waarbij ze mij heel vertrouwd in mijn arm beet, dat was ze nog niet vergeten... := )
Afbeelding

en stappen maar! *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

stukje de weg op...
Afbeelding

enige waar we nooit bij stil hadden gestaan...
streng schuurt net langs het onderste deel van de wond aan de zijkant... -O-
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dus daar moet ik nog even iets op gaan bedenken, iets van bont ofzo wat ook nog eens blijft zitten en niet naar beneden zakt...
en anders toch gewoon wachten tot het echt genezen is, want ik wil in geen geval dat het verder open zou schuren...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:20

even paar traantjes wegpinken, Ellis. Dat had ik niet verwacht dit jaar te zien: Spookie voor de koets. Wat zal jij blij zijn!!!!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:21

Wat gaaf nouvel. Jammer van de zijkant, dat die wond weer een beetje open is. Maar is eerder dan verwacht en evt het wachten wel waard.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:23

:j heel blij!

die plek is eigenlijk een lastigere plek dan die hele lange grote wond onder haar buik vind ik steeds meer...
ondanks dat 'ie een stuk kleiner was gaat 'ie veel langzamer dan die onder haar buik en ook nog wel eens opnieuw open...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:24

Ja precies. Lastig is dat. Maar daar denk je natuurlijk ook niet bij na dat daar ook wat zit.

Optie om onder zadel eerst te rijden?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 21:24

@ nouvel *\o/* *\o/* misschien een iets langer singelbontje en om de strengen heen doen en dan met duck tape vast plakken of zo

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:26

tallechie, nee dat wil ik juist uitstellen omdat mijn been dan ong daar langs zal gaan of het deel eronder dat van binnen helemaal open is geweest...

ik zit ook al te denken aan een singelbontje om de streng heen ofzo, maar dat zal te wijd zijn denk...

Ollie1

@Nouvel, wat een prachtig gezicht zeg *\o/* . Ik ben zo blij voor jullie :j ...

Dennis

Kan je niet een klein riempje aan je lamoen maken zodat de streng daar dichter langs je lamoen loopt (en niet steeds langs je spookje, hooguit in de wending).

Gaaf hoor!!!!!!! Lijkt me heerlijk na zo'n tijd.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:27

aha daar had ik dan weer niet aan gedacht, je moet natuurlijk beenhulp geven..... je hoort wel zoveel verstand heb ik van ohz rijden :-)

kun je dat bontje dan niet stevig vast plakken, zodat deze niet meer te wijd is

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:29

@Nouvel ik zit ook te denken aan een schapenwollen singelbontje. Is het niet mogelijk om deze wat dichter te stikken zodat deze om de streng past en zo op zijn plaats kan schuiven ?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:31

bedankt voor jullie snelle meedenken!
misschien inderdaad toch iets met een smaller gemaakt singelbontje inderdaad...

ik zat al te denken aan zo'n klein kinbontje met elastiek aan 1 kant, om te kijken of je zoiets aan de streng zou kunnen schuiven op die plek...

riempje zou ook nog iets zijn om eens te kijken hoe dat zit...

ben nu in ieder geval vast even heel blij dat ze nog weet hoe het moet! :D
en als het nodig is wachten gewoon nu tot het helemaal dicht is...

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:34

Ik heb nog wel een groot écht nieuw schapenbontje liggen voor een veelzijdigheidssingel dus lekker lang, mocht je die nodig hebben dan moet je het maar even laten weten. Die kun je dan op maat knippen en dan weer dicht stikken en er over heen schuiven.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:36

bedankt voor je aanbod!
ik ga even op zolder en op stal kijken wat ik allemaal nog heb liggen en wat ik ermee kan!
ik ga het onthouden! :j

zit hier gewoon met tranen in m'n ogen, het lijkt de grootste overwinning ooit als ik terug kijk op de afgelopen moeilijke maanden...

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:38

@Nouvel, ik denk ook dat het inderdaad zo is..... wedstrijden etc... het is allemaal zo betrekkelijk. Wat jij en Fifi samen doorstaan hebben de afgelopen maanden daar kan niets of niemand tegenop en er bestaat in mijn ogen geen grotere overwinning ... :j

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:39

Wauw Nouvel, SUPER!! Verder sprakeloos... wat gaaf

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:58

Citaat:
zit hier gewoon met tranen in m'n ogen, het lijkt de grootste overwinning ooit als ik terug kijk op de afgelopen moeilijke maanden...

Ik zie het ook aan je gezicht op de foto's meid, dit is een moment he. Heftig hoor.
Inderdaad singelbont desnoods over hele lamoen heen / streng etc. Denk dat het voor Fief geestelijk ook heel belangrijk is dat ze weer met je aan het werk kan, ook al zou het bij wijze van maar een keer per week zijn.

@Tine als het jouw methode niet is moet je het niet doen, als je er angst van krijgt heeft het totaal geen zin. Ik word er niet bang van, tenminste tot nu toe niet := het af en toe halthouden tussendoor en rustig uitbouwen doen wij ook, dat gaat ook goed gelukkig. Met buiten rijden hebben we ook bij bepaalde plekken vaste routine, die snapt ze nu al. Er zijn gewoon stukjes waar ze stil moeten staan, of moeten stappen. Wel zo handig als je dat dan altijd doet, weten ze waar ze aan toe zijn.

Tallechie waakt als een tijgerin over haar Daan, en gelijk heb je ~~}>
Hahaha die Alwyn, hij vond het wassen vast geen succes, monster dat hij direct ging rollen >;)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 21-08-11 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:00

thanx

ollie, inderdaad, ineens ga je het dan toch ook van een andere kant bekijken...
natuurlijk zijn die wedstrijden onwijs gaaf en is het jammer dat we nergens aan mee kunnen doen dit jaar, maar als ik dan zie hoeveel voldoening het geeft dat je beestje na zoveel ellende en zorgen de goede kant op gaat doet dat ook heel veel goed... :j

en als ik dan die foto's en dat filmpje plaats en ik lees jullie reakties en denk er aan dat jullie al die tijd zo hebben mee geleefd is dat ook zo bijzonder...
de tranen liepen ineens over m'n wangen...
en toen ben ik maar gauw onder de douche gestapt! :D

edit: vhu ik vond het gek genoeg ook zelf heel erg spannend...
terwijl er voor de wagen natuurlijk helemaal niks gebeurd is, maar toch het idee dat ze ergens gevoelig op kan reageren, van in paniek zou kunnen raken...
ik was er zelf nog het meest zenuwachtig van volgens mij... :D
Laatst bijgewerkt door Nouvel op 21-08-11 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:03

nouvel echt super! :) Wat een ongelooflijk knap dier!
En wat super dat ze je toch gauw in je arm hapte :)) ;)

Over de streng, kun je hem inderdaad niet aan het lamoen vastmaken daar? Ik dacht meteen aan de cheap-optie -> post-elastiek om het te proberen?

super! :)

Hier net een waardeloze film gekeken, ben maar achter een kleed en een kussen gekropen (last exorcism)
En nu ga ik maar naar bed denk ik... Afgelopen nacht van half 3/3u tot half 7 geslapen.. dus ik heb wel het gevoel dat ik wat mis :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:06

ja die stoute hap actie, die doet 't 'm he... _O- :=

ik ga maar eens rustig kijken voor de streng...
ik zit nu ook te bedenken dat dit mijn wagen en mijn tuig niet is, wie weet zit onze zweng wel lager, dan is het probleem al opgelost! :)*

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:07

ook nog iets inderdaad
of tijdelijk de lichtogen wat hoger/lager, en daar de streng langs leiden? (roept maar wat) (ja dan zit er iets een knik in, maar zoveel kwaad kan dat toch niet met wat licht stapwerk? :o )

die hap actie is vast omdat ze het waardeert ;) :))

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:09

zo kan ik morgen op school de hele dag aan haar denken... :+

ja zal eens rustig kijken wat handig is, zal van de week eens bellen om onze wagen binnenkort op te halen, even inspannen en kijken hoe alles dan valt...
hoop hoop dat de streng dan net iets lager valt! 8-)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:22

@ Nouvel: ik heb in je andere topic al een tip geschreven. Wellicht heb je er wat aan. Maar inderdaad met bijv een spoorriempje je streng naar de boom trekken kan ook al een oplossing zijn. Gaat helemaal goedkomen. Kan me goed voorstellen dat je erg zenuwachtig was. Hoe zou ze reageren? Zou ze pijn hebben? Enz enz. Heerlijk dat het zo goed gaat. Wedstrijden ed zijn inderdaad heel betrekkelijk. Dat had ik ook toen met Rembrand. Maar als ze het dan uiteindelijk weer goed doen, ga je daar toch weer voor. Ik in ieder geval wel. :o

@ VHU: ik word er bang van omdat ze hier achteruit gaan en de wagen dan gaat scharen. Zo heb ik paar ongelukken gehad, dus dat vind ik echt doodeng. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het met Thabor goed komt. Het is geen gemenigheid, maar meer ongeduld en het is niet zo dat het iedere keer erger wordt. Ik heb het idee dat als hij een paar dagen achter elkaar gemend wordt het minder of zelfs niet is. Maar ja, daar hebben we niet altijd tijd voor. Bovendien hoeft hij nog niet iedere dag aan het werk, is helemaal niet goed voor zo'n broekie. Bovendien willen we er ook nog wel eens op (hij zit zo lekker <3 )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:25

Mijn man had ook een belachelijke film 'sniper' naja, wat daar nou aan is geen idee... _-:(

Hoogte strengen zit tussen lamoen en borsttuig.... lastig. Hoop dat het met je eigen wagen net anders valt!
Hoogte/breedte lamoen kun je inderdaad wel wat in varieeren.
Dacht ook nog aan van die neusbontjes, heb je van Christ met klittenband, zijn mooie dikke bontjes. Zou om de streng heen kunnen, desnoods vast laten naaien (evt even extra strengen kopen).
Maar het is inderdaad een lastige plek.
Spannend weggetje trouwens jouw Fief is echt super verkeersmak zeg!

Bij mijn wagen liep de rem voor de tig-ste keer weer aan. Is al helemaal uit elkaar geweest toen ik met vakantie was. Ging paar keer goed en nu met de lange rit jawel gaat hij weer piepen. Wil eigenlijk gewoon rem helemaal vernieuwe en naar midden laten verplaatsen, dan alleen maar achterrem, doe toch niets met die voorrem en dan mijn bokkussen naar het midden. Vind dat toch veiliger en prettiger rijden. Wel vervelend voor de groom, die moet dan altijd achterop, maar het is toch wel belangrijk dat ik zelf goed blijf zitten :+

Groot gelijk heb je hoor Tine. Als Bente zo staat te stuiteren is ze gelukkig niet zo dat het gaat scharen hoor. Ze staat gewoon op de plaats te stuiteren zeg maar, ze blijft wel redelijk op haar plaats / voorwaarts gericht. Maar na een paar keer gestuiter / piaffe whatever staat ze keurig stil. En dan vertrek ik (in passage haha). Ik denk dat ik de volgende keer de wagen even anders neerzet, misschien maakt dat ook nog uit. Nu staat de wagen al wat richting de deur. Misschien als ik hem andersom zet, dat ze anders reageert (je weet het soms niet, rare beesten).

Een gezond en vrolijk paard is een groot bezit. Zeker weten. De rest is echt bijzaak. Zo denk ik er tenminste over.