[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:14

Fietsbruggen...daar kennen wij er ook wat van :+ leuk, over de snelweg enzo.... we zijn er wel eens overheen gegaan met tweespan met trouwkoets erachter, bruid en bruidegom vonden het 'een bijzondere route' :7

Citaat:
Ondanks mijn rugproblemen heb ik de plannen om ook een rijpaard te kopen. Blijkbaar zijn rassen als een Tennessee Walking Horse ideaal voor mensen met rugproblemen. Dus die mogelijkheden hou ik helemaal open
Schijnt heel lekker te zitten, ik heb er geen ervaring mee. Moet wel zeggen dat ik dus merk dat ik met mennen dapperder ben dan onder het zadel :+ vind ik dan zo grappig, want dat had ik nooit van mezelf gedacht.

Nou moet morgen nog even goed voorbereiden dus duik even in de stof -:)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:48

Goedenavond,

Ik heb vanochtend écht heeeerlijk droog gedressuurd en Bruutje ging écht lekker sjouwen.... ik ben benieuwd zaterdag. Helaas heb ik eerst vaardigheid en daarna dressuur... meestal is dat niet zo goed voor onze prestaties :o

@Yvestoeter, Wobbe in zijn pyama _O-
@Sander_Lotte, je mag hem best lenen hoor voor in je tuin ;)
@Schaduw, jammer dat de hengst niets was....
@Biancacoo, wat fijn dat je les super ging. Ik moet ook weer wat af gaan spreken maar het is zo'n eind rijden :o

Nog even een *spam* http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=69&t=1430944

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:55

Hallo,

Ben even halve dag uit de running, gelijk weer bijna 3 pagina's om bij te lezen.

Rivaldo: fijn dat je kunt starten!!
Tallechie: super dat beeb het goed doet. En de kamer ook bijna klaar.
SL: bij rugproblemen is een IJslander ook heerlijk!!
VHU: spoorbreedte is hier 135, bokhoogte 140. Ik had eerst een standaardwagen, maar ik keek steeds tegen Rembrand zijn billen aan en leidsels lagen steeds op rug/billen, dus ik ging steeds mijn armen hoog houden, om rechtstreekse lijn te houden. Daarom wilde ik een hogere bok, maar om het veilig te laten blijven, moet de wagen dan ook breder worden. Verder heb ik mijn bomen en zweng ook aan laten passen, die zijn net zo breed als de wagen. Rembrand liep namelijk zijn achterbenen kapot op bomen en strengen. Tot bloedens toe. Tja, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Nu nergens last meer van. Als je de bomen zonder paard ziet, vraag je je wel af wat voor Shire daar tussen moet, maar goed, mijn paard blijft zo wel heel. Heeft lekker de ruimte in wendingen.

Heb vandaag paarden weer vrij gegeven. Het wil even niet. Moest vandaag ook nog voor ontslaggesprek naar revalidatiecentrum. En met trailer naar dealer (is bij elkaar in de buurt, dus heb ik gecombineerd). Neuswiel ging heel zwaar, en nog wat andere kleine dingen. Alles is weer verholpen. Ik ben ook sponsorloper voor de vereniging en heb dealer kunnen strikken om ons te sponsoren. Was dus toch nog geslaagde dag :D

Morgen weer druk. Heb om half 1 les (erg ongelukkige tijd, maar ja, kan zelf ook niet veel later, omdat ik ook nog alles moet poetsen voor de wedstrijd van zaterdag, judoles van zoon endergelijke). Instructrice kon helaas neit smorgens tijdens schooltijd. Nu heb ik maar bedacht dat zoonlief bij de bak gaat picknicken (moet hem toch te vriend zien te houden ;) ) Dus duim voor me dat het droog blijft. Hier vandaag hele dag droog of beetje miezer, dus tot nu toe valt het erg mee.

En dan zaterdag wedstrijd. Ben benieuwd of het me gaat lukken ;( Maar goed, zie het als een oefening voor volgende week.

Rivendell

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 23:18

Zo, ik ben even iet geweest, had het veel te druk. Moet nog even bijlezen.
Laura, weet jij al wat die twee wieler van Stadwijk kost?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 08:51

goedemorgen :wave:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 08:59

:wave:
morgen!
wij gaan zo verder inpakken en naar centerparcs :D
niet teveel l(llen dus hier he ;)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 09:02

@Naaltje, veel plezier :wave:

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 09:19

Naaltje veel plezier :j

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 09:20

@Schaduw, ben jij nu van de startlijst af ? en ga je zaterdag mooie jongens kijken ipv gezellig met ons te meeten ?

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 09:28

Morgend.

Ik bied mij ook aan als schuiladres. Zolang ik er ook wel eens een buitenritje mee mag doen is het goed voor mij :-)

Hoe gaat het eigenlijk met de haflinger met luchtweg problemen? Wie was het weer die dit beestje geadopteerd had?

Hopelijk dat straks het weer een beetje opklaart, dan kan ik Petra nog longeren.

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 09:32

ja klopt,ik zag het niet zo zitten.
Om 10.40 dressuur( dus om 7.45 van stal),en dan om 21.30 prijsuitreiking.(dus niet voor 23.00 op stal)
Dat vond ik een beetje te gek.
Wel jammer want we stonden er niet slecht voor,en hij loopt lekker.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 09:34

@Schaduw, het is inderdaad wel een erg lange dag. Ik moet ook om 13.00 uur parcours lopen voor de vaardigheid terwijl ik pas 's middags hoef te starten voor de vaardigheid en 's avonds voor de dressuur. Maar wij maken er gewoon een daagje uit van... ik doe niet mee voor de competitie dus dat scheelt weer.

Ga je nog naar de HK om leuke cobs te bekijken ?

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 09:52

Ollie-was wel de bedoeling,maar werd vanochtend wakker met knallende hoofdpijn.
Ik zie het dus niet zitten om dat eind te gaan rijden,heb ik weer.
Maar er wordt vandaag wel naar cobs gekeken voor me.
Een nederlandse fokker zou voor me informeren bij diverse fokkers.
(die daar vandaag allemaal zijn).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 10:16

Ook goedemorgen allemaal!

Sterkte met de hoofdpijn Schaduw :(:)
Veel plezier bij Center Parcs Naaltje!

Hier niet veel te melden, ga zo naar mijn werk & manlief komt vandaag weer thuis *\o/*

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 10:24

Morgen allemaal!

Naaltje veel plezier bij center parcs! Ik heb er slechte herinneringen aan, heb er de mexicaanse griep gekregen vorig jaar :D (niet dat ik niet meer zou terug gaan hoor, was slechts een spijtig toeval)

@ VHU: ik zie net dat je je menwagentje verkoopt? Waarom?
Ga je stoppen met de ukkies of heb je een betere gekocht?

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 10:30

Volgens mij had Millanka die geadopteerd, ben ook wel heel benieuwd hoe het daarmee gaat?

Leuk om weer wat van SL te horen! Ik hoor inderdaad ook dat ijslanders (en trouwens andere gangenpaarden ook) erg fijn zijn voor je rug. Heb er zelf geen ervaring mee, ik merk bij mij dat ik wel aardig zonder al te veel pijn op een paard kan zitten als het zn rug loslaat, en dan eigenlijk het liefst nog in een actieve maar zeer langzame draf. ;)

Mijn lieve schattige jongste Pluizenbol is zn P kwijt...
Das n partij ellende zeg! Gister Sun en Storm gewassen met sebacil (eigenaresse zou Zoë smiddags zelf doen), alle dekjes, dekens, borstels, halsters, touwen, en natuurlijk mn eigen paardenkleding, ALLES gewassen met dettol (mn wasmachine staat nog steeds overuren te draaien)
*zucht*
Heb mn potje weerstandverhogers al klaar staan. Nu nog een stalspray maken van mn oliën om die ook schoon te krijgen en ik denk dat ik Storm ook maar in de anti-luis-olie-spray ga zetten.
En dan natuurlijk maar hopen dat het komende week woensdag of donderdag in elk geval mooi weer is, want dan mag ik ze fijn nog een keer wassen met sebacil...

Groetjes, lacuna

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 11:25

@ schaduw k had nog wel een stal voor je gehad hoor !!!

Ja ik snap het is een lange dag zo. Maar wel jammer !!!

@ lacuna balen van de luizen zeg. Ben je lekker mee !!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 11:39

Lacuna: vervelend van de luizen zeg!.. riv heeft het ook is gehad en toen zeiden ze dat ik zijn manen af moest scheren nou echt niet hoor hihi.. hondenvlooienschampoo helpt ook en kreeg ook iets van de da.

Schaduw: Stal hier naast me is nog leeg hihi

VHU: doe je nog ritten bij de stalhouder?

SL: Welkom terug, leuk dat romeo ohz gaat :D Hoe gaat het nu verder met hem :D?

Naaltje: Veel plezier bij CP :)

Tallechie: Nog effies wachten en dan kan je heerlijk genieten van je baby, weet je eigelijk al wat het wordt? Of hou je dat als een verrassing?

Melanie: Helaas heeft de beste man niets van zich laten horen op mijn mail :(
Wil binnekort even naar van schie toe om dingetjes te halen en gelijk daar te kijken voor die 2wieler die vhu heeft, al denk ik niet dat hij het gaat worden, maar dit is puur kleurtechnisch. Mijn pa vind dat je er dan minder onderhoud aan hebt, dat is waar, maar ik ben echt een kleurtypje :P en vooral knallend rood :)
Maar wie weet heeft hij iets of kan hij iets voor mij betekenen.

Startkaart is nog niet binnen, maar ze hebben mijn pony wel aangemeld dus kreeg mijn spannummer en zo kon ik de coupons opsturen, deed ze net op de post gisteravond en werden gelijk opgehaald, net op tijd :P

Vandaag ga ik samen met nicole (groom) mijn menwagen en tuig en alles klaar maken. Zo fijn dat ze mij wilt helpen, want de vorige keer naast mijn werk was het toch behoorlijk veel werk. Heb zaterdag ook geen vrij, anders had ik het makkelijk gered.

Gister rivaldo's staart alvast gewassen en in een staartzak gedaan, de rest doe ik zaterdag avond denk ik :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 11:41

@ Lacuna: balen!!!
@ Milanka: hoe is het met de Haf?
@ Naaltje: heel veel plezier
@ Schaduw: :(:) , wat een idioot lange dagen toch altijd bij dat mennen ;(

Hier zit het even tegen. De ventilator van mijn auto doet niets meer. Moet wsl iets worden vervangen, kan dinsdag bij garage terecht (ze bestellen alvast wat dingen). Maar ja, mijn auto is de enige auto hier die de trailer kan trekken. Dus kan wsl morgen niet op wedstrijd. Het wordt weer erg koud, en dan zonder kachel....... Ik ga vanmiddag bij de Halfords nog kijken of ze iets hebben wat je in sigarettenaanstekerding kunt stoppen. Bah. Nu ga ik toch maar gewoon mijn voorbereidingen treffen, dus wel alles poetsen en schrobben. Stel je voor dat het vannacht toch niet vriest. Baal hier enorm van.

Als ik wel ga moet ik rond half 1 starten en er zijn er nog maar 3 ofzo na mij, dus hoef niet lang te wachten op de prijsuitreiking.

Ik heb ook al de voorlopige starttijden voor de kampioenschappen: rond 14.00 dressuur met Rembrand, rond 17.00 vaardigheid met Amerigo en rond 18.30 vaardigheid met Rembrand. Hoef dus niet idioot vroeg op te staan. Wordt wel heeeeeeeel laat thuis.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 11:49

goedemorgen!

Tine, ik ben al een paar keer bezig geweest met je tips om voltes openen en sluiten te oefenen.
Ik dacht kan het altijd proberen toch?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 11:50

IvysToeter schreef:
goedemorgen!

Tine, ik ben al een paar keer bezig geweest met je tips om voltes openen en sluiten te oefenen.
Ik dacht kan het altijd proberen toch?

En werkt het???

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 11:52

@ Lacuna: dat lijkt me echt vervelend!

@ Laura: dank je, met Romeo gaat alles prima. Hij heeft een tijdje vrij gehad, ik had examens en daarna was ik weer eens ziek. Maar ik heb grootse plannen met hem! Ik wil hem ohz omdat ik het dressuurmatige er echt in wil hebben. Voor de wagen is het moeilijk om hem te leren buigen, dit is gemakkelijker als je hem kan laten buigen om je been. Volgens mij is Romeo ook een aardige springer, dus die mogelijkheden houden we ook helemaal open.

Ik wil me dit jaar aansluiten bij een club uit het dorp hierlangs. Zij organiseren heel veel koetsentochten, dat lijkt me wel leuk. De start is altijd op zo'n 7 kilometer hier vandaan, dus moet ik er rekening mee houden dat Romeo 14 kilometer meer doet. Maar mijn grootouders wonen daar in de buurt, dus is het altijd wel mogelijk om Romeo daar een nachtje te zetten. Ik moet het allemaal een beetje gaan bekijken, in ieder geval moet ik serieus gaan trainen met Romeo zodat hij mee kan in de running. Ik wil die grote paarden eens een poepie laten ruiken :o

Kan je je eigenlijk aansluiten bij 2 clubs?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 11:54

Ja hoor, je kunt gewoon van 2 clubs lid zijn (in Nederland tenminste, maar lijkt me dat dat in Belgie ook zo is), maar kost je uiteraard dus ook 2 keer lidmaatschap. :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 11:57

tine, ik vind het wel lastig en wobbe ook.
Maar bij elk klein stukje zeg ik maar dat hij braaf is.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 12:00

Leuk SL :).. voorheen sprong rivaldo altijd verkeerd aan voor de kar en dan is het toch handig als je er even op kan (of iemand anders) die daar mee kan werken.

Tine: Vervelend van je auto, beslaan dan je ramen ook niet onder het rijden?

Ik ga me snel douchen, dokter bellen, deken stofzuigen (tum is erg in de rui), deken opsturen en moet om 12 uur op stal zijn hihi weet niet of dat gaat lukken maar werk aan de winkel :P