Heb dat ook wel eens gedacht maar na 2 keer bedacht ze toch dat het leuker was als ik haar moest vangen en die twee keer dat ze kwam heeft ze niets hoeven doen (behalve een bak voer leeg eten)
sander_lotte
Geplaatst: 24-06-10 12:12
Was me dat een gezellige pauze tussen het studeren! (niet dus...) Heb een uur lang zitten brullen, had maar 2 zakdoeken bij, was te weinig! Dan heb ik mezelf vermand om zonder te huilen naar buiten te lopen, zie ik de familie huilen en elkaar vastpakken, uiteraard begon ik toen ook weer... Een kwartier later was ik nog naar adem aan het snakken. Ik kende de man niet zo goed, maar wel iedereen van zijn familie, zowel kinderen als kleinkinderen. Je leeft dan echt met die mensen mee. Achteraf nog even naar mijn oma en opa gegaan, ik was nog half aan het huilen, zegt mijn oma (die ziek is): "Je zal er toch gewoon aan moeten worden, binnenkort is het onze beurt, je hebt nog wat begrafenissen te doen hoor." Uiteraard kon ik mijn traantjes niet houden... Op dat moment hoefde ik dat niet te horen, al weet ik wel dat ze gelijk heeft.
Maar we zijn er weer vanaf, nu moet ik me volledig richten op mijn mondeling examen van morgen!
@ tine: wat goed dat Amerigo niet ging lopen Romeo heeft ook een masker op, willen of niet. Vorige week is zijn neus verbrand (door een streepje zon bij 15°, vond het zeer vreemd), dus hij heeft echt geen keuze! Hij haat dat ding echt, maarja ik denk dat hij ook de pijn niet wilt van het verbrand zijn..
Verschrikkelijk, begrafenissen. Weet nog wel op de begrafenis van mijn opa, alle kleinkinderen hadden een klein stukje geschreven waarom opa voor ons nou zo speciaal was. Ik heb het niet eens voor kunnen lezen :'( Later in de dienst, mijn opa speelde altijd piano, en ik speel ook al sinds ik heel jong ben. Hij kon daar altijd ontzettend van genieten, ik heb zijn piano geërfd en altijd als hij er was vroeg hij of ik een stukje wilde spelen. Op zijn begrafenis heb ik dus een stuk gespeeld, voor opa. Om de een of andere reden ging dat heel goed, net alsof hij gewoon achter me zat en genoot van het stuk. Was heel bijzonder, zal me ook altijd bijblijven. Nu nog, dat specifieke stuk, speel ik alleen voor opa.
Vandaag is mijn vakantie officieel begonnen. Mijn examens zitten erop (al weet ik vrijwel zeker dat ik in september nog wel het een en ander over kan doen) maar nu gaan we gewoon even van het weer en van de paardjes genieten. Oh ja, en die stapel afwas die op het aanrecht staat maar eens gaan doen...
ik zit nu op school te vergaan van de hitte, te wachten tot we aan presentatie 2 mogen beginnen. *zucht*
Ik heb op de crematie van m;n opa 't bidprentje voorgelezen, en dat ging me zo wonderlijk goed af Een heldere rustige stem door die zaal... En ervoor en erna zat ik te brullen.. Dus waar ik het vandaan haalde
Goed, ik ga verder met m'n komkommer op te knagen, en dan hopen dat de dag gauw om is
tine10
Geplaatst: 24-06-10 15:35
voor SL
Vanmiddag met R gemend in de bak. Hij liep heel fijn, was wel druipend nat van het zweet, dus na afloop lekker onder de douche. Toen masker op (nu was het geen probleem) en de wei in.
Het is hier vreselijk benauwd. BAH!!! Is de bodem bij jullie ook zo vreselijk droog? Groeit echt niets op, wei waar ze in staan is helemaal geel en dor.
VanHuisUit
Geplaatst: 24-06-10 16:10
Sterkte S_L, ik vind begrafenissen en crematies, afgezien van het feit dat je afscheid neemt van iemand die je meer of minder aan het hart gaat, altijd een ramp. Moet ook altijd huilen, hopeloos.
@Tine, het gras hier wil ook absoluut niet groeien. Gelukkig staan Freddy en Alwyn bij de boer, die heeft volop gras, maar als ze het van onze wei hadden moeten hebben was het echt armoe geweest / hadden ze er niet 24/7 op kunnen staan. En na die strenge winter met al dat gesjouw met hooi / water was ik hard toe aan een paar maanden zonder gedoe met voeren. Voor Sim is het weitje prima, ik kan elke keer een strookje erbij doen en het komt niet op. Maar het heeft gewoon heel weinig geregend en het is heel lang heel koud geweest. Vind het nu wel erg lekker weer hoor (als je niets hoeft te doen ).
Nou net meevaller met de auto APK. Alleen de claxon doet het niet goed genoeg meer Kost zo'n 65 Euries. Grote opluchting want vorig jaar heb ik voor maar liefst 700,- Euries laten verspijkeren. Dus mijn Golfje mag nog even blijven.
zo, ik ben thuis Zo de oven aanzetten. We eten een soepje met stokbrood.
Vanavond ben ik taxi. Mocht met ventjelief mee, voetbal kijken bij z'n vrienden.. ik haat voetbal en om daar dan te gaan zitten... ?Heb gezegd dat ik 'm wegbreng en ophaal als ie belt
dat scheelt inderdaad weer een hoop geld als je een meevaller hebt bij een apktje!
Ik heb de hele dag achter de computer gezeten voor school. Zit nu op 27 pagina's van de 40 (zonder foto's en dingen) maar moet nog wel een hoop doen..
Nu even naar de paardjes en even een leeg hoofd creeren zodat ik zo weer hard aan de slag kan.. Bah.. morgen moet het af,, tijd maakt niet uit.. maar moet wel af zijn.. Maar het liefst heb ik het vanavond al af.. (of laten we zeggen nu )
nou wagen is opgehaald Ben er heel blij mee! Een extra paar banden, en ook slee's voor in de winter
Succes nog met leren laura!! Ik moet zo werken tot half 2
VanHuisUit
Geplaatst: 24-06-10 18:32
Wat leuk Jenkins! @Rivaldo, sterkte met al het geschrijf....en dat in deze hitte pffff. Maar...als je het vandaag of morgen afkrijgt ben je zo trots op jezelf
Vorig jaar was een drama met de APK. De dag voor de APK sta ik opeens stil op de snelweg (leuk, vlak voor de van Brienenoordbrug ) zonder beltegoed op mijn mobieltje.... bleek de distributieriem te zijn gescheurd (was net 10.000 km daarvoor vernieuwd, maar omdat ik door mijn beengedoe bijna 3/4 jaar niet kon autorijden en de auto had stilgestaan was de riem dus te droog geworden). Die was zo'n beetje door het motorblok geslagen. Daarbij ook nog een grote beurt.... zo daar gingen mijn spaarcentjes. Maar ja, die auto is voor de rest nog prima, ziet er ook erg goed uit, dus alles wel laten repareren etc. Maar goed, dit jaar dus echt een meevallertje
Morgen de hele dag mee met een trouwerij (met de paarden he). Het wordt prachtig weer. Wat ben ik weer een geluksvogel
jenkins, nu zijn we natuurlijk benieuwd naar foto's van sil voor je nieuwe kar!
tine10
Geplaatst: 24-06-10 18:41
@vhu: dat wordt een mooie dag dan morgen!
Ik krijg hier morgen een meisje aan huis die graag wil paardrijden. Ik wil eigenlijk helemaal geen bijrijder, maar ik flapte er natuurlijk uit dat ze wel hier langs mocht komen, toen ik hoorde dat iemand vertelde over zijn dochter die zo gek is van paarden. Heb ook helemaal geen zin in dat er dan weer iemand over ons erf loopt, die ik ongetwijfeld vooral zal moeten begeleiden. Maar goed, toch maar een kans geven. Wie weet kan ze wel heel goed rijden.
Maar wil niet dat mijn paarden "verziekt" worden. Ik ben zelf heel serieus met ze aan het trainen, Rembrand gaat straks in najaar Z starten met de kar, onder het zadel ben ik in de M bezig en pony is gewoon super gevoelig in de mond en dat wil ik wel zo houden.
Mastrootje
Geplaatst: 24-06-10 18:44
Je kan als eis stellen dat ze de eerste periode niet rijd, maar alleen grondwerk doet. Als ze niet serieus is zie je haar al snel niet meer terug
tine10
Geplaatst: 24-06-10 18:50
Dat is inderdaad wel een goed idee.
Aan de andere kant, als ik haar morgen even laat rijden op Rembrand en ik zie dat ze niet kan rijden, dan kan ik het gelijk afkappen, want dat wil ik echt niet. Haar vader zei vandaag al heel trots dat ze een witte rijbroek heeft met een zwart colbert. Tja...... dat is dus echt niet belangrijk.
Maar wat haar vader over haar zegt hoeft niet persé iets tezeggen over haar zelf natuurlijk. Haar vader zal misschien niet zo veel weten over paarden en zoiets als goed aanprijzen terwijl de dochter wel beter weet.
Maar je kan inderdaad ook weer even laten rijden om te kijken of het goed is en ook al is het goed en denk je toch, ja, wil eigenlijk niet (die indruk heb ik namelijk ) dan kun je alsnog zeggen van het gaat helaas niet door.
ik heb zondagochtend weer een poging een vrouw van 34! Hoop dat dat beter werkt dan net jonger dan ik, of zelfde leeftjd... Ze heeft altijd western gereden (leuk, wel een richting die mij erg boeit) en wil graag weer in de paarden Wil optijd gaan. Dids voor een klein rondje voor de kar zetten en d'r een stukje laten mennen (in 't diepe gooien, ff kijken wat ze doet) en daarna kijken of ze met de staltuiger wat kan Daar zou het in beginne voor zijn ook
tine10
Geplaatst: 24-06-10 19:03
Goede indruk. Maar ja, ik ben zelf zo dom geweest te zeggen dat ze mocht komen. Ze kijkt er heel erg naar uit. Is dan ook zo sneu als ik zeg dat ik het toch eigenlijk niet wil. Dus stiekum hoop ik dan maar dat ze niet kan rijden. Als ze wel kan rijden en ze gaat goed met de dieren om, kan het natuurlijk nog wel goed zijn om iemand erbij te hebben. Daarom wil ik haar in ieder geval toch even bezig zien met beide paarden (nou ja paard en pony, maar dat typt zo lang)
Mijn ervaring is dat paarden precies weten wie er mee aan het werk is hoor. Mijn pony's lopen rustig de ene dag een ponyrijlesje met een beginner er op en de volgende dag gaan ze mee op wedstrijd. Roos is zelfs eens een week mee geweest op ponykamp (dat was meer zonder zadel klooien, het bos in, racen en springen dan normaal rijden) en de dag daarna liep ze winst in het Z. Trendy kon het ook zo goed doed . Als ze door Brenda gereden werd ging mijn instructrice er wel eens bij op de wagen en vanaf daar helpen. Dat was geen probleem, maar zodra mijn instructrice het leidsel overpakte vertrok Trendy's kop en deed ze eerst 2 rondjes heel moeilijk (om vervolgens wel de sterren van de hemel te lopen ).
Ik zou nog steeds graag iemand hebben die Roos gaat rijden. Ohz of voor de wagen maakt mij niet uit. Ervaring of niet maakt mij ook niet uit. Motivatie deste meer.
Mastrootje
Geplaatst: 24-06-10 20:31
Ik zoek nog steeds een leuke menpony Naja, heb volgend jaar toch geen tijd naast Tijgertje... Dus ben niet actief op zoek. En misschien als ik mijn mencursus goed heb afgerond, dat Tijgertje dan voor de kar kan
1 van mijn muisjes heeft een bultje... Gelukkig niet 1 van de muisjes waar ik echt heel erg gehecht aan ben, maar ze is toch een leukerd Heb er 7, maar als mijn drie oudste overlijden ga ik voor die over zijn een nieuw huisje zoeken Wil toch met de muisjes stoppen, en het is toch leuker voor ze om in een wat groter groepje te zitten dan dat ze dan zullen zijn
Het is 2 uurtjes reizen vanaf hier Maar het zou misschien wel een optie zijn om 2 of 3 keer in de maand te doen... Lijkt me wel harstikke tof Misschien dat mijn zus me ook wel is wil brengen tegen benzinekosten, scheelt toch weer een uurtje volgens mij
Wat is het adres van de stal? En hoe is het enigsinds bereikbaar met opebaar vervoer?
VHU, dat waren wel hele fijne woorden om te horen .. dat motiveerd weer even ..
Net met tommy en rivaldo gewandeld .. ze hadden er zin in. Rivaldo had tijdens het rennen ook niet meer gekucht en had gewoon een klein beetje druppeltjes uit zijn neus lopen, maar dit had tommy ook dus was toch wel erg tevreden ..
Mag nu langzaam wat meer met hem gaan doen, maar hou het nog wel even op longeren en losgooien. Na een week rustig aan doen laat ik denk ik wel voor de zekerheid de DA langskomen.
Tabor heeft vandaag voor het eerst aan de lange lijnen gewerkt. Gewoon een kwatiertje op het erf rondgestuurd. Hij vond het in het begin erg moeilijk maar al snel had hij het door. Ook al paar keer halt gehouden