[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

liberty

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:38

@maisie, helaas geen bij ons denk ik, we hebben een nieuwe bodem en die is nog erg zwaar voor de menners.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:35

Maisie schreef:
ff een vraagje voor de mensen omgeving roosendaal/breda.

waar en wanneer worden er nog indoor D/V georganiseerd en dan officieel. of een leuke marathon ???

seizoen is bijna afgelopen he er is in december een indoor bij het sander in etten leur

staat op de kalender bij www.regiocompetitie.com

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:19

het ging mij ook meer over 2009 jan/feb/maart. wil dan toch nog een keer proberen officieel te starten.

regiocompetitie hou ik in de gaten idd.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:39

Maisie schreef:
het ging mij ook meer over 2009 jan/feb/maart. wil dan toch nog een keer proberen officieel te starten.

regiocompetitie hou ik in de gaten idd.

ik weet dat de eerste dressuurwedstrijd van seizoen 2009 volgensmij pas in mei is (van de regiocompetitie dan he. Maar die moet nog ingevuld worden zie ik wel

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:40

ik laat ook weer eens wat van me horen...sunrise vandaag weer kunnen inspannen,mijn banden moesten vervangen worden, ze deed super haar best,ben echt trots op haar,voor januari een startkaart aangevraagd,lijkt me spannend ipv erop en nu achter!
vraagje:hebben jullie de pony"s geschoren en zo ja,welk model?
Ik schoor sunrise altijd helemaal,maar nu ik meer ga mennen.....weet ik het even niet.
Vat ze niet snel kou, als ze helemaal geschoren is voor de kar?
nierdeken is geen optie,zelfs onder het zadel durft ze dan niet meer te lopen??!!
terwijl ze in de wei wel met deken alles doet!
ik hoor graag jullie meningen.
groetjes monique

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:47

die van mij zijn helemaal geschoren. behalve de benen en het hoofd. ik gebruik wel een nierdeken.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:32

maisie,heb jij dan geen last van je hoofdstel? mijn welsh heeft een baard van een shetlander?
misschien moet ik ook maar weer gewoon helemaal scheren, en haar maar laten wennen aan de nierdeken, bedankt voor je antwoord, ga morgen aan de slag (ik ben erg laat dit jaar met scheren)

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 09:20

happytime schreef:
ik laat ook weer eens wat van me horen...sunrise vandaag weer kunnen inspannen,mijn banden moesten vervangen worden, ze deed super haar best,ben echt trots op haar,voor januari een startkaart aangevraagd,lijkt me spannend ipv erop en nu achter!
vraagje:hebben jullie de pony"s geschoren en zo ja,welk model?
Ik schoor sunrise altijd helemaal,maar nu ik meer ga mennen.....weet ik het even niet.
Vat ze niet snel kou, als ze helemaal geschoren is voor de kar?
nierdeken is geen optie,zelfs onder het zadel durft ze dan niet meer te lopen??!!
terwijl ze in de wei wel met deken alles doet!
ik hoor graag jullie meningen.
groetjes monique

die van mij is niet geschoren maar is ook een matige zweter. hij zweet alleen op zijn hoofdje en onder zijn shoftje en borstthuig. verder is hij kurkdroog ook na een flinke rit van meer dan 2 uur ofzo. dus en scheer hem niet ! ben er eerlijk gezecht ook geen voorstander van tenzij je zo fanatiek rijd en je paard er heel nat van wordt maar dat is bij mij gelukkig niet het geval

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 09:46

Rafiq is ook niet geschoren en ik doe het liever ook niet. Ik heb wel een 150 grams winterdeken op gedaan om de aanmaak van een wintervacht te beperken.
Hij is best bezweet na het werken, maar ik doe dan 2 fleecedekens op zodat hij kan drogen en kom later terug naar stal om ze weer om te wisselen. Gaat eigenlijk best zo.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 11:13

aukie,dat wordt voor mij moeilijker,om na het rijden een zweetdeken op te leggen en op stal te zetten....ik heb een loopstal,sunrise kan zelf bepalen wat ze gaat doen, of binnen of buiten.
Na het rijden,doe ik een lading hooi in de ruif, zodat ze niet drijfnat naar buiten gaat, maar lekker aan het hooi knabbelen is,zodat ze wat kan opdrogen.

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:21

Tja, dan is het inderdaad wat lastiger....
Je kunt dan misschien wel een zweetdekentje met dekensingel op doen en daarover een dunne en ademende 'gewone' waterafstotende deken?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:17

Bij mij pony's heb ik enkel de borst van keel tot singel geschoren. Dan kunnen ze net iets beter hun warme kwijt, maar kunnen ze wel zonder deken buiten blijfen. Ze zijn ook weer iets sneller droog.

Moet ik wel zeggen dat ze na wedstrijden in een binnenbak ze er niet meer uit zien, het zweet loopt dan met straaltjes er van af.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:00

Vandaag weer lekker het bos in geweest. De bedoeling was rustig aan te doen zodat ze droog zouden blijven (niet geschoren dus, onder een licht gevoerde regendeken) Nickey had daar andere gedachtes over. Werd pas echt druk toen we langs een houtversnipperaar reden die er net wat in propte toen ik langs kwam. Alle rede voor Nick om de rest van de weg te dribbelen. Op stal fleecedekens er direkt op, tuig eraf, troep opruimen, voeren en de andere paarden naar binnen. Tegen die tijd waren ze droog genoeg op de dekens er weer op te doen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:36

Yes...messen waren geslepen (moest er voor het eerst een maand op wachten,nog nooit gebeurt bij die zaak) sunrise gepoets,tondeuze aan.....na 1 bil eruit te hebben....messen bot!??? huh...oude messen (die bijna bot zijn )erin gedaan om machine te testen...die deed het eerst wel goed, maar ook best wel bot...
Zucht.nou eind resultaat: Sunrise heeft 2 billen bloot,stukken van haar zijkant en reepje onder haar manenkam!
messen moesten door de firma weer opgestuurd worden, en heb bij een andere ruitersportwinkel maar een nieuw setje besteld (mijn alleroudste messenset kon niet meer geslepen worden) nu dus wachten wat het eerste binnen is: nieuwe messenset of "hopelijk" opnieuw geslepen messen!!
en sunrise......ach nieuwe mode-trend zullen we maar zeggen! Knipoog

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 11:06

happytime schreef:
Yes...messen waren geslepen (moest er voor het eerst een maand op wachten,nog nooit gebeurt bij die zaak) sunrise gepoets,tondeuze aan.....na 1 bil eruit te hebben....messen bot!??? huh...oude messen (die bijna bot zijn )erin gedaan om machine te testen...die deed het eerst wel goed, maar ook best wel bot...
Zucht.nou eind resultaat: Sunrise heeft 2 billen bloot,stukken van haar zijkant en reepje onder haar manenkam!
messen moesten door de firma weer opgestuurd worden, en heb bij een andere ruitersportwinkel maar een nieuw setje besteld (mijn alleroudste messenset kon niet meer geslepen worden) nu dus wachten wat het eerste binnen is: nieuwe messenset of "hopelijk" opnieuw geslepen messen!!
en sunrise......ach nieuwe mode-trend zullen we maar zeggen! Knipoog

Haha! Haha!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:20

ja das idd balen als je messen bot zijn. Had ik met cindy ook. mijn pa heeft ze toen nog even over een wetsteen gedaan en toen kon het gelukkig afmaken.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:58

Gisteravond toch nog last-minute besloten naar de vergadering van de mendurance in Ermelo te gaan. Het was weer een latertje. Meteen mijn nieuwe auto kunnen testen, die heeft mij braaf heen en weer thuis gebracht. Hij mag blijven...

Fotootje van afgelopen zaterdag bij mijn man op zijn werk met sinterklaas
Afbeelding

Ik was pikzwart gemaakt en de make up liep steeds uit onder mijn neus door een loopneus. Steeds je neus ophalen is ook geen goed idee want ik heb nu nog schmink in mijn neus.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:52

Bekent Napie dat had ik afgelopen zaterdag ook, uiteindelijk met watten staafjes de smink uit mijn neus gekregen. Scheve mond De ponys waren er ook heel braaf onder.

Morgen moeten ze weer.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:59

We hadden het een poosje geleden over het alleen inspannen.. Heb nu ook gezien dat het behoorlijk fout kan gaan.. Op zich is het goed afgelopen voor mens en dier, maar brr...

Afgelopen dinsdag waren de proeven voor fjordenhengsten. Omdat iemand niet eerder kon deed diegene die dag ook haar ruin voor de men en trekproef en ook nog een zadelproef.
Persoon in kwestie had al een poos niet gemend, vraag ik me af wat je dan doet bij zo'n proef maar goed..

Het inspannen ging heel goed, paard was zo braaf als het maar kan zijn. Toch een redelijke proef afgelegd. Na het dressuurproefje stapt ze van de wagen en wil de stroppen los gaan maken. Ze had de leidsels over de rug van het paard gegooid, dus ze kon ze ook niet zomaar grijpen..
Er kwam een shovel o.i.d. langs en het paardje schrikt zich de pleuris en gaat er vandoor.. Nog een klein stukje met kar, maar die schoot redelijk snel los, omdat één streng het had begeven of al los zat.. Helaas had ze het karretje van mijn baas geleend...
Karretje sloeg vol over de kop, paard raast er vandoor..

Echt geluk gehad dat het paard de kar snel kwijt was en dat er niemand onder de kar of paard terecht kwam. Paard had ook niets en leek er later vrij koel onder.. Maar het had zo anders gekund..
Met een aantal man het paard gevangen en die heeftlater nog wel een B op zijn zadelproef gehaald..
Eigenaresse wilde zelfs de menproef afmaken en de trekproef doen, nog wel zonder borststuk want dat van haar was kapot.. Toch knap zo zonder borst.. en waar denk je zelf dat het paard de wagen dan mee moet gaan trekken??

Het is dan eigenlijk jammer dat je moet kiezen tussen hogere punten en je paard loslaten, op vreemd terrein wat niet eens goed afgesloten is, of dat je voor minder punten gaat en er iemand naast zet..

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:31

Als ik alleen inspan heb ik wel ten alle tijden het paard aangebonden staan of ik heb de leidsels vast, no way dat ik die op bindt en dan gan klooien.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 16:00

Dat is idd wel eng, gelukkig nog goed afgelopen.

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 09:07

Jee, dat is heftig! gelukkig zijn er verder geen ongelukken gebeurd....

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:50

Dames, de starttijden voor Zondag zijn bekend. En begin nu toch wel zenuwachtig te worden Tong uitsteken Ciska (dennis) start precies voor mij dus helaas kunnen we elkaar niet zien rijden. Ik hoop zo dat ik het vaardigheidsparcours kan onthouden, grijnz.
Nog een vraagje, ik start hobby klasse, wat zal ik aantrekken? Ik heb een mooi schootkleed, maar ik weet t niet zo goed mbt bovenkleding (en de kou Tong uitsteken )

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:08

Hehe, ik ben juist niet zenuwachtig en oefen ook niet extra. Ik kom met m'n 3 jarige kleuter voor het eerst.
Ik zou met Roosje komen maar die was al 2 weken niet rad. Heb toen maar van pony geruilt en spontaan liep Roos weer goed, ach, nu Whitney maar mee. Maar ze heeft ook al een tijdje niets fanatieks gedaan (ja, wel kilometers maken en ponylesjes hobbelen, maar niets dressuurmatigs).

Ik heb altijd een zwart jasje(heb 2 verschillende) en een dressuur hoedje. Prop deze tijd van het jaar altijd VEEL laagjes onder dat jasje.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:40

Maar jij rijd wel vaker proefjes ed Tong uitsteken Pablo heeft alleen nog maar endurance bij mij gelopen geen serieuze zaken als dressuur Haha! Ik zit aan jasjes te denken, maar ik heb er wel 1 maar die is te strak om laagjes onder te doen.... Denkt nog even verder.