[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:57

Dat is fijn Baudyh!!
VHU wat vreselijk dat jouw lieverd nu weer gegrepen is terwijl ze net weer boven op was van de vorige keer ...
Ava is bezig met grenzen te bewaken :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 12:37

Wat een opluchting; Baudyh; gefeliciteerd!!!!!

Fijn weekend, allemaal!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:27

Top Baudy. Gefeliciteerd en nu lekker ontspannen en genieten .

Zoonlief is net reserve clubkampioen geworden met Samoerai. Trots. Zometeen nog springen met beide pony's. Hopelijk werkt amerigo een beetje mee. Vanmorgen erg aan het bokken. Vlak voor ze de proef in moesten werd ik nog gebeld voor invalwerk. Donderdag ochtend groep 1 en 2, s middags groep 7 en 8. Woensdag ook al ingepland. BLIJ!!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:53

Gefeliciteerd, Tine! Blijft een boefje die Amerigo.

Gisteren voor het eerst echt mee geweest om dochter van school te halen, Cocootje mee ;-); wilde ik nog snel in een winkeltje kijken, maar ze waren daar bezig aan de weg en stoep, werd ik door 2 sterke bouwvakkers met rolstoel en al in de winkel en er later ook weer uitgetild; je maakt wat mee; vond het wel heel weg lief, voor ik het wist, hadden ze me al vast.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 18:41

Baudyh, gefeliciteerd, wat een opluchting idd !
ava,..haha door sterke bouwvakkers 2x over de drempel getild, wel bijzonder,..dat maakt bijna niemand mee _/-\o_
tine, gefeliciteerd voor je zoon.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 21:23

Ik ben op vakantie geweest, midweekje centerparks. Heb wat samenvattingen gelezen, lees morgen even verder.

Indien ik erge dingen gemist heb of dingen die ik moet weten wilt iemand dat even samenvatten ? :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 23:53

Gewoon terug lezen, LS :D . Bij schokkende dingen lees je vanzelf wel 10 keer sterkte, gefeliciteerd, gecondoleerd, ohhhhhhhhhh / ahhhhh of zoiets :D !

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 07:17

Mogguh :O
Wakker gemak door schreeuwend zoontje..mama..je moet kots van Ziva opruimen... :r .... :\
ook goeiemorgen was mijn antwoord....het viel mee...niks schokkend, en zij is net zo gek als altijd..

LS lekker op vakantie geweest, was het leuk ? Voel je niet verplicht om een samenvatting te maken...lekker bijlezen,..
Janouk,...Kun je al iets merken of de Hoodie helpt voor Janouk ?
Mooi veulen Baudyh, zag de foto op fb ! _/-\o_

fijne zondag allemaal.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 08:49

Goedemorgen

Bianca, altijd een leuk begin van de dag. Hier liep ik al lezend de keuken in (daar zitten ook de honden). Bah, stapte zo in een dikke drol en daarnaast lag ook nog een plas. Bleh, zooooo vies. Maar ja, kan eens gebeuren, er had er blijkbaar 1 heel hoge nood. Ik had dan ook wel lang uitgeslapen (half 8 ipv kwart over 6)

LS: lekker op vakantie geweest
Janouk: ben ook wel benieuwd of je al verschil merkt
Ava: lekker gewinkeld met dank aan bouwvakkers. Zal wel raar geweest zijn
VHU: is lekker druk met B&B. Gaat het nog steeds goed met Gretha?

Zo maar eens lekker alle paarden gaan trainen. Vanmiddag komt de fysio nog even langs voor Amerigo. Die was gisteren weer heel erg aan het bokken. Waarschijnlijk is het een gedragsding, maar ik wil toch even uitsluiten dat het iets lichamelijks is. Zou toch vreselijk zijn als we door gaan terwijl hij pijn heeft.

Fijne dag allemaal

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 14:31

Getver Tine.....da's nog erger....een drol in je keuken...hopelijk niet op je blote voeten ?...... :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 15:56

Yes, manlief heeft de komende 3 maanden weer een opdracht. In Antwerpen. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Dus komende tijd gaat wel heel zwaar worden voor mij thuis. Want alles komt op mijn en zoonliefs schouders, maar het is even niet anders. Eindelijk weer een lichtpuntje. Na het werk nog alle zorg voor de dieren, trainen van de paarden, huiswerk van/met zoonlief, huishouden, boodschappen, eten koken en om 20 uur op bed. Maar goed, alles voor het goede doel.

Bianca, nee ik had gelukkig sokken aan

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 17:09

Super gefeliciteerd! En niet alles hoeft perfect ;)
Baudyh gefeliciteerd met jullie prachtige veulen <3
Sorry beetje kort maar zit op tablet en dat typt beetje k.
Gretha heeft vandaag gelukkig gezellig kunnen stoeien met een hond ik ontloop vreemde honden maar even...
Op stal niet veel gedaan wa oud paard dat gister was ingeslapen kan daar nooit aan wennen, was buurman van Piet. Morgen is het lijk weg dan ga ik wel weer. Ik had niet zozeer een band met paard in kwestie maar zo'n dier onder een zeil -O-

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 23:03

Bah, Vhu, dat is ook wel naar...
Gelukkig heeft Greta toch nog lekker kunnen spelen.

Wat een supergoed nieuws, Tine! En idd niet alles hoeft perfect!

Pfff, veel afspraken en veel te regelen, mijn lijf lijkt flink op de stress te reageren, daarbij nog wat grieperig, dus blij als het straks weer wat rustiger is.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 23:39

lekker ...zo wakker worden met een drol onder de sok.... :r
tine weer 'home alone'met zoon,gelukkig is het s'avonds steeds langer licht buiten,dus extra tijd voor de paarden. :)*
baudyh: wat een prachtveulen weer bij jullie,wel een mooie foto schieten en plaatsen hoor.
gem: net je filmkunsten bekeken op hoefnet,mooi gefilmd hoor (wel weer lammer dat ze zo kort worden samengevat) :roll:
goh pony werden gevoerd vanmorgen,k mocht eens uitslapen. :Z wat een luxe,wilde sun inspannen,maar iets zeï: doe maar niet....jawel hoor.....'' raindrops are falling on my head'' rondje gelongeerd,gaat me steeds beter af met de dubbele longe ~~}>

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 23:58

HT, we willen geen lange films, gewoon sfeerimpressies om een indruk vande avond te geven. Ik heb zelfs in de gekozen stukjes ontzettend moeten knippen. IJsbrand en Bram hebben allebei sowieso de neiging om nooit een punt achter een zin te zetten, dus je zou eindeloze filmpjes kunnen plaatsen :D . Maar de hele film is wel te verkrijgen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 00:42

HT: fijn dat je eens lekker hebt kunnen uitslapen! Jammer van de druppels, maar weer goede oefening geweest voor de dubbele longe.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 09:25

Gem, dat is lastig met mijn ADD, teveel en tesnel afgeleid en weinig onthouden. Heb wel wat dingetjes opgeslagen in me geheugen en gelezen.

VHU ik vind dat ook erg om te zien, wij hadden laatst ook 1tje liggen op de mesthoop onder een zeil. De gedachte dat je het weet doet het hem.

Griep heerst, beterschap! Ik heb hem ook te pakken.

Hier gister wedstrijd gehad in Culenborg, de eerste proef ging heel onrustig en ruk... zaten wel nog mooie stukjes tusssen maar net geen winstpunt waardig. 2e proef hem even wat waarschuwingen gegeven en mooi de proef door gereden, en daarbij onze eerste winstpunt gehaald! Amadeus en ik zijn nu dus B+1 officieel. :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 09:33

Ls; wat goed! Gefeliciteerd!

Hoop dat dochter snel weer begint met koetsen; kan ik misschien ook wel ff op de bok; rijd ik maar ff alleen rechtsom, hahaha. Gelukkig een braaf schimmeltje hier, al staat ze de laatste tijd weer gewoon overal en nergens, er is te weinig gras, volgens haar en dan hebben ze hier al de luxe dat ze het hele jaar door op gras kunnen staan, hahaha. Je komt haar overal tegen ;-)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:15

Eerste keer met lussenleidsels.
Foto's van gisteren hij loopt wat diep.
Lussen net te kort, zouden er net tussenin moeten zitten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:39

Plaatje om te zien, LS!!!! Mooi, hoor!

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:42

Ik kom even binnen vallen met een vraagje.. :)

Welke inch wielen is gebruikelijk bij enkelspan paard (1.60 m)?

Kan zo snel geen antwoord vinden en om nou een heel topic te openen...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:47

Luchtbanden neem ik aan? Het hangt ook een beetje af van de bokhoogte van de wagen, maar in principe kan 23 inch volstaan. Of voor 25 inch en achter 23 inch, maar zeker niet kleiner.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:48

SunNDLM schreef:
Ik kom even binnen vallen met een vraagje.. :)

Welke inch wielen is gebruikelijk bij enkelspan paard (1.60 m)?

Kan zo snel geen antwoord vinden en om nou een heel topic te openen...

Ligt aan de kar. Mijn kelders heeft 23" hiervoor een wagen van Voskamp gehad met 25" voor en 23" achter. Allebei marathonwagens. (en ook een paard van rond de 160 ervoor)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:17

Mooie foto's LS !
Jammer dat je leidsels nog helemaal naar je zin zijn.
ava heeft Scharrel welsh, zou leuk zijn als je mee kunt met koetsen _/-\o_

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:23

LS_fotos schreef:
Eerste keer met lussenleidsels.
Foto's van gisteren hij loopt wat diep.
Lussen net te kort, zouden er net tussenin moeten zitten.
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Even onder mijn mee leest steen vandaan.
Kan je dan bij het bit er geen stukje tussen doen, of een knipje? dan is het net even langer.