[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:46

Bedankt voor de succes wensen allemaal! :D

Toffe kaart zo met de honden, Biancacoo! :D

Nog een tuigtip: zorg altijd dat je 1 gaatje extra over hebt. Als er dan ooit iets kapot gaat onderweg kan je in ieder geval thuiskomen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:00

avaluna... {:) kan je heel simpel doen in paint...met wat foto's van jezelf..reuze eenvoudig..als je het eenmaal weet..haha _O-

Bicci geeft de juiste tip's over het hoofdstel...niet te moeilijk over doen..gewoon vermaken..maar..mijn man is tuig/zadelmaker geweest,...haha..dus ik heb makkelijk praten.

Gem, wat balen dat Moos een wondje heeft...ik hoop dat het snel weer weg is..

Anonymous86

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:02

@Marjola: Ohja dat is wel slim. Tuigje moet overal wel een paar gaatjes bij. heb bij het bitstuk echt veeel te weinig gaatjes. bit valt uit haar mond als ik die op de gaatjes die er nu zitten heb :')

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:11

ik vermaak alles zelf, maar kan me ook voorstellen dat als je er niet in thuis bent, je dat eng vind zomaar te doen hoor.

hier ook 1 gaatje extra overal, maar daarnaast strotouw altijd bij, dat kan je in die dikte gebruiken maar ook pluizen waardoor je kleine reparaties kunt uitvoeren als nodig is onderweg.
kei hendig :))

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:16

Tja ik ben zelf best handig. Maar ik zou niet weten hoe ik moet beginnen. Moet allereerst dan maar zo'n gaatjes tang regelen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:36

duim voor sollicitatie!

Tine hoop geregeld voor na operatie. Succes ermee!

@vhu; hoe is het met engels-studeren?

Ik mag morgen, na dag werken tot half 7, naar de osteopaat :):) :):) Kan niet wachten! Ik ben weer goed in puin, lopen of liggen zegmaar, dus ik ben benieuwd hoe ik buiten kom morgenavond :P

En dan daarna weer lekker met Dids aan het werk. Zaterdag is het de dag met de minste lichturen, daarna worden de dagen weer langer :+: Als het dan wel nog maar flink koud wordt :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 07:50

Goedemorgen :D
Prachtige kaart Biancocoo erg leuk *D
Rianne druk in de weer met tuig, een troost, ik heb nog nooit meegemaakt dat tuig zomaar paste, altijd gaten erbij of ander stukje ertussen, passen, meten, maar goed. Houdt je van de straat.
Ben allang blij dat Ollie en Hero dezelfde maat hebben, tuigtechnisch gezien, hoef ik niet steeds alles te verstellen. Alleen heeft Hero duidelijk een dikker/breder hoofd, maar dan weer niet langer, zodat hij kruising cob/fulll heeft (full neusriem/kinketting en frontriem). Ollie heeft cob.
Maar straks met tweespan kan er gewoon een cob tuig komen (ooit, als we groot zijn :+ )
Aks wordt weer rechtgezet :7 hoop dat je nog naar huis kunt na afloop <<)
Lastig zo'n wondje Gem :(:)

't Is hier buiten nog errrrrug donker :oo .

Van de week dus een audit gehad op het werk, dat is dat een paar mensen van buiten je opleiding en organisatie doorlichten. Het commentaar wat ze hadden was precies maar dan ook werkelijk precies wat ik steeds heb gezegd. Dat doet me dus enorm goed, want je gaat toch aan jezelf twijfelen. En blijkbaar is het nodig dat een externe partij dat zegt. En nu maar hopen dat de directie echt iets gaat doen _-:(

Moet nog paar dingen doen van mijn werk, maar dat doe ik lekker thuis, dus eigenlijk al soort van vakantiegevoel *\%/*

Heb me voorgenomen elke dag iets aan Engels te doen, lukt goed. Maar dat moet ik dus wel volhouden.

Straks lekker naar de poowns. Hero weer in de lijnen en nu doen we borsttuig erbij om denk ik. En denk dat ik Ollie even voor de sulky zet.

Fijne dag allemaal!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 08:13

Goedemorgen,
Vhu altijd fijn als van buiten af dezelfde beoordeling gedaan word.
Fijn met hero en ollie aan de slag.
Tine, succes vandaag.
Aks, naar de osteo.....succes, ik hoop dat het helpt.

Hier straks met de hondjes trainen. Onhandig, met regen beslaat mijn bril, en zie ik niets meer... ...daar moet ik nog iets op verzinnen. Tips zijn welkom.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 08:44

Goedemorgen

VHU en Bianca: ik sluit me even aan bij jullie samenvattingen :+
Bianca: lastig trainen inderdaad met beregende bril.
VHU: fijn dat die externen hetzelfde hadden waargenomen.

Nou, hooinetten zijn zo vol mogelijk gepropt. Had voor half 9 nog willen uitmesten, maar gaat niet lukken. Het is niet op tijd licht en ik ga zoon maar met auto (fiets achterin mee) naar school brengen. Het waait en regent behoorlijk. Vanmiddag kan het niet anders, dan zal hij zelf moeten rijden, maar nu kan ik hem nog even brengen.

Nou, tot later, ik zie er wel tegenop. Maar goed, zal vast goed komen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 09:37

Sterkte vandaag tine!!

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:05

Ook van mij heel veel sterkte gewenst!

Sorry, geen tips met betrekking tot beslaande brillen. Heb er zelf ook wel eens last van. Ik vind regen soms al een ellende al kun je dan met een pet nog een heel eind komen,

VHU, fijn dat jou idee bij de kwestie bevestigd wordt, nu hopen dat ze ook actie gaan ondernemen!

Aks, hopelijk kan de osteopaat jouw goed helpen! Ben ook wel blij dat de dagen weer gaan lengen!!

Ik zal ook een stuk strotouw aan de kar binden, inderdaad wel handig. Heb wel eens met een kapotte buitensingel gestaan, toen lag er gelukkig ook een stuk strotouw op de wagen!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:43

Nou, ik ben al weer thuis. Ik stond voor 9.10 op de planning, maar was er al wat eerder. De mevrouw voor me viel uit, waardoor ik dus eerder aan de beurt was. Na 15 minuten stond ik gewoon alweer buiten. Mag echt 4 weken niets doen, dus maak geen kans meer bij mijn eigen competitie helaas. Er zijn ergere dingen natuurlijk, maar ik stond er goed voor

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:50

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:56

hilarisch

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:58

echt he?

ik kwam niet meer bij, hahaha
die uitgestreken kop ook van dat beest, net sproet hoor. lol

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:01

Zo doordacht en beheerst, echt geweldig. Trouwens, jullie moeten nu de komende 4 weken wel veel kletsen hier, anders verveel ik me te pletter :D

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 12:03

@ tine gewoon zaterdag bij de kerstshow komen kijken ben je weer even onder de pannen en hoef je je niet te vervelen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:13

lanouska schreef:
@ tine gewoon zaterdag bij de kerstshow komen kijken ben je weer even onder de pannen en hoef je je niet te vervelen

moet ik wel een chauffeur hebben. Van- tot hoe laat is dat, lijkt me wel erg leuk, en wat kost intree?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:35

haha...Bicci..wat een clown dat paard...weet precies hoe dat werkt.....wat doet dat ding in de hoek van mijn box..ik moet echt even gaan kijken..eerst mijn halster uit doen..
haha..maf dier..

Tine, fijn dat je snel klaar was !! nu hoop ik dat je snel alles weer kunt doen.

vanmorgen heerlijk getraind met de hondjes, was wel wat zwaar, maar ze gingen prima, op de terugweg een mooi ligt stuk genomen langs de weg, hondjes in de berm, daar rijden eigenlijk nooit auto's, dus dat ging prima.
wat erg leuk is, dat is dat het jongste hondje heel goed naar de commando's begint te luisteren en ook die meteen uitvoerd ! gaaf !

toen nieuw stuk weide afgerasterd voor de pony die nog bij ons op stal staat, dan kan die lekker eten, zijn eigen weide was echt wel kaal..

toen de quad gewassen...die zat nog onder de modder van de wedstrijd, de quad is gebruikt door het bestuur daar...helemaal zwart kwam hij terug..haha..nu weer lekker rood !

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:03

@VHU: Gelukkig maar dacht al dat ik de enige was :+ Engels! Leuk! :D
@Bianco: Wat fijn dat de training zo goed ging.

Morgen maar eens naar pownie toe, vermoed een voorhoofdholte ontsteking :(
Al twee weken lang hoofdpijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:24

Ff kalm aan dan Rianne :(:)
Schreef dat poowns cob hoofdstel hebben maar die hebben beide pony hoor, met bij Hero dus paar cob onderdelen, maar het tuig zelf is cob. Ze hebben allebei van de kleine arabieren hoofdjes *D .

Gelukkig viel het dan mee, de ingreep Tine? 't Is wat he, dat het zo kort is die ingreep en dat je dan een maand niets mag. Maar mag je wel typen dan? Of doe je dat met een hand?

Biancocoo heerlijk getraind met knappe pupsel *\o/*
Lanouska ben benieuwd naar de filmpjes van de Kerstshow zoals je het vertelde lijkt het me erg grappig :D
Zal zo knap houdini-paardje even bekijken.

Hier heerlijk relaxed vooral stap-ritje gedaan door het bos, met de sulky en Ollebol. Ze vindt het zelf ook echt zo leuk, lekker briesen, om zich heen kijken :)ddd
Hero weer in de lange lijnen gehad, veel halthouden en weer voorwaarts, links/rechts en wat versnellen en verkorten, hij was weer zoooooooo braaf en knap <3 , snapt nu dus echt al wat je bedoelt, je ziet hem gewoon luisteren en opletten, van 't weekend mag hij voor de band 8-)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 19-12-13 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:32

Vandaag braaf thuis gebleven. Wilde zo graag naar liz :(
Heb mn boek vrijheidsdresuur binnen :o Wilde eigenlijk meteen gaan oefenen :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:42

typ nu alles met 1 hand, lastig hoor, typ normaal met 2 en blind Ach zo blijf ik bezig. Nu alle dieren van eten voorzien met hulp van zoon. Die moet om 5 uur weer naar school voor kerstmaal

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:47

ik ben wel niet heel actief, maar bij deze ook van ons een wens

Afbeelding

ps ngtje waar zijn mijn mannen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:34

voor jullie ook fijne dagen en gelukkig 2014 Biancailona !

Tergend langzaam gaat dat he ? Tine...met 1 hand..typen.

verder..kacheltje aan..zoontje is met zijn nieuwe game aan het spelen, gaat steeds beter..haha..