[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Dingetje_

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:12

@ Maisie, ja op het gemakje hoor....hij was zondag nog helemaal jolig van zaterdag *\%/* Maar hij begint het te snappen dat hij wel wat harder mag....dus wie weet 5 januari :D
Heb er nu al zin :j
Vet cool die Ferro, echt een racemonster O:)

Wannneer weten jullie of je naar de meninstructieweek gaan, wij willen eigenlijk aankomend jaar toch ook wel erg graag :D Misschien wel gezellig als we met de hele zeeuwse groep zijn :D

Xx_Joyce_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:15

_Dingetje_ schreef:
@ Maisie, ja op het gemakje hoor....hij was zondag nog helemaal jolig van zaterdag *\%/* Maar hij begint het te snappen dat hij wel wat harder mag....dus wie weet 5 januari :D
Heb er nu al zin :j
Vet cool die Ferro, echt een racemonster O:)

Wannneer weten jullie of je naar de meninstructieweek gaan, wij willen eigenlijk aankomend jaar toch ook wel erg graag :D Misschien wel gezellig als we met de hele zeeuwse groep zijn :D

Ja wie weet als je harder gaat dan ga je zo chantal en pieter voorbij hahaha

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:21

Nee hoor daar ga ik niet vanuit :+
Pown kan nog niet zo hard en heb liever dat hij zich in de dressuur en vaardigheid ook nog fatsoenlijk gedraagt :+

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:53

Dingetje helemaal nog niet op je foto's gereageerd! Super plaatjes!
Maisie super prestaties!

Ik heb ook nog een naaimachine te koop staan, voor de liefhebbers :D Lijkt wel alsof ik met een voorjaarsschoonmaak bezig ben ;) Is het wel wat koud voor.
Maar speaking of schoonmaak, ik ga stofzuigen :evaw:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:14

@Frensie: heb je wat meer info over de naaimachine?

@Ollie: ah, wat een schatje!

@Janouk: tjee.

Hier bij de aankoop van R. ook een contract gemaakt met voorwaarden van keuring e.d.
Uiteindelijk bleek bij ons het geslacht niet te kloppen ;) , meneer bleek een klophengst, er was aan 1 zijde een castratielitteken te zien, dus had van 1 kant gedaan kunnen zijn.
Pony was totaal uit zijn doen toen hij bij ons op stal en bij vrouwelijk schoon kwam.
Toen konden we hem dus terug brengen, maar ik geloof ook wel dat zij dit ook niet wisten (hadden alleen hengsten en een enkele ruin), dus de op-kosten gedeeld. Vond mezelf toch wat steviger staan met zo'n contract.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:14

ik ga chantal al voorbij al lukt me dat niet elke keer. Het ligt er maar net aan. Pony in vorm. Ik in vorm.
Parcours wat ons ligt enz. Maar het blijft wel leuk om te doen en er is iig iets om voor te strijden.
En idd dingetje vaardigheid met ferro lijkt soms ook marathon maar een dressuurpony is het nooit
geweest.

Ik ga eens met remko overleggen over de instructieweek.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:24

:wave: En we zijn weer terug in dit koude kikkerlandje.. :brr:

Zal even bij gaan lezen!

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:26

Maisie schreef:
ik ga chantal al voorbij al lukt me dat niet elke keer.

_/-\o_ Ben echt trots op jullie.......is een pittige opgaaf, maar zo blijft het nog eens spannend!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:41

@Aks: Wat een lieve foto zo in de sneeuw. Helemaal gefocust op jou in zijn pluizige velletje.

@Biancacoo: Leuke foto’s van je hondjes in de sneeuw. Prachtige beestjes!

@Tallechie: Je zei inderdaad al in Tolbert dat je zat te denken om Veale te verkopen, blijf het een moedige beslissing vinden. Nu hopen dat je een geschikt plekje voor hem vindt, het is een prachtig paard met veel capaciteiten, dus ik verwacht dat dit wel moet lukken. Succes!

@Maisie: Gefeliciteerd met je eerste plek, geeft een kick of niet? Toppie!

@LS: Wat een heerlijke winterplaatjes en wat doen Lizzy het toch goed.

@Lanouska: Kerstshow klinkt leuk. Mensen in het publiek zullen wel genoten hebben.

@Dingetje: Goed gedaan voor de eerste keer, nu vaker indoors starten?

@Ronnie: Leuke spikkel heb je voor de wagen.

Verder ging het over proeftijd, daar doen wij nooit aan. Je mag zovaak langskomen als je wilt, maar ze gaan niet mee op proef.

Chantal en Pieter gaan er altijd vol voor, leuke concurrentie! Vind de pony van Chantal ook onwijs leuk, lekker robuust! Zal in Houten vast weer tegen hun moeten rijden, altijd leuk!

Hier een heerlijke vakantie gehad op GC, iedere dag tussen de 25 en 30 graden. Ik wil terug -O-

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:54

Hier nog een foto van indoor Tolbert met Kokkie. :D :D

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:33

zo...wat gaan jullie weer hard..
Gem...nog eens een dikke :(:) ik hoop wel dat je mee blijft posten ??
Poeltje: weer terug..
Maisie: gaat als een speer met de paardjes..
contract of geen contract....het is wel verstandig een contract een proeftijd, deden wij ook nooit aan.
het blijven levende dieren en daarvoor vind ik er teveel risico's aan zitten, maar van oudsher zegt men altijd dat je een paard altijd 6 weken op proef hebt....er was ooit eens iets over bij de rijdende rechter..ook van 2 particulieren, maar ik weet niet precies hoe en wat.
Persoonlijk vind ik als iemand er voor kiest om het paard te kopen, dat die ook echt zeker moet zijn van zijn zaak, en anders het paard niet moet meenemen, dus geen proeftijd.
maar..blijft lastig..eerlijkheid is het beste, maar soms idd ver te zoeken zoals jullie in de voorbeelden al aangeven..janouk, dat spuiten is echt erg...kalmeringsmiddelen...vreselijk..
Ollie: wat een gaaf katje...blijft die bij jullie ?
Tine: nieuwe katten doen het goed.
frensie: heeft..winterschoonmaak/verkoop.
Dingetje: gaat goed met paardje..meninstructie week, is gaaf.
tallechie:..vaele is ook erg mooi, ik denk als je 100% de klick hebt dat je ver met Vaele kunt komen, er zit vast en goede koper tussen !
HT: fijn vooruitgang.
Lanouska: is druk met kerstshow...supergaaf.
verder ben ik erg druk...kerst voor school van zoontje..zoontje's verjaardag morgen...wedstrijd dit weekeind....en verder........ben ik het helemaal kwijt..
verlichting van hondenkar blijkt toch gewoon een stom kapot lampje te zijn....daar had ik wel naar gekeken, maar volgens die monteur kon je niet zien dat het lampje kapot was...owkee....stom,maar wel snel gefixt dus !!
LS_foto's een supermooie foto van lizzy en het sleeën, super gaaf, maar zorgt idd voor meer pijn in je lijf.
en verder een mega puppy paard op de foto, benieuwd hoe die uitgroeit
ik wil ook een hunebed...is nr 2 nog vrij ?? Y;(

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 15:01

@Biancacoo: je mag er nog wel bij in 1 a hoor :D Gezellig met de roedel hondjes :))

Over proeftijd: ik vind dat persoonlijk wel netjes, juist voor een particulier die afstand doet van een geliefd dier. Voor beide partijen ook. Als het toch niet blijkt te klikken, zou ik een paard maar wat graag terugnemen om te voorkomen dat hij in verdere handel terecht zou komen. Maar dat geldt andersom ook; ik zou een paard ook graag willen kunnen terugbrengen naar vorige baas als het niet zou klikken. Natuurlijk ga je eerst een paar keer kijken, rijden, mennen, poetsen... noem maar op, maar je leert een dier toch pas kennen als je de hele zorg er voor neemt. Nu snap ik ook wel dat het een andere situatie is als je aan een paard wil verdienen en hem eigenlijk voor de handel hebt...

:o

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:36

welkom trg poeltje,

mooie samenvatting ook, ik sluit aan.

net terug van rondje hobbelen,
er is bijna geen wind en dus was het heerlijk buiten nu,
is rondje van 9km geworden,
zijn in prinsenbeek nog even pietenpak op wezen pikken.
tasje aan zadelknop en hoppa..

peerd had er zin in, was zeg maar behoorlijk voorwaarts...

maar ik heb genoten hoor...lekker weertje..
wat wil je nog meer niet?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 16:38

als je een contract hebt, kun je als verkoper altijd op laten nemen dat je het paard terug neemt bij niet klikken/passen/e.d. met nieuwe eigenaar.dus recht op 1e koop van nieuwe eigenaar.
maar proeftijd zonder eerst volledig te betalen..nooit. om de reden die vhu al geschreven heeft.

ik moet dringend spelletjes verzinnen voor feestje van zoontje...piratenfeestje.. >;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:56

Normaal gesproken wil ik er wel over nadenken, maar hoe deze man zijn reactie was doe ik het niet. Moet er wel een goed gevoel bij hebben. Hij vroeg namelijk ook of hij het water doorgaat en heb daar nee opgezegd. Ben bang dat hij dit dus wil proberen. Als het niet klikt mogen ze me altijd bellen en dan kunnen we overleggen. Deze man wilde een proeftijd van twee weken om te kijken of het met zijn eigen paarden klikte.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:43

Heb wel bijgelezen, maar beetje rotdag gehad.

Vanochtend bij peuterspeelzaal gekeken, daarna direct door naar huisarts. Heb eindelijk een doorverwijzing voor de kinderarts. Toen kwam ik thuis had Dribbel een dik oog, druppels gekregen, toen onderuit gegaan, kan nu dus niks meer. Heb straks nog vergadering

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 19:52

@Biancacoo: een proeftijd staat denk ik helemaal los van 'zonder te betalen'. Het spreekt voor zich dat er wel compleet wordt afgerekend voordat paard/pony meegaat/meekomt :D Volgens mij is dat recht van 1e koop vooral een beding voor de zijde van de verkoper, maar als daar inderdaad bijstaat dat ook het enkele feit van niet klikken met de nieuwe eigenaar de verplichting inhoudt om paard terug te kopen, dan is dat dus ook een proeftijd, alleen formuleer je het dan anders.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:08

hmmm... recht van 1e (terug)koop en zulke constructies is vaak niet rechtsgeldig he smickey! :)

Ik snap het wel. Je kunt het paard wel meegeven, maar wie weet hoe verrot, verknald, getraumatiseerd en onverkoopbaar je 'm terugkrijgt?

Contract wel altijd doen :) heb ik ook gedaan met Dids. En uiteindelijk is dat je eigendomsbewijs. Niet het paspoort ofzo. Maar het bewijs dat jij 't beestje gekocht/betaald hebt..

*verwelkomt biancacoo in het hunebed en dog-jackt een setje hussen voor een rondje racen? O:) *

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:11

dit weekeind in Zeewolde heel veel hussen aks.. *\o/*

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:16

*google - maps*

Muhh! ^) da's nog best een eindje weg... Daar heeft Felix niet genoeg voedsel voor ^_^
Maar! Ik wil dat wel echt een keer van dichtbij zien :D

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 20:24

@Aks: je mag in NL in principe alles in een contract vastleggen, wat dan ook gewoon rechtsgeldig is hoor, ook al is het wellicht niet gebruikelijk. Alleen als het tegen een wet ingaat, zou het niet rechtsgeldig zijn, maar er is hier behoorlijk wat contractsvrijheid :D Maar goed, als je je rechten aan een opgesteld contract moet gaan ontlenen en voor recht moet laten verklaren, dan ben je zo wel een aantal jaartjes/heel wat centjes en gedoe verder natuurlijk. En contract is aardig, ik zou het ook iedereen aanraden, maar stel dat jij Dids verkoopt zonder contract, dan wil dat niet zeggen dat je 'm zo kunt terug vorderen ;-) Er zijn meerdere wegen om eigendom aan te tonen, maar goed, lastige materie op de dinsdagavond _O-

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:32

plaatje van het hobbel rondje van vandaag.
aan de zadelknop hangt een tasje dat ik ben gaan ophalen in prinsenbeek,
braaf peerd toch he
<3 <3

Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:33

Ik heb wel meegelezen en ga mee met de samenvattingen.hihi

Ben al twee dagen niet helemaal fit.Hopelijk morgen beter want ik wil wel naar mijn prive les.Nog ff oefenen voor de dressuurwedstrijd van zaterdag.

Ik ben niet voor proeftijd.Ze mogen net zoveel komen kijken en rijden wat ze willen.Maar als ze hem halen betalen ze alles.Als er wat is hebben ze sowieso het recht om het paard terug te brengen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:34

geloof dat zover ik het tot nu toe heb gelezen her en der je heel veel kunt vastleggen, maar er een hoop euri's in moet investeren, hoop tijd, en hoop emotie en dan alsnog mooi op je neus kunt kijken wbt wat in je contract staat?

Naja, nevermind. Mijn knollie blijft voorlopig bij mij. Is 't niet goedschiks dan kwaadschiks :) oogjes en oortjes goed open houdend :))

Zit intussen het weerbericht in de gaten te houden.. Morgen grote schoonmaak op stal. Maar 't moet als het even kan wel gewoon netjes droog blijven...

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 20:40

@Aks: pcies, dat bedoel ik ook, daarom is contract niet zo heilig als vaak wordt gedacht voor aantonen eigendom van paardje ;-) Onze paardmans blijft ook lekker van ons /3