[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:41

@Tine: hier blijven ze nu ook fijn staan. Lekker aan de slag met pony, zou trouwens een leuk spannetje zijn met de pony van onze dochter, denk ik. Hoop straks ook nog even te kunnen mennen met het schimmeltje, die gaat erg fijn, nu.
Kan dochterlief ook weer eens op de bok.

@VHU: <3

@Tallechie: idd bellen, :(:) :(:)

@Biancao: druk dagje, hopelijk blijft je zoontje een beetje fit :(:).

Met Connor gaat het gelukkig goed _/-\o_ , wss dus gewoon een virusje dat de kop op bleef steken.

Zo ook even de smid bellen, had nu wat langer gewacht, maar is nu wel écht nodig :o .
Normaal gesproken worden de pony's nu beslagen, maar ik laat ze nog even op blote voeten.

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:45

Net bij ha geweest. Kunnen niks doen. Hij eet en drinkt gewoon goed (gelukkig). Gewoon uitzieken. Het kan zijn dat het de 5e ziekte is.

Ik begin er wel moe van te worden, want hij wil alleen maar op schoot, maar moet ook andere dingen doen.

Consultatiebureau afgebeld. Moet donderdag nu prikjes halen en pas in april weer op afspraak. Maar zal donderdag ook even meten en wegen. Ben wel benieuwd.

Ik ga ook even liggen, Daan ligt ook op bed.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:47

sterkte meid!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:03

tallechie, sterkte....arme Daan, voelt zich echt niet lekker....

VHU Wiske is zoooooo leuk !!! maar oooooh wat zijn ze snel groot, gisteren liet ik iemand mijn "puppen"zien... ze vond het echt geen puppen meer..haahaha zo zie ik ze nog wel, zijn nog lang geen grote hussen... <<)

Wat lekker dat je een rit gaat maken met groom....super !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:20

Tallechie: is altijd lastig, een ziekig kind. Sterkte ermee.

Avaluna: lekker mennen.

VHU: wat een heerlijke hond. En fijn dat je 2 gewone honden hebt ontmoet. Ze moeten idd geen angst gaan krijgen.

Frensie: was geen les hoor, gewoon voor mezelf rijden.

Nou, heb urine bij huisarts afgegeven, kan vanmiddag bellen voor uitslag. Bij tandarts was ik zo klaar, alles was pico bello. Mocht ook wel. Heb 10 jaar lang met kiespijn gelopen, maar ze konden nooit wat vinden. Kies bleek in lengte gebroken en dat is op foto's niet te zien. Ben zo blij dat hij er vorig jaar uitgehaald is.

Had vanmorgen jassen bij paarden uitgedaan, want zon en lekker. Maar is nu nog maar 7 graden en erg mistig. Brrrr

Kan zo wel even slapen want zoon gaat uit school met vriendje mee. Morgen komt er weer een vriendinnetje spelen hier (en paardrijden) Zondag hebben zoon en manlief samen les. Ben heel benieuwd hoe het gaat. En maandag heb ik weer eens priveles met pony, is al tijdje geleden. Daarna gaat instructrice nog op Thabor rijden, dus die mag ook weer aan de bak.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:32

Dikke knuffel voor diegene die er behoefte aan hebben.

Hier een rustig morgentje thuis na 2 lange dagen notuleren. Even mijn hoofd tot rust.
Lekker in de tuin de plantjes gezet; alles wit deze keer.

En daarna verjaardags feestje van Image. Image is mijn KWPN. Het is nu bijna 5 jaar geleden dat Image getroffen werd door het ontstoken gekantelde hoefbeen en de hoefbevangenheid. Ze is heel slecht geweest. Vanochtend was haar verjaardagsfeestje.

Mevrouw is inmiddels 22 jaar en mag elke dag een kwartier op het weiland. En ze vindt het elke dag een geweldig feest _/-\o_ De haflinger, de fjord en de schapen die dagelijks haar wei zo mooi kort houden waren uitgenodigd.
Zij gaat over een kwartier naar haar paddock, terwijl de rest nog even verder feest viert :Y)

Image 22 jaar *\o/*
http://www.youtube.com/watch?v=PgipRsEkgD0

Ik hoef jullie vast niet te zeggen hoe blij ik ben dat Image het zo goed doet. Ze loopt 4 x per week onder zadel; bejaardengym.
Voor diegene die haar verhaal niet kennen van de blessure
http://www.hoofcare.nl/frame_pagina/fra ... svaart.htm

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:48

Janouk: gefeliciteerd met de verjaardag van Image! Fijn dat ze het nog zo goed doet na die hoefbevangenheid :) !

Startpas nog niet binnen, maar (telefonisch) wel het spannummer! Snel doorgemaild naar de wedstrijdorganisatie van volgende week, dus als ik een wp haal telt hij ook direct mee *\o/* .

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:54

Bedankt. het heeft heel wat bloed, zweet en heeeeeeeeel veel tranen gekost en geld. Maar ze loopt super en ze is fit voor haar 22 jaar.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:35

heftig verhaal janouk.
heb het stuk op de site van hoofcare ook gelezen,
"mooie" foto's.
je mag trots zijn op je instinkt :))

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:52

Ik breek toch even in om Image te feliciteren. Heb het verhaal ook even gelezen. Wat ontzettend goed dat je naar jezelf hebt geluisterd. Dikke pluim, en Image is echt een ontzettend knap paard :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:17

Janouk gefeliciteerd met image !!!

Zo vanmorgen gesprek met advocaat gehad. Zij gaat er verder mee aan de slag. Ook nog even de paarden buiten gezet en nog bij mijn zusje wezen kijken en de hond opgehaald. Zusje en man hadden een zware nacht gehad met een huilende baby en een blaffende hond. Hond weet ook niet wat hem overkomt.

Zo even wat eten en dan even niets want moet om kwart over 3 weer bij de tandarts zijn.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:17

Image heeft een feestje. Van harte *\o/* *\o/*
Wat super dat ze het nog zo goed doet. Is al je moeite toch beloond.

Gem heeft spannummer binnen.

Avaluna: ik denk dat Amerigo wat te klein is voor 2 span met jouw pony. Hij is maar 1.14. Maar zou heel leuk zijn.

edit: net huisarts gebeld. Urine van zoon is goed, dus moet maandag verwijsbrief voor ziekenhuis ophalen. Wordt vervolgd

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:55

tine dan is het een mooi tweespan maatje voor alwyn met zijn 1.15. :-)

Gefeliciteerd met Image.

Aan de ene kant goed dat urine goed is, maar ook wel jammer dan weet je nog niet wat het kan zijn.

Daan heb ik rond half 1 op bed gedaan, hij slaapt nu nog steeds, hopelijk maakt hij een lange ruk.
Heb mijn nichtje hier ook, maar die weigert te slapen. Irritant. En een piepende hond omdat mijn zus weg is naar stal.

verder al een was gedraaid, gezogen en gedeelte administratie gedaan. Snel weer verder

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:44

Tallechie beterschap met Daan!

Tine fijn dat de urine goed is, jammer dat het nog niet duidelijk is waarom je zoontje buikpijn heeft!

Janouk ik had het verhaal van Image al een keertje gelezen! Bewonderenswaardig!! Gefeliciteerd!

Avaluna en VHU lekker mennen. Geweldige Wiske foto's VHU!

Gem wagennummer binnen!!

Hier vanochtend goede menles gehad! Zeempje weer om bit en was een wereld van verschil. Best lekker kunnen werken met d'r. Toen we klaar waren gingen we weer richting stal. We moesten even wachten om een auto voorbij te laten gaan voor we de weg op konden. Maar werd ook ongeduldig, dus toen we weer konden, begint ze gek te hoppen en springen en terwijl de kar bleef staan, ging ze opzij, stond ze dus haaks op de wagen... gelukkig niet geschaard en omgegaan. Daarna weer met gekke sprongen en druk doen vooruit gegaan en toen was ze weer normaal... dus...
De honden zijn heerlijk samen aan het spelen in de tuin, straks mogen ze mee naar stal als ik de paarden binnen ga zetten. Vinden ze helemaal geweldig.

Nu eerst even aan de slag in huis, moet een hoop gebeuren weer.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:44

Hie hiep hoera voor Image *\o/* knappe dame op leeftijd.
Die 5e ziekte dat zou natuurlijk kunnen, bij Han was dat toen ook paar dagen hele hoge koorts en daarna weer helemaal beter.... sterkte deze dagen Tallechie en een piephond, ene kind wel andere kind niet slapen en dan ook nog de (belasting)administratie, ik vind je een held _/-\o_
Alwyn & Amerigo, ik vind het goed klinken :j
Tja wat dan he met je zoon Tine... lastig toch altijd. Neem aan dat je de venkel/kamille thee al hebt geprobeerd?
Biancocoo's pups geen pupsels meer, het zijn pubers :) vond dat onze husky Mies pas met 2, 3 jaar echt was uitgegroeid en uitgezwaard. Duurt best wel lang.

Hier heerlijke rit gemaakt met fijn te rijden vrolijk paardje voor de wagen. Eerst stuk weg gedaan (moet dan van mezelf, ik vind dat ze goed verkeersmak moet worden :7 ). Tractor, vrachtwagen en vuilniswagen getrotseerd 8-) (rustig in stap met groom die er dan naast meeloopt, je ziet dat ze het spannend vindt maar ze blijft er goed bij, geeft goed gevoel zo, 't gaat echt steeds beter / normaler). En lekker stuk bos / de zandpaden. Al met al plm 22 km in 2 uur tijd, dus direct mooie (m)endurance training. Ze kwam zeer fris weer terug geen spatje zweet, alleen beetje onder de borst/schoft :D
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 16-03-12 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:46

@Tine: fijn dat je een verwijsbrief hebt. Wat leuk dat je zoon en je man samen les hebben :j . Hier rijdt Connor met een paar tieners in de verenigingsles, af en toe wel akelig vind ik zelf met van die grote paarden. Liesje is 1.20 denk ik (Romeo is idd C), dus dat gaat prima :D . Ik heb nog geen Bixie ingeschreven, eerst even Rhino afgewacht en verder heel druk hier met verbouwen en haar communie in mei. Hier is het superwarm, hond ligt voor pampus na een flinke wandeling langs het water.

@Tallechie: hopelijk knapt Daan op van een flinke dut :(:) .

@Janouk: gefeliciteerd met Image, heerlijk, dat had je een paar jaar geleden nooit durven dromen *\o/* *\o/* , hahaha, die schapen zijn ook cool.

Heb vanmorgen kunstmest gehaald en even contact gehad met de mensen die de rijbak moeten gaan maken, wordt nu echt tijd, die moet volgende maand liggen :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:50

Daan is wakker. Vrolijk, maar met ontzettende rode wangen. Die van mijn zus is ook al weer wakker, die heeft een half uur geslapen.
Administratie moet dus eerst maar weer wachten, kinderen gaan voor.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:00

Correctie: onze rit was 18 km geen 22 (dacht al hoe kan dat nou zoveel want we hadden bepaalde stukken bewust gestapt, vond het al nogal snel :+ ).

Agossie die Daan....en meiske ook alweer wakker, is leuk he als ze zo met elkaar opgroeien. Daan vindt het vast gezellig!
Avaluna wat voor afmetingen krijgt je bak (zooooo wel super luxe zeg, een echte bak bij je huis!!!).
GEm wat mooi dat je al hebt getraind in de dressuur ring. Bij 'onze' ring (100x40 da's errug lang hahaha) wordt volgende week boel ingespoten en daarna kunnen we er ook weer op. Zo heerlijk in zo'n ring te trainen!

Hier honden ook compleet voor pampus....in Brabant was het lekker zonnig, hier is het beetje mistig en veel frisser :brr:

**sleept zichzelf richting huishoudelijke taken**

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:06

@VHU: na lang dubben, 30x60, heb verder nog wei genoeg om in te mennen in de zomermaanden. Idd luxe :o :j .
Mooie rit *\o/* .

@Frensie: gelukkig niks gebeurd en lekker gereden *\o/* .

Weet niet of het hier nog wat wordt met mennen, moet zo even stenen uit gaan zoeken en nog naar een klant.
Connor loopt al in een shortje met een topje, ze wilde graag een nachtje slapen bij opa en oma, dus die brengen we zo ook maar even.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:10

VanHuisUit schreef:
Correctie: onze rit was 18 km geen 22 (dacht al hoe kan dat nou zoveel want we hadden bepaalde stukken bewust gestapt, vond het al nogal snel :+ ).

:D haha ik zat al te rekenen: 11 km/u Jemig dat is snel. Dan moeten wij nog zoveel trainen. Wij zitten nog pas op 8.2 km/u in training voor de samengestelde wedstrijd in Amsterdam van april.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:12

Wij zitten al weer boven het gemiddelde. Moet altijd laatste 2 a 3 km stappen bij een wedstrijd. De eerste km loop ik altijd 3 a 4 minuten boven schema. Zit nu al weer op 14 km per uur.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:20

Ik heb laatst onder het zadel 11 km/uur gereden en dat vond ik al flink doorrijden dus ik vond het ookal heftig, vooral omdat ze niet gezweet had, maar het valt gelukkig mee. Kootwijkerbroek ging je de endurance doen, toch? Wat is dan nu je planning voor de rest van de week? Ben benieuwd hoe anderen de aanloop naar zo'n wedstrijd aanpakken.

Hier huis behoorlijk gezogen. Nu gaan dweilen, maar eerst buiten de labrador komen, scheelt weer een hoop haar straks ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:25

Ik heb net de route uitgeprint voor de mendurance 17km van de 24e voor de lol. Wij gaan de route zondag gezellig rijden een week voor de mendurance. Wij nemen er de tijd voor.

Janouk loopt zo'n 5 km/u in stap; harder lukt gewoon niet. Ze draaft gemiddeld 13 km/u in het zand. Op de harde weg wil ze beter trekken, maar in het zand is dit toch wel haar max wat ze 2 uur volhoudt dan is het kwartje op.

Ik ben inderdaad wel benieuwd hoe de 'echte' mendurance rijders zo'n rit aanpakken en de training daar naartoe. Voor ons is het gewoon een leuke rit op zondag.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:43

Dat is het gemiddelde neem ik aan Janouk, incl uitstappen? Rizanta was echt mega, die draafde voor de wagen in middendraf, niet eens maximale snelheid want dat deed ik echt niet met haar al zo'n 25 km/uur :+ Vlak voor haar overlijden hadden we toen nog trainingsrit gemaakt van 2 uur en in dat was haar beste rit ooit, die liep ze met twee vingers in haar neus en dan gemiddeld ook iets van 15 km/uur.
Bente kan wel sneller maar ze mag dat (nog) niet. Ze wilde regelmatig weer in flinke draf aantreden maar omdat ze moet leren dat ze met rust thuiskomt en met rust vertrekt, dus ga continue in de relax stand als we buiten rijden }:0 . Gaat al heel goed, maar moet ook zeker zo blijven.
Belangrijkste is dat ze het leuk vindt en rustig aan kracht opbouwt (in alles, pezen, spieren, botten maar ook mentaal (=ook het verkeer, rare dingen onderweg e.d.). Ik vind zelf 9 km/uur voor de wagen incl uitstappen zeker omdat we 70% door zand zijn gegaan al helemaal prima hoor.

Voor de wagen zit de stap van Bente nu tegen de 6 km/uur aan, soms wat meer, soms wat minder. Kan nog beter worden want onder het zadel zit ze op mooie 7 km/uur. Rizanta stapte dus 7 km/uur soms zelfs 8. Draf door het zand (normaal zand) Bente ook zoiets van 13 km/uur, ze wil harder maar dat wil ik dus niet. Kan ook nog beter (onder het zadel zit ze max nu op iets van 18 km/uur en dat is echt veel te langzaam voor een echt endurance paard maar goed, dat streven we ook niet na hahaha). Wat ik weet van tempo opbouwen is dat je vooral geduld moet hebben, een paard dat fris blijft en waarvan de basisconditie steeds beter wordt door heel veel 'langzame' kilometers dan komt die snelheid er vanzelf meer in (en natuurlijk heeft elk paard een max).

Wat leuk dat je weer mee gaat doen in het Amsterdamse bos. Ik zie het buitenrijden ook als een soort training voor wie weet ooit SGMW rijden. We doen dan eind april voor het eerst mee. Elke vreemd ding langs de weg of smalle doorgang e.d. zie ik dan ook maar als een oefenhindernis :D

Maar het was genieten. Ook heel veel mooie vogels gezien. Zoals een witte reiger, een enorme kiekendief, boomklevertjes, mooie vinken echt grappig. Nu zie je ze nog straks zitten de bladeren er weer aan dan zie je die kleintjes niet meer.

Citaat:
Kootwijkerbroek ging je de endurance doen, toch? Wat is dan nu je planning voor de rest van de week? Ben benieuwd hoe anderen de aanloop naar zo'n wedstrijd aanpakken

Ik vind dat altijd erg moeilijk.... :o? altijd al en nu ook weer... Ga gewoon maar verder zoals ik altijd doe maar wel beetje op relax stand. Wel even goed letten op voer, ik geef bijv wel extra hooi, paar dagen voor wedstrijd dat ze goed gevuld is en ook extra pulp/slobber. En als het veel warmer dreigt te worden doe ik altijd electrolyt door slobber, 2 dagen van te voren (en op wedstrijddag zelf plus dag erna).
Onder het zadel zitten we nu trouwens op gemiddeld zo'n 10 km/uur. Kan ze ook wel meer al want ze blijft tot het eind fris, maar hier eerst ook maar gewoon bevestigen en zien dat we dat halen in Kootwijkerbroek met goede keuringswaardes dan ben ik echt supertevreden!

**edit** sorry voor de lange post :o :list:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:24

Stelletje turbo's hier. Qua paardentempo en qua schrijftempo.

Geen idee hoe snel we gaan. Pony gaat niet hard, dat weet ik wel. Verder geen idee
En al heel lang geen tocht gemaakt, dus kan er niet over meepraten helaas. Wie weet ooit weer.....

Had nog niet venkel/kamille thee geprobeerd. Staat genoteerd.

Tallechie: daarom heb ik ook ernstig getwijfeld om Alwyn te kopen, voor het 2span gebeuren.

Denk dat fysio toch gelijk heeft over Rembrand. Moest hem net uit de wei halen ivm smid. Kreeg het monster niet te pakken. Nou, hij kan prima draven en galoperen hoor, als het hem uitkomt. Grrrr. Uiteindelijk maar met voer gevangen, want moest hem wel op tijd op stal hebben natuurlijk. De zon is hier eindelijk door gekomen, dus nog maar geen dekens om gedaan.

Nu moet ik weer snel weg, zoon ophalen bij vriendje en naar zwemles brengen.