[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:04

Ik heb Adelinde niet zien rijden, maar ze heeft best veel tegenslag gehad en vind het dan erg knap dat ze toch die titel pakt.
Zag wel het einde van de rit van Totitas, vond het hier en daar er 'propperig' (vond ik bij Gal ook altijd hoor) maar het blijft een droom van een paard, zoals die die appuyementen doet en de piaffe/passage :~
Voor de rest vind ik de proeven heel vaak niet echt prettig om te bekijken, ben eigenlijk nooit een echte dressuurfan geweest, vind springen veel leuker om te zien. Vond destijds Anky met Bonfire echt zo ongelovelijk mooi, dat kwam ook doordat er een soort 'zachtheid' in was. Met Salinero heeft ze hoger gescoord maar ik vond Bonfire veel leuker.
En tja, die jury's... lijkt me trouwens ook echt hondenbaan :x

@PrinsjeH nog een beetje oefenen en Bente en ik gaan zo naar het bos onder het zadel, gaan we lekker met z'n tweeen. Bente is echt niet bang.
@Lanouska hoop het voor jullie.
@Janouk ze is gaaf.... vind het zo knap ik heb dik een jaar een haflinger gehad, kon er werkelijk niets mee :=
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 21-08-11 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:05

stoere foto janouk!

agossie, arme bente zo in het zweet gewerkt... :(:) :D
super dat ze zo goed gaat!

Ik heb net ook een stukje kur zitten kijken, wel gaaf om te zien, maar wat een verschil in rijden...
Patrick Kittel vond ik prachtig zitten, zo stil en die proef straalde zoveel rust uit...
Fuego blijf ik altijd geweldig vinden met dat show element in de proeven, doorbreekt net even dat strakke van de dressuur, echt heel gaaf!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:11

@Nouvel kreeg ook de indruk dat ze wel een beetje moe was.... beetje he, lang stilstaan voor een foto is natuurlijk wel wat veel gevraagd :+

Afbeelding

Beetje werken is wel goed voor haar natuurlijk, krijgt ze spierballen van 8-)
Zien jullie haar moddervoeten? Goed he :+

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:14

gave foto janouk en tine natuurlijk heel gaaf zo vaardigheid lijkt me echt moeilijk om de pionnetjes niet overhoop te rijden _/-\o_
jammer prinsje van Har ;( ik ben gelukkig geblessed met een paard wat eigenlijk overal langs/over gaat. alleen vandaag had ze een gek moment :D : lopen we over een spoorwegovergang (waar we zeker 1 keer per week overrijden) geen verkeer te bekennen zoals altijd sjokken we er in stap overheen :z en plots gooit madam haar kont in de lucht en lag ik bijna uit het zadel :+ ik gok dat ze met een van haar achtervoeten niet helemal lkkr op t spoor gekomen was ofzo en darom vond dat het nodig was eruit schoppen ofzo geen idee mjah was er niet echt op berekend haha. gelukkig bleef ze na een noodkreet HOOOOOOOOO staan en kon ik mezelf weer rechthijzen }:0

bos zou ik hier ook wel wille ;( mjah ach we hebben hier dan landweggetjes tussen open velden en dijken ach ja je kan niet alles hebben he :D

Verder praat over dressuurwedstrijd op de tv ik heb het niet gezien dus geen idee :P

edit: smiley aangepast vind die rode :( echt wel beetje opzichtig
Laatst bijgewerkt door cyclo86 op 21-08-11 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:15

lekkere zweet-modderpootjes! :D

beetje werken is inderdaad wel goed hoor, anders bouw de conditie en de spieren nooit op...
soms moet je gewoon even een stapje verder gaan, om dan de volgende dag weer even rustig aan te doen om ze bij te laten komen...
worden ze alleen maar beter van! ;)

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:30

bente lekker gewerkt
tine lekker buitengereden

janouk komt meekletsen :) mooie haf heb je! :j
prinsjeH een stoere poging ondernomen met har! :) (dinsdag gaat nog door? :D )

wij zijn terug thuis... Nog een rondvaart en 1,5 uur wandelen door de biesbosch gedaan op de terugweg. Maar ik ben echt stuk nu... 3,5 u geslapen vanacht. Voet onwijs zeer.. Op hakken lopen door een koeienwei is niet best voor je voeten (zeker niet als je dan ook nog plat op je plaat gaat na omzwikken) en op die zelfde voet stond vorige week nog een draver te meppen ^)

verder is vriendje boos op me geloof ik.. Zo maar eens uiterst tactvol en voorzichtig vragen óf we nog gaan eten vandaag, en wat het dan wordt :)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:32

Toot was niet de helft van wat Gal ermee reed. Uitgestrekte draf werd niet getoont,... ik vond zelf dat Adelinde de beste was, daarna Kittel en daarna de brit. Die kur van Scandic was zo mooi, kippenvel. Dat had ik eerder ook bij Toot, nu niet meer,...

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:10

Mooie foto's allemaal!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:22

Goedenavond,

@VHU, stoere *-:) hoor, zo langs het aarbeienveld...
@Naaltje, sterkte met je voetje :(:) en hopelijk blijft je vriendje niet lang boos ;)
@Janoek, gave foto van jullie, Janoek is erg fotogeniek :j
@Tine, heeft het eea lekker van zich afgereden vandaag +:)+
@PrinsjeH, ondeugende Har en voor straf moest hij nu gaan dressuren in de bak ~~}>
@Lanouska, die verdeelsleutel staat toch op de site van de KNHS en is voor alle districten toch al bekend? Ik denk niet dat ze het kunnen maken als ze onder de 60% toch combinaties door laten gaan... want dan is denk ik het hek van de dam als ze uitzonderingen gaan maken... vind ik persoonlijk ook niet kunnen ook al zijn er maar weinig 4-spannen.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 18:27

er zijn zo ie zo geen 4 spannen op de hippiade en dan zijn we meteen nr 1 want we zijn de enigste over heel nederland die met een 4 span paarden dressuur en vaardigheids wedstrijden rijdt

het gaat om de 2 spannen en er zijn als ze zich aan de 60 % houden nu nog maar 2 spannen geselecteerd van de 9 die heen mogen en er kunnen zich er nog maar 2 plaatsen in district zuid dus dan kom je op 4 combinatie's

en de verdeelsleutel is wel aangepast want er mochten in district noord eerst 5 combinatie's in de vaardigheid M pony's naar de hippiade en nu nog maar 3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:55

@ Ollie: ben het helemaal met je eens hoor. Als ze die 60% gaan aanpassen is het hek van de dam. Jammer, maar had er maar beter gereden moeten worden ( of hoger gejureerd :D ). Tuurlijk zou ik met mijn niet 60% toch graag naar de hippiade gaan, maar er zijn nu eenmaal regels, ik vind dat je je daaraan moet houden.
@ Suzan: ik vond Adelinde ook de beste. Ik vond Totilas ook niet zo geweldig lopen, zo dubbel gevouwen.
@ Naaltje: zere voet. AUWIE. Weet je al waarom hij boos is?

Ik wil ook wel bos in de buurt, maar moet daarvoor helaas stukje met de trailer. Maar goed, dat is ook af en toe wel te doen.

Thabor heeft dus in de binnenbak gemend. Was bloedheet, hij zat echt helemaal onder het schuim van het zweten. Maar hij deed het super braaf. Er staan 6 stallen naast de bak. Die paarden gingen naar hem hinniken, maar hij deed niets terug <3 . Bij het inspannen was hij wel wat onrustig (wilde denk ik graag aan het werk, maar ik vind dat wel eng hoor), maar verder super gewerkt. Na afloop toen hij op zadelplaats stond, ontstond er gewoon een plas onder hem, zo erg aan het zweten. Bijna dierenmishandeling :o

Moet nu weer naar mijn pannen, anders gaat het mis.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:22

:(:) die Thabor ook al zo zweten :+
Knappe kerel hoor! Ook stoer ding volgens mij.
Tine je wil niet weten wat voor fratsen die van mij uithaalt als ik op de wagen zit en ik wil dat ze nog even blijft staan :roll: ik heb zoiets van stel je maar aan, je krijg je zin toch niet.... Geen idee of het ooit beter wordt maar ze mag niet weg als ik nog niet zeg toe maar. Met inspannen staat ze heel goed stil. Dus tja, de een heeft dit, de ander dat. Dat jonge spul moet gewoon nog veel leren. Niet te veel van aantrekken denk ik dan. Anders neem je gewoon een keer de praam mee, als het erger gaat worden. Moet hij maar weer eens onder handen worden genomen.

Tja, als er maar 9 spannen zijn en er kunnen er 4 door, lijkt me al aardig riant moet ik zeggen. Dat is toch bijna 50%. Logisch dat er een grens is van 60%. En 60% is 60% geen 59, 58 of 57, jammer, maar zo zit sport nu eenmaal in elkaar.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:25

Jeetje gewoon 3 pagina's bij lezen. Doe het even in etappes.

Janouk welkom
Bianca super van het zwemmen. Daan vind het ook leuk, maar mijn vriend wil nooit mee en alleen vind ik niet zo leuk.
tine lekker buiten gereden en zie leuke foto's. Ik heb dezelfde peesbeschermers gekocht van de week viel me op. Veale was in het blauw en ik in het rood, dat stond niet.
vhu die super ritje met bente heeft gemaakt, leuke foto's

edit

har ging wat minder goed bij het naar buiten gaan en had wat bloed in de mond. Erg vervelend.
naaltje een drukke dag gehad en ruzie met vriendje. Sterkte
en iemand (naam vergeten) waarvan paard bokte op een spoorwegovergang. Gelukkig hier niet in de buurt. Wel in delfzijl, naast de manege. Veale wist niet wat hem overkwam toen er een trein aankwam

Tine jammer van pony maar helemaal super van Thabor. Had het er gisteren nog met E over. Leuke opvolger straks voor R. Zo'n gaaf beest wat altijd voor je wil werken

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:37

Ik ben weer bij :-)

Druk dagje gehad met vervelende afloop, maar goed is niet anders.

Vanochtend eerst iemand gehad die voor haar opleiding partners moest interviewen.
Ze ging om 12 uur weg, daarna naar stal. Maar moesten om 1315 weer weg, dus had maar een half uur. In die tijd kan ik net veale ophalen en poetsen dus besloten alwyn te wassen.

Dus alwyn gewassen, manen geknipt, is tegen mijn principes in, maar er waren happen uit en zo dun, dus ik hoop dat het nu wat dikker aangroeit. Hij heeft nu sportcoupe. Kwart voor 2 was ik terug, omkleden en naar de radio nl zomertoer. Was erg gezellig.

Daarna nog naar een kroeg iets verderop, daar was een zus van onze zwager, die wilde daan uit de kinderwagen halen, maar Daan was wat huilerig want hij was moe. Dus mijn vriend zegt nee laat hem nu zitten, ook ik heb het nog een keer gezegd, maar op een of andere manier heeft ze hem er wel uitgehaald. Dus ik heb daan van haar afgepakt en ik was echt woest, begon ze me te slaan. Ik heb Daan aan mijn vriend gegeven en heb haar zelf ook maar even aangepakt :o
Zo ben ik normaal gesproken echt niet, maar nee is nee. Daarna daan weer gepakt en zijn naar de auto gelopen. Daar aangekomen zie ik dat er een dronken meisje zo in de auto weg rijdt. Ik snel kenteken opgeschreven en heb de politie gebeld. Wij zijn wel gewoon naar huis gegaan, dus weet niet hoe het afgelopen is.

Nu ben ik kapot, daan ligt lekker op bed en vriendlief heeft genoeg bier op en slaapt ook :-)
Ik wilde eigenlijk nog veale rijden, maar durf daan niet alleen te laten bij mijn vriend. Morgen maar weer een dag.
Ik ben wel verkleurd :)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:39

Zo, kraamvisite geweest en net stukje vlees op de BBQ gegooid. Nu tv kijken en uitbuiken.
Gelukkig zijn anderen boven mij alvast aan het samenvatten geweest, hahaha ;)

Heb verder eigenlijk niks te melden... dus stap maar eventjes in de meeleesmodus

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:40

Knappe Thabor, ... knappe Bente...mooie foto's van rembrand en Bente !!
Cyclo een ondeugend paardje,...ik vind spoorwegovergangen niks...
Tallechie spannend dagje dus....jammer dat je niks met je paardjes hebt kunnen doen, jammer van alwyn zijn manen, maar misschien staat het wel heul stoer....fototje ??
Tja, de hippiade, blijft even spannend, maar ja 60% is 60%...

Morgen allemaal weer vakantieloos... |( ach ja.....hoort erbij, anders is de vakantie ook geen vakantie meer..aan het werk dus maar weer. :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:43

Bianca ik heb alleen alwyn gewassen, maar dat had weinig zin, want hij ging gelijk rollen in de paddock.
Ik wilde vanavond veale rijden, had ik ook met vriendlief afgesproken, maar hij heeft bier gehad en durf Daan dus niet alleen met hem te laten. En Daan slaapt.

Morgen ga ik weer veale rijden en rondje mennen met alwyn

Succes met werken.

Er is in regio noord wel meer fout gegaan, want wat ik heb gehoord zijn er een aantal komen rijden, die helemaal niet mee hadden mogen doen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:45

Tallechie: je hebt hier ook baby en peuterzwemmen. Kan het je echt aanbevelen. Heb ik met Patrick ook gedaan. Die zit al vanaf 4 maanden oud op zwemles.

Ben heel benieuwd hoe Thabor het donderdag in de les doet. Dan ziet hij namelijk veel voor hem nieuwe paarden, dus dan is hij vast wel druk. (zie nu al op tegen het inspannen). In een bak is een manegeles bezig en in een andere is onze menles. Maar ja, de paarden die in die les meelopen, kent hij nog niet.

Dat stil laten staan is in het begin met zo'n jong dier gewoon erg moeilijk. We willen geen ongelukken, dus stappen zodra de menner veilig op de bok zit weg. Na een paar rondjes wordt dan het halthouden en weer wegstappen geoefend en dat gaat dan super. Als hij weer wat vaker voor de wagen staat, is het denk ik ook wel weer over.

Moet nu zoon naar bed brengen. tot straks.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:47

Ik sta op de wachtlijst voor babyzwemmen. Dus tot die tijd, zal ik alleen heen moeten.

Spannend donderdag.

Veale wil op wedstrijd ook wel eens te snel weg stappen, dan laat ik hem een rondje lopen en zet hem dan weer stil en oefen daar dan ook direct weer op

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:49

tallechie is weer helemaal bij ;-)
vhu die Bente netjes leert wachten voor vertrek en Bente die heerlijk enthousiast staat te trappelen in het tuigje ;-) en een foto van de zweetvoeten, haha, alsof de mascara is uitgelopen van d'r mooie zwarte vachtje <3
tine die aan dierenmishandeling doet :o Har stond in zijn stal ook zeiknat van het zweet... suffie heeft stiekem vorige week al zijn winterjas aangedaan :brr:
lanouska legt de regels voor hippiade uit :D
ollie heeft weer keurig bijgelezen +:)+
suzan keek naar dressuur met Totilas
naaltje heeft auwie voet :(:) en is in de Biesbosch geweest, gaan wij als het droog is morgen naar toe en ik kom dinsdag zeker nog!!! Heb er zin in :D Hoop dat vriendlief weer is bijgetrokken... mannen >;)
nouvel laat de beestjes af en toe goed werken ~~}> en keek ook naar de dressuur op tv :D
cyclo heeft geen bos in de buurt, maar kan toch lekker buiten rijden in de landweggetjes

wij zijn vanmiddag niet meer naar Rotterdam vertrokken, vriendlief kon niet langer wachten om weer 's naar Har te gaan na ruim een week, dus nog een keer heerlijk gekroeld. Hij stond zeiknat door die gekke wintervacht en even z'n lange manen in vlechten gedaan. Z'n bek even bekeken en ik ben zwaar geshockeerd... :oo Hij heeft niet op z'n tong gebeten, ik ben echt teveel met de teugels bezig geweest of hij is zelf heel onrustig met bit beziggeweest, er zat heel klein wondje bij z'n rechterwang aan de binnenkant, naast de lagen waar bitje op rust. Heb dit nooit eerder gehad en baal stevig, ben denk ik toch te ruw -O-

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:00

@tallechie; mommypower! nee is idd nee, en als ze niet wil luisteren... ik vind je een goeie! :)
@prinsjeH; geen scherp plekje aan het bit of iets?? :)

Ik ga zo even kijken of mijn OV alweer geldt. Anders ga ik morgen mooi mijn tuig helemaal netjes vetten :)

Dids loopt nu overigens weer in de kudde, ivm voorspelde code oranje en zwaar weer... Het heeft hier alleen nog niet eens geregend :') Achja, paard blij :+

Ik ga op de bank liggen, heb een blauwe plek op m'n rug van weet ik veel wat, en die doet dus ook al zeer :')

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:00

mooie samenvatting prinsje, thanx! :D

heeft Har geen haakjes op zijn kiezen waardoor zijn wang stuk is gegaan?
dat kan toch haast niet van je bit zijn?

tallechie, fijn dat je weer helemaal bij bent! :D
druk dagje zo!

stil staan is met Fifi ook een blijvend probleem, vooral als het aan de teugel moet en nog meer als het in een voor haar spannende situatie is...
als ik het dan teveel ga oefenen of er teveel druk op zet gaat het echt helemaal mis...

thabor wel knap geweest vandaag lees ik!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:05

Ik had voor aanstaande zaterdag een vervoersprobleem. Moeten namelijk veale in de trailer mee nemen en mijn menwagen op aanhangwagen, maar we moeten ook fietsen mee hebben om te verkennen. Dat gaf ik dus aan aan de staleigenaar, zegt hij dan neem je mijn trailer toch. Hij heeft een 2 paards trailer. Dus veale aan de ene kant en de fietsen aan de andere kant. geregeld.

Hij zegt als je de beide paarden mee wil hebben, neem je hem ook maar mee. Dan hoeft alleen mijn vader maar 2 keer te rijden, dus dat zou prima kunnen bij wedstrijden die een kwartier a half uur weg zijn

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:40

@ Tallechie: dat is nog eens fijn meedenken van staleigenaar. Ennuh, stoere mams ben jij zeg. Heel dapper. Je hebt groot gelijk, nee is nee. En zeker bij zo'n agressief typ, daar wil je je kind toch niet bij in handen zien.
@ Prinsje: mooie samenvatting; zou inderdaad ook goed van haken op kiezen kunnen zijn. Even tandarts naar laten kijken.
@ Naaltje: dids wil dus graag dit soort weersvoorspellingen :D

Vwb dat wegstappen nog even (moest net snel weg): op zich vind ik de methode van VHU heel mooi, maar dat werkt niet voor mij. Ik word dan wat angstig en dat werkt dan alleen maar tegen me. Amerigo kon een jaar geleden echt niet stilstaan, moest echt moeite doen om op de kar te komen (als ik alleen was dan he). Maar door gewoon tijdens de training het halthouden steeds verder uit te bouwen en gewoon het feit dat hij steeds meer meters voor de kar maakte, is het toch goed gekomen. Nu blijft hij keurig staan tot ik zeg dat hij mag gaan.

Ik ga manlief even helpen met de appels. Laatste restje moet nog uit de boom gehaald.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:45

tine10 schreef:
@ Tallechie: dat is nog eens fijn meedenken van staleigenaar. Ennuh, stoere mams ben jij zeg. Heel dapper. Je hebt groot gelijk, nee is nee. En zeker bij zo'n agressief typ, daar wil je je kind toch niet bij in handen zien.
@ Prinsje: mooie samenvatting; zou inderdaad ook goed van haken op kiezen kunnen zijn. Even tandarts naar laten kijken.
@ Naaltje: dids wil dus graag dit soort weersvoorspellingen :D

Vwb dat wegstappen nog even (moest net snel weg): op zich vind ik de methode van VHU heel mooi, maar dat werkt niet voor mij. Ik word dan wat angstig en dat werkt dan alleen maar tegen me. Amerigo kon een jaar geleden echt niet stilstaan, moest echt moeite doen om op de kar te komen (als ik alleen was dan he). Maar door gewoon tijdens de training het halthouden steeds verder uit te bouwen en gewoon het feit dat hij steeds meer meters voor de kar maakte, is het toch goed gekomen. Nu blijft hij keurig staan tot ik zeg dat hij mag gaan.

Ik ga manlief even helpen met de appels. Laatste restje moet nog uit de boom gehaald.

je hebt pb :D