Zag wel het einde van de rit van Totitas, vond het hier en daar er 'propperig' (vond ik bij Gal ook altijd hoor) maar het blijft een droom van een paard, zoals die die appuyementen doet en de piaffe/passage
Voor de rest vind ik de proeven heel vaak niet echt prettig om te bekijken, ben eigenlijk nooit een echte dressuurfan geweest, vind springen veel leuker om te zien. Vond destijds Anky met Bonfire echt zo ongelovelijk mooi, dat kwam ook doordat er een soort 'zachtheid' in was. Met Salinero heeft ze hoger gescoord maar ik vond Bonfire veel leuker.
En tja, die jury's... lijkt me trouwens ook echt hondenbaan
@PrinsjeH nog een beetje oefenen en Bente en ik gaan zo naar het bos onder het zadel, gaan we lekker met z'n tweeen. Bente is echt niet bang.
@Lanouska hoop het voor jullie.
@Janouk ze is gaaf.... vind het zo knap ik heb dik een jaar een haflinger gehad, kon er werkelijk niets mee

ik ben gelukkig geblessed met een paard wat eigenlijk overal langs/over gaat. alleen vandaag had ze een gek moment
en plots gooit madam haar kont in de lucht en lag ik bijna uit het zadel

echt wel beetje opzichtig
mooie haf heb je! 

hoor, zo langs het aarbeienveld...
. Bij het inspannen was hij wel wat onrustig (wilde denk ik graag aan het werk, maar ik vind dat wel eng hoor), maar verder super gewerkt. Na afloop toen hij op zadelplaats stond, ontstond er gewoon een plas onder hem, zo erg aan het zweten. Bijna dierenmishandeling
ik heb zoiets van stel je maar aan, je krijg je zin toch niet.... Geen idee of het ooit beter wordt maar ze mag niet weg als ik nog niet zeg toe maar. Met inspannen staat ze heel goed stil. Dus tja, de een heeft dit, de ander dat. Dat jonge spul moet gewoon nog veel leren. Niet te veel van aantrekken denk ik dan. Anders neem je gewoon een keer de praam mee, als het erger gaat worden. Moet hij maar weer eens onder handen worden genomen.
ach ja.....hoort erbij, anders is de vakantie ook geen vakantie meer..aan het werk dus maar weer.

Hij heeft niet op z'n tong gebeten, ik ben echt teveel met de teugels bezig geweest of hij is zelf heel onrustig met bit beziggeweest, er zat heel klein wondje bij z'n rechterwang aan de binnenkant, naast de lagen waar bitje op rust. Heb dit nooit eerder gehad en baal stevig, ben denk ik toch te ruw
Achja, paard blij