[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 19:05

Tjonge, is toch wel diep triest met het onderwijs. Echt te gek voor woorden. Ik zou er zwaar gefrustreerd van worden.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 19:05

Klopt Tum is vorige week 6 jaar geworden :).. hij loopt op dit moment 2 a 3 keer a 20 minuutjes in het tuig. Dus heel hard aan het werk niet, maar misschien lijkt dat wel zo. Omdat ik niets met Rivaldo kan doen op het moment. Toen hij is gekomen heeft hij zeker weten ander halve week lekker alleen op het land gestaan en in het land wezen borstelen. Dit heb ik na Quenzo zeker gedaan toen jullie mij dit vertelde ;)

Op dit moment wacht ik het gewoon even af tot ik een afspraak heb gemaakt met mijn instructeur dat hij met Tum eerst aan de slag kan gaan en mij eventueel tips kan geven.

Ook hier last van slecht geregelde school.. bij mij raken ze nu al 2 examenopdrachten kwijt.. Vandaag dus ook woedend door de school gelopen grrrr!! en dan ook maandag na ik ging vragen of hij mijn cijfer wil invullen op de lijst (geen cijfer kan je dus niet slagen) vertelt hij me doodleuk (na 2 maanden geleden al in gevuld te hebben) dat ik een 4 heb,, dat wil ik inzien want was het er niet mee eens.. ja hoor meneer was hem kwijt!.. Uiteindelijk dag later toch weer gevonden en verteld hij me doodleuk dat ik de helft ben vergeten (oke ik vergeet ook wel is wat) maar waarom vertel je me dat na 2 maanden pas wanneer ik vrijdag alles af moet hebben en anders niet mijn diploma haal.. bozer kon je me niet krijgen.

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 19:12

heel goed dat je tumtum nu even 'rust' geeft.
kan hij even nadenken over alles en even uitrusten van het geleerde.

tine, leuk dat je menles hebt gehad vandaag! en mooi dat het goed ging.

Vandaag eerst een kleine 25minuutjes met wobbe gereden.
en daarna heeft hij lekker onder de douche gestaan en toen zichzelf weer vies gemaakt in de losgooibak hihi.
Ivy en Rafiki zijn ook lekker onder de douche geweest.
Rafiki vond het een klein beetje eng, maar later vond hij het toch ook wel lekker.
hihi er blijft weinig van over als zijn vachtje nat is.
hij droogt wel erg snel!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 19:17

Tuurlijk ik wil ook het beste voor mijn ponytje ;).. en zou het ook zonde vinden als ik dit 2span niet bij elkaar kan zetten.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 19:24

Jeeeh ik ga morgen een 2de hands sulky oxer ophalen :D
Kan sil eindelijk voor de kar! :D

Ivy heb je geen fotos van een natte rafiki? :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 19:29

Leuk jenkins, ga je je andere kar niet meer opknappen?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 19:30

eehm ja miss wel :P wil hem wel houden.... maar misschien moet ik hem wel verkopen. :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 19:51

nee heb helaas geen foto van natte rafiki

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:13

Citaat:
VHU: op maat laten maken heeft weinig met patient zijn te maken hoor groot percentage van de lederen laarzen wordt opmaat gemaakt
Mijn outdoorlaarzen zijn ook op maat gemaakt, juist omdat het fijner zit
nog een kijkje bij ons in de keuken: heb al heel vaak van alles moeten laten aanmeten (allerlei braces, schoenen, broeken bijv), dus hou niet van dat gemeet en gedoe met mijn benen. Is puur iets van mezelf hoor, weet dat ik me eroverheen zou moeten zetten maar heb daar gewoon geen zin (meer) in :o
Als ik heel, heel, heel graag die leren rijlaarzen wil zal ik me er vast wel overheen zetten :o

@Rivaldo gaat echt helemaal goedkomen met Tum, Rivaldo en jou hoor :j Werken heeft niet alleen te maken met de lichamelijke belasting, het gaat om de psychische belasting, dan kan 5 minuten per dag soms al veel zijn... natuurlijk worden ze niet lichamelijk moe van een half uurtje bandje slepen, het gaat erom wat er in dat koppie gebeurt. Zie je altijd heel mooi als je een jong / onervaren paard bijv voor het eerst meeneemt naar een wedstrijd...gaan ze vol enthousiasme van de trailer, dan zadel er op, ruiter erop en .... vervolgens storten ze tijdens of vlak na (als je geluk hebt) het proefje in elkaar en als je ze daarna in de wei zet gaan ze slapen. Niet moe van het werk, maar van de indrukken :+

Fijn Jenkins, kunnen we Sil aan het werk zien!
Oei een natte Rafiki, ziet er vast net zo uit als een natte husky (heeft veel haar maar is maar dun hondje)...niet dus :D

Tja en dat onderwijs is mijn vakgebied.... heb net weer een opdracht erbij gekregen. Er is genoeg werk aan de winkel, dat is duidelijk :+

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:21

Hoi allemaal. Ik ben terug thuis van het ziekenhuis. Operatie is goed verlopen. Heb 5 sneetjes in men buik. Enkel pijn als ik men buikspieren gebruik (lachen, gaan zitten, opstaan, zitten,...)

Pony's die zich niet laten vangen: Heb zo ooit een paard gehad. Die wist steeds wat we gingen doen. Als ik naar de vernigingsles moest, moest ik standaard een half uur vroeger gaan om haar te vangen. Achter haar aan door de weide wandelen en haar niet laten grazen.

Men huidige pony's komen wel zonder morren. Scheelt dat ze meestal eten krijgen en een aai over hun bol.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:35

Citaat:
Enkel pijn als ik men buikspieren gebruik (lachen, gaan zitten, opstaan, zitten,...)
oftewel...het is nog even afzien...sterkte meid! :(:) Fijn dat het achter de rug is.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:50

:(:) voo b485!

@VHU; kom maar 'ns verbeteren op de HAS :') dan hebben wij ook nog de pech de 1e lichting te zijn, dus de proefkonijnen ;)

Ben even bij dids geweest :) hij liep in de bak, en kwam heel gauw naar 't hek toen ik de oprit op draaide :D
even wat halen in zijn deken dichtgenaaid. En toen klein stukje gestapt met 'm aan de hand :) wat regeltjes duidelijk gmaakt. vlot meelopen en netjes stoppen aan los touwtje :)
Ga zo wat uitprinten, en dan doe ik niks vanavond.. Ga ik morgenochtend wel aan de slag :)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:58

Bedankt voor de steun. Zorg maar dat jullie allemaal heel veel gaan mennen met dit mooie weer, goeie wedstrijden rijden, goeie examens malen of andere spannende dingen doen. En dan hier een uitgebreid verslagje doen ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:23

fijn dat het achter de rug is, heb ik eigelijk wat gemist, je zal het vast verteld hebben maar de laatste dagen zat ik weer is ergens anders met mijn hoofd.

Ja je hebt helemaal gelijk VHU ik ben gewoon even te enthousiast geweest en ook omdat ik met rivaldo niets kon doen dan stop je die extra tijd die je over hebt ook sneller in de andere. Vandaag heb ik ze alle 4 een aai over hun bol gegeven en kuil neergelegt in het land. Rivaldo zijn medicijnen, morgen is de laatste dag, hopelijk moet het nu beter gaan maar het zit me nog niet lekker.

Ook net wezen kijken voor de 3 de keer (nu met mijn ouders) naar die stal met buitenboxen. Ik heb de knoop doorgehakt we gaan verhuizen, alleen moet ik het nu nog vertellen aan de stal waar ik nu sta, vind ik toch wel erg moeilijk. Maar ik kies uiteindelijk voor me knollies. Die moeten er de hele dag staan.

Ik kom in een kleine rij met 4 a 5 boxen te staan die in een zijstraat staan (lekker afgelegen van de binnenboxen) ik vind het heerlijk om mij terug te trekken en lekker mijn eigen ding te kunnen doen.

Ik mag er mennen in de wei, swinters ook wanneer het toelaat en anders ook in de bak. Trailer mag mee en er zijn ook meerdere menners. 10 minuten van het grote park af en kan ook nog naar 2 andere verschillende recreatiegebieden doorrijden.

Dus wat wil ik nog meer?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:59

http://equifuturum.hebing.net/index.php ... &Itemid=50

Verhaal van Quenzo op zijn nieuwe huisje. Jammer dat hij daar ook weer op het gras komt te staan, hopelijk gaat dat maar goed. Wel leuk dat hij zo'n meisje blij kan maken.

Onbewust is het toch moeilijk om het te zien, zoals dat hartje wat we bij hem gemaakt hebben en het halster met touw wat ik achtergelaten had bij de pony. Gewoon van die kleine dingetjes. Het lijkt al zo lang geleden maar het is nog maar ongeveer 2 maanden geleden.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 06:31

Goedemorgen!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 07:48

moggel :)

Spannend laura om te verhuizen :)

Vandaag 2 presentaties.. bluh :P Wel 2 verslagen inleveren vandaag :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 08:00

Morgen!

Sterkte B485!

Gisteren een paar keer geprobeerd Amerigo zo maar te vangen, als oefening. En iedere keer lukte het gewoon. Zo gek. Dus ik heb ze vanmorgen al gevoerd en ga straks met halster naar de wei, kijken of het dan weer lukt, dan mag hij even aan lange lijnen werken.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:06

Weer vanalles gelezen... Een belachelijk onderwijs, Babs die terug is uit het ziekenhuis, Verhaal van Quenzo dat ik helaas niet kan lezen, Laura die de knoop heeft doorgehakt en beslist heeft om te verhuizen(lijkt me inderdaad de beste oplossing, de stal lijkt me ook interessant), en met Tum komt het ook wel allemaal in orde ;) Gewoon helder in je hoofd blijven, kritisch blijven naar jezelf toe en dan gaat dat allemaal prima +:)+
Dan nog gelezen over paardjes die lekker gedoucht hebben en en natte Rafiki, Jenkins die haar sulky mag gaan ophalen vandaag, tine die Amerigo heeft kunnen vangen en een vrij goede menles gehad,...

@ Naaltje: jeetje, als je opa gecremeerd wordt je punten voor je blok niet krijgen :oo Hoe belachelijk is dat!? Een meisje van bij mij in de klas(meisje is van Oekraïne) haar moeder is vorige maand plots gestorven, zij moest dus diezelfde dag nog het vliegtuig op springen om de begrafenis van haar moeder te regelen (alleen zij en haar zus bleven nog over). Ze heeft van school vrijstelling van de lessen gekregen zolang ze nodig had, testen mocht ze bijmaken als ze er klaar voor was. Als ik jou dan hoor, lijkt onze school toch wel een heel pak gemakkelijker (en eerlijker)!

Ik moet zo dadelijk naar een begrafenis, pff kijk er zo hard tegenop... Van de vader van vrienden van mijn ouders, die zaterdag overleden was waardoor die mensen niet naar het feest konden komen. We kennen die mensen erg goed, ik en mijn zus kennen hen ook al van toen we in de wieg lagen, we zijn ook zeer goed bevriend met hun kinderen.(even oud als mij en mijn zus)
Ik haat begrafenissen echt, zodra ik 1 iemand zie huilen, begin ik te brullen voor de rest van de dienst. Mag ik mijn handtas vol met zakdoeken gaan steken... Niet gaan zou ik erg laf vinden, ik moet het doen omdat ik hen zo goed ken.
Trouwens, heel binnenkort ga ik ook 4 begrafenissen hebben van mijn grootouders, over 5 jaar kan het goed zijn dat ik geen grootouders meer heb.

En dan mag ik weer verder met studeren -O- MAAR...het is de laatste dag *\o/* Morgen moet ik om 20 over 9 binnen, dan heb ik om kwart voor 10 zeker gedaan. En dan kan de vakantie beginnen!! *\o/* Ik ga Romeo lekker inspannen en dan een heerlijk ritje maken in het bos met vriendlief. Ik had hem gezegd dat ik aan het overwegen ben om alleen te gaan rijden. Toen zei hij: "Waarom zou je dat doen? In de vakantie heb ik toch tijd en kunnen we toch vaak gaan?" Dus nu ben ik eens benieuwd :o
En morgen avond ga ik naar "De foute party" van Q-music (weet niet of dat in Nederland bekend is, maar Q-music is dus een radiozender :+ )

Ohja, gisteren zaten we (mijn zus, mijn vriend en ik) gezellig in de zetel, toen we plots brand roken. We gingen buiten kijken, hing er allemaal rook in de lucht. We zijn onmiddellijk de fiets op gesprongen om de bron te zoeken. En we vonden het vrij snel, het was precies dezelfde plaats waar het gisteren had gebrand. Ik heb onmiddellijk de brandweer gebeld en hen naar mijn thuis gestuurd (is moeilijk uit te leggen waar je staat in het bos :o "Tussen heel veel bomen :Y) ") Toen de brandweer aankwam, ben ik met de fiets voorop gecrosst(heb gefietst voor mijn leven :D ) en hen de plek aangewezen.
De brandweer legde uit dat het IN de grond nog heeft zitten gloeien na de brand van gisteren, na een tijdje gaat daar erg veel rook uitkomen, en als er zuurstof aankomt, schiet het opnieuw in brand. Als we niet waren gaan zoeken, was het wellicht vannacht uitgebroken (het was al 10 uur gisteren avond), en dan was de schade niet te overzien, rond dat bos zijn allemaal velden waar nog hooi ligt. Dan zou het in een mum van tijd bij ons thuis geweest zijn.
De oorzaak wisten de brandweermannen ook te zeggen: "ongetwijfeld aangestoken". Ze zeiden dat het onmogelijk was dat op zo een plaats natuurlijk een brand ontstaat, zo midden in het bos MOET het aangestoken zijn geweest. Ik hoop dat het hierbij blijft, het is nu al 3 dagen achter elkaar dat de brandweer hier is geweest.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:14

Sterkte vandaag op de begravenis :(:)

Q-music kennen we hier ook inderdaad, veel plezier morgen :D

Gelukkig heb je de brand kunnen vinden, best eng idee!

Tine is goed opweg met het vangen van de pony :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:39

sterktevandaag SL!
schrikken van die brand :oo

over die begrafenis, niemand ziet jou huilen, want ze hebben het zelf te druk met hun tranen :) ik heb da ook altijd, hee de sfeer die daar hangt..

pf, ik heb m'n poster voor vandaag afgemaakt
nu m'n haar opsteken ofzo
vandaag strak in pak naar school (rokje, blousje, shawltje hakken...) voor presentaties..

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:04

Tine oefenen met vangen.
Sterkte op de begrafenis.
Laura, verhuizen en een pas op de plaats met Tummie.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:05

@ Naaltje: ja inderdaad, de sfeer die daar hangt is al voldoende om te huilen. Mijn ouders zijn gisteren naar de gebedswake geweest, dus er staat nu al een doodsprentje op de kast. Zonet las ik het gedichtje even wat erop stond, en ik begon al te huilen...
Ik heb nog maar 2 begrafenissen meegemaakt in heel mijn leven: 5 jaar geleden van mijn beste vriend (die de dag voor zijn 18e verjaardag gestikt is in een tentje, stomweg vergeten om een gasfles dicht te draaien en gaan slapen, zijn vrienden vonden hem te laat) en van mijn buurman, maar die was al erg oud. De man die vandaag wordt begraven was 84, dat vind ik best wel al een mooie leeftijd.

Wat betreft de brand, ik vond het best wel spannend :D Ik had de brandweer nog nooit in "real life" aan het werk gezien :o
Er waren 4 mannen gekomen met 1 brandweerwagen, en 5 minuten later kwamen er nog 8 mannen bij, helemaal ingepakt, met helm op enzo alsof er een gigantische brand was :+
Bleek dat ze waren opgeroepen voor een appartement dat in brand stond, daar waren 2 wagens naartoe gestuurd. Komen ze daar aan, bleek dat een kommetje melk overgekookt was, dat veroorzaakte veel rook, maar er was eigenlijk niets aan de hand :D Dus waren die 8 mannen met hun 2 brandweerwagens naar het bos gekomen omdat ze niets te doen hadden en toch in de buurt waren :Y)

Achja...Kan je toch ook iets interessant meemaken tijdens de examenperiode :o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:20

Whaha,hele kudde brandweer :d mijn laptop doet helemaal niks meer..op iPod nu dus.. Pokke..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:43

Nou, ik vanmorgen naar de wei met een paar stukjes appel en een halster. Komt het gekke beest zomaar op me aflopen, moet toch niet gekker worden.

Ook toen ik halster tevoorschijn haalde bleef hij gewoon staan. Had me al helemaal voorbereid dat ik dan maar met Rembrand zou gaan werken, als ik Amerigo niet zou kunnen vangen. Helemaal niet nodig. Kort wat gelongeerd en erachter gelopen en wat oefeningen gedaan, daarna weer lekker op de wei met een maskertje om. Wilde R ook masker om doen, maar die vond het wel heel erg eng. Straks na het werken nog maar eens proberen.

Nu maar hopen dat het iets blijvends is met ponybeest. :D