[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 09:52

Ik heb net de aanvraag voor een startkaart op de bus gedaan, eindelijk een vereniging gevonden waar ik gewoon startkaartlid kan worden Haha!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:35

leuk !!! ik zit nog steeds te twijfelen wanneer ik ferro zijn startkaart ga aanvragen. ik vind hem er nog niet helemaal klaar voor.

Maar sucses met de wedstrijden !!!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:29

Wat gaaf Ipsilonka!
Veel succes!

Sonjim, jouw haffie dus ook een echt koetspaardje...
Ik heb vanavond maar een half uur les gereden, ook vanwege mijn zwangerschap. Voelde voor Tosca veel beter aan, ze was ook niet zo moe en nat gelukkig!

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:43

Marloes_R schreef:
Weet iemand trouwens waar ik een menhelm kan kopen?
Ik zag laatst in een tijdschrift een advertentie voor helmen in verschillende kleuren, voor een euro of 35. Ik zou er graag eentje bestellen.

Bij webwinkels met een aparte mensportafdeling zijn ze vaak wel te krijgen dacht ik. Wij rijden zelf trouwens met een gewone rijhelm. Kan ook prima en je ziet er veel menners mee....
Heb even voor je gegoogled en bij Huppa Ruitersport zag ik de helm die jij volgens mij bedoeld... De prijs is €25,90 en is in verschillende kleuren te krijgen. Hier de link:

http://www.huppa.nl/sytske/Joomla/index ... t&Itemid=1

Ze zullen ongetwijfeld ook bij andere zaken te krijgen zijn.

Ipsilonka, Leuk dat je je startkaart hebt aangevraagd!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:49

Aukie, dank je wel voor de link!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:46

Het is weer heel stil hier.
Gisteren is mijn laatste wiel op de wagen gekomen dus hij is weer zo goed als nieuw. Alle lagers vervangen, alles vetvrij en opnieuw gevet wat vet moet zijn, nieuwe remleiding en remcilinder, nieuwe remblokjes.
Zaerdag moeten we met sinterklaas rijden. Pony's zijn sinds begin oktober niet meer voor de wagen geweest. Vandaar dat ik donderdagavond ze naar huis haal en hier in het dorp mee doe aan de onderlinge dressuur. Dat wordt leuk, we doen nooit meer iets echt aan dressuur.
Vandaag zijn de hoefjes weer gedaan, we kunnen weer een tijdje mee.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:06

Ik mag Jimmy nu weer op gaan pakken en ga binnenkort hopenlijk met avaluna, mij als groom met haar pony's. Waar bokt niet al goed voor is.

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:12

Napie, mooi dat je wagen helemaal op orde is. Voelt prettig lijkt me.
Wij wachten nog steeds met smart op onze nieuwe wagen. Ben zó ontzettend benieuwd!!

Sonjim, wat fijn dat je alweer met Jimmy aan de gang mag! Het viel dus uiteindelijk toch nog mee. Wat was het nou wat hij had?

Afgelopen vrijdag heeft Evert met Rafiq weer een deel van een les meegereden. Op een gegeven moment liepen ze tussen 3 andere aanspanningen waarvan 1 met een enorme rammelkar...
En het ging zo ontzettend goed!! Rafiq vond het wel spannend, maar bleef bij Evert en liep braaf zijn rondjes. Ben erg trots op die twee! Ze gaan hard vooruit.

Zaterdag is Rafiq behandeld door een Fysiotherapeut/Osteopaat omdat hij op een paar plekken best vast zat. Nu hoeft hij een weekje niet te werken. Ben benieuwd naar het effect van de behandeling. De kans is wel groot dat hij nog een behandeling moet hebben over een week of 8 omdat hij al zo lang stijf is. Ik had eigenlijk eerder aan zoiets moeten denken... Bloos

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:10

ik ben NIET in het bezit van n shet maar die van de buren is mijn vaste verzorg pony hij is zelf gecastreerd en 90 cm en spring 55 cm hoog (kan wel hoger maar ikke niet want ik moet perse mee over de hindernis!)

zelf beleerd niet onder het zadel rn hoofdstel maar onder halster zo gaat ie ook mee uit rijden enz(zonder bit dus)

ik ga mn nu ds aangespannen leren rijden (met bit) want ik krijg binnenkort n sulky met tuig(tweedehans)
en n bit dus dat word werken

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:09

Max_en_Max schreef:
ik heb n shet voor de kar maar ja die zijn ook sterk altijd een geremde kar nemen dus en ik wil liever dat er iemand bij is alleen rijden doe ik wel soms maar meestal loop mn zusje ofzo er bij gewoon die is niet bepaald bang maar om max(de shet) te kalmeren en te vangen die gaat meteen eten als ie los is dus nooit een probleem ik geef wel n voorbeeld hoe het was gegaan:

bv:

ik reed op een klein grasveldje modiel in mn zak wou afdraaien naar het volgende veldje ooohhhneee een hek staat aan de andere kant dus max help gooit mij eraf en wat doet ie gaat eten geeft geen aandacht meer aan het hek alleen aan het gras dus niet zon probleem voor mij maar met n kar heb ik altijd wel iemad om mee te gaan want zo lang heb ik mn nog niet dus mn zusje :ik wil ooook meeeeee!:P

Hoi,

welkom hier.
Heb je hem al voor de wagen of nog niet?
Aan de bovenste post te zien wel? Knipoog

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:31

Jimmy had een ontsteking op/in de pees en dat leek op de echo op een scheur in de pees, maar er is een bult opgekomen die open gegaan is en daarna is hij niet meer kreupel geweest, dus nu rustig oppakken en als het dan goed blijft gaan is het geen peesprobleem.

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 09:48

Gelukkig maar! Het was echt balen geweest als je een jaar niks had kunnen doen....

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:10

@ aukie wanneer komt jullie kar ???

er komen zaterdag mensen kijken voor mijn kar. miss is ie dan weg en zit ik nog even zonder. hoop dat de niewe er over 2 weken is.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:02

Tea heeft de Abop aardig verprutst..

Het mennen ging eerst nog wel redelijk, maar daarna moest ze voor de trekwagen en wilde ze niet meer..
Ze durfde gewoon niet aan te zetten, als ze eenmaal liep ging het maar stilstaan en weer wegtrekken wilde gewoon niet. Ze vond het aanzetten altijd al wat eng, maar nu met alle mensen erbij, en toch op een ander stuk land raakte ze gewoon in paniek.. Toen ze na een klein estukje haar met z'n drieën vooruit probeerder te krijgen, 3 kerels, raakte ze helemaal van slag, gelukkig hebben ze toen de proef gestaakt..
Resultaat dus een D, lager kan niet..

Erg jammer van het werk, maar blijkbaar was Tea er nog niet helemaal klaar voor. Ik weet wat me te doen staat dit jaar en volgend jaar gaan we er gewoon weer voor..

Ik kijk er zelf niet negatief op terug, ik heb ontzetted veel geleerd en heb zelf meer vertrouwen in Tea gekregen en Tea heeft ook meer vertrouwen in mij gekregen heb ik het gevoel..

Ze is nu weer lekker thuis en krijgt even een paar daagjes om tot rust te komen, daarna gaan we leuke dingen doen..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:08

Wat zonde. Het blijft altijd spannend he, zo'n ABOP. Ik vind het VEEL erger dan wedstrijd rijden.

Een paar weken terug heeft mijn ene merrie mij super positief verbaast en mijn andere merrie juist gedaan waar ik bang voor was.
De 1e is 3 en heb ik in een week klaar gestoomd (had 5x voor de wagen gestaan voor die tijd). Met de ABOP was de 10e keer voor de wagen, 2e keer op vreemd terein en de 1e keer met een zenuwachtige baas. Ze zou nog niet mee, maar m'n andere pony was kreupel geworden en het inschrijfgeld was toch al betaald. Die had een B met hele nette cijfers (echt NET geen A'tje helaas).
En dat andere barrel, 5 jaar, ohz al pittig wat wedstrijd ervaring, voor de wagen ook al een paar keer gestart. Die stond op 2 benen naar de jury te zwaaien met het inspannen...... Die had een C met hele lage cijfers (bij het NSPS kan je als laagste niets krijgen), dus het viel me nog mee dat ze dat kreeg.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 23:26

Poeh, poeh.... ik ben weer thuis. Afgelopen nacht gewerkt, uit bed, naar stal,, pony's met de trailer gehaald, ondertussen belt de groom zich ziek, zelf kloten met het tweespan in mijn garage voor de kar te zetten na bijna 2 maand niet inspannen (en wat waren ze braaf), garage volgescheten, naar de manege, inrijden, proef rijden (en dat ging best goed voor een span wat het laatste jaar geen bak heeft gezien), terug naar mijn garage, uitspannen, pony's in de trailer, naar stal....
Hehe, nog even langs de manege voor mijn protocol en dan naar het werk.
Dit wordt een lange nacht...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 06:46

Kleine update, kan moeilijk wakker blijven. Ik was 4e geloof ik met 174 punten. Niet slecht voor twee pony's de hartstikke vast zitten. De meeste onvoldoendes had ik voor de stelling. Ik kreeg wel een compliment dat mijn pony's zo mooi in een blok liepen.

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:18

Goed hoor Napie! En dat na een nacht werken en al die drukte vooraf... Knipoog
Hoe komt het dat je pony's vast zitten? En hoe train je ze om ze losser te krijgen?
Rafiq zit ook best vast en heeft moeite met stelling. Een week geleden is hij losgemaakt door een osteopaat en vanavond gaan we voor het eerst naar les. Zo'n behandeling kan 6 tot 8 weken doorwerken en ik ben benieuwd of we nu al iets zullen merken.

Maisie schreef:
@ aukie wanneer komt jullie kar ???

er komen zaterdag mensen kijken voor mijn kar. miss is ie dan weg en zit ik nog even zonder. hoop dat de niewe er over 2 weken is.

Onze kar kan ieder moment klaar zijn....Ik hoop volgende week echt met de nieuwe naar les te kunnen.
Ik zal voor je duimen dat je je wagen verkoopt.

Jeskim schreef:
Tea heeft de Abop aardig verprutst..

Het mennen ging eerst nog wel redelijk, maar daarna moest ze voor de trekwagen en wilde ze niet meer..
Ze durfde gewoon niet aan te zetten, als ze eenmaal liep ging het maar stilstaan en weer wegtrekken wilde gewoon niet. Ze vond het aanzetten altijd al wat eng, maar nu met alle mensen erbij, en toch op een ander stuk land raakte ze gewoon in paniek.. Toen ze na een klein estukje haar met z'n drieën vooruit probeerder te krijgen, 3 kerels, raakte ze helemaal van slag, gelukkig hebben ze toen de proef gestaakt..
Resultaat dus een D, lager kan niet..

Erg jammer van het werk, maar blijkbaar was Tea er nog niet helemaal klaar voor. Ik weet wat me te doen staat dit jaar en volgend jaar gaan we er gewoon weer voor..

Ik kijk er zelf niet negatief op terug, ik heb ontzetted veel geleerd en heb zelf meer vertrouwen in Tea gekregen en Tea heeft ook meer vertrouwen in mij gekregen heb ik het gevoel..

Ze is nu weer lekker thuis en krijgt even een paar daagjes om tot rust te komen, daarna gaan we leuke dingen doen..

Dat is jammer zeg! Maar het is dus verder wel de moeite waard geweest als ik het zo hoor.
Volgende keer beter!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:34

zonde dat de abop niet goed ging jeskim. Volgende keer beter. ik wil dat miss ook nog wel eens doen. lijkt me leuk.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 22:04

Ze zaten vast omdat ze sinds begin oktober bijna niets meer hebben gedaan. Drie week geleden allebei aan de lange lijnen gehad en een paar keer gelongeerd en meer niet. Sowieso heb ik afgelopen (te) weinig aan dressuur gedaan en vooral conditietraining (lees: lange afstanden rechtuit) Ik ben geen dressuurtype. Ik moet wel zeggen dat dit de eerste onderlinge dressuur is in de afgelopen 10 jaar dat ik niet bij de eerste drie zat Haha!

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 14:50

Napie schreef:
Ik ben geen dressuurtype. Ik moet wel zeggen dat dit de eerste onderlinge dressuur is in de afgelopen 10 jaar dat ik niet bij de eerste drie zat Haha!

Je paardjes zijn dus duidelijk wel dressuurtypes... Knipoog

Rafiq deed het gisteravond erg goed in de les! Ank vond dat hij ontzettend vooruit was gegaan de afgelopen tijd. Evert is ook erg tevreden en krijgt er steeds meer plezier in om met Rafiq naar les te gaan. Ze leren ook echt van elkaar en dat is leuk om te zien.
Als de nieuwe wagen er is ga ik ook eindelijk weer mennen. Op de leenwagen staat de bok namelijk erg ver naar achteren en moet ik op het puntje zitten. Dat is helemaal niks. Ik kan echt niet normaal mennen dan. Evert is 1.90 en zelfs bij hem is het nog niet ideaal...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 18:34

Hai, ik kom ook maar weer eens even binnenvallen! Haha!

ik heb vorig voorjaar mijn startkaart aangevraagd, maar uiteindelijk door allerlei omstandigheden maar 1 keer kunnen starten (alleen dressuur).
Ik hoop dat we dit jaar, als ik weer op de been ben, de draad weer op kunnen pakken!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:03

Ik neem aankomend jaar ook een startkaart voor de mendurance.

Gisteren met de pony's sinterklaas gereden bij mijn man op zijn werk. Pony's opgetuigd in de trailer, schminken en de boel voor de wagen. Ze waren weer reuzebraaf. Alle kinderen ook een rondje mee. Speciaal voor de gelegenheid omgedoopt tot Amigo en Pedro.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:09

Wat gaaf zeg dat ze dan zo braaf zijn!

ondanks dat die van mijn spierwit is hoef ik dat echt niet met haar te proberen... Cool

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:34

ff een vraagje voor de mensen omgeving roosendaal/breda.

waar en wanneer worden er nog indoor D/V georganiseerd en dan officieel. of een leuke marathon ???