[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_Tommy

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 02:29

Hier vandaag een rondje van 18 km gedaan.

Ja super leuk kado.

Keona snap je wel hoor.
Vind het ook aan de dure kant voor eigenlijk een simpele buitenrit en idd de groom is ook maar 10 euro.

Zelf wou ik toch is een van tevoren een door een ander uitgezette route rijden.

Ben benieuwd of er nog aanspanningen hebben aangemeld anders gaat het hele feestje niet eens door voor mij

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 08:32

Willem_Aukje schreef:
Hier vandaag een rondje van 18 km gedaan.

Ja super leuk kado.

Keona snap je wel hoor.
Vind het ook aan de dure kant voor eigenlijk een simpele buitenrit en idd de groom is ook maar 10 euro.

Zelf wou ik toch is een van tevoren een door een ander uitgezette route rijden.

Ben benieuwd of er nog aanspanningen hebben aangemeld anders gaat het hele feestje niet eens door voor mij

Ik rij hier bij ons in de buurt veel orientatieritten dus fijn uitgezette routes.geniet er van veel plezier met je aanspannig

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 09:59

Hier beetje stil maar er gebeurt weer genoeg. Vorig weekend twee clinics gereden. Dressuur en vaardigheid van Christiaan Provoost. Morgen eerste marathon want normaal rijden we alleen mini marathons. Maar het is een leuk benefiet evenement met veel bekenden van mijn vereniging dus ik heb er wel zin in. Nu eerst nog een rugprotector zien te krijgen. Vanavond in Zeeland parcours lopen en morgenochtend om half zes in de ochtend de pony's ophalen want ik start om tien over half negen.

Volgende week de clinic van Saskia van Heesch en nog wat lessen. Dan is het over met de drukke dingen, tijd voor de vakantie in Mallorca. Daarna de pony's ophalen ophalen nog tien dagen lol in Otterlo. En dannnnnnn eindelijk de wedstrijd in Etten-Leur en gaan we ons voor het eerst wagen aan de zeventig km.

We zijn ook zo langzamerhand aan het bedenken wat we volgend seizoen willen. Ik ga denk ik de leukste Mendurance starten en de rest laat ik over gaan. Ik wil namelijk ook meer wedstrijden in de vaardigheid en dressuur starten met Barney en later Pip erbij.

Maar de Mendurance blijft super leuk dus om energie en kosten te verdelen kiezen we er vier uit die het leukste zijn.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:04

Had nog even gekeken, maar Drents Friese Wold is 214 km! :7

Ik heb een vraagje over tweewielers. Mijn vorige tweewieler is nooit goed in balans geweest en die hobbelde dus echt heel erg. Nu lees ik steeds op internet dat marathonwagens eigenlijk gewoon te zwaar zijn voor enkelspan, of op het randje. Ik begin nu dus te twijfelen om weer een sulky te kopen, maar zijn er sulky's waar 2 personen op kunnen? En hoe stabiel is dat nu?

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:23

Dank je wel Keona, zal vast wel goed komen

Dat zijn genoeg leuke dingen Barney
Poeh 70 km
Ik was gister al kapot na die 18 km

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:41

LinSa schreef:

Ik heb een vraagje over tweewielers. Mijn vorige tweewieler is nooit goed in balans geweest en die hobbelde dus echt heel erg. Nu lees ik steeds op internet dat marathonwagens eigenlijk gewoon te zwaar zijn voor enkelspan, of op het randje. Ik begin nu dus te twijfelen om weer een sulky te kopen, maar zijn er sulky's waar 2 personen op kunnen? En hoe stabiel is dat nu?

Koop een 2 wieer met bankje waar het bankje te verstellen is onder het rijden,waar de bomen van verstelbaar is en waar een goede rem op zit dat laatste vind ik fijn woon in heuvelland en is hier echt een must

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:47

keona schreef:
LinSa schreef:

Koop een 2 wieer met bankje waar het bankje te verstellen is onder het rijden,waar de bomen van verstelbaar is en waar een goede rem op zit dat laatste vind ik fijn woon in heuvelland en is hier echt een must

Vaak zijn de wat duurdere tweewielers met meer opties qua prijs bijna gelijk aan de marathonwagens. Ik zoek er eigenlijk één als tussenoplossing, want met de bruiloft in zicht gaat het sparen niet zo hard als ik wil. Ik merk de laatste tijd echt dat ik het mennen steeds meer mis.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:05

Mijn tweewieler is geschikt voor twee personen omdat ik hem op spoorbreedte 125 cm heb laten maken. Ik rij zonder rem, alles gaat op de broek. Ik heb deelbare kussens met een bokkussen. Ik kan dus in het midden op het bokkussen zitten of aan de zijkant als er iemand mee rijdt. Ik heb 19 inch wielen. De tweewieler is heel snel uit te balanceren en ik rij er ook in de wedstrijd tweespan mee.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 19:07

Vandaag de pony's ge-ent. Bleek net op tijd te zijn. Vanavond vakantie plannen en kijken of Etten Leur lukt om mee te doen. Morgen naar Wateren om alles voor de mendurance uit te zoeken.
Ik organiseer 30 mei ook een enjoy aansluitend op de mendurance. Meedoen kost 15 euro incl consumpties. Ik snap de prijzen wel hoor. Je moet alles aanschaffen, vergunning gemeente en sbb, route uitzetten en de materialen en benzinekosten daarbij, vrijwilligers moeten ook eten, terrein moet betaald worden....hou je echt niks aan over hoor.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 19:34

Napie schreef:
Vandaag de pony's ge-ent. Bleek net op tijd te zijn. Vanavond vakantie plannen en kijken of Etten Leur lukt om mee te doen. Morgen naar Wateren om alles voor de mendurance uit te zoeken.
Ik organiseer 30 mei ook een enjoy aansluitend op de mendurance. Meedoen kost 15 euro incl consumpties. Ik snap de prijzen wel hoor. Je moet alles aanschaffen, vergunning gemeente en sbb, route uitzetten en de materialen en benzinekosten daarbij, vrijwilligers moeten ook eten, terrein moet betaald worden....hou je echt niks aan over hoor.

Nou ik vind vreemd dat 1 persoon 25 moet betalen en de 2de of 3de maar 10 euro.en die prijzen ja ik vind het veel te veel want rij veel ritten en dan hoef ik zeker geen 25 tebetalen dan is het bedrag wat je nu voor de groom,s betaald.
en over die 2 wieler ja ze zijn duur maar je kunt ook voor 2de handse kijken eventueel.ik heb ook een oxer en voor de shet een cavaletti gehad en daar heb ik ook de nodige km mee gereden en veel lol van gehad dus deze zijn stuk goedkoper maar kwalitatief ook minder natuurlijk

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 21:39

15,- Euro vind ik dus keurige prijs Napie :j

Ben hier helemaal blij, want heb toch weer een nr 3 aangeschaft, als gezelschap voor Ber als ik met Ollie op pad ben of andersom. Moest ze nu op stal zetten en dat gaf zoveel stress (en moet extra stal huren in de zomer :$ ) Ber was zoooooo boos als ze alleen moest blijven, gewoon zielig, ze sloeg zo tegen de schotten dat van de week op haar benen allemaal plekken zaten -O-

Dus stad en land afgezocht naar een leuke mini. Nou dat is niet eenvoudig. Wilde geen shetlander, want daar kan ik niet goed mee omgaan. Wilde een luxe typetje maar niet te klein (ben zelf vrij lang, dan moet ik steeds zo bukken als ik ermee loop). Liefst beetje leuk kleurtje. Maar ook lief ding.
Nou ga er maar aan staan >;)
Maarrrr vandaag wezen kijken bij dit knappe kereltje en die hebben we gekocht
http://www.bokt.nl/markt/ad/345977/3-ja ... prs-hengst
Mannetje haal ik maandag op en dan mag hij direct naar de kliniek om gecastreerd te worden (ahhhh). Dan nog paar weken opletten en dan kan hij 24/7 bij mijn dames.
Denk dat ze hem wel leuk gaan vinden :))

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 22:07

Leuke hengst heb je gekocht

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 02:01

Zeker een leuk dier VHU
Had ook zitten kijken voor 1 erbij voor als 1 van de pony's weg is
Nu besloten om het niet te doen omdat we toch vaak samen op pad gaan
Ook wil ik kijken of de andere pony erbij kan in het span.
Matcht kwa kleur totaal niet maar misschien komen ze verder wel goed met elkaar mee

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 09:06

Zou toch leuk zijn in span met elkaar :j
Als mijn andere pony (Ber) niet zo hysterisch zou zijn alleen op stal (is ze dus ook als er 'vreemde' paarden naast staan, ze wil eigenlijk absoluut niet op stal staan) zou ik het niet hebben gedaan, vind 2 veel makkelijker dan 3. Maar Ber breekt de boel en zichzelf af en in de wei springt ze overal overheen als Ollie weggaat (ook over schrikdraad....) dus tja, is soort noodoplossing.
Hoop dat het gaat werken ... hoop dat ze totaal in love valt :+
Komende week de afrastering aanpassen en schrikdraad hoger (voor Ber) en lager (voor Piet) zetten, apart stukje maken voor Piet zodat hij overdag op de wei alvast kan wennen aan de dames. Piet komende weken 's avonds en als ik er niet bij ben op stal (you never know) en dan hoop ik dat het probleem is opgelost.

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:12

Ja hoop ook voor je dat dat het probleem oplost.
Zou toch wat zijn als het niet zo is.
Hier zo lekker bedje in als voorbereiding op de rit van 25 km morgen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 22:11

Succes morgen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:18

Heel veel plezier vandaag W_A *\o/* je hebt er lekker weer bij, niet te warm in ieder geval.

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:47

Leuk hengstje VHU!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:20

Dank je. Morgen ophalen. Altijd spannend met zo'n jong ding, niet echt mijn hobby...

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:25

We hebben het super gehad vandaag.
De rit was leuk uitgezet.
In totaal met heen en terug reis hebben we 27,8 km gereden.
Wel op rustig tempo want we hadden er 1 bij lopen van 26.
We er 4 uur en 20 min over gereden
Pauze en de lunch achteraf super verzorgd.
Ook natuurlijk wel heel cool dat ze voor maar 2 menners een hele menroute nog hebben uitgezet gister.
Wel hadden we er 2 bij ons die onder het zadel liepen.
Al met al een geslaagde dag.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 08:28

Knap gedaan hoor! Je pony heeft nu deze paar dagen heel veel km's gedaan, geef hem maar ff paar dagen rust :z Lange afstanden rustig tempo is een hele goede training :j en natuurlijk bovenal leuk dat het gezellig was en het allemaal goed ging :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 08:52

Eergisteren een dagje Alberthoeve gedaan. Alle wedstrijdmaterialen uitgezocht. Route ligt er goed bij. Hopelijk aankomende periode regen afgewisseld met zon dan is hij perfect.

prairiewolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 09:14

weet iemand of er nog meer langere menritten met/voor shets zijn de komende tijd? Wil graag met het span verder gaan trainen en ergens naar toe werken. Het gaat echt super, Fristy is echt een natuurtalent.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:12

Kijk eens op de enjoy the ride pagina van de knhs. Tijdens de mendurance dfw is er een shetlanderimpuls van 17 km. Inschrijven is nog steeds mogelijk.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:34

Fijn dat je lekker gereden hebt WA! Mooi verjaardagscadeau geweest :)

Ik wilde eigenlijk vanmorgen vroeg met de pony's trainen, maar ze staan in de bebouwde kom en dan schreeuwen ze iedereen wakker. Dus dan vanmiddag maar.

Hopelijk werkt je plan VHU! Hier werkte het helaas niet en werd het gedrag alleen maar erger. Ik vind het nog steeds vervelend om er eentje mee te nemen en de ander te laten staan, maar na 6 jaar zijn ze er nog steeds niet van overtuigd dat ik met een uurtje weer terug ben, dus ik heb de hoop een beetje opgegeven.