Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
draaakje schreef:Is er misschien iemand die mij tips kan geven hoe ik mijn (gister tweedehands gekochte) HCA het beste in balans kan brengen?
Mijn pony is 82 cm hoog, zelf weeg ik 46 kg en ben 1.60.
Ik had eerst de stangen zo kort mogelijk gemaakt en het stoeltje zo ver mogelijk naar achter (want dan heb je dacht ik meer gewicht zodat de sulky mooi in balans kan komen)
[ [url=m/rkV9AF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hiervoor zijn mijn strengen nog wel te lang (zou ik gaatjes bij moeten laten maken)
Zo kan ik goed met mijn voeten bij de steunen, maar de sulky zweeft niet in de lichtogen.
Daarna heb ik de stangen een stuk langer gezet
[ [url=m/tUfqfc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dan zijn de stengen al wat beter, ik kan nog net met mijn voeten bij de steunen.
De sulky zweeft dan alleen nog steeds niet in de lichtogen:
[ [url=m/btoSwJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ook heeft de broek zo denk ik weinig zin? De riempjes zou ik liever verder naar voren vast maken. (toch?)
draaakje schreef:Is er misschien iemand die mij tips kan geven hoe ik mijn (gister tweedehands gekochte) HCA het beste in balans kan brengen?
Mijn pony is 82 cm hoog, zelf weeg ik 46 kg en ben 1.60.
Ik had eerst de stangen zo kort mogelijk gemaakt en het stoeltje zo ver mogelijk naar achter (want dan heb je dacht ik meer gewicht zodat de sulky mooi in balans kan komen)
[ [url=m/rkV9AF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hiervoor zijn mijn strengen nog wel te lang (zou ik gaatjes bij moeten laten maken)
Zo kan ik goed met mijn voeten bij de steunen, maar de sulky zweeft niet in de lichtogen.
Daarna heb ik de stangen een stuk langer gezet
[ [url=m/tUfqfc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dan zijn de stengen al wat beter, ik kan nog net met mijn voeten bij de steunen.
De sulky zweeft dan alleen nog steeds niet in de lichtogen:
[ [url=m/btoSwJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lamoen zo kort mogelijk en de broekriemen in het gesloten lamoen vastmaken bij de ligtogen dan drukt de lenderiem ook niet de rug naar beneden.
Ook heeft de broek zo denk ik weinig zin? De riempjes zou ik liever verder naar voren vast maken. (toch?)