[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Dingetje_

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:52

*SPAM*

Afbeelding

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:57

mooi allemaal stippen op vorige pagina...
Dingetje...gaaf paardje heb je toch voor de kar...supermooi !!

Verder.....geen puf....solly...
hier ook sneeuw weg..verlichting van hondenkar werkt niet goed, en ik moet van de week nog in het donker weg.dus moet naar de maker... :$
ik moet eten maken..zoontje moet nog zwemmen.. :Z zooooooowarm daar..*hoopdatikwakkerkanblijven*

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:26

_Dingetje_: Heel erg gaaf die fotos :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:37

Balen van de verlichting Biancocoo -O-
Prachtige foto's Dingetje, ziet er in ieder geval super profie uit zo *D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 18:27

mooie stippels. En mooie foto's van indoor marathon van dingetje.kapotte verlichting is in het donker ook niet handig.ik is ziek. Voel me bleh. Hopelijk morgen beter.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 19:41

@biancaco, succes! Nog flink druk dus!
@dingetje, wat een gave foto's!
@vanhuisuit: Zo lekker bezig geweest dus! Jij doet veel grondwerk met de paarden?

Wat een knappe stippelponys komen er voorbij zeg! <3

@ronnie: Wat een leuke kar heb jij! Past mooi bij de pony zo!

Vandaag het tuig gepast bij Cas, alleen de binnensingel is te groot voor Cas, dus die gaat binnekort naar de schoenmaker voor extra gaatjes. Bij het hoofdstel missen de bakstukken, dus hij ´werkt´ nu nog even met zijn gewone hoofdstel. Uiteindelijk nog een stukje achter hem gelopen met tuig op, ging erg goed. Hij liet het toe alsof hij niks anders gewend was.

En tot slot nog wat druk op de strengen gezet tijdens het lopen. Dus teugels in de ene hand, de strengen in de andere hand. Meneer gaf geen kick en liep fijn door.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 19:53

meiden (en heer!) ik zit even in hunebed 1a naast smikkel! :)
ik lees wel. Maar heb even teveel aan m'n hoofd :)
Niet negatief hoor (niet alles dan toch) maar gewoon even te druk :)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:04

Dingetje leuke fotos!
Tallechie zondag al kijkers dat gaat snel!
Maar hij is ook erg veel zeidig dat is al vaak erg gewild.

Ik ben vandaag wezen kijken voor begeleid wonen... en ik weet t niet pff.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:13

Goedenavond,

@Dingetje, pownie is inderdaad breder geworden... en ik vind je sterren zoooo gaaf :D
@Ronnie, leuke spikkel heb je voor de wagen :j
@Frensie, ben je al je bakspulletjes al kwijt ? of zit er nog wat leuks voor mij tussen :P
@Biancailona, :oo wat een knoeperd van een pensionpeerd gaat dat worden :j
@VHU, verstandig om het even rustig aan te doen met Bente... wel lekker aan de wandel geweest
@Biancacoo moet :)* nog maken van de hondenkar en wil lekker opwarmen in het zwembad ;)

Hier net eten gekookt... vandaag gewerkt en ook een beetje brak... vannacht erg slecht geslapen %) hopelijk vannacht beter.. zo nog even rommelen in de stal en verders even rustig aan vanavond.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:39

Ik zie geweldig mooie samenvattingen *waar ik me gemakshalve even bij aansluit :o * en prachtige foto's van wedstrijd, stippels, joekel, slee, los lopen, en "gekke familiestandjes".

Hier niet fit, wel nog genoten van de sneeuw zaterdag, helaas nu alweer nattigheid, geef mij maar een flink pak sneeuw!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:43

Zie leuke foto's voorbij komen.
Verder ga ik mee met de samenvattingen.
Beetje druk gehad vandaag, hoop gevlieg vandaag.

*reacties blijven binnenkomen, ben echt helemaal verbaasd, maar goed eerst zien, dan geloven*

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:57

Heeft iemand ervaring met aardappel allergie?
Het valt me op dat Daan slecht aardappelen en groenten eet. Potjes en macaroni e.d. gaan er altijd helemaal in en ook met plezier. Heb het afgelopen week in de gaten gehouden, maar elke keer als hij aardappelen eet slaapt hij slecht

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 22:20

@Ava: haha, jouw samenvatting deed me even glimlachen (de 'gekke familiestandjes')

En nog niet fit? :(:) Beterschap hoor, snel fit worden, dit is zo'n leuke maand om te genieten van huis en haard ;-)

Verder superleuke foto van Dingetje! Mooi, jouw paarse coltruitje en de paarse onderlegger die matchen :))

Leuke spikkels zag ik <3

en hey Aks! :wave: Gezellig hier in 1a he? :P

Voel me erg {:) and I like it :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:23

Zwaait ook even :wave:
Vanavond naar les geweest met Rembrand. Ging niet zo goed. Kreeg van juf te horen dat ik niet heel de tijd moet drijven. Maar dat deed ik helemaal niet. Heb altijd wat moeite met benen stil houden, maar was blijkbaar vanavond wel heel erg. En wat ik ook probeer, krijg het niet goed. Moet nu met onderbenen naar buiten gaan rijden. Zit erg raar. ;(

Tallechie: nooit van gehoord, maar ja, dat zegt natuurlijk verder niet zoveel ;) Vwb verkoop paard. had ik destijds ook. Heel veel bellers, die vervolgens niets meer laten horen, of een afspraak maken en dan gewoon niet komen opdagen. Hoop dat dat bij jou niet zo gaat, maar hou er wel rekening mee. Helaas zijn sommige mensen niet zo netjes.

Verder sluit ik me ook aan bij de samenvattingen. Ga kijken of paard droog is, kan hij zijn gewone dekens weer aan en kan ik naar bed. Morgen moet ik bij heel veel verschillende winkels langs. Bah, hou ik helemaal niet van, maar ja, moet toch een keer gebeuren. Ga ook vast zoveel mogelijk houdbare spullen halen voor de kerstdagen.

Kerstboom is hier vandaag al opgezet. Ik wilde eigenlijk wachten tot komend weekend, maar zoonlief wilde het zoooooo graag.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:31

Tine die afspraak van zondag staat en ze komen sowieso of er moet wat bijzonders tussen komen. Haar (verkochte) pony staat hier vlakbij, daar gaat ze ook langs.

De rest wacht ik wel af.

Morgen komt bij ons de kerstboom, ben benieuwd wat Daan er van vindt.
Ik wilde morgen met Veale lessen, maar pols doet ontzettend vervelend, dus maar even zien.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:43

Nog een vraag

Kreeg een heel raar mailtje van iemand die serieuze interesse in veale had. Echter wil hij een proeftijd om te kijken of het klikt met zijn paarden. Ik weet wel dat het bij handelsstallen gebeurt, maar gebeurt dit ook privé? Ik ben hier een beetje huiverig voor. Ze mogen zo vaak komen als ze willen om te rijden, maar proefperiode.. weet het niet hoor.
Kreeg dus ook te horen dat het de normaalste zaak van de wereld is en ik er al over na had moeten denken

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 00:06

@ tallechie het is wel meer gebruikelijk. Maar moet je wel even een contractje op stellen dat je meteen het gehele aankoop bedrag krijgt en als veale gewond raakt dat hun de vet kosten betalen ook als ze hem terug brengen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 00:13

Laat je de kop niet gek maken Tallechie, lekker leuk proeftijd bij persoon zelf thuis, als je paard iets overkomt, wie is dan 'de sjaak'? Ik heb ooit een paard verleased. Ook zo'n mooi verhaal. Betaalde in termijnen en het zou allemaal goedkomen, proeftijd enz. Is grote ellende geworden zelfs met advocaat erbij.
Bij grotere handelsstallen doen ze dat wel, maar dat is omruilgarantie hoor. Maar jij hebt een paard en die kunnen ze rijden/mennen waar jij bij bent en dan moeten ze beslissen wat ze doen plus boter bij de vis.
Paarden verkopen is lastig..... net wat Tine zegt, je krijgt de gekste mensen via je mail of telefoon. Het is een hele kunst om daar de echt serieuse uit te halen.
Ik had met NEbraska (toen 11 jaar, klinisch goedgekeurd, goed in de verzekering e.d.) toen bijv iemand die 3x was wezen kijken en het leek hem helemaal geweldig maar ze moest en zou rontgenologisch worden gekeurd. Slaat nergens op dier werd gebruikt voor recreatie, verzekering was over te nemen, ze was klinisch goed en prijs was echt geen rontgenologische keuring waardig. Gedonder dat ik daarmee kreeg! Echt spam-over telefoon en mail.
En dan is het van jou ook nog kwestie van gunnen. Mensen die intimideren of jou wel even gaan vertellen hoe je je paard moet verkopen? Gewoon zeggen dat je genoeg belangstelling hebt en dat je met hun niet verder gaat....

Vind het persoonlijk altijd drama, verkopen....

**edit** zie bericht Lanouska, het gebeurt inderdaad maar of het verstandig is.... en wat met het aankoopbedrag als ze hem terugbrengen na .... wat voor proeftijd? Met de ervaring die ik heb zou ik er dus nooit meer aan beginnen... zo'n proeftijd/lease of wat dan ook.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 00:30

tallechie: laat ze eerst maar een komen kijken,dan zie je wat voor personen het zijn en laat ze hun paard(en meenemen)
en inderdaad als het wat zou zijn(dat weet je zelf het beste) een mooi contract opstellen in veelvoud.
hier veel mensen die in tiamo zijn geintresseerd, snap niet dat mensen van een foto een paard/pony kunnen kopen!
ik heb tara ook eerst gezien en pas na 2 weken mee genomen.
VHU en frensie: ik haalde een zwarte happytime uit de wei *\o/* (voor het eerst blij ermee :j )
spikkelpony bij ronnie en bicci zocht een thema voor een rit :pipi langkous in kerstpakje?
vanmiddag maar een op sun gereden,ff stelling en buigen gedaan(weet niet wie er meer spierpijn heeft morgen _O- )
daarna tara ook maar eens opgezadeld,zooo die is smal vergeleken met sun... :wow:

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 01:02

@Tallechie, mijn advies niet beginnen aan proeftijd, gespreide betaling etc... ze kunnen meerdere malen komen rijden en voor de rest 'take it or leave it'..... Ik heb zulke verzoeken ook gehad met Simba maar zelfs de 'doorgewinterde' paardenmensen die beginnen daar niet aan.

Vanavond poesje van onze drukke dijk afgehaald (door een automobiliste die hem/haar bijna aanreed) , nog laat op de avond een kattenbak en eten kunnen regelen... het is echt een aanhankelijk lief diertje , wel erg mager en geen vlooienbandje etc. Hij/zij staat aangemeld bij Amivedi en morgen of woensdag maar even naar de DA voor het checken van chip etc. en man-en zoonlief zijn al 'om' als er niemand komt mag hij/zij waarschijnlijk blijven...

Afbeelding

Manlief komt net terug van de avonddienst en is al 'ingepakt'
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 04:25

Ollie: wat schattig. Maar als hij zo mak is en zo snel op schoot zit, zal hij vast wel ergens thuis horen. Hopelijk vind je het baasje snel en anders heeft hij een goed tehuis ;)
Ht: wat fijn dat hij vies was *\o/*
Tallechie: helemaal eens met VHU, Ollie en HT
Als particulier niet beginnen aan proeftijd. Laat ze contant (alles) betalen op moment van overdracht paard. En dit is dus inderdaad net wat ik bedoelde. Je krijgt de gekste mensen. Ik weet niet wat je vraagprijs is, daarvan afhankelijk kunnen mensen idd keuring eisen. Maar als je hem als recreatiepaard verkoopt, is dat eigenlijk weer niet gebruikelijk. Wil men dat wel, dan zijn de kosten voor de koper. Proeftijd is zo moeilijk. Aan de ene kant snap ik het wel, je wilt als koper natuurlijk geen paard kopen waarmee je geen klik hebt, maar ja, die klik kan soms even duren, heb je niet in een paar weken. (kan wel, maar hoeft niet zeg maar. Duurde voor mij bij Thabor ook iets langer). Als zij het paard in die tijd ver*loten door verkeerd rijden, verkeerde omgang of gewoon dikke pech hoe toon je dat dan aan. Een contract klinkt leuk, maar ja, is ook maar een papiertje. Helaas zijn er in de (paarden)wereld heel veel foute mensen, en dan sta je met je papiertje toch gewoon met de ellende.

Nou, ik ga weer naar bed, kijken of ik kan slapen :O :Z

Trouwens, onze nieuwe poezen beginnen zich al lekker thuis te voelen. Ze heten Saskia en Sofie. Zal kijken of ik morgen wat foto's kan maken, een lapjeskat en een grijs cypers.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 06:50

@ollie mooi katje. Ik hoop dat hij gechipt is, zodat hij snel terug kan naar zijn eigenaren.
@ht fijn dat happy vooruit gaat.
@dingetje wat een gave combinatie. En dat paars.......daar houd ik van.

Aan de andere kant heb ik wel een proeftijd bij een particulier bedongen van een week om Janouk thuis te laten keuren door mijn eigen veearts en zeker te weten dat ze niets ingespoten had gekregen. Bloed af laten nemen en een paar dagen zelf voeren, eens kijken of het paard dan rustig bleef.
Ik vond dat zelf heel fijn. Maar ik snap jullie argumenten om het zeker niet te doen en ik zou zelf ook geen paard op proef weg doen.

Voor Janouk had een 2 andere paarden op proef gehad. De eerste bleek na een paar dagen blind te zijn aan 1 oog en het andere oog zag ook minder. Heel vreemd, maar dat was bij de keuring er daar niet uitgekomen. Maar thuis in de proeftijd merkte ik het na 2 dagen. Eerst dacht ik dat hij ongelooflijk lomp was, maar het arme dier zag gewoon weinig. En bij hem op stal kwam dat niet naar voren, omdat het dier daar de weg kende, maar bij ons op stal was alles vreemd en kon hij zijn weg niet vinden.
Paard na veel gezeur retour verkoper. In het paspoort had ik geschreven dat hij blind was, zodat nieuwe kopers op de hoogte zouden zijn.
Dit paard kwam ik via via op bokt een jaar later tegen. De nieuwe eigenaar had wel gezien dat er een bladzijde verwijderd was uit het paspoort -:(- en had de nodige problemen met het paard: hij was zo lomp, liep mensen om ver, etc. Mensen zouden nog verongelukken door die ongein. Nooit de link gelegd dat hij blind was. Na mijn mail is hun relatie gelukkig verbeterd en hebben ze veel zaken voor het paard kunnen verbeteren.

Het andere paard werd na 3 dagen thuis zo gestoord, terwijl hij 3 dagen zo kalm was geweest. Ook bij het testrijden was zij telkens heel kalm. Uit het bloed van de keuring bleek dat zij ingespoten was geweest met kalmeringsmiddel. Ook retour verkoper.
Gatver die paardenhandel is echt zo ziek soms ~~}>

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 08:19

:wave:

Bedankt voor alle leuk reacties op mijn foto's.....voel me zo trots als een pauw op mijn Pown <3
Paarse onderlegger heb ik op de beurs gescoord :D Paars is mijn lievelingskleur O:) Voel me zo wel een beetje een penny van bijna 29 :=

@ Tallechie, ik zou ook niet Vaele op proef laten doen, net als wat VHU en de rest zegt take it or leave it! Je krijgt genoeg reacties en er is vast wel een gegadigde voor je paard :j Heb Pown van een stoeterij vandaan ergens onder Eindhoven en heb wel een contractje laten opstellen dat ik Pown door mijn eigen veearts mocht laten keuren. Daarvoor naar een Pown in Gelderland wezen kijken en daar bij een kliniek geweest voor keuring, wat volgens dat mens onzinnig was......weet achteraf wel waarom, pony had een tumor in zijn oog!

@ Ollie, wat een scheetje je vondeling <3 lijkt een beetje op onze Juup cq pispoes! Geluukig doet hij dat bijna nooit meer. Hoop dat hij bij jullie kan blijven, ze ziet eruit of dat het helemaal normaal is, plekje gevonden.

@ HT ziet het niet wit maar zwart :=

@ Binacacoo, hopelijk snel je verlichting gefixed, kun je weer veilig de weg op. Nog wakker kunnen blijven?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 09:21

Dan weet ik genoeg. Komt geen proeftijd. We zijn net wakker maar moet om negen uur ergens zijn

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:03

Paars is gaaf !!! Ben ook fan van paars maar houd het toch maar bij mn bordo met bruin.

Enne het ging echt netjes hoor !! Straks nog een beetje harder en dan ga je zo een paar plekken omhoog.