[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:39

Ik kom ook weer even binnenvallen...
Ik span en men ook meestal alleen, omdat ik anders zoals de meesten hier Knipoog , bijna niet kan rijden.

@Sonjim: mag ik vragen wie er dan met je meegaat? Ik zoek iemand die mij wilt helpen met mijn tweespan.
Paardjes lopen in tweespan en zijn braaf, maar ik ben hiermee onervaren en tweespan vind ik het toch wel fijn als er nog iemand meegaat die er een beetje verstand van heeft... Bloos

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:50

Ja, dat is ook wel een goeie...
We zullen het hem eens vragen of hij mee wil. Hij is alleen wel ontzettend druk volgens mij... De eerstvolgende les zullen we Ank zowiezo advies en hulp vragen. Tenminste, als het lukt normaal in de les te rijden....Rafiq kan echt heel opgefokt raken van alle wagens om hem heen. We rijden daarom ook eerst in de ruimte naast daar waar les gegeven wordt om hem te laten wennen.
Ja, het is momenteel een heel gedoe. En het vervelende is ook dat mijn vriend niet van gedoe houdt en normaal wil mennen. Hij is/was ook geen paardenman en ment pas sinds een jaar en dan is het natuurlijk best lastig om enthousiast te blijven en te willen investeren in problemen. Zeker met een groen en eigenzinnig paard als Rafiq.
En ik durf het nog niet aan de leidsels over te nemen. Ik heb de zweep niet onder controle en kan dan niet goed ingrijpen. Ik tik hem zo per ongeluk op zijn rug...(is al eens gebeurd Bloos ) En dan heb je helemaal de poppen aan het dansen....

Sorry voor mijn geklaag hoor....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:04

@Aukie: ik kan je idd alleen maar aanraden om iemand met ervaring mee te nemen.
Zo bleef onze Lies nooit stilstaan, is nog steeds moeilijk, maar is gewoon een hardwerkende Welsh Haha! .
Gelukkig had ik iemand die een tijdje met mij mee geweest is en die heel rustig was, niet lang daarna ging ik al lekker alleen met haar op pad en alleen zo werd ik ook zekerder van mijn zaak...
Succes!
En het is zeker geen geklaag, is de grootste kracht van bokt! Einde van reclameblok Knipoog

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:08

Dankjewel!
We moeten er gewoon even doorheen...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:33

Avaluna, ik wil wel groomen (ik heb momenteel niks te mennen). Ik vraag Rick ter Eijck mee (geeft ook les en beleert jonge paarden.)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:43

@Sonjim: Rick ken ik zelf niet persoonlijk, maar zit wel in de menvereniging... Komt hij dan naar jou of moet je naar Schinveld?
Ik zou het heel leuk vinden als je een keer mee zou willen!
Ik moet alleen even terug naar de basis van tweespan, want ze hebben al een tijdje niet meer samen gelopen Bloos .
Ik men dus meestal met alleen Lies, omdat Romeo (nog) niet in enkelspan loopt.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:46

Hij komt naar mij toe, ideaal. Ik moet wel nog lid worden van de vereniging.

Zeg maar wanneer je weer gaat met lies of 2-span en waar dan kom ik wel. (mits ik kan.)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:11

@Sonjim: leuk dan spreken we gauw eens wat af. Ik kan in principe altijd onder schooltijd of in het weekend...

Verder zag ik net in jouw onderschrift dat je oma is overleden; heel veel sterkte Ach gut

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:12

Dankjewel. Ik moet donderdag ochtend op sollicitatiegesprek en dan ga ik waarschijnlijk wisseldiensten draaien, dus kan ik ook overdag. In het weekend kan ik normaal ook altijd (alleen aanstaande zondag ben ik naar paard en koets).

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:20

@Sonjim: alvast veel succes dan donderdag!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 09:41

@ sonjim hoe is het gesprek gegan ?

Zondag zie ik je miss wel. ik heb waarschijnlijk cindy bij dus die valt wel op. ik heb er wel zin in.

Vanavond les en morgen mijn tuig maar eens een grondige poetsbeurt geven.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 09:46

Gister avond nog les gehad met Whit. Ze deed het zo geweldig. In een vreemde bak, veel geluiden om de bak heen die je in het donker niet kon zien, door de bak sprintende katten en weet ik wat al nog meer maar ze liep gewoon braaf haar rondjes. Echt zo geweldig Lachen. Voor een 3 jarige die er een keer of 10 voor gelopen heeft mag ik zeker niet klagen Lachen.
Ik heb dus vertouwen in morgen. Ze gaat alleen nog niet (of hooguit een half pasje) achterwaards, maar ach dat zien we dan wel, gewoon lekker rijden morgen.

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 10:08

Sonjim, hoe is je sollicitatiegesprek verlopen?

Dennis, wat goed zeg voor zo'n groen beest! Daar mag Rafiq wel een voorbeeld aan nemen....

Wij hebben gisterochtend een ritje gemaakt en dat ging op zich wel goed. Er was een tractor de sloot aan het dreggen en we moesten even wachten. Dat ging erg goed. Een klein stukje erna waren wegwerkzaamheden bij een boerderij die hij altijd als spannend vindt (vraag me niet waarom) en daar wilde hij snel voorbij. We zijn erlangs gegaan en een eindje verder weer omgedraaid en weer erlangs (richting stal). En toen wilden we weer omdraaien om erlangs te gaan, maar dat ging erg moeizaam want meneer ging richting stal. Dat was wel even strijd...
Uiteindelijk toch gelukt en weer langs de wegwerkzaamheden. Ging nu heel goed. Verder nog een grote trekker op een smalle landweg tegengekomen. Vond Rafiq erg spannend maar hij bleef naar ons luisteren. Al met al kunnen we tevreden zijn over die rit.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 14:23

vanavond gaat het paard van mijn zusje voor het eerst mee naar menles. het is een (volgens mij) 10 jarige kwpn. Hij staat sinds een maandje of 2 voor de kar.

het is voor hem ook een vreemde omgeving dus ik ben benieuwd.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:09

Ik ben aangenomen, ik begin de 25e in mijn nieuwe baan.

MenFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:24

Gefeliciteerd!!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:59

Gefeliciteerd!

Ik heb alles schoon en ingeladen voor morgen Lachen. Hoef pas om 10 uur weg, dus als ik dingen bedenk kan ik dat alsnog doen Lachen. Hoop dat mijn varken zich een beetje netjes houd.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:37

ik hoop dat het goed is gegaan dennis !!! Was ze nog schoon vannochtend.

Ik heb ook mijn tuig gepoetst en cindy gewassen en gevlochten. Stal is ook schoon met een dikke laag stro.

Ik heb er wel zin in. Ben benieuwd hoe ze het gaat doen. Gisteren was ze heel braaf.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:41

Ik heb vandaag heerlijk gereden Lachen.
Whitney was met losrijden echt aan het draken. Huppelen, niet stil staan, aangaloperen als ik door wil draven enzo tot aan stijgeren aan toe. In de ring ging het super! Heel relext met inspannen, braaf met rijden, zelfs een pasje achterwaards (wel een kleintje, maar ach, het ging braaf), netjes met wat stelling (of iig zeker geen buitenstelling). Dus was al tevreden voordat ik m'n punten had.

Trendy liep met losrijden juist super fijn, in de baan ook, maar nu nog stil staan Tong uitsteken. Met inspannen kwam ze 2x recht overeind.... Halthouden in de proef was ook wat zeuren, de rest wel braaf, stap wat gehaast.
Trendy had een C certificaat Lachen. Viel me nog mee nadat ze zich zo misdragen had Tong uitsteken.

En Whitney een keurig B'tje met 86 punten. Jammer genoeg net geen A'tje (vanaf 88 punten en veel punten tellen dubbel (dus ipv een 6 krijg je een 12, maar een 7 word meteen 14).

En ze was warempel nog schoon ook! Alleen een klein vlekje op haar hak Lachen.

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:09

Sonjim, gefeliciteerd!

En Dennis, jij gefeliciteerd met je goede ritten Lachen

Hoe is het bij jou gegaan Maisie? En is de menles van je zusje goed verlopen?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:32

@Sonjim: gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ben helaas wat ziek nu dus heb ze nog niet kunnen inspannen, maar we gaan gauw eens samen op pad!

@Aukie en Dennis: super dat het zo goed gaat!

Verder las ik nog over de kwpn-er van een zusje; spannend! Ik wilde mijn knoeperd ook altijd inspannen, maar denk niet dat dit er nog van gaat komen Bloos

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:50

PP oftewel peter pan het paard van mijn zusje was echt heel braaf.

Had nog nooit pionnen gelopen maar ging er braaf door. hij wou wel graag hard maar daar moet ze nog aan werken.
Ze stond er zelf ook van te kijken dat ie zo braaf was. Haha!

Zondag was ook leuk. Clinic was heel leuk. We waren maar met zn 2en. ik en nog een dwarse zwarte shet.
Ik mocht met een kar rijden van de beurs dus bijna dezelfde die ik heb besteld. Zat heerlijk en cindy stond er goed voor.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:09

Dennis, fijn dat het zo goed ging zondag!

Sonjim, gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Knap van PP hoor, al de eerste les zo braaf Lachen

Aukie ook een fijne rit gehad, leuk!
Tractors vind ik ook altijd eng om tegen te komen, maar Tosca vindt het niet zo heel erg gelukkig.

Wij hebben zondag weer een menritje gemaakt, en nu ook gedraafd. Het ging echt super! Ze liep heel ontspannen, ook in draf. En ze kwam weer mooi terug op de stem Lachen
Er kwam een keer een grote tractor achterop, dat vond ze even spannend, maar verder ging het super. Ze loopt veel ontspannender dan onder het zadel.
Hierdoor ben ik toch wel veel na aan het denken wat ik met haar wil. Misschien moet ik toch de lessen onder het zadel stoppen, want ik doe haar er echt geen plezier mee. Maar ik vind het belangrijk voor haar rechtrijden en soepelheid.
In de les hyperventileert ze haast van opwinding, terwijl ze voor de koets heel ontspannen is en loopt alsof ze nooit anders gewend is...

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:07

Weet iemand trouwens waar ik een menhelm kan kopen?
Ik zag laatst in een tijdschrift een advertentie voor helmen in verschillende kleuren, voor een euro of 35. Ik zou er graag eentje bestellen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 09:31

Avaluna, morgen heb ik mijn rooster dus dan kunnen we gaan plannen beterschap.

Marloes mijn haffie liep ook veel beter en liever voor de kar dan onder het zadel. Ik ben toen de nadruk op het mennen gaan leggen en alleen nog lekker naar buiten ohz.

Maisie leuk dat PP het zo goed oppakte.