[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:11

Het is ook wel heel intensief als je steeds moet schakelen van groep op groep en niveau etc. ALs invalkracht heb je dan wel geen vergaderingen en ouders maar wel dat schakelen, dat is erg intensief. Misschien dachten ze dat je anders niets wist wat je ermee aan moest ofzo, dat ze je behulpzaam wilden zijn met (teveel) klussen :+

Wel lekker dat je elke keer dagjes kunt invallen en ja/nee zeggen. Ik word de laatste weken ook elke keer weer gevraagd maar dan is het direct twee of drie dagen en een paar weken achter elkaar. Ik heb daar geen zin in omdat ik met ons B&B niet weet hoe het per week loopt. Wil eigenlijk best graag af en toe lesgeven in het reguliere circuit om er een beetje in te blijven, maar geen opdrachten van weken achter elkaar.

Vanochtend met Piet gewandeld. Vond het erg koud bah wat een gemene wind. En verder erg bezig geweest met onze tuin. Is nog niets eigenlijk, dus vooral decoratief bezig geweest met bloempotten enzo :P Ook voor ons huis nog een flinke pot geplaatst wil er nog twee bijzetten. Maar is enorm gesleep dus verdeel het over paar dagen anders kun je me opvegen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:46

Goeienavond!

Patrick van Tine heeft een knappe proef gereden op een belangrijke wedstrijd, gefeliciteerd!

Tine, ik heb het al eens gezegd, maar nogmaals een diepe buiging voor je invalwerk. Dat is echt heel zwaar.

VHU is wezen stappen met zuslief, ik zag de foto's op FB! En vandaag gewandeld in de kou met Pietermans :brr: . Was idd een gemeen windje, met overblijven op school ben ik dus diep in mijn jas gekropen.

DB van Baudy mag eindelijk even de beentjes strekken, lekker hoor.

Kwita kan het niet bijhouden in dit topic :')

Biancacoo wil weer lekker op de fiets met hyperhondtie!

Sponsorproject naar Peru van zoon gaat best heel goed. Ben ik blij om, want de druk kan nu van de ketel. Hij is er nog niet, maar dat komt wel. Hij heeft nog een geldstroompje in de pijplijn zitten, en er komen nog wat evenementjes, dus ik verwacht dat hij eind april wel helemaal klaar is.

Gisterenavond heeft de jongelui een powerpoint-presentatie in het Engels moeten houden voor de ouders. Vond het een beetje een afknapper; ze durfden nauwelijks te spreken en doken met de microfoon bijna in hun telefoon om de tekst te kunnen opmurmelen. Kon toch niet helemaal de bedoeling zijn. Mijn eigen zoon had zich er inhoudelijk een beetje makkelijk vanaf gemaakt, maar deed het wel uit zijn hoofd en was gelukkig goed te verstaan. Daarna kwam de meereizende arts aan het woord en wat ik al vreesde: als je hoort waar je allemaal voor moet oppassen, wil je je kind eigenlijk al niet meer laten meegaan! Alles dat met water in aanraking komt moet je niet opeten (diarree!) en de tientallen ziektes die de muggen kunnen overbrengen wordt je ook niet bien van :') . Als laatste vertelde een Peruaanse man trots over zijn land; hij is hier 5 jaar geleden komen wonen vanwege een leuke Holandès Senorita :D .

Wat verder.... interessante jurybijscholingsdag bijgewoond (zie VN), donderdag ga ik Rondje Instructie met IJs en Bram filmen en ik krijg er wellicht meer schrijverswerk bij van een andere opdrachtgever. Erg leuk, was ik hier 20 jaar geleden maar al mee begonnen.

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 01:05

Ik ga proberen het weer een beetje bij te houden qua reageren, vind het lastig, want lukt even allemaal niet, maar wil jullie ook niet kwijt!

Idd erg fris, vandaag! Leuk met plantjes in de weer!

DB nog steeds lente in de bol? Hoop dat het gied lukt met muisjes afbouwen!

Zou heerlijk zijn als je weer met de fiets kon, Biancao; duim voor je.

Echt diep respect, Tine; zo knap van je!

Ik ga aan de volgende slaapronde beginnen, hahaha.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 02:33

Ik ben voor mijn werk 2 dagen in België. Ik wilde een hotel vlakbij Waterloo. Haha blijk ik midden op battlefield te zitten. Uitkijk vanuit mijn hotelkamer
Afbeelding

Morgen nog een lange dG vergaderen dan lekker weer naar huis.
Fijne dag jullie straks :)F

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 07:01

Janouk geniet ervan :j
Ava jij raakt ons niet zomaar kwijt hoor. :(:) :(:)

Ik ben zelf ook erg verbaasd hoe het allemaal gaat. Ik ben enorme contolfreak en moet dat nu echt loslaten. Maar ik word er steeds beter in. Alleen daarom al is het goed dat ik dit doe. Ook voor het zelf vertrouwen want het lukt tot nu toe toch steeds maar weer.
Fijne dag allemaal

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 08:05

Janouk, wat een mooie plek ! Succes daar !
Tine druk met invaller, goed zeg !
ava komt weer bijlezen en kletsen..gezellig, hoe gaat het met Coco, gegroeid zeker ? En verder dikke knuffel voor jou :(:) :(:) :(:) :(:)
Gem, goed van je zoon, toch verstaanbaar, en die ziekten in het buitenland waar ze heen willen gaan :x :oo dat is idd niet niks....
gaaf dat je jurybijscholing bijgewoond hebt, en nog naar ijs en bram, cool ! Veel plezier alvast !
vhu druk met potten in de weer, gezellig, onze tuin is ook nog een drama....komt wel...

zoontje heeft vrije dag vandaag...hij is nu eerst een type cursus les aan het doen....dan daarna..Wil nog even naar het bos wandelen,....en verder,..in de tuin aanprutsen denk ik....
Fijne dag allemaal... +:)+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 08:13

Klinkt als een mooie dag, Biancao! Hier heeft dochter morgen dagje vrij.

Nice view, Janouk!

Kan me voorstellen dat het heel goed is voor je zelfvertrouwen, Tine!

Gem ook weer lekker druk! Waar schrijf je allemaal voor?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 09:36

Ava, we willen jou ook helemaal niet kwijt; sterker nog, we laten je gewoon niet gaan :+ :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 09:50

Lief! Soms lastig om te reageren.

Coco is idd flink gegroeid; hoop dat ze nu stopt met dat groeien, hahaha, ze is een heel brave en tevreden pup, lekker knuffeltje en schootwarmertje.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:11

ava kwijt.... :Y) echt niet..dan gaan we je stalken.....
fijn dat Coco het zo goed doet, heerlijk zo'n maatje !! _/-\o_ _/-\o_ dat is altijd lekker.....ook als je je rot voelt..die is er altijd voor je.. :j

Gem, leuk dat je schrijft, ga je een heel verslag doen van het rondje instructie ?
Wat is VN ?.....kan t niet vinden..of lees erover heen... }:0 GEVONDEN :+

Leuk en duidelijk geschreven, wel zinvol om met juryleden bij elkaar idd zo'n overleg te houden !

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:45

Biancacoo, ja een verslag en ik film de hele avond. De hele avond komt op DVD (die maak ik vooral voor de deelnemende rijders, die zelf maar weinig meemaken van de instructieavond, behalve hun eigen stukje), maar er komt een impressie van de avond op het Youtube-kanaal van Hoefnet.

De reden waarom ik een verslag over de jurybijscholingsdag wilde maken, is om de menners enig inzicht te kunnen geven wat er achter de schermen gebeurt. Een stukje transparantie bij de KNHS, ze vonden het een goed idee :) .

edit: VN is Voorpagina Nieuws op Bokt :D .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:58

Leuk om te doen lijkt me Gem !

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:02

Zeker! Daarom vind ik het ook jammer dat ik er niet 20 jaar geleden mee begonnen ben.... dan was het nu fulltime mijn beroep geweest, denk ik.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:03

Ben ik ook weer eens, lees af en toe eens een stukje mee, als jullie dat niet erg vinden uiteraard ;)

Gem, ben benieuwd naar de verslagen (zowel de bijeenkomst als het rondje instructie straks). Wat betreft de transparantie van de Knhs ben ik ook benieuwd welke kant dat op gaat. Ik vond de jurybijeenkomsten altijd wel interessant, ondanks dat ik zelf niets met wedstrijden doe, en er zullen vast wel meer mensen zijn die er wat van mee willen krijgen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:17

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 18:25

goedenavond

ik ga mee met de laatste samenvatting

vorige week en deze en aankomende week erg druk maar wel met leuke dingen..

afgelopen week op een huis gepast van vrienden van mij in froombosch en de dieren.. 3 paarden, 2 honden en een kat.

deze week maandag voor het laatst wezen trainen in pesse met het 4 span thuis is de bak dusdanig opgedroogd dat we ook daar weer kunnen rijden en dat scheelt toch aanzienlijk in tijd.

gisteren vergadering met de 4 span menners gehad richting het wk 2016 in breda.
vandaag een dagje vrij en dan morgen weer kadertraining in ermelo. vrijdag geen les want er is een springwedstrijd op de manege
zaterdag gaan we vast de vrachtwagen wedstrijd klaar maken, schoonmaken en kijken of de luifels het nog doen en zondag weer lekker boscrossen met de 4 span paarden

volgende week dinsdag gaan we weer thuis trainen en donderdag met ra'id jw naar de kliniek in utrecht en vrijdags verkennen in wierden voor de oefenmarathon van zaterdag 26 maart en 2de paasdag gaan we naar de oefenmarathon in leek. bij beide marathons gaan we een achterpaard wisselen en een ander voorpaard.. weer even wat uitproberen dus

afgelopen zaterdag is harry met ra'id jw naar de hengstenkeuring geweest in belgie en is ie niet alleen aangewezen als dekhengst maar zelfs als kampioen van de keuren met de woorden 'ruwe diamant' en 'een voorbeeld voor het arabo stamboek'
volgende week donderdag gaat harry met ra'id naar de kliniek in utrecht om röntgen foto's te laten maken en sperma onderzoek en dan als alles goed is mag ie de dekdienst in
Afbeelding
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 18:48

Lanouska !! Gefeliciteerd voor Ra'id !! Hij is ook wel erg mooi gebouwd ! Heel gaaf. _/-\o_

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 18:53

Gaaf! Is ook echt een knapperd!
Flink druk met leuke dingen; dat doe je goed, Lanouska!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:08

naast een knap paard is het ook een ontzettend lief paard.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:37

Mooi paard hoor! Maar leg eens uit..... kadertraining, mag je daar ook bij trainen als je niet in het kader zit? Toevallig moest ik pas geleden voor de nieuwsberichten checken wie er in het kader zitten, maar ik zag Harry's naam daar niet bij staan :o?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:55

@ gem dat klopt.. omdat het wk dit jaar in nederland is.. is er dus kans dat nederland meer deelnemers mag sturen en krijgen de niet kaderleden wel training zodat de bondscaoch weet wie waar staat zodat, dat uieindelijk ook bij de keuze voor startplaatsen mee genomen kan worden..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:05

Oh wat een goed initiatief! Dan houden ze de opties iig ook lekker breed :) .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:04

Wat een extreem kwijl paard is dat zeg :~ prachtig.
Goed bezig Gem *-:) +:)+
En Coco al grote pupsel <3
Kreeg vandaag van meneer tijdens het wandelen de vraag hoe ik toch mijn honden zo goed en makkelijk los kan laten lopen bij ons over de singels. Daar is het vrije hondenuitloop maar maar weinig mensen laten ze los, want naast de singel zit gewoon de weg. Laat ze er altijd los. Maar Wiske is ontzettend gehoorzaam die kan ik op afstand zelfs sturen met mijn hand of fluitje en Gretha is misschien iets minder direct aan te sturen maar maar een fractie van een seconde minder zeg maar. Tja hoe heb ik het ze geleerd. Gewoon losgelaten en als ze ook maar een teen op het weggedeelte (is eerst nog breed wandelpad, dan nog een groenstrookje dan parkeervakken en dan weg) zetten wees ik ze weer terug. Na paar keer wisten ze het. Ze lopen zelfs vrijwel nooit op het voetpad. En ik hoef maar een fluitje te geven en ze staan voor mijn neus. Waarom weet ik ook niet eigenlijk, doen ze gewoon :D

Vanmiddag heerlijk met Piet bezig geweest. Miste Ollie vreselijk vanmiddag maar dat pony'tje maakt toch veel goed :) hij begint keurig te lopen ook als ik van positie (naast, achter, links/rechts) verander en ook op beide handen. Maar eens een sleepje gaan maken :D
Kreeg berichtje vanavond van meiske dat op Ollie rijdt dat het heel goed ging en een foto met oortjes. Toen was ik weer gerustgesteld :o

Heb een van de kamers helemaal op de kop gehad. En met van alles aan het slepen geweest. Kamer lijkt nu veel groter gewoon doordat het anders is ingedeeld. Ook eindelijk de gordjnen zoals ik het wil hebben. Naja, bijna. Moet nog een dingetje aanpassen dan is het echt mooi. Is de kamer aan straatzijde, die kon nog net wat extra's gebruiken.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:54

mooi paard en van harte met de goedkeuring van hem.
gem: hoop veel beeldmateriaal, ik kan helaas morgen niet. :(
vhu lekker bezig met piet en B&B.
vandaag julia de beginsel weer eens aan de hand/longe op MIJN manier ingeprogrammed....lange longe en commando stap,draf(met menzweepje achter mijn rug zodat ze niets ervan ziet,en ja hoor......daar gaat ze.....en weer stap op commando..pffff zou deze eigenwijs dan toch wat leren? :)
(ze loopt nog wel maar een paar meter naast me,maar luisteren vind ik belangrijker dan rondscheuren of longe 5 x om haar nek!)

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:24

HT, wie weet, ook eigenwijsjes kunnen wat leren!!

VHU, even een opbeurende foto van Ollie, ze hebben wel schik met haar. En jij met Pietje, al wil dat uiteraard niet zeggen dat er niet een leeg plekje blijft waar Ollie zat. Duurt ook nog wel even voor dat gewoon is.

Lanouska, drukke tijd! Gefeliciteerd met Ra'id, mooi paard, maar dus ook de waardering van de jury!!

Ik ben vanavond ook aanwezig bij het rondje mennen, heb er zin in!!
Transparantie is altijd goed en het is ook wel eens leuk om te lezen, zelfs voor iemand die niets met wedstrijden doet.

Avaluna heeft nog steeds een hele lieve Coco!

Biancacoo, ik mag niet ontevreden zijn over mijn knipwerk. Dat het niet perfect zou worden stond van te voren wel vast, moest bijna huilen toen ik aan de ene moest beginnen. Maar het resultaat was lang niet verkeerd. Moet er misschien minder mijn best op doen, ze verwachten straks nog dat ik van alles nog wel wat kan maken, hihi..
Resultaten op de HK, ook in België, waren ook niet verkeerd. Jonge hengst is er weer voor een jaar door met nette punten en zijn vader is voor het leven goedgekeurd met hele mooie punten en een positief resultaat op zijn nakomelingen.

Straks les met Emas, maandag ging het niet zo goed, toen was ik alleen. Was een beetje aan het vogelen met de info van Paul, maar kreeg haar gewoon niet lekker ontspannen. Bij het oppakken werd ze helemaal wat tegendraads, wat zich uitte in gedribbel in de stap. Kan haar nu wel redelijk terugkrijgen op mijn stem, maar ze dribbelt na 2 passen gewoon weer verder. Hopelijk vandaag beter.