[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:08

Eventjes snel een knuffel voor Aks en Biancao en nog eentje extra voor Nouvel, blijf daar veel aan denken |( :(:) :(:) :(:)

Veel plezier, Andewi en Isp met de nieuwe wagen, ik heb ook een Van der Mee dressuurwagen voor in de bak :j .

Heb het druk-druk, wie niet, hahaha, is altijd een gekkenhuis hier de laatste weken van het jaar, iedereen wilt nog snel zijn projecten afronden. Gisteren is opaatje gekomen van 26 <3 , het is echt een schatje <3 , maar wel even extra druk, want we moeten allemaal wennen en ik wil hem natuurlijk goed in de gaten houden en ook een beetje vertroetelen :D .
Hoop vanavond tijd te hebben voor de kerstboom :o .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:46

haha..lanouska, dat klinkt als een goed spektakel !
Ips, dat zijn fijne wagens om mee dressuur te rijden ! veel plezier ermee !!
Ava..druk met opatje...succes met je kerstversiering en de boom !

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:34

Klinkt leuk Lanouska! Er is zeker geen mogelijkheid om het filmen zodat we het ook in het echt kunnen zien!!

Jammer dat het wagentje beschadigd is tijdens het transport. Wel een mooi ding, staat vast heel chique!

@ Tine, maareh, paardrijden is ook niet echt de meest veilige sport he!! hihi..

@ Bianca, goed dat je aan je honden hebt gedacht en niet aan het winnen of eventuele reacties. Je bent er gewoon zuinig op, dat zouden mensen toch moeten begrijpen..

Het is bij Fjella echt meer spanning dan drammen. Tijdens het werk is het normaal gesproken een fijn dier, eerder wat langzamer dan zo hard. Denk dat het aan de verhuizing ligt, want eerder deed ze dit nooit echt. Niet in deze mate. Ze heeft wel eens eerder een bokje gegeven, ze is wat gevoelig op de zweep..
Heb vanmorgen mijn instructrice even bericht of ze nog een gaatje had deze week. Kan wel even wat hulp gebruiken..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:50

Citaat:
@ Tine, maareh, paardrijden is ook niet echt de meest veilige sport he!! hihi..

Klopt, maar bij judo wordt er veel vaker gevallen dan bij paardrijden. Zoonlief valt hier alleen heel af en toe bij een springles, maar verder niet. Afgelopen weekend bij de minimarathon iemand gesproken die EHBO-er is en EHBO-ers opleidt, en bij judo kkomen heel erg vaak botbreuken voor.

Nu druk bezig met de muziekschool, maar wil nog niet erg lukken helaas.

Vanmorgen lekker gereden met Thabor en weer fijn gelest met Rembrand. Ik word alleen lichtelijk wanhopig van de hartslagmeter. Ik krijg bij Rembrand in stap waardes van 180, in draf tussen de 80 en 150, en in galop kom ik niet boven de 110. Ik zou voor de conditietraining op 175 moeten gaan zitten, maar het lijkt me heel erg sterk dat ik een betere conditie ga krijgen door die training in stap te gaan doen ;-). Bovendien valt het contact weg als ik op de rechterhand stuur en sowieso na een minuut of 10 valt het contact weg. Dit is alleen bij Rembrand.
Bij de andere twee werkt het beter (ook nog niet super, maar goed, misschien verwacht ik teveel). Maar ja, het is wel een heel erg duur speeltje om het voor de andere 2 te gaan gebruiken, terwijl ik het voor gerichte training met Rembrand had gekocht.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:20

Tine: ik heb vroeger veel gejudoot, zelfs nog in de wedstrijdselectie gezeten. Goed leren vallen (beter gezegd: goed leren neerkomen, je val breken en eventueel wegrollen) is zo ongeveer het eerste dat je leert op een goede judo-school. M.i. is judo helemaal geen gevaarlijke sport, ik kan het iedereen aanbevelen. Het enige "gevaarlijke" w.b. het arm breken zijn de armklemmen, maar daar beginnen ze pas met de bruine band mee. Een been breken kan overal, paardrijden, fietsen, turnen....
Sterker nog: als er hier een judo-school voor recreatieve herintreders / ouwelui :D zou komen, zou ik me direct inschrijven.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:30

Tja, maar zoonlief is te lief, te afwachtend, daardoor werd hij bij de laatste judowedstrijd letterlijk op de grond gekwakt. Kan geen valtechniek tegenop. En als meerdere ehbo-ers zeggen dat bij judo veel botten breken, zal daar toch best iets van waar zijn.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:41

Júist bij te lieve kinderen wordt judo aangeraden...... mijn oudste broer en ik incluis. Wij waren ook te lief en te afwachtend. Het is zo'n goede verdedigingssport.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:31

Dag allemaal. Hier ook nog veel aan Fief gedacht van het weekend -O-

@Jeskim met Bente heb ik echt maanden en maanden geoefend, elke keer weer stappen, ook als ik onder het zadel reed om die stap goed / beter te krijgen. Het meest frustrerende was dat toen we van stal veranderde ik weer helemaal van voren af aan kon beginnen ^) Maar het schijnt ook iets 'des Fjords' te zijn? Daar heb ik totaal geen verstand van :o

Aks lekker aan het chillen op 't peerd, mooi zo! Wat goed van je Biancocoo en van zoonlief, helemaal super. En terecht dat je bent gestopt, zeker als je merkt dat je niet mee kunt helpen met de honden en wat Tine zei over Eagle. Tine toch knap dat je met Thabor hebt gemend en wat vervelend met die hartslagmeter >;) Jort als superpoown 8-)

Hier vroeger jaren gejudoot (zelfs bruine band, jaja), zoonlief heeft aantal jaar gejudoot (oranje band met nog een slip geloof ik). Maar ik vond judo van zoonlief echt harder eraan toegaan dan hoe ik het mezelf herinner. Hij werd ook af en toe zo hard heen en weer gesmeten, vond het uiteindelijk gewoon te ruig en niet prettig meer om te zien. Dus toen er weer een seizoen over was en de lessen wat ongelukkig stonden gepland zijn we gestopt.

Gisteren een yoga workshop gehad, yoga dat je van die oefeningen doet in allerlei standen :oo maar mijn rug voelde wel heerlijk ontspannen. Dus misschien moet ik dat vaker gaan doen. Nu wel spierpijn (maar ben ook zo'n houten klaas).

Voor de rest hier niets te vertellen, poowns niet gezien, naar school geweest en ben in andere werkruimte gaan zitten om bepaalde collega's te ontwijken, werkt goed :x }:) zo even eten maken :Y)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:05

Bij IM staat een topic van Nouvel, voor als mensen nog wat willen zeggen of bijv geen facebook hebben waarop ze kunnen reageren.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:30

vhu..even apart gaan zitten...haha..goed bezig, lekker aan jezelf denken, dat mag best.
idd even bericht op nouvel's topic geplaatst...t'wonderschone plaatje Fifi..wat een superbaas die ellis dat ze zo veel voor haar paardje gedaan heeft...

Tine....ehm..trampoline springen is ook zoiets waar de kids heel vaak iets bij breken....wij denken nog wel om zoon op judo te doen....maar nog niet zeker, misschien van de zomer eens een proefles doen ofzo..
Gem wil judo voor herintreders..hahaha....
Goed bezig met Rembrand en Thabor..hartslagmeters..heb ik nooit een hoge pet van op, die dingen werken bij ons nooit naar behoren..

nog een fototje gezien van zaterdag van mijn 4 honden teampje...de jongste springt nog als een hertje rond..die doet nog niet heel veel werk viel me daar op..haha...is nog jong..die leer het nog wel..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:52

Bianca: daarom hebben wij dus ook heel bewust geen trampoline en voor zover ik het kan voorkomen, mag hij dat ook bij vriendjes niet

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:15

Wij hebben daar ook over nagedacht tine....maar dan kun je niets meer doen, ook niet op straat wandelen...overal kunnen ongelukjes gebeuren....auto ongeluk bijv...die kans is groter dan iets breken op trampoline..

En zo'n trampo is echt goed voor de spieren en supergaaf om te doen...al eens geprobeerd ?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 07:10

Ik wil jullie allemaal magisch mooie feestdagen wensen!

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 08:26

Goedemorgen

Refilona/Fief in uitgelicht. Ze spookt wel door mijn hoofd zeg.

Mooie kaart Janouk.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 09:11

Ik meende ook altijd dat het goed was om met judo te leren vallen, zodat je als je van je paard kiept je dan ook beter op kunt vangen. Bij Judo leer je je rond maken toch en ruiters houden een strekhouding tijdens het vallen en daardoor meer kans op verwondingen.
Maar goed als je zoon steeds thuis komt met blessures zou ik er denk ik ook wel een keer klaar mee zijn..

Balen van de hartslagmeter. Kun je niet terug naar de verkoper?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:54

Je leert bij judo inderdaad valtechnieken, maar als je zo wild'/agressief wordt opgepakt en neergekwakt, is er geen tijd voor valtechnieken. ;(

Ik heb de verkoper gemaild, ik wacht het even af.

Zou nu met de paarden aan de slag moeten, maar zoooooo geen zin.

Lika wilde in de bench...... bezet.
Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:23

Hahaha <3 opgestaan is plaats vergaan.
Mooie kaart, Janouk!

De trampoline is echt helemaal geweldig, hahaha, dat vind ik zelf nog leuk, dochter klimt hier ook gewoon in bomen e.d., heerlijk <3 , opa kreeg 2 jaar geleden ook een rolberoerte toen zijn kleindochter even liet zien hoe hoog ze kon klimmen, een paar dagen voor de communie :') .
Judo is dan weer niks voor haar, geloof ik :') .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:35

geweldig mooie kaart janouk ! wens hetzelfde voor jullie !
Tine, mooie foto van Lika.
Avaluna ook buitendochter, haha..

Heerlijk getraind vanmorgen, liep supermooi ! hondjes hadden het erg naar hun zin !

Jeskim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:42

Doen die rare kinderen dan zo ruig joh!! Nou mooi ophouden dus!!

Zo keek mijn kat laatst ook toen de andere kat in háár doosje was gaan liggen, hihi..
Nee wacht, Lika kijkt schattig, mijn kat keek nogal knorrig!!

Ik had vanmorgen ook niet veel zin in mennen, krijg de aardigheid er wat af met dat idiote gedoe. Maar vandaag ging het gelukkig weer iets beter. Moesten nu ergens anders rijden omdat het had geregend, Wel dezelfde wei, maar achter het huis van de buren, daar is het het droogst. Nu ook uit zicht van oude Jeskim, wat nog meer stress op leverde dan normaal, nu zag ze geen enkel paard. Tea die alleen achterbleef in de andere wei was ook weer lekker bezig met bléren.
Lekker druk dus weer, geprobeerd haar met mijn stem wat meer ontspannen te krijgen, ging redelijk. Begon oude Jeskim ook ineens te hinniken, op Tea reageerde Fjella al minder, maar Jeskim's brul was een leuke jump opzij waard. Daarna aangedraafd en dan is ze al veel beter te mennen en ging het een stuk beter. Ze loopt in draf zoveel lekkerder dan in stap. Wat meer ontspannen, op wat hinnikmomenten na dan. Maar ging na een tijdje best lekker. Ook wat beter op twee leidsels.
Aan het eind een stuk uitgestapt, waarbij ze toch redelijk netjes bleef stappen, dus goed beloond. Eenmaal thuis was ze nog wel buiten adem, echt uitstappen is er ook nog niet bij, dus uitgespannen (er stond zelfs schuim op mijn hoofdstel) en aan de hand wat verder uitgestapt. Nog even grazen aan de hand als beloning, weer klaar!!

En ondanks dat ze het heel stressvol vindt blijft ze, als ik haar uit de wei haal, naar me toen komen met haar olijke hoofd!!

Donderdag krijg ik weer les gelukkig. Hopelijk krijg ik dan wat tips voor de beste aanpak.
En verder eens diep ademhalen en proberen mijn geduld te bewaren.

(Sorry voor mijn lange verhalen steeds, hopelijk niet vervelend??)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:50

Jeskim, gekkie, natuurlijk is dat niet vervelend. Ik vind het juist altijd leuk om verhalen van anderen te lezen. Ik kan me voorstellen dat je er niet zoveel zin in had, maar eigenlijk is het dus gewoon heel goed gegaan. Fijn ook dat je weer les hebt, dat helpt mij altijd heel erg.

Nou, Mowgli heeft Lika weer iets nieuws geleerd. En ze lijkt er aanleg voor te hebben..... graven in de grond om mollen te zoeken. Het zoeken gaat al goed... nu het vinden nog }:0 .

Zoonlief heeft net weer even gereden, hij krijgt Amerigo in stap gewoon al keurig aan de teugel. Nu nog in draf. Heb gisteren een startpas voor ze aangevraagd.

Thabor heeft toch maar vrij gekregen, zag het even niet meer zitten om die ook nog te gaan longeren. Rembrand nog wel gedaan. Het gaat zo goed met longeren. Hij kan nu al over 5 balken draven zonder zijn nek te breken. Echt ongelooflijk. Eerder durfde ik echt geen balken te gebruiken, hij ging er steeds op staan en allerlei enge dingen doen. Nu raakt hij ze zelfs al af en toe niet meer aan.

Morgen als het lukt met alle drie voor de laatste keer voorlopig mennen. En huishouden doen (ook voor de laatste keer voorlopig, ga ik echt niet missen hahaha), dan 's avonds alles zoveel mogelijk klaar maken, zodat het voor zoonlief zo min mogelijk werk is om voor de dieren te zorgen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:00

@Jeskim: nee, hoor, juist leuk, heb het zo druk, dat ik niet veel te melden heb :o . Goed dat je gewoon blijft doorzetten +:)+ .

@Tine: leuk is dat, hier gaat het ook steeds beter qua rijden <3 , Rembrand lekker over de balkjes en knap van zoonlief, die krijgt het druk, de komende tijd, hopelijk blijft het weer nog even zo, dan is het toch een stuk beter te doen.

Zo heb ik net de wei gesleept, ongelooflijk het is bijna Kerst {:) .

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:03

Jeskim, een uurtje les helpt je altijd terug op het goede spoor. Daar kun je dan weer even op teren :) .

Ik ben vanmorgen weer eens mee geweest met twee paarden die al wat verder in de beleerfase zitten. Totaal verschillende paarden, totaal anders reagerend op hulpen en situaties, dus leuk om de verschillen te zien. De één een ruim volwassen QH, de ander een jonge Jazz-merrie. De QH probeert alles zelf op te lossen (das nie handig nie) en de Jazz zwabbert nog heel wat af van links naar rechts. Boeiend!

Moos staat ff een paar dagen stil, heeft een wondje in zijn mond, dus kan even geen bit in.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:06

Mijn pa is toch ook wel volkomen kansloos!! (Type boertje zeg maar..) :7
Fjella is een superdruk bommetje zegt hij "gaat mooi he, hoofd mooi omhoog, lekker helder" :+

Hij vindt dat dus ook mooi staan als het paard zijn hoofd in de lucht houdt. Weigert ook pertinent om foto's te maken als het paard zijn hoofd mooi netjes nageeflijk en ontspannen naar benden houdt, "dat is toch geen gezicht".. 8)7 :roll:

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 22:47

Lieve allemaal.

Ook dit jaar weer onze wens per Bokt en mail,
doet ons zo ook erg veel,

We willen de uitgespaarde kosten schenken,
aan de mensen en dieren waar we veel aan denken,
mensen en dieren in nood, zonder brood op schoot.

WSPA en Brooke doen er heel veel aan,
daarom zullen de uitgespaarde kaart- en postzegelkosten , daar weer heen gaan.

Veel liefs,

Ronald en Bianca de Boer
(natuurlijk is de foto uit te printen om te prijken tussen alle andere mooie kaarten)

Afbeelding

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:42

leuke foto bic

van janouk ook mooi kaartje

Ik ben weer een beetje geland :)
Dids heeft het veel te makkelijk..
Vanavond even wezen knuffelen, vond hij een prima plan.

Afbeelding
Met dus mijn auto als lichtvoorziening. En het geluk dat ie al vooraan stond, anders had ik 'm dus nog moeten gaan zoeken :))
Oh, en hij heeft echt geen pluis ^) echtnie! ^)
:')