[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:29

Even snel VIA tel lig al op bed. Time de punten slaan nergens op. Je gevoel was gewoon goed. Gewoon doorgaan. Volgende keer film ik je. Ik ga nu.slapen was om vijf uur al op

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:33

Hee jij zou allang slapen.
Ik ga ook maar naar bed, misschien voel ik me morgen weer wat beter, zit nu echt in een flinke dip.

We gaan morgen met Thabor naar de binnenbak om het mennen daar te oefenen. Donderdag mag hij voor het eerst mee naar menles, wel handig om het mennen dan alvast een keer in een lege bak geoefend te hebben. We verwachten geen problemen, heeft hij ohz ook niet, maar toch... Veiligheid voorop.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:34

Tine :(:)

Bellepret gefeliciteerd.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 21:36

ook wij zijn weer terug

wij waren ook super tevreden over de proeven en dan krijg je 179 en 180 puntenmet 2x een 7 voor verzorging (echt belachelijk we zagen er super netjes uit) en wordt je 1ste met nog niet eens een winstpunt en in de vaardigheid hadden we 5 balen en waren we ook 1ste want de congulega had 10 balen en een beetje voor tijd

voor de vaardigheid mogen wij dus ook naar de hippiade en voor de dressuur zal er waarschijnlijk wel een uitzondering gemaakt worden omdat ze nu voor ermelo nog maar 1 deelnemer in de 60% hebben over heel nederland

vrijdag avond zijn we naar mooi wark geweest in coevorden dat was in 1 woord GEWELDIG. heb ook overal spierpijn van het springen, hossen en dansen. wat dan iets minder is dat ik helemaal onder het bier zat dus om half 1 s'nachts nog onder de douche en erg slecht geslapen sliep om half 2 en was om kwart voor 6 al weer wakker.

een iets minder puntje vandaag was dat ik s'middags door me moeder gebeld werdt. (ze was van woensdag tot een met zaterdag in beesd kijken met een vriend) dat ze nog maar alleen met de hond in beesd was zonder auto, want die vriend wou vanochtend naar huis en dat is ie ook gegaan en omdat ze met zijn auto waren. had me moeder dus geen vervoer terug en staat ze dus nog met de caravan in beesd dus die moet ik morgen nog ophalen vanuit beesd en omdat wij geen auto met trekhaak meer hebben mocht ik heel lief van H de land rover lenen +:)+

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:56

voor degene die naar de hippiade mogen....onwijs gefeliciteerd
en voor de andere die het net niet mogen ... |( echt balen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:58

Ik heb het wel eens met dressuur kampioenschappen onder het zadel gehad Tine. Vond ik het zelf echt zo goed gaan. Was in de M I. Echt ik was echt blij. En omstanders zeiden ook dat het goed ging. Echt punten die ik kreeg, om te janken. Ben er werkelijk weken van slag van geweest. Je had toen een systeem dat je moest 'overkampen' dus dat een aantal hoogst geplaatsten mee mochten doen om de finale. Ik was ervan overtuigd dat ik die finale zou halen. Nou mooi niet. Een van de combinatie die wel mee mocht doen was iemand die ik regelmatig les gaf. Zij werd uiteindelijk 3e . En nog voelde het niet goed. Want ik wist dat ik gewoon veel beter was.... en ik voelde me daar zelfs schuldig over :o want ik moest toch blij zijn dat een leerling wel 3e was geworden.

Het is gewoon vet flippen zo'n ervaring. Maar het hoort er wel bij. Hoe sneu ook. Hippiade rijden is gewoon iets heel aparts, dat wil je graag meemaken.

@Lanouska klinkt als geslaagde avond & geslaagde dag :+ lage punten hoor met de dressuur!
Nou zeg jouw moeder maakt ook wat mee! Zou ook wel iets voor mij zijn trouwens haha. Fijn dat ze zo'n lieve dochter heeft :j

@PrinsjeH vindt het leuk om te lezen dat je Bente er veel relaxter uit vindt zien :D @Biancocoo ik hoop ook dat ze een fijn relaxed paard wordt wat mij vertrouwt zodat we samen de hele wereld aan kunnen :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:01

Ahhh tine balen zeg !!! Wat een rare sport is het af en toe toch ook. En behoorlijk pittige vaardigheid dan ook.

Ollie en Bettepet gefeliciteerd !!! en ollie ik zag het al op de uitslagen van de vaardigheid dacht wat
heeft die nu weer gedaan. Ach ja kan iedereen overkomen.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 22:08

@ maisie de vaardigheid was inderdaad er pittig op een klein veldje waar ze makkelijk nog 10 of 15 of zelfs 20 meter bij aan hadden kunnen nemen ze hadden ruimte zat en dan hadden ze da vaardigheid wat kunnen uitrekken en dan was het al een heel anders parcour geweest

ik stink nog naar de bier... de politie wou ook niet geloven gister avond dat ik niet gedronken had tot ik moest blaazen

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:13

haha heb niks geen bier geroken toen ik naast je zat haha.

@tine, balen zeg, vooral als je zo'n goed gevoel had. Ik heb heerlijk gereden en gelukkig vonden de jury's dat ook, behalve 1 dan. Mijn voel om daar 60% te scoren is in ieder geval gelukt.

en de vaardigheid was krap idd, en dat zeg ik zelfs met mijn shetlander.
Ik moest dan ook rijden voor alles of niets. Gelukkig bleven de wiebelende ballen in het basisparcours liggen, heb er wel 4 of 5 zien wiebelen. Toen was het in de barage alles of niets. Ik moest sneller dan 1.08 en foutloos. En dan is me gelukt. Foutloos in 1.05 dus ik was ben echt trots op mijn kleine monster

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:15

prinsje weer terug, welcome back! :D

tine, super dat je zo fijn hebt gereden, houd dat vast voor je zelf hoor, dat is belangrijk, je weet dat jullie het kunnen! :j
onwijs balen van je punten dan... :(:)

ollie, super knap van jullie, gefeliciteerd! *\o/*

lanouska, ook gefeliciteerd met jullie vaardigheidafvaardiging!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 22:15

en wij met jou, ik stond voor het span en toen we je tijd hoorde begonnen wij te juichen dat je hem had en de paarden schrokken zich kapot haha

me handen stinken nog

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:17

grrr, ik wil de uitslagen online, ik ben zo benieuwd waar ik sta in de dressuur. Haha straks sta ik vet onderaan

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 22:23

haha je hebt gewoon super proeven gereden en laatste ben je toch niet

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:23

Uitslagen van west staan er op maar die zoek je vast niet.

Vind eigenlijk wel dat zo'n afvaardiging over meer wedstrijden zou moeten gaan. Je zal maar net
een baaldag hebben vandaag. Maar ja ik vind ermelo ook echt best ver rijden. Had denk ik met
ferro wel een kans gemaakt in de vaardigheid. Miss volgend jaar in de Z ofzo.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 22:32

@ maisie wat je zegt en op de kampioenschsppen wordt toch altijd strenger gejureerd wij rijden het hele seizoen al dikke winst en net vandaag krijgen we 1 puntje te weining

ik ga maar is aan de advil tegen de spierpijn.. vandaag vrij weinig last van gehad door het bewegen en de spanning en dan maar naar bed wil morgen namelijk rond 10 uur in beesd zijn en is toch weer bijna 2,5 uur rijden

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:50

Bettepet en Ollie GEFELICITEERD!

Tine wat ontzettend zuur voor je!!! Ik hoop dat je het een beetje naast je kan leggen. En probeer vast te houden dat het voor jouw gevoel wél goed ging. Was je instructrice er toevallig bij?

Wij hebben lekker geBBQed! Was gezellig samen met de staleigenaren. Veel te veel gegeten. Nu lekker slapen met volle buik :)

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:52

las plannen voor overtallig span welshjes heel <3 maar mijne nog niet bijrekenen die kan nog bijna niks ;).

heel veel wedstrijdverhalen gelezen (hopelijk binnenkort vergezeld met foto s?)

jammer tine :(:) vind dat echt zo n nadeel van zo n jury sport dan maar beter vaardigheid marathon springen en endurance enzo het is dan gewoon je hebt het goed gedaan of niet en niks ertussenin. Eigenlijk zonde want dressuur is (als goed gereden) een mooie tak mjah niks aan te doen vrees ik gewoon bij neerleggen en denken voor mij goed is goed wat andere ook denken :j al zal dat miss zeker niet zo voelen vandaag

verder brave bente heel tof dat het zo goed gaat en een hele toffe foto van fifi van nouvel (heb jullie topic gelezen tijd terug).

bianca gaat huspuppen wordt vst tof ben benieuwd naar je hussies zijn vast schatjes komen ze uit een sledelijn? Ik heb eens docu gezien op discovery over die grote races heel stoer wel gezien dat die honden die ze daar gebruiken zeker geen rastypische huskys (zoals wij gewend zijn dan) zijn, ze vertelden dat die "gewone" te langzaam waren ofzoiets njah wel echt super cool en interressant om te zien.

sorry voor al wie vergeten zijn. Mijn paard/pony hadden pauze vandaag ik heb zelf wel hard gewerkt :z

edit: prinsje welcome back en ik geloof zeker dat je geen zin had het helemaal bij te lezen :P gaat zelfs op 1 dag mega vooruit :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 01:33

meiden ik heb bijgelezen. Vanaf telefoon reageert alleen naar. Dus knuffels,duimen,aaien voor hen die t verdienen en nodig hebben.
Wij duiken t tentje in, terusten!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 06:12

Goedemorgen, ik meld mij ook hier. Volgens Ollie1 is het hier gezellig :D
Kort voorstellen: wij rijden met onze Haflinger Janouk Chalet Parket Sport Z dressuur Mennen en M vaardigheid in district West. En wij hadden gisteren de districtskampioenschappen West.

Wij zijn dus echt vet verslagen door Ollie1 hier. }> Brutus liep super en heeft ook de ZZ combinaties verslagen *\o/* Olga heeft dan ook flink haar best gedaan om mijn man af te leiden ~~}> Ze stond naast ons geparkeerd en liet van alles steeds in haar decolleté vallen bij het klaar zetten. >;) Mijn man kon zich niet meer concentreren . 8)7

_O- :D

Het was echt een hele gezellige wedstrijd, een prachtig concoursterrein, goed georganiseerd, lekker weer, etc. _/-\o_

Alleen bij ons ging de dressuur voor geen meter. ;( We konden de impulsknop bij Janouk niet vinden. :Z De eerste proef liepen de galopwissels goed, maar de impuls in de stap was slecht. 58,09%. De tweede proef bleef Janouk in de verzameling en was er niets meer uit te rijden. Zo jammer, want we hadden zo hard gewerkt op weg naar de districtskampioenschappen. Helaas niet de beloning. 53,53%; zo slecht hebben wij nog nooit gescoord. Helaas. |(

Even lekker geen dressuurtraining meer, want wij mogen wel naar de *\o/* Hippiade in de M Vaardigheid pony's!!! Het was een lastig parcours; er waren over de hele dag maar 15 foutloze combinaties (ca. 70 starts).
Dus voorlopig lekker veel galoptraining en heel veel pylonen en balletjes zien tot Ermelo.
Wij komen veel te veel snelheid tekort om ons te meten met de toppers, maar foutloos proberen te blijven, dat gaan wij proberen. Wij mogen het dus opnemen tegen Bettepet hier in het topic.

Wij gaan lekker er een gezellige dag van maken in Ermelo en na de vaardigheid lekker uitwaaien op de hei en Brutus en Bettepet aanmoedigen natuurlijk.

Olga, bedankt voor de appelflappen en saucijzenbroodjes :Y)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 07:16

Naaltje slaapt in tentje..
lanouska..heeft gejuicht voor bettepet, tot de paarden zich een ongeluk schrokken en stinkt naar bier...hahahaha, en de punten vielen ook bij jullie tegen.
Da's een geruststelling voor Tine denk ik zo....de punten vielen bij iedereen tegen !! dus Tine; het heeft echt niet aan je proef gelegen ! de jury was gewoon... ~~}> errug streng..of had een verkeerde bril op.het is en blijft lastig jurysport.
maar jullie kunnen het best wel !! en dat weet je zelf ook, nu even lekker ontspannen met Rembrand !!
veel plezier vandaag met thabor in de binnenbak.
janouk gefeliciteerd dat je door mag voor de vaardigheid, jammer van de dressuur.
en wat lezen we daar...??? ollie die je man afleid ???
lanouska nog even naar Beesd om mam's en de caravan op te halen...jeey vreemde situatie...
cyclo idd pupsels komen uit sportlijnen en zijn echt de sporthusky's en lijken in de verste verte niet op de huishusky's qua uiterlijk, en hebben ook enorm roedelgedrag, dus zal voor ons ook nog wennen zijn, hele ander honden dan onze brave "goed luisterende" schapendoes dame... :=

Nou eens kijken wat we vandaag gaan doen, onze laatste gezamelijke vakantiedag..man moet morgen weer aan het werk, wat zal die weer moeten wennen na 4 weken lekker hard werken thuis. ~~}>
op de valreep is er vrijdag nog hard gewerkt om een betonnen vloer en fundering van een oude schuur op te ruimen...is echt zo netjes geworden !! ben zo blij dat die rotzooi weg is na 8 jaar ergenis....super !!!
misschien even naar het zwembad met zoontje ofzo, dat vind hij vast wel leuk ! +:)+
veel plezier vandaag iedereen en sterkte :(:) voor wie het nodig hebben...

Ollie, ik ga morgen oh nee. ....overmorgen want morgen heb ik hoefsmid en dierenarts... op zoek naar een passende koker om je post te versturen..... :PB dus je hoeft nog niet bij de brievenbus te gaan zitten wachten... :D

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 07:21

goedemorgen

@ bianca mooie samenvatting

ik vertrek zo richting beesd

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 07:52

Goedemorgen!
Welkom Janouk, leuk dat je gaat mee-posten, vind jullie aanspanning erg gaaf en wat goed dat je naar Ermelo mag! Tja die Ollie, alles voor een overwinning :+ ;)

Citaat:
cyclo idd pupsels komen uit sportlijnen en zijn echt de sporthusky's en lijken in de verste verte niet op de huishusky's qua uiterlijk, en hebben ook enorm roedelgedrag, dus zal voor ons ook nog wennen zijn, hele ander honden dan onze brave "goed luisterende" schapendoes dame...

Onze husseflus komt ook uit een sportlijn, maar dat hele circus is aan haar voorbij gegaan hoor. Zie hier (let niet op mijn benen := ).
Afbeelding
Toen we haar kochten was ze het kleinste in het nest en was wat achtergebleven doordat ze hele erge diarree had gehad, we hebben er ook geen papieren bij (en de fokker was erg blij dat ze haar toch nog kwijtraakten haha). Maar ze is bij ons wel heel mooi uitgegroeid. Alleen... ze is gewoon niet snel....en ze is een jaar of drie geleden van een stapel strobalen afgesprongen waardoor ze een uitgerekte knieband op heeft gelopen. Dus soms loopt ze een beetje mank, net als haar baas <<)
Dat roedelgedrag is geweldig. Ze gaat elke zomer paar weken naar de fokker. Toen hij de husky's nog had (helaas heeft hij ze allemaal weggedaan) zaten ze allemaal bij elkaar, net een troep wolven. Mischa werd altijd direct weer opgenomen en was dan gewoon een paar weken weer onderdeel van de groep, ze vond het ge-wel-dig.
Bij ons thuis is ze onderdeel van onze roedel :+

Dacht ook al hoe ga je dat doen mushen met 2 jonkies maar ik lees dat je er een ervaren hond bijneemt. Echt supergaaf hoor! Het haren is alleen echt een ramp, maar jullie houden ze denk ik vooral buiten. Echt hier twee vuilniszakken vol zo om de 7 maanden, 2x per dag stofzuigen, elke dat flink borstelen en als bezoek komt echt nog een keer stofzuigen. Maar buiten die haarperiodes haren ze helemaal niet, dat scheelt.

Net buienradar gecheckt. Groom is hier om 9.00 uur, zijn we om 9.45 in Breda, dan optuigen/inspannen kunnen we om 10.30 uur wegrijden. Hoop dat we het droog houden. Volgens buienradar gingen 1e buien net langs Breda :=

De districtskampioenschappen van regio Brabant e.d. zijn vandaag bij Sintels, als het droog blijft gaan we nog even kijken.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 08:24

Iedereen lekker gereden.

Gefeliciteerd met de uitslagen en eventuele afvaardigingen naar de hippiade.

Ik lag uiteindelijk om half 10 op bed. Om 23 uur weer wakker, daarna nog wel weer kunnen slapen. Daan was om 8 uur wakker.

Nu heel snel rotzooi opruimen, wc's en stofzuigen e.d., want we krijgen vanochtend visite. Ik wilde daarna naar stal, maar denk niet dat het lukt, want vanmiddag gaan we naar radio nl zomertoer. Dan vanavond maar even rijden

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 08:31

Welkom Janouk! :wave:
Bedankt voor de mooie samenvatting Biancocoo :) _/-\o_
VHU heftige foto hoor, volgens mij zit je daar in je onderbroekie ;) hihihi :j :brr: :oo _O-

Bij ons wordt het vandaag, zoals alle zondagen, een rustig dagje. Even vanochtend en vanmiddag naar stal om Gwin d'r mok en hoef te verzorgen. En vanmiddag op kraamvisite. Vanavond steken we de BBQ weer aan, lekker hoor. Nu nog even een bammetje hagelslag opeten :9

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 08:58

Ollie1 schreef:
Citaat:
Ben stiekum wel heel benieuwd naar je paardenportret!

*\o/* tromgeroffel *\o/*

I proudly present you ' Home 't Brutus' made by onze airbruskanjer Biancoo

Afbeelding

Olga, je vertelde gisteren zo trots over de airbrush dat ik hem net opgezocht heb en inderdaad hij is geweldig. Hij lijkt zo super. WOW _/-\o_ _/-\o_