Vind het een mooi idee Tine. Beetje raar misschien maar van de paarden die mij na aan het hart lagen heb ik allemaal een pluk manen liggen of een hoefijzer...en dat zijn paarden die zijn verkocht, kun je nagaan...heb je toch nog iets van je paard...zucht
Citaat:
Met tum gaat het totaal niet goed helaas, zit er overna te denken om hem weg te brengen, maar ja waarheen? Vind dat eigelijk ook helemaal niets om hem te moeten missen, aangezien het geen makkelijke is en ik dan niet weet hoe ermee om gegaan wordt. Misschien toch nu al mijn instructeur laten langskomen of even zonder de band erachter aan de slag te gaan? Oogkleploos was ook geen succes dus had daarna snel het hoofdstel verwisselt.
Misschien wil je het niet horen, maar ik zeg het toch
Denk dat je gewoon veel te snel wilt met Tum. Zeker als hij een beetje onzekere, gespannen, wat gevoeligere pony is moet je er denk ik echt de tijd voor nemen. Als ik kijk naar onze Alwyn, ook zo'n stresskipje toen we hem kregen, daar zijn we al met al echt wel een half jaar mee bezig nu, en nu loopt hij dus een leuk ritje door de wijk en men ik zo ongeveer een rondje op een grasveld in stap en draf. In omgang ben ik hem ook goed leren kennen. Tum is toch ook nog heel jong? Neem de tijd, niet vaker dan 2x per week 'echt' aan het werk en voor de rest tutten, wandelen, samen met Rivaldo en that's it. Zul je zien dat je in de herfst of de kerst vakantie (waarom moet het snel??) een leuke menpony hebt. Hoe meer druk je op zo'n pony legt, hoe erger het wordt.
Niet dat ik veel verstand heb van beleren met mennen (zeg maar gerust vrijwel geen, hahaha), maar wel met beleren van stresserige, heftige en gevoelige paarden onder het zadel. Geef ze de ruimte en de tijd en je krijgt het dubbel en dwars terug.
Wellicht is het voor Tum de oplossing hoor, het ergens laten beleren, maar zou zelf de versnelling naar beneden doen en besef ook dat je zelf regelmatig schrijft dat je het zo druk hebt enz. Dat voelt zo'n dier feilloos aan...
Sterkte met je beslissingen.....even goede vrienden hoor. Maar moest het even kwijt
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 22-06-10 23:45, in het totaal 2 keer bewerkt