[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LS_fotos

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 07:52

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:53

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:14

Ahh LS wat vreselijk om te lezen.
Je hebt het beste gedaan wat je kon doen.
Heel veel sterkte

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:48

Echt geen woorden voor ... |(

CrazymelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:57

Sterkte ls...

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:26

Sterkte LS, heel veel sterkte!

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:42

Vandaag hier heel rustig rondje van 13 km gemaakt.
Voornamelijk om de afstand uit te breiden en niet op snelheid.
Ook heel veel stappen tussendoor.
Wel veel verschillende ondergronden.
Grind, gras, zand, bospad en gewoon de weg
Erg tevreden met de kleine man

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 16:52

Net ritje van 15km gedaan.wat dramde die kleine weer boh.na hun 2weekjes vakantie gingen ze wel weer als een trein.
ze zijn vandaag met zijn alle op het hoge gras gegaan dus we moeten wel blijven trainen anders hebben ze in etten leur een te dik buikje haha

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:05

Jullie zijn weer goed bezig :D:D

Kyano heeft vandaag rust gehad, gister 15 km gefietst en eergister voor de koets op de foto geweest:
[AR-ITP] Kyano aangespannen!

Volgende week op vakantie en dan op 31 mei Spook ophalen <3 <3 Dan kan ik ook serieus gaan mennen!!

prairiewolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 00:18

Ik sluit hier ook even aan in het topic, wil graag meer te weten komen over mendurance. Ik men met shets, de bedoeling is ook tweespan. Verder hebben we Dartmoor pony's, die vooral vierspan worden gereden.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 07:09

Leuk prairiewolf! Welkom!

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 08:40

De vakantie is weer voorbij, dus ik raak langzaam weer in m'n fanatieke doen.
Vanmiddag even met de dames fietsen, en morgen eens voorzichtig longeren met bijzet.
Sabrina was afgelopen week jarig en ze heeft nog een verjaardagscadeau gekregen ook: een graasmasker :D Blij dat ze was joh :=
Ze keek echt heel beledigd, maar nu heeft ze door hoe het werkt dus is het al wat minder erg.

Ik begin zo langzamerhand te twijfelen of ik niet toch een sulky zal kopen. Deze zijn vaak net wat goedkoper, dus dan ben ik eerder klaar met sparen. Kwam zaterdag m'n tuig tegen en toen was ik het eigenlijk zat: Ik wil gewoon weer mennen :D :+

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:36

Toydoll, mooie foto's.

Sterkte LS!

Welkom prairiewolf!

Ik heb gisteren de vergunningaanvraag voor SBB de deur uit gedaan, nu maar afwachten op een reactie. Zonder deze vergunning geen wedstrijd :(

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:10

Haha net gevraagd of ik de 24ste met de pony,s cummuniekantje van kerk naar de manege kan rijden als verrassing.

KirstenTinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:19

hee, het lijkt mij heel leuk om eens mee te doen aan een mendurance. Ben nu beetje wat informatie aan t verzamelen. nou heb ik 2 vraagjes: hoe zit dat met categorieën, want als ik een mendurance tegen kom staat er bjjvoorbeeld categorie 3 ofzo, dus wat houd dat in? en ik zag dat voor een pony de minimum snelheid 7km/u is, is dit haalbaar voor een minipaardje?

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:17

KirstenTinka schreef:
hee, het lijkt mij heel leuk om eens mee te doen aan een mendurance. Ben nu beetje wat informatie aan t verzamelen. nou heb ik 2 vraagjes: hoe zit dat met categorieën, want als ik een mendurance tegen kom staat er bjjvoorbeeld categorie 3 ofzo, dus wat houd dat in? en ik zag dat voor een pony de minimum snelheid 7km/u is, is dit haalbaar voor een minipaardje?

Hoi KirstenTinka, wat leuk dat je interesse hebt! Er zijn hier mensen die er veel meer verstand van hebben dan ik, maar ik zal toch je vragen proberen te beantwoorden.
De categorieën zijn een maat voor de afstand. Categorie 3 is de langste categorie, die rijdt Barney1978 bijvoorbeeld met haar 2 supershets.
Bij je eerste wedstrijd is het denk ik verstandig om lekker in de impuls te starten. Daar heb je geen startpas voor nodig en het is de kortste afstand.
Napie hier uit het topic organiseert (als ik het goed heb) een mendurance met een speciale shetlander rubriek.
De minimum snelheid is prima te halen hoor, met een goede conditie!
Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd heb. Maar aanvullingen/verbeteringen zijn altijd welkom!

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:23

Egopost vanaf mijn kant.

Heerlijk middagje bij de pony's met m'n kleine zusje. Ze is er een beetje bang voor, maar een foto maken wilde ze wel.

Afbeelding

Soms kan ik ze wel wat aandoen, maar over het algemeen zijn het gewoon schatten. Kan niet wachten tot ik een wagen heb waar ze allebei voor kunnen en dan kunnen wij ook eindelijk mendurance starten en hebben jullie er weer een concurrent bij :D

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:58

In de Mendurance heb je de impuls of klasse 0 (is hetzelfde) dit zijn wedstrijden tot de dertig km en je kunt er geen winstpunten mee rijden. Je hoeft geen startpas te hebben maar je moet wel lid zijn van de knhs.
Dan is er de klasse 1, dit zijn ook wedstrijden tot dertig km maar dan kun je maximaal twee winstpunten rijden. En je hebt vanaf de klasse 1 een startpas nodig.

Als je het wilt proberen dan is de impuls ideaal en dan kun je ervaren hoe het is.

Klasse 2 is tot vijftig km en die kun je starten bij zes winstpunten in klasse 1. Deze wedstrijden zijn ook vaak maar net iets minder dan vijftig km.
De klasse 3 is tot zeventig km en dan is er nog de klasse 4 maar die is naar mijn idee niet tot heel weinig verreden in Nederland.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 21:11

Welkom nieuwe combi's, leuk!
En wat leuk Keona, lijkt me heel bijzonder *D
Heerlijke foto Linsa {:}

Ik ga morgen kijken bij een tweewieler, ziet er degelijk en goed uit op de foto's, hoop dat het wat is :j
Lijkt me toch gewoon heel fijn om onder het zadel weer af te wisselen met mennen. Zeker nu ik zoveel kilometers doe en met dat mooie weer :j lekker chil op de bok zitten en poown aan het werk :P
Ook wel stiekem beetje benieuwd hoe ze het zou doen want ze heeft nu ongeveer een jaar niet meer voor de wagen gestaan :7
Mijn favo menfoto van mijn topper <3
Afbeelding

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 21:45

Leuk al die positiviteit :D Ik kan ook niet wachten om te starten.
Ga toch ook voor een tweewieler kijken hoor, als Kyano zo braaf blijft moet dat makkelijk lukken

Linsa: Leuke foto :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:08

Ollie is voor de tweewieler altijd veel makkelijker geweest dan voor de vierwieler. Ik denk toch dat ze ook die vierwieler/wagen altijd wat zwaar heeft gevonden, was toch altijd wat zwoegerig zeg maar. Dressuren met de wagen vond ze echt helemaal niets. Met de tweewieler ging dat nog wel enigszins.
Wil 't ook gewoon weer aanpakken zoals we ooit zijn begonnen. Simpel hoofdstelletje, zelfde bitje als met rijden en eerst gewoon lekker rechtuit over de fietspaden. Ze is heel gevoelig achter haar oren en op haar lagen en het menhoofdstel met plus het menbit heeft nooit lekker gezeten (al allerlei constructies en bitten geprobeerd maar ze bleef haar oren in de nek leggen en met mond 'klooien')...

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:21

VanHuisUit schreef:
Ollie is voor de tweewieler altijd veel makkelijker geweest dan voor de vierwieler. Ik denk toch dat ze ook die vierwieler/wagen altijd wat zwaar heeft gevonden, was toch altijd wat zwoegerig zeg maar. Dressuren met de wagen vond ze echt helemaal niets. Met de tweewieler ging dat nog wel enigszins.
Wil 't ook gewoon weer aanpakken zoals we ooit zijn begonnen. Simpel hoofdstelletje, zelfde bitje als met rijden en eerst gewoon lekker rechtuit over de fietspaden. Ze is heel gevoelig achter haar oren en op haar lagen en het menhoofdstel met plus het menbit heeft nooit lekker gezeten (al allerlei constructies en bitten geprobeerd maar ze bleef haar oren in de nek leggen en met mond 'klooien')...

Prima toch als het op een gewoon bitje goed gaat! Lekker zo laten hoor!!

Vind Kyano ook niet beter lopen met 'zwaarder' bit. En nieuwe spookie ook gewoon op normaal trensje. Moet prima kunnen als het paard er gevoelig genoeg voor is.
Boost was altijd al een beetje een rouwdouwer dus wat zwaarder bitje deed alleen maar beter.

En wat je zegt met tweewieler kan ik mij goed in vinden ja!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:27

Ik rij mijn 2 span ook op ongebroken trens bitjes gaat prima doe ik altijd

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:30

Heb met Ollie poos serieus geprobeerd goed mendressuur te doen maar ze vindt er echt niets aan. Voor het beter dressuurmatig kunnen rijden hebben we toen heel wat bitjes en afstellingen uitgeprobeerd ook omdat we dachten dat haar humeur }:0 daar aan lag (aan de afstelling van eea) :7

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:46

ze denkt gewoon, die 4 hoeken heb ik allang gezien baas :P