Ja, de ritten van het Gareel ken ik nog wel van vroeger . Dat was idd meest over de weg, door de duinen, langs de boulevard....
Nouvel
Geplaatst: 14-03-12 22:30
ja niks voor ons dus... Denk dat Fifi dan overal overheen gaat als ze in zo'n rijtje moet lopen...
happytime
Geplaatst: 14-03-12 22:35
ik kruip er even onder de steen uit dennis: leuke foto, maar pastte ze niet in de badkuip? Nouvel liep als een dronken paard voor de wagen... ik heb het stuk in de mensport gelezen....lees nu wat ik fout doe : met langteugelen mag Ik helemaal niet meehollen ....maar eens kijken of ze wat langzamer kunnen hoe gaat het met Daantje zonder heupbroek? of mist hij hem? biancacoo: wauw een swift....ik begon met een alto,toen een swift,mis dat ding nog steeds,zo"n heerlijk wagentje,nu grand vitara cabrio....pfff zou zo weer terug gaan naar de swift, maar die kan de trailer niet trekken.... prinsje : wat een samenvatting..
Nouvel
Geplaatst: 14-03-12 22:39
is het toch nog een leerzaam artikel!
swift is echt een gave auto inderdaad!
ik heb een ook grand vitara, maar die al alweer wat ouder aan het worden en moet er binnenkort waarschijnlijk uit voor een ander busje, omdat ons busje ook bejaard aan het worden is... ben wel helemaal gek met de vitara, heerlijke auto!
VanHuisUit
Geplaatst: 14-03-12 23:32
Heb ooit een Daihatsu Feroza gehad, ook zo'n geweldige trekbak en mega in mijn jonge jaren Nu hebben we een dik jaar geleden met pech langs de weg gestaan (met trailer erachter met twee pony's erin), daar ben ik toen wel heel erg van geschrokken, was echt niet fijn... wil dus eigenlijk alleen maar de weg op met 100% betrouwbare auto (of voor zover je dat kunt inschatten) anders had ik allang weer zo'n wat oudere Vitara of Feroza gekocht maar ik durf het niet meer (wordt oud, banger of wijzer... ).
Vwb rusten na inspanning, ik wist dat ook nooit. Maar met 'normale' trainingen (dressuur, springen, of voor de wagen zeg maar, uurtje of zoiets) heb je totaal andere inspanning / fysiologische processen dan met uren achter elkaar. Vraagt ook ander herstel. Met normale training of een keer een wedstrijd op die manier, laat je de spieren weer even wat rustiger werken de volgende dag, om afvalstoffen af te voeren en dan dag daarna vaak dagje rust, of rustig werk. Niet dat ik het allemaal zo doe als in die artikelen hoor, maar het helpt je wel nadenken over hoe je het zo goed mogelijk kunt doen. De trails bijv die Bicci rijdt zijn over het algemeen wel lange afstanden, maar ook rustig tempo. Dat kan een paard heel lang goed volhouden. It isn't the distance that kills the horse, it's the speed.
Ik ben ook nog lid van de Zoetermeerse Aanspanning, die organiseren ook ritten. Maar moet eerlijk zeggen ... een lange rit met z'n allen achter elkaar aan en dan ook nog vrijwel allemaal over verharde wegen.... ik heb er geen paard/poown voor maar heb er ook geen zin in.....
@Dennis: ach, wat staat die braaf terwijl je beentje sopt, en lekker pluizig En zaterdag naar een nieuw huisje, het arme ding. Houd je de andere 8, da's nog een hele kudde zeg Gaaf
@Akshay: heeft ook nog een paard dat door de wasstraat moet en voor verkoudheid
@Biancacoo: een swift is leuk! En gedonder met oude eigenaren is niet leuk. Snap dat echt niet hoor, lijkt me juist zo leuk, ben misschien naïef En een carrière als klusmam opgestart zo te lezen Bianca&Co
@Gem: aha, Limburg!!! Ik ga zo je linkje eens bekijken, heb zomaar het idee dat dat een walgelijk mooi gebied zal zijn Denk niet dat ik 15 april al een E-rijbewijs, andere auto en koetstrailer heb…. Maar anders…
@Frensie: haha, vond ook wel dat ik aardig m'n best had gedaan Is idd handig met onenote open, dan heb ik bokt even gehalveerd en ik hoef niet eens heen en weer te klikken, kan gewoon in bokt naar beneden met touchscreentje of hoe heet dat op je laptop en dan in onenote daarnaast typen, ideaal!
@Nouvel: volgens mij wordt de nieuwe trend straks "steenfeest'' in plaats van strandfeest Maar gelukkig dat er toch door de stenenclubleden wel gepost wordt, top! Haha en fief heeft een borreltje op voordat ze de weg op ging, de drankneus Wat heerlijk, zo'n 'gestolen' ritje na werktijd nog in daglicht.
@Ollie: haha, nee een collega En spannend voor zoonlief, is het de eerste spreekbeurt ooit??? Zeg maar dat ik duim hoor @Happytime: thnks En kan grand vitara geen trailer trekken??? Is dat niet zo'n joekel terreinwagen???
@VHU: altijd goed om weer eens nieuw inzicht te horen en de redenatie erachter Succes met vroeg op Wiske weer helemaal de oude?
Mickey was helaas toch de klos Eerst fijn gepoetst en toen toch ff aan longeerlijn laten lopen, hij was weer niet zo hooi-eterig en gevoelig op z'n flanken en dat terwijl er nauwelijks mest in z'n stal lag, dus was op m'n qui-vive en heb 'm lekker laten lopen. En ja hoor, de spijsvertering kwam weer op gang Net voor de zekerheid nog even terug geweest en hij was weer de oude, oortjes rechtop en hooi aan het knagen. Ben daar na die koliek begin dit jaar erg voorzichtig mee… (doel voor 2012 is nog steeds geen paard verliezen)
En nu ga ik moe, maar voldaan en helemaal gerustgesteld lekker naar dromenland, welterusten allemaal
tine10
Geplaatst: 15-03-12 00:06
Ik geloof dat ik het opgeef om het hier bij te houden. Zag wel prachtige samenvatting.
VHU: ik heb van manlief begrepen (hij is jarenlang eventer geweest) dat je de dag na de inspanning licht werk moet doen en dan paar dagen vrij op de wei. Maar goed endurance is ook weer wat anders dan eventing. En jouw verhaal klinkt ook wel heel logisch
Vergadering is hier pas net afgelopen. Maar nu kan ik natuurlijk niet slapen. Veel te druk in het hoofd, dus ga zo nog maar even tv kijken. Morgen ook weer drukke dag. De fysio komt langs voor Rembrand en Amerigo. Rembrand liep vandaag niet goed. Hij ging met linksvoor slepen in de galop, heeft hij nog nooit gedaan. Bah. Moet eigenljk nog bij 3 sponsorbedrijven langs, maar ga het echt niet meer redden, dus ik ga ze maar telefonisch benaderen. Werkt meestal minder goed, maar scheelt me heel veel tijd, moeite (en brandstof ) Eigenlijk wilde ik Amerigos staart ook nog wassen. Ding zit vol mest, ziet er niet uit en morgen wordt het mooi weer.
En dan eind van de middag nog zoon naar judoles brengen (ipv op vrijdagavond, omdat hij komende tijd op vrijdagavond weer zwemles heeft voor zijn C diploma). O, heb ook nog een enorme stapel wasgoed die opgevouwen en in de kast moet. Nu hangt het mij niet in de weg, maar morgen komt mijn hulp en voor haar hangt het wel in de weg, dus vrees dat ik dat morgenochtend ook nog ergens weggewerkt moet zien te krijgen.
happytime
Geplaatst: 15-03-12 00:19
prinsje: gran vitara cabrio is niet zo super groot en is om mijn trailer te trekken ,maar ook een hobbelwagen hoor(niet zo fijn en zuinig als de swift) en dat cabio.....nooit gedaan,veel te veel rommel in de auto,bang dat ik alles verlies onderweg en ik ga weer onder mijn steen om te slapen
Ik heb leren blaffen.. Wel eindelijk geslapen, maar nu maak ik heel grappige geluiden.. Verder moet ik zo naar de tandarts. en daar heb ik helemaal geen zin in want dat kan nóóit leuk zijn!
Hopelijk niks aan de hand met Mick. Nouvel lekker buitengemend met fief! Tine opgebrand en veel te veel te doen en hopelijk valt het met Rembrand mee..
tine10
Geplaatst: 15-03-12 08:24
Goedemorgen
haha, cabrio zou voor mij ook niets zijn (of juist wel, blijft de auto netjes ) Blaffende Aks die naar tandarts moet. Ik mag morgen.
Tine weer een drukke dag voor de boeg! Wat ontzettend vervelend dat Rembrand niet goed loopt...
Aks naar de tandarts... succes!
PrinsjeH goed alert geweest en Mick z'n spijsvertering een duw gegeven
HT lekker geslapen onder je steen?
Hier weer een lekker rustige dienst achter de rug. Vandaag ook nog even werken, inventariseren wat voor spullen we allemaal hebben. Het bedrijf waar ik werk verzorgt bij veel evenementen de medische dienst (bijvoorbeeld Low Lands). Daar heb je natuurlijk enorm veel spullen voor nodig, dus ben al even bezig met inventariseren, kijken of de houdbaarheidsdatum nog goed is, enzovoorts.
Fijne dag allemaal!!!
Ollie1
Geplaatst: 15-03-12 09:09
Mogge, @Tine, wat vervelend dat Rembrand niet helemaal goedloopt Komt de fysio weer binnenkort ? @Askay, blaven kan handig zijn... maar niet om je eigen fort tegen bacteriën te beschermen, sterkte bij de tandarts @PrinsjeH, Wat vervelend dat je het idee had dat Mick weer wat gevoelig op zijn darmen was... super dat je het direct doorhad... ik heb voor zulke dingen altijd standaard een flesje Colosan in huis... http://www.paardendrogist.nl/product/colosan/102107/
Zo vandaag lekker vrij maar wel een druk dagje.. even boodschapjes doen, kar en tuig schoonmaken want ik wil zaterdag niet voor l.l rijden, mesten en ook Brutus nog even rijden en dan ook nog even proberen huisvrouw te spelen ... maar nu eerst nog een bakkie
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 15-03-12 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Arme Rembrand Frensie werkse Aks succes bij tandarts HT niet te lang onder steen blijven Ollie san de poets, ik ook... Mijn auto is sinds oktober niet gewassen
Dat spul zal ik eerst eens gaan halen, goeie tip.
Biancacoo
Geplaatst: 15-03-12 09:56
goedemorgen allemaal.. ach ja altotje staat nu bij de dealer...zal wel goedkomen ,maar ........baal er wel van. gelukkig valt het mee en heb ik hem niet totallos gereden ofzoiets... heb nu een leenautotje...een hyundai getz, blitz dingetje...rijd wel heul anders...dealer belt als schade-expert geweest is...en dan kijken ze verder over hoe te repareren enzo.. Tine succes en sterkte met rembrand, ik duim voor je !!!! Mick gevoelig op de darmen....dat is balen, en kan aan zoveel dingen liggen...sterkte met hem. aks naar de tandarts...ach...voor je het weet is het weer voorbij en sta je weer buiten. positief bekijken..
klussen vind ik geweldig !! ben een soort bianca de bouwer,...en zoontje is dan .....de bouwer neemt hij zijn speelgoed gereedschap, en helpt waar hij kan, echt leuk !!! nou en als ik de school een beetje kan helpen, vind ik dat wel een goed doel !
verder...genieten jullie lekker van het mooie weer vandaag, en veel plezier...
Maisie
Geplaatst: 15-03-12 10:05
Goedemorgen !!!
Aks succes bij de tandarts (ik mag morgen voor de 4e keer in 4 maanden) Ollie lekker schoonmaken en een beetje van de zon genieten he. Biancacoo balen van je auto. Je nieuwe is wel gaaf !! Frensie lekker aan het werk.
Nou ik had een sms om 7 uur. Mn zusje is bevallen van een meisje vanacht. Dus ga zo maar eens even baby kijken. Het heet Liv en is een joekel !
hier eerst ene vitara cabrio gereden, vond dat die net power tekort kwam. lag wel stabiel op de weg, geen probleem.
nu grand vitara (geen cabrio), trekt met gemak 2-paards incl 2 grote paarden erin. zelf rijd ik ermee met de 1,5paards, en kijk dan af en toe in mn achteruitkijspiegeltje, om te zien of de trailer er nog is, want voel amper dat er iets achter hangt.
avaluna
Geplaatst: 15-03-12 10:10
@Maisie: gefeliciteerd met je nichtje
Biancacoo
Geplaatst: 15-03-12 10:11
oh ja bicci nog even terug komend op je vraag voor een ritje voor die kennissen van je in ter apel..met mijn mini shettie enkelspan....enkelzit wagentje word dat natuurlijk niets....helaas. Grand vitara vind ik superauto's !! de gewone vitara ook !! zijn erg leuk. De keus was nu lastig, want alto is wegenbelastingvrij....de swift niet, maar goed....dan kunnen we wel veel meer !! Maisie gefeliciteerd !!
Maisie gefeliciteerd met je zus. Alles goed gegaan.
Voor de rest ga ik even mee met de samenvattingen. heb een slapeloze nacht achter de rug. Ons ventje krijgt namelijk kiezen en tandjes te gelijk. Heeft al 2 dagen rond de 39,5 graden koorts en wil niet plat liggen. zo zielig.
Ben vannacht maar verhuist naar de logeerkamer beneden samne met daan, zodat mijn vriend wel kon slapen. Hoop dat ik voor vanmiddag oppas kan regelen, want ga dit niet volhouden de hele dag. Moet namelijk ook nog 3 a 4 keer naar stal ivm gecastreerde pony
bicci
Geplaatst: 15-03-12 10:17
geeft niet biancacoo, misschien ken je menners die dat leuk zoude vinden vlak bij jou?
de vitara was ik dol op paultje
maar met joep ben ook heel blij ik moet alleen eens goede foto maken, zn neus staat er niet op.
@Tallechie, sterkte met je slaaptekort... hopelijk kun je nog wat inhalen vandaag @Maisie, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je nichtje , leuke naam
Biancacoo
Geplaatst: 15-03-12 10:36
haha...bicci die haar auto een naam geeft....dat is leuk !!!! paultje is wel errug stoer met zijn tijger !!! coool... maar joep is echt wel een maat groter he !? Tallechie sterkte met Daan....lastig met kiezen en tandjes....maar over een poosje heeft hij alles en rent hij vrolijk en blij om je heen en zijn dit soort dingetjes verleden tijd !! want de tijd vliegt, die kleine van ons is al weer 5 jaar !!!duim voor je dat je vanmiddag oppas hebt !!!
drink even bakkie warme choco en een...kanjer erbij...lekkerrrr