[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:26

Mijn pony's hebben zo hun periodes dat ze zich een tijdje niet laten vangen. Als ik er eenmaal maar 1 heb is het geen probleem, dan komt de andere wel mee. Anders doe ik ze aankomende dagen maar met halster in de wei

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:52

haha dat hebben mijn pony's ook wel eens.
en dan met name Ivy.
tegenwoordig *klopt het af* valt het wel mee.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:55

ik heb al in geen jaren achter mijn pony's aan hoeven rennen, ze komen altijd naar me toe, heerlijk is dat :)

zo vanavond even het paard van mijn vriendin rijden, heb er wel zin in, is echt een heel erg fijn paard :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:58

Dora kruipt in mijn broekzak zodra ik het land in loop. Keet heeft buien. Maar meestal gaat ze net zo lopen dat ik haar niet kan pakken.
Neem dus standaard een emmertje met wat brokjes mee het land in, dan staat ze zo naast me. Heb geen zin in het gevecht :n

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:58

zwaait even naar iedereen :wave:

Druk druk druk -:)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:04

Ik heb een pony gehad die ik bijna een jaar (Vanaf de koop) gewoon nooit echt ongestrest heb kunnen pakken!! Was dat dier ook zo zat daarna heb ik haar verkocht. Wat ik daar allemaal wel niet aan geprobeerd heb word je echt moedeloos van! Heb zelfs grondwerklessen genomen en daarvoor een roundpenn aangeschaft!! Maar nee hoor peerd van 1,18 ging er gewoon overheen (1,30 hoog!!) of doorheen maar dat lukte niet want de planken zaten in de weg.

Buck en Lizzy laten zich eigenlijk altijd wel pakken! Lizzy komt op me afgedraaft en wijkt geen cm van me zeide af, en Buck loopt nooit weg.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:51

moest toevallig zondag nog denken.. Toen ik dids net had heeft hij zo'n periode gehad dat hij zich niet wilde laten pakken.. Heb ertoen een aantal keer echt een half uur achteraan gelopen,afentoe onverwachte uitvallen naar hem gedaan. Dat maakte indruk? Tegenwoordig blijft hij sowieso staan, soms paar pasjes naar me toe, soms komt hij helemaal, afentoe in volle galop :P ligt an zijn bui, en ook aan de mijne denk ik :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:52

Nou, hier heb ik helaas echt voer nodig. Voordat Amerigo bij ons kwam, kon ik Rembrand zo vangen, kwam zelf naar me toe. Quincy kwam ook altijd naar me toe. Maar pony heeft al jaren geleden dat het werkt om weg te draaien/rennen. Tja, leer dat maar even af.......

Gelukkig krijg ik hem doorgaans te pakken, als ik alle, nou ja 2, paarden voer. Met een los handje lukt het me ook niet. Vanmorgen toevallig wel, maar ik denk dat dat door de omstandigheden komt. Rembrand heeft het trucje deels overgenomen. Gelukkig laat hij zich nog wel vangen met een handje voer.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:55

Ik moet wel altijdde pony van een stalgenoot in de schuilbox opsluiten. Die trapt anders net zo hard tot hij het voer uit de emmer heeft. Maakt niet uit of je die nog vast hebt.
Dus pony in de stal-emmer buiten het land vandaan pakken-rammelen-keet pakken en buiten het hek vastbinden-pony loslaten :+

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:05

Vandaag kon ik ze gewoon weer pakken. Meteen even naar een ander landje verhuisd. Even beide aan de longe gehad.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:31

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:35

Hij is geniaaaaaaaaal :D is in Amstelveen bij de Hema :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:40

Grappig filmpje!

Hoor over mensen die heel snel inspannen....nou ik ben een sloompie hoor. Ben gauw een kwartier, soms wel half uurtje zoet voordat alles zo zit als ik wil en helemaal als ik dan ook nog eens eerst met de tweewieler heb gemend en dan met de wagen wil, want dan zit alles toch weer wat anders. En met de paarden duurt het echt wel een half uur }:0 (inclusief poetsen he). Misschien gaat dat handiger met zo'n kliktuig, ik weet het niet. Neem er ook altijd rustig de tijd voor, als ik geen tijd heb ga ik beslist niet mennen, heeft totaal geen zin.

Vandaag mocht ik weer met Zarah :D en we hebben goed gemend al zeg ik het zelf :o Als ze scheef ging lopen kon ik het weer corrigeren. Niet alle bochten in de stelling enz maar daar werken we aan. Wel over twee teugels en in mijn tempo. Beetje stap en stelling geoefend op parkeerplaats en een leuk ritje door Zoetermeer. Ik was weer helemaal blij. Morgen mag ik haar ook weer rijden *D

Gelukkig geen moeite met pony's pakken, ook niet nu ze in zo'n enorme wei staan. Heel soms denk Simba dat hij de andere kant op moet rennen, loop ik gewoon weg, zie je hem denken :"dat is nu ook niet de bedoeling", en dan komt hij alsnog achter je aan. Grapjas :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:48

*gaat link kijken*
heb m''n laptop over de rooie geholpen :P bestand aan 't makn voor school (poster) 731 MB (767.457.381 bytes)
altijd lachen, pc is dus oververhit nu

ik ga zo nog wat uitprinten en inbinden, en dan op 't balkon hangen om dat te leren :)

lekker van je rit VHU!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:59

@ Millanka: haha geweldig dat filmpje :D

@ VHU: leuk van je ritje! Ik vind het ook iedere keer weer genieten als ik op de bok zit!

Ik ben zonet mijn contract gaan tekenen voor vakantiewerk. Loon viel me wel een beetje tegen... Ik krijg 7,9205 euro per uur. Vind ik persoonlijk best wel weinig, of valt dit nog mee? Vorig jaar kreeg ik ongeveer 10 euro per uur... toen deed ik vakantiewerk in de keuken van het ziekenhuis. Nu ga ik bij ons op school de inschrijvingen doen. Maarja, vorig jaar was het maar part time, nu fulltime, dus ik krijg toch nog véél meer dan vorig jaar, maar toch... Als studentje zonder weekendwerk scheelt iedere euro :D

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:00

Sun heeft heel af en toe ook nog wel eens dat hij niet uit de wei wil komen. Meestal is dat naar mij toe een signaal dat ik wat te fanatiek bezig ben met "een paard trainen", in plaats van "samen iets leuks doen" Als we dan 2 dagen even leuke dingen doen, komt hij gewoon weer naar het hek toe.
Hij heeft er echter ook nog weleens een houtje van als hij net op een nieuw stukje staat (met lekker gras...) en dan ben ik er heel snel klaar mee. Ik weiger om met snoepjes, biksjes of wat dan ook het land in te gaan, ik loop terug om een flinke longeerzweep te halen en hij gaat maar werken. Dan krijgt hij na 3 rondjes de mogelijkheid om te komen, doet hij dat niet dan verhogen we het tempo of dan verlengen we de duur tot hij nog een keer uitgenodigd wordt om te komen. Maar meestal heeft ie het al door zodra ik omdraai om de zweep te gaan pakken en komt ie dan toch al aan :Y)

Pfff... zit hier met knallende koppijn te proberen om toch nog wat te stampen, maar ik onthou helemaal niks. Ik lees een alinea, die gaat verder op de volgende bladzijde en tegen de tijd dat ik de bladzijde omgeslagen heb weet ik al niet meer wat ik nou gelezen had. :?
Ik ga ook rare tikfoutjes maken, woorden in verkeerde volgorde, of klinkers met elkaar verwisselen, dus ik geloof dat ik maar ff op bed ga liggen.

Groetjes, Lacuna

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:08

Lacuna: ik weiger eigenlijk om achter haar aan te rennen. Raak alleen maar gefrustreerd en boos daarvan en dan komt ze helemaal niet meer.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:09

:(:) lacuun

@sl; stop jij eens met klagen? ik word volgende week 20, en heb nou een jaar voor 4,90 per uur gewerkt := ;)
wettelijk vastgesteld minimum NL staat op 5 euro nogwat voor 20jarige ;)

ik ben weer stiekem aan ht kijken voor iemand die mee naar stal kan :) met in het vooruitzicht dat ik veel tijd over ga hebben van de vakantie :\
Laatst bijgewerkt door mirror666 op 22-06-10 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:13

Evelli schreef:
Lacuna: ik weiger eigenlijk om achter haar aan te rennen. Raak alleen maar gefrustreerd en boos daarvan en dan komt ze helemaal niet meer.

erachteraan rennen deed ik ook niet. Alleen net zo lang achter hem aanlopen tot hij het beu werd dat hij nie kon grazen enz O:) was hij zo beu :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:15

Ja als ik er eens de tijd voor heb ga ik dat zeker eens proberen. Maar dan wel met een longeerzweep :) eens kijken hoelang het duurt voor ze het beu is.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:16

bolle vreetkees van mij héél gauw _O-

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:53

@ Naaltje: wauw 4,90 :oo Mijn neef krijgt 12,5 :oo (vorige zomer was hij 20 jaar)
Ik vind 7,92 euro vrij weinig voor een 20-jarige studente die al 3 jaar vakantiewerk heeft gedaan. Tegenover jou nu niet, maar mijn vriend krijgt ook ongeveer 11 euro per uur, andere vrienden en kennissen krijgen ook 10 euro of meer.
Maar zoals je zegt, ik hoef niet te klagen, ik kan al blij zijn met wat ik krijg :D In de horeca is 7 euro erg veel, dus er zijn veel mensen die het met minder moeten doen :o

@ Lacuna: dat zou bij mijn vz-haflingers niet helpen, vooral de ruin vindt het ongelofelijk plezant om mij achter hem aan te zien lopen, al is het om hem vooruit te jagen. Die zal het niet in zijn hoofd halen om naar me toe te komen :o Hij loopt naar de andere kant van de wei, wacht netjes tot ik bijna bij hem ben, zet het dan op z'n lopen naar de andere kant van de wei, gaat hij weer netjes wachten tot ik er bijna ben, en zo blijft hij maar doorgaan. Zo maakt hij zich niet té moe en hoeft hij niet gevangen te worden.
Ok, hij heeft dat uurtje geen gras, maar hij kan zich wel rot amuseren en hij hoeft niet echt te werken...en gras eten doet hij die andere 23 uur wel :Y)

Gelukkig heb ik dat probleem met Romeo niet! Bij Romeo heb ik echt het gevoel dat hij het leuk vindt als ik hem ga halen, dat heb ik bij de haflingers niet. Romeo staat enthousiast te hinniken als hij me ziet/hoort, de haflingers blijven suf met hun hoofd naar beneden hangen (als ik ze eens gevangen heb).

Pff een paar maanden geleden heeft de eigenaar van mijn vz-haflingers eens gevraagd om in de toekomst ritjes te gaan rijden met de gehandicapten van zijn dochter haar werk. Ze hadden een menner te kort dus zou het ideaal zijn als ik mee kon.
Uiteraard zei ik dat ik dat wel zou doen, maar nu belde de eigenaar net: "Hoi Lotte, weet je nog dat ik je dat gevraagd had? Dat is nu zondag dus."
Laat mij nu net een druk weekend geboekt hebben en ik eigenlijk géén tijd meer vrij had... Maarja, beloofd is beloofd, ik ga die mensen niet in de steek laten. Nu ga ik mijn plannen maar afzeggen om te gaan mennen. Uiteindelijk hoor je mij niet klagen, ik men graag genoeg, maar het is wel vervelend omdat het net DIT weekend is.
Ik heb hem gelijk nog even gevraagd of er al een oplossing is voor Romeo in de Veluwe te krijgen, maar die is er nog niet. Als er geen oplossing komt, gaan we Romeo wel bij de haflingermerrie zetten. Als we dit doen, moeten we op voorhand wel al even gaan proberen, zodat ze al kennis hebben kunnen maken.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:59

Sl, ik ga met de lange lijnen eraan buiten wandelen, in de wei zijn zeker jonge paarden geneigd om stil te gaan staan en dergelijke, terwijl op straat lopen ze bijna als vanzelf. wel net zo goed een zweepje mee nemen voor de hulpen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:05

4,90 ja.. en ben over 2 dagen 4 jaar in dienst bij dat bedrijf ;)
Ga op mijn nieuwe plekje 7,- verdienen, vind het super :D

goed.. ik voel me beetje brakkig en rottig.. heb de afwas half gedaan, ga nu gauw toch verder... ben on-nuttig vandaag...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:08

Lacuna schreef:
Sun heeft heel af en toe ook nog wel eens dat hij niet uit de wei wil komen. Meestal is dat naar mij toe een signaal dat ik wat te fanatiek bezig ben met "een paard trainen", in plaats van "samen iets leuks doen" Als we dan 2 dagen even leuke dingen doen, komt hij gewoon weer naar het hek toe.
Hij heeft er echter ook nog weleens een houtje van als hij net op een nieuw stukje staat (met lekker gras...) en dan ben ik er heel snel klaar mee. Ik weiger om met snoepjes, biksjes of wat dan ook het land in te gaan, ik loop terug om een flinke longeerzweep te halen en hij gaat maar werken. Dan krijgt hij na 3 rondjes de mogelijkheid om te komen, doet hij dat niet dan verhogen we het tempo of dan verlengen we de duur tot hij nog een keer uitgenodigd wordt om te komen. Maar meestal heeft ie het al door zodra ik omdraai om de zweep te gaan pakken en komt ie dan toch al aan :Y)
Pfff... zit hier met knallende koppijn te proberen om toch nog wat te stampen, maar ik onthou helemaal niks. Ik lees een alinea, die gaat verder op de volgende bladzijde en tegen de tijd dat ik de bladzijde omgeslagen heb weet ik al niet meer wat ik nou gelezen had. :?
Ik ga ook rare tikfoutjes maken, woorden in verkeerde volgorde, of klinkers met elkaar verwisselen, dus ik geloof dat ik maar ff op bed ga liggen.

Groetjes, Lacuna

Klinkt op zich als een goede oplossing, maar ik had er dan 2 (die ik niet nodig had ;( ) totaal overstuur. Ik kan het nu nog eens gaan proberen. Nadeel vind ik ook dat wei compleet aan gort wordt gelopen. Maar goed, wie weet dat het na een paar keer klaar is. Helaas deed hij dit bij alle vorige eigenaren (als hij uberhaupt al buiten kwam!!) ook, dus is wel iets dat hij al jaaaaren vertoont.