[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:09

Tine, fijn dat je zoveel kunt werken en zo goed van je dat je het zo oppakt na al die jaren!
Oh, Jeskim ik ben jaloers! Jij woont zo dichtbij Paul :-)
Janouk, HRB laat zichzelf niet zomaar verkassen. Wel vervelend voor jullie.
Ht, ik herken het wel hoor. Theo ging zondag iets uitleggen terwijl ik van poort à naar poort b ging. Dat kan ik dus echt niet haha. Zulke krappe bochten en naar hem luisteren. Hij begreep me wel gelukkig !
Ik vond het wel leuk, hij nam een goede coachende rol aan. En gaf me nog wel een duidelijke boodschap mee dat hij wel hoopte dat ik wel onderweg ben naar hogere klasse. Vond ik wel stoer.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:10

Lijken me fijn, LS! Zou ze bestellen, lijken me beter te werken dan die leidselklemmen, ze zijn ook niet al te duur en anders, tja; ik begrijp maar al te goed hoe dat voelt, maar als je daardoor lekker je ding kunt (blijven) doen is dat alleen maar fijn!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:11

IPS; heb je ook nog fotootje van je fjordje? Heb haar beetje gemist, qua plaatjes, geloof ik.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:18

Ik zal mijn kleine meid weer eens knap op de foto zetten voor je van de week. Ze meet al 141 en wordt volgende maand 2!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:31

Snel gaat dat he hoe die kleintjes groeien!

Ik heb ze besteld ben erg benieuwd hoe dat reed.. Ze hadden op stal een 2 span leidsel om te proberen met lussen maar, de lussen zitten niet op de juiste plaats en ik moest 1 kant opknopen om in enkelspan te rijden, durf dat niet aan met jonge pony. Ben erg benieuwd voel me heel erg anders nu, maar goed het mennen moet wel leuk blijven en dat is het nu soms niet als mijn vingers uit de kom schieten en daardoor me grip verlies of het verkorten iets te veel in zijn mond kom.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:41

LS_fotos schreef:
Ik zit te twijfelen deze te kopen.... ik heb toegang om hiermee te mogen starten.. Maar voel me gelijk weer zo anders...... http://www.ems-webshop.com/a-37274275/e ... et-lussen/

Hee Lotje, ik heb deze ook (je weet waarschijnlijk dat ik een vrij beperkte handfuntie heb).
Laatst bijgewerkt door Rhine_ op 10-03-16 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:43

Idd gewoon proberen LS hoop dat het wat helpt.
Zo super Tine dat je zo lekker bezig bent. En mijn ervaring is dat invalwerk er altijd is in het onderwijs dus dat zit helemaal goed :j van 't weekend lekker genieten van jullie zoon :)F
He wat naar van Janouk ;(
En wat een mooi compliment Ips +:)+ Zo dat wordt een hele dame jouw meiske.

Citaat:
Piet in de te losse strengen, hihi. Goede oefening!!
Tja, wat kun je er aan doen? Misschien wat advies geven in de trant "ja, ik weet nog een andere pony die dat had en daar werkte dat en dat heel goed voor".

Klopt doe ik dan ook regelmatig niet dat er geluisterd wordt maar goed. Soms wel :\
Naja het is overal zo hier in ieder geval en ik zal het ermee moeten doen. Kan ze niet allemaal redden, begin er ook niet meer aan, wordt manlief gek en ik overspannen dat kan niet. Maar moest 't ff kwijt :o

Net werkelijk zo heeeeeerlijk Italiaans gegeten echt waanzinnig :9

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:44

Dat anders voelen went wel, hoor!
Ik wilde ook liefst geen hulpmiddelen, maar dan kan ik gewoon echt niets, probeer me nu er ook overheen te zetten, want heb er anders alleen maar mezelf mee.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:47

Ben ik ook weer ff.

Knappe Amadeus S_L enne jij bent altijd zo goed in het vinden van leuke dingen! Heb je een idee waar ik paarse fleece dekens kan vinden maat 155?

Janouk vond de logeer party niet echt geslaagd. Heeft hij wel iets kunnen vinden?

Tine heeft het druk met schoolwerk. knap hoor zou helemaal niets voor mij zijn.

Ik heb van het weekend leuke stoffen besteld en net naar mijn oma gebracht. Nu kan ze 2 menschorten
maken in het paars/ bruin. Ben benieuwd hoe ze gaan worden!

Zaterdag weer wedstrijd met robin. Hoop dat ik de rust kan vinden. Ze geven wel lekker weer af dat is wel fijn want de vaardigheid is buiten.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:48

Ben benieuwd, ips!

Met foto's baal ik trouwens zo erg; is er nooit van gekomen om mooie (rij-) foto's van mij en Lotje te maken en nu kan het wss niet meer...

Dus; nooit uitstellen allemaal en fijn alles vast leggen!!!

Heb zelf gelukkig geen last van het menen te moeten redden qua dieren, want anders met een eigen boerderij, is het volgens mij snel vol, hahaha.

Mmmm, lekker Italiaans!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:52

Maisie schreef:
Ben ik ook weer ff.

Knappe Amadeus S_L enne jij bent altijd zo goed in het vinden van leuke dingen! Heb je een idee waar ik paarse fleece dekens kan vinden maat 155?

Bij Eppeljeck hier om de hoek, kan ze wel voor je halen met korting en opsturen. Of ze moeten bij jou ook een EJ hebben.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:54

ja die heb ik met hals maar die is te groot helaas. zoek als het kan ook wat donkerder paars! (maar bedankt voor de reactie)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:12

BR 4-ever horses heeft ze, ik zal ff foto sturen morgen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 06:59

Ava: kan me goed voorstellen dat je daarvan baalt!
Maisie heeft oma aan het werk gezet, alvast succes voor het weekend
VHU: het is gewoon bizar zo veel werk als er is. Ik was afgelopen dinsdag al benaderd voor volgende week maandag. Toen ik de bevestiging kreeg, zag ik dat het alleen om de ochtend ging. Daar baalde ik een beetje van, heb liever een hele dag. Werd ik gisteravond gebeld of ik maandagmiddag (op een andere school) groep 6,7,8 wil draaien. Zal het dan toch eindelijk gaan gebeuren? De 2 keer dat ik werd ingeschakeld voor groep 7 werd het bij aankomst toch weer anders ;-). Het zijn maar 11 kinderen en het is in de middag dus ideaal om mee te beginnen. Heb er zin in :j
Ls: ik heb lussenleidsels laten maken, maar vind het veel te zwaar. Heb nu gewoon knopen in mijn leidsels gelegd als houvast en dat werkt voor mij goed genoeg. Maar goed, ik rij geen wedstrijden meer, dus weet niet of ik er dan voldoende mee uit de voeten zou kunnen.

Vandaag weer naar groep 1/2. Vanmiddag dan hopelijk eerst even wat slapen. Dan Rembrand en Amerigo wat beweging geven, zoon naar les (met manlief hoop ik) en dan alles voorbereiden voor zaterdag. Ik hoop dat zoonlief niet al te zenuwachtig is.

Fijne dag allemaal

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:48

Grrrr toch gasten die een vervelende review hebben opgesteld.... geen onvoldoende maar zwaar beneden de andere reviews die we altijd krijgen. Het vervelende is dat deze nu bovenaan staat en als 1e verschijnt ... Maar hopen dat er snel weer betere reviews zijn en ik heb in onze basistekst opgenomen dat er zaken verbeterd zijn met de verwarming. Wat ik vooral erg 'flauw' vind is dat service ook laag is beoordeeld terwijl ik me echt uit de naad heb gewerkt om het ze naar de zin te maken. Naja je kunt het niet altijd goed doen.
Wel leerproces zoiets :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:59

Oh, bah, wat vervelend; je hebt er alles aan gedaan, Vhu.

Tine; spannend! Alvast waanzinnig veel succes! Zo knap van zoonlief!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:33

Ben er enigszins overheen, met een B&B zul je hiermee moeten leven. Als de rest positief is en een keer een negatieve is misschien ook wel zo geloofwaardig. Je kunt het nooit iedereen naar de zin maken. Soms gaat het helemaal niet zo lekker en dan krijg je toch een hele hoge waardering, soms dus zo. Het is en blijft mensenwerk.

Hoop dat je zoon ervan kan genieten Tine. Hele mooie ervaring voor hem. En hij is toch pas 9 jaar. Echte topper!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:21

Sommige mensen zeuren gewoon graag, laat t zinken letterlijk en figuurlijk... :)

Ik heb de leidsels besteld, man gaat ze zelfs voor me inkorten toppers!!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:31

Ik ga zo naar stal de pony wassen en stalmenner knot hem, morgen heeft hij zijn eerste bixie wedstrijdje.
Zelf kan ik niet knotten het strakke vlechten met mijn handen is niet zo'n strak plan.
Vanavond heb ik les en theorie voor koetsiersbewijs en dan maandag ga ik lekker midweekje weg. :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:23

Amadeus zal vast en zeker knallen in de Bixie!
Succes vanavond en alvast een fijne vakantie! Hoop leuke dingen heb je op staan!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:50

Succes vanavond

Net een schaap in barensnood langs de weg geholpen met lammeren. Mooi stevig rammetje. Mamma vond de bevalling niet zo leuk, maar was dolblij met haar kind.

Dan maar eerst naar huis om om te kleden (beetje vies gworden haha), dan weer naar het restaurant om de laatste afspreken door te spreken van het feest voor Michael en Paul morgen.

Dan weer naar huis om thuis verder te werken

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 16:17

WoW! Blijft altijd bijzonder zo'n bevalling. Top dat je kon helpen.
Hebben de heren verjaardag?

Hier ;( ;(

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 16:33

ava,wat is er aan de hand? :(:)
janouk is schapenverloskundige geweest :j
vhu: ach zet je eroverheen, je doet je best en mensen die klagen kunnen het zelf niet beter doen....(spiegel)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 17:32

VHU, dat waren dan wrs verwende mensen :(:) . zelfs als alles tóp geweest was, geven die gewoon zeventjes of "goed"- jes.... Niks van aantrekken, die recensies trekken gauw genoeg weer bij ;) .

Janouk is verloskundige! Ik hoop in juni weer te kunnen assisteren bij mijn vriendin op de zorgboerderij.

LS: mooi beeld hoor! Het enige dat ik jammer vind is je hoed. Hij steekt te ver over je gezicht heen, zodat je zelf in de schaduw van je hoed zit :D .

Ava... wat is loos? Kan ik iets voor je doen?

Jeskim heeft les gehad van Paul, leuk hoor! Ik woon zo ver uit de richting, maar het lijkt me gewoon leuk om af en toe eens een andere instructeur te proberen.

Tine, petje af...... _/-\o_ . Je doet het allemaal maar voor die vreemde klassen. Doodvermoeiend lijkt mij.

Maisie, succes zaterdag!

Ik morgen naar Ermelo en zondag impulsmarathon Ysselsteyn, achterop bij stalgenootje met de QH. Ben benieuwd!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 17:49

Gem, wie weet zien we elkaar nog wel.