[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

b485

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:15

Ik ben vorige vrijdag weer lekker naar buiten gegaan. Petra begint er meer en meer plezier in te krijgen. Haar oortjes stonden lekker naar voor. Op het einde (ongeveer 7km) is ze wel stikkapot. We oefenen verder op de conditie.

Gisteren zijn ze haar veulen komen halen. Ze bleven beiden erg rustig. Ik denk dat Petra wel ergens blij is dat ze van de kleine dondersteen verlost is.

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:28

AndreaB en Sonjim, fijn dat ze zich zo goed in lieten spannen na zo'n lange tijd!
Daar kun je trots op zijn.

Maisie, mooi dat het goed ging zondag! Maar hadden jullie geen zwembandjes nodig?? Of was het binnen? (ben niet zo op de hoogte van wedstrijden in de menwereld) En heb je ook foto's?

b485, het lijkt me wel een moeilijk moment hoor als een merrie van haar veulen gescheiden moet worden. Gelukkig maar dat ze er allebei rustig onder bleven. Het lijkt me dat je jezelf behoorlijk rot voelt als ze er een drama van maken.

Wij zitten echt vol ongeduld te wachten tot de wagen er is.... Nog een week of 4... Scheve mond

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:32

foto's zijn er wel gemaakt. moet nog ff kijken waar ik die ergens kan vinden. Het was wel binnen. maar buiten losrijden. alleen ik moest al vroeg dus toen was het gelukkig nog droog.

Ik zit ook te wachten op de nieuwe wagen. bij ons nog 7 weken ongeveer. duurt nog echt lang.

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 12:51

Ja, 's morgens was het inderdaad nog droog. Toen hebben we nog een ritje kunnen maken voor het begon te regenen.
Ben erg benieuwd naar de foto's!

7 weken wachten is ook nog erg lang. Dan mag ik niet klagen over die 4 weken...

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:38

Aargh! Weer een ongelukje gehad met een geleende wagen...
Het lamoen is helemaal uit z'n verband. Verder is de wagen gelukkig helemaal heel.
We hadden vrijdag even in de bak geoefend bij de vereniging en waren op weg naar huis. Op de terugweg stond er iemand bovenaan een zijgevel van een huis het met een drilboor of iets dergelijks te bewerken. Het maakte in ieder geval een takkeherrie.
Rafiq schrok zich de paasei en wil omdraaien daar was geen ruimte voor omdat er een gemeenteplantsoen was. In dat plantsoen is hij tegen een boom tot stilstand gekomen.
Ik was inmiddels van de kar afgesprongen (mijn vriend is de koetsier) en gilde dat die man moest stoppen. Rafiq, Evert en kar uit de struiken getrokken en weer verder gelopen. Toen zagen we dat het lamoen erg krom was. Het was gelukkig nog wel goed genoeg om rustig naar huis te stappen. Nu ligt dat ding ter reparatie bij de wagenhandelaar, maar of het goed gaat komen is nog maar de vraag. Kunnen we waarschijnlijk minstens een week niet mennen.
Heb net wel een heerlijke buitenrit onder het zadel gemaakt. Het is erg lekker herfstweer nu.
Verder iemand nog nieuws? De meesten zullen er vast wel op uit zijn met dit heerlijke weer...

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:28

Aukie: pff wat een rotongeluk :S en dat met een geleende wagen je zal wel flink hebben zitten balen!

Ik heb vandaag eigenlijk wel super gereden, eindelijk na een paar weken weer eens tijd genoeg Haha! Rakker was super braaf en dat maakte het oefenen voor mijn koetsiersbewijs erg makkelijk Tong uitsteken Het was natuurlijk heerlijk weer dus ik heb maar een groter rondje gekozen, die door drukke en rustige gebieden ging.

We zijn ruim 2 uur weg geweest! wel veel gestapt en tussen door gedraaft. Ennnn met mijn nieuwe knaloranje set natuurlijk gereden Haha! haha ik had weer veel bekijks en Rakker liep zich lekker ook uit te sloven.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:06

Ik heb de afgelopen weken 4 keer gemdn met Jimmy. Tot ik vorige week zobdag merkte dat hij niet goed liep. Da is dinsdag geweest en hij heeft een peesblessure aan de pees die aanhecht aan het schouderblad. Dus voorlopig, revalideren ipv mennen.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:14

nanda: heb je die picasso tuigen nou nog gekocht, of toch niet?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:14

Nee, ik vond de shetlandermaat erg smal en het bericht van de roestende gespen maakte mij ook niet blij. Ik kijk rustig naar iets anders uit maar met de nadruk op rustig (de verbouwing aan de keuken viel iets duurder uit als begroot)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:14

Pff, dat is wel schrikken Aukie.

Heb vandaag wedstrijd gehad.
Ik was foutloos in de vaardigheid, wel met wat tijd. Stond super krap kwa hindernissen en kwa tijd. Ben er in een sukkeldrafje door gegaan en had 8,5 stafpunten aan tijd. Bleek ik later nog 1e mee te zijn (1e zonder winstpunt, schiet niet erg op...).
Voor de dressuur was de puf er een beetje uit, reed ook nog fout de eerste proef. Had uit eindelijk 196 punten in de 1e proef. 2e proef had ik m'n keertwendingen verkeertom gedaan (dus links eerst ipv recht of andersom), dus had ik -2 en -4. Dus en uit eindelijk 193 punten.

Op naar volgende week. En net wat meer gaan rijden met Roos ipv echt heel enkel eens pakken zoals ik nu al maanden doe.
Z starten vergt toch enige voorbereiding Clown .

Brenda startte Trendy hobbyklasse, voor het eerst. Ze gaan over 2 weken IBOPen en vond het wel fijn dat ze al wel eens gestart waren. Vaardigheid een hoop strafpunten, maar verder wel braaf. Dressuur had ze 186 en 182, dus gewoon netjes voor een 1e keer. En helemaal niet onbelangrijk, braaf met inspannen. Trendy wil nog wel eens gaan staan springen en stijgeren, maar onze oefening (iedere dag in en uitspannen, ook als we helemaal niet gaan mennen) lijkt te helpen. Moet ook wel, met de IBOP moeten we in de baan optuigen.

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:42

Sasika, je hebt dus lekker 2 uur lang lopen showen met je oranje set... Cool Leuk dat het zo goed ging. Wanneer heb je examen?

Sonjim, wat ontzettend balen dat Jimmy geblesseerd is Ach gut . Hoe lang gaat het ongeveer duren voor hij weer voor de kar mag?

Dennis, gefeliciteerd met je eerste prijs OK dan! . Wel balen inderdaad dat je geen winstpunt hebt gehaald.
Fijn ook dat Trendy het netjes deed en braaf was. Het is erg vervelend als ze moeilijk gaan doen met inspannen... Ik vind dat echt doodeng....

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:44

gaan er hier meer mensen naar paard en koets.,..
ik rij mee op zaterdag

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:51

Ik ga zondag naar paard en koets. Wat Jimmy betrefd als de voorlopige diagnose klopt lig ik er een jaar uit ongeveer. Echter positief nieuws daags na het onderzoek had hij een enorm ei op zijn schouder. Inmiddels is het ei geslonken en is hij ook amper nog kreupel dus de vraag is, is de pees wel aangetast of hebben ze op de echo deze ontsteking al zien zitten. Dan zou het herstel sneller kunnen gaan.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:53

Ik mocht op de zaterdag met een clinic mee rijden, maar kan de zaterdag niet (had ik bij opgave al op gegeven...). Die zaterdag heb ik IBOP met mijn merries.
Of ik de zondag nog heen ga weet ik nog niet.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:36

Ik ben de hele beurs aanwezig in de stand van Hans van der Mee.

MenFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:15

Ik ben er de zaterdag + zaterdag avond Lachen Nog meer die er op zaterdag zijn?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:26

Ik dus niet Lachen.

Deze merrie zal ook over 2 weken geIBOPt worden door het meisje wat haar op de foto's rijd. Gister was hun eerste wedstrijd voor de wagen (ze starten al wel onder het zadel tot eind van dit jaar).
[AR-ITP] Trendy voor het eerst wedstrijd

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:35

aukie: ik heb aanstaande zaterdag (8 nov.) exmane Nagelbijten / Gniffelen Slim

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:08

leuk voor de mensen die mogen rijden op paard en koets Haha! ik heb me ook opgegeven maar heb niets gehoord
dus ben vast niet uitgekozen Huilen

ik weet dus ook nog niet of we gaan naar paard en koets. moeten nog ff kijken.

Vanavond heb ik op cindy gereden Clown en mijn pa liep er naast. zelfs nog een stukje gedraafd. Het wordt een echte alround pony zo.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 00:28

Vorig jaar heb ik op zaterdag gereden voor de mendurance demo en was voor zondag uitgenodigd voor de gastles maar ik kon zondag niet. Dit jaar ga ik helemaal niet heen voor het eerst sinds jaren want mijn ouders zijn 40 jaar getrouwd.

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:20

Sonjim, een jaar eruit?? Ik hoop voor je dat de pees inderdaad niet aangetast blijkt te zijn....

Sasika, heel veel succes aankomende zaterdag!! Je gaat het vast halen! Ja Mijn vriend heeft vorige week examen gedaan en heeft het ook met gemak gehaald. Hij is niet eens een echte 'paardenman'....

Ik wilde wel graag naar Paard en Koets, maar kan helaas niet.... Ben er ook nog nooit geweest, dus ik weet gelukkig niet wat ik mis Knipoog. Ik ga aankomende zaterdagavond wel naar de finale van het menindoor in Nijkerk. Dat is ook elke keer weer geweldig om naar te kijken! OK dan!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:29

Hoihoi,

ben ik ook weer even!

Ik had me ook graag op willen geven voor een clinic op P&K, maar helaas zit ik voorlopig even op de bank met een gebroken voet en gescheurde enkelbanden...
Hoop dat we nog wel een dagje naar P&K kunnen om te gaan kijken, maar dat ligt er een beetje aan wat ik tegen die tijd mag en kan...

Vorig jaar was ik uitgekozen voor een menclinic op Horse Event, en toen hoestte mijn paard, dus toen kon ik ook niet gaan, echt balen is dat dan...

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:20

Nouvel, beterschap!! Ach gut
Hoe is het gekomen??

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 14:08

ik mag toch meerijden op p&k Haha!

Op zondag in de mensport clinic.

ik had een mail gestuurd omdat een vriendin van mij voor 2 clinics was uitgenodigt. Nu heb ik haar plekje en rijdt zij de andere clinic.

@ nouvel beterschap hoe kom je aan een gebroken voet ??? Ach gut

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 14:12

**schuifelt voorzichtig naar binnen**

Hallo allemaal.. Ik ben een lerende menner met plannen om poown voor de kar te zetten Lachen Mag ik hier meekleppen??

Aanstaande zaterdag ga ik voor de allereerste keer mennen met de shetlander van mijn stalgenoot. Lessen ga ik nemen bij Peter de Jong in 's Gravendeel ( hoop snel, hij zit alleen veel in het buitenland )

Ik heb een fjordmans van 14 die volgens zeggen voor de kar heeft gelopen. Nou heb ik hem vrijdag met menhoofdstelletje en dubbele lijnen gelongeerd en hij heeft geen krimp gegeven, ook al heeft hij zeker al 7 jaar niet voor een kar gelopen Tong uitsteken

En verders: Vraag maar raak, tenminste, als jullie het leuk vinden dat ik kom meebeppen Bloos