[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:02

Leuk om dat te horen vhu, is idd waar....ze zijn erg gewoonte dieren, en lezen alle signalen meteen af aan wat je doet, hoe je je gedraagt, fijn dat je de info goed kunt gebruiken van de trainer, ik hoop dat het DE oplossing is.
Ik herken het wel..het helpt hier idd ook om de rust in de roedel te bewaren. _/-\o_

nou.. :9k dan maar... :evaw:

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:46

Nog gefeliciteerd met DB en beterschap, Baudy!

Goede tips! Soms ook weer even heel andere kijk op dingen, zo van een ervaren iemand, buitenaf.
Hier ook blij met de hondentraining.
Moet ook aan de regeldingen, vreselijk, maar goed, maar even toe zetten.

Zonnetje was er vandaag al heerlijk vroeg en zo dadelijk lekker met de hondjes!
Mooie dag, allemaal!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 12:19

Even snel bijgelezen, weinig concentratie dus dit is t even

VHU, aan de verkoop. En al veel weg, dat is fijn gevoel he ? Ik moet ook nog aardig wat opruimen.

janouk schreef:
http://www.chaletparketsport.nl/?cat=6 Verslagje van de clinic met Meneer Anton bij Theo Timmermans. Heel leerzaam en wat kan die pony lopen!!

Met Janouk gaat het niet fijn. Ze heeft erg last van het shaken en van haar voorvoeten. Grrrr niet blij. Om moedeloos van te worden.

Owjee, nee!! Wat heeft Janouk ? Shaken voorvoeten heeft Buck ook die staat soms helemaal te trillen in zijn stal.

Voor de gene die het leuk vinden, foto's van wedstrijd scherpenzeel 27-02

Losrijden, best lastig in een klein stukje met nog 2 andere kwam elkaar zeer regelmatig van zeer dichtbij tegen.
Afbeelding
Grote volte
Afbeelding
Gebroken lijn 10 meter
Afbeelding
Halve grote volte halve baan
Afbeelding
Van hand veranderen in middendraf
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 12:57

Ls schitterende foto's ! Ziet er mooi uit. Hoe gaat het met je ?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:39

Pfff wat een dag... stagiaire :x :x :x
Morgen weer een dag, en een andere stagiaire. :\

Zoonlief is naar verjaardagsfeestje: skien. Nu maar hopen dat hij niets breekt, want dat kunnen we met NK voor de deur natuurlijk nog minder gebruiken dan anders. :+

Nu even slapen en dan straks 3 ponys/paarden trainen, en lessen voor morgen voorbereiden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:01

Ik ben verliefd op Amadeus <3 <3

Tine had meer gedoe met de stagiaire dan met de kids, hahaha, hopelijk morgen een goeie!

Hier is het de hoogste tijd om plat te gaan; baal daar vreselijk van, maar ben bekaf en moet vanwege het vreselijke opzwellen.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:03

Tine, dat klinkt niet fijn die stagiere's gefeliciteerd met je zoon. Skieen uitdagend! Weltrusten voor zo.

Biancacoo, het gaat erg goed met me voet, tot donderdag hield ik het niet meer vol toen raakte ik in een dissociatie ik heb 4 mensen geschopt sloeg met me armen overal heen en ze hebben me toen met 4 man maar tegen gehouden omdat me voet dat zoiezo niet kon en komt hebben. Lag op de bank en ze hadden me allemaal in de houdgreep maar ben dan zo gruwelijk sterk. Ik was ook aan het grommen zeiden ze, ik was ook zo woest dat ik niet bij de paardjes mocht komen, s'avonds zijn ze met me in de rolstoel naar de paardjes gegaan en ik was gelijk weer helderder en stuk relaxter dan al die spanning en kramp in me lijf.
Vrijdag ook even op afspraak dat ik echt in die verotte stoel bleef zitten. We hebben toen een stukje Amadeus en Buck ernaast gehad en stukje gelopen 10 minuten ofzo.

Vrijdag avond koetsierscursus op het Apeldoornse gerij daar schoot ik ook uit mijn slof door een man die continue in me persoonlijke ruimte komt. Ik was razendsnel weg, duwde me in de rolstoel voort. Gelukkig komt hij niet meer nu. Maar ik zie er op tegen vrijdag me cursus weer.

Zaterdag op krukken gaan lopen maar is erg dubbel als je gewoon geen pijn voelt en kan lopen rennen alles wat je wilt.. Maar stug omdat ik gewonnen werd op krukken gelopen. Die ik zondag middag aan de kant heb gegooid. := Vanaf zondag zat ik weer op de kar, maandag dagje rust gehouden, gister buitenritje gemaakt met een knettergekke pony, en vandaag dagje rust. Morgen weer even heen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:02

https://www.youtube.com/watch?v=WQPV8iH ... e=youtu.be
voor de geinteresseerden: Lara heeft een vlog bijgehouden van de menclinic met Theo Timmerman: Meneer Anton is de eerste Haflinger in beeld.
Omdat Meneer nog niet zover in de opleiding is, hebben wij met hem juist gewerkt aan basis en niet in de hindernis nog: dat komt later wel.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:28

Een heel avontuur dus LS.....fijn dat je wel weer naar amadeus <3 en Buckje <3 toe kunt, dat scheelt zo veel !!

Janouk *\o/* *\o/* cool Meneer Anton is wel heeeeel stoer ! <3 ziet er al gaaf uit, wat een leuke sulkyfiets komt er nog voorbij na 3 minuutnogwat..haha..grappig ding :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:10

Herr Anton hat richtig Spass und gibt sein Bestes! Top!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:24

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:10

LS nog ff volhouden met je hiel,maar wat een mooie foto's van AM.. <3
stoere anton in de clinic,wij hebben hem ook gereden,leren duidelijk te communiceren met groom(tja we doen het nog niet zo lang en reden allebei ohz dressuur en dat is geen teamwork)
vhu druk aan de ponyopruim,gelukkig is pietje klein en scheelt een hoop ruimte met spullen opbergen :j
tine druk op school,geen schoonmaak meer? zag dat je druk met de wei bezig was op te ruimen..
janoukie weer aan de shake,echt balen voor haar.
hier vannacht aan het spoken geweest, %) getver.nu maar een dagje nietsdoen achter het glas vd zon genieten....wel blij dat ik ponys heb en eruit moet om te voeren en binnen/buiten zetten....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:15

@ht: hopelijk voel je je snel weer beter! Wie groomt er bij jou?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 06:32

@ht, Sun zag er wel netjes gestuurd uit in hindernis. Fijne instructie

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 08:45

Vind Anton echt een gave haflinger, vind het ook al aardig vlot gaan hoor, als je bedenkt hoe kort hij nog maar voor de wagen staat, petje af.
He bah HT ik ben hier ook nog maar net van de rottigheid af is gewoon een gemene griep die heerst. Denk dat heel NL zo ongeveer aan de beurt is of aan de beurt is geweest.
Wat leuk dat je de clinic ook hebt gedaan.
Amadeus is echt zo'n droompony om te zien je hebt hem er al weer mooi bij lopen LS wat doe jij dat altijd snel. Hoe lang is hij nu beleerd? Half jaartje ofzo? VInd je aanspanning in totaliteit ook erg mooi. Bruin met hier en daar rose accent. Ben totaal niet van het rose maar zo vind ik het leuk.

Wat je zegt die kleine spulletjes van Piet nemen heel weinig ruimte in beslag heb opeens weer genoeg aan een kast :+ Van Ollie heb ik nog veel meer maar dat gaat (nog) niet weg, weet niet of ze toch nog terugkomt zou erg stom zijn als ik alles verkoop en heb straks weer een pony :o? behalve de Toklat pad waren dit eigenlijk dingen (heb nog wat dingen liggen) die toch over waren. Ik weet niet hoe het bij jullie is maar op een of andere manier weet ik altijd weer van alles te verzamelen :o

Hondjes waren vanochtend zeer verrast want ik kwam als laatste naar beneden :)) toen eten gegeven en nu zijn ze in de tuin, straks even uitlaten. Resultaat is weer geen gejank en geblaf :)F

Zo lekker naar Piet op de fiets, heerlijk weer hier {:}
Fijne dag allemaal.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:03

avaluna: mijn vriendin groomt achterop,zij rijd gewoon onder het zadel,ik vertrouw haar blindelings maar we hebben samen 1 ding gemeen: we kunnen de hindernissen dromen tot het moment dat we ervoor staan....blanco.....meestal bij hindernis 1 raken we na C de weg kwijt, vooral paniek als de poorten tot F gaan.....en janouk: sun staat nu dressuurmatig zo fijn aan de hulpen dat ze makkelijk stuurt in de hindernissen :j
vhu dat is zeker handig om toch nog wat olliespullen te bewaren.
ik heb bij de kwantum zo'n grote opbergbox (hutkoffer 90 of 100liter ofzo) gekocht waar echt heel veel dekens in passen,en dat voor 20 euro....meteen nog 1 gehaald....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:33

Piet vandaag hele tuig omgedaan en mee gelopen in de bak en stukje langs de weg. Was zo stom de strengen niet goed vast te steken dus die gingen paar keer los, sleepten ze op de grond mee. Daar schrok hij even van. Maar eigenlijk ook wel mooie oefening. Wilde dus op de fiets maar na het lopen met de honden toch maar besloten niet te doen ivm kuit. Anders had ik niets met Piet kunnen doen en het gaat net lekker, plus lekker weer, dan wil je wel graag prutsen :)

Spoiler:
Staan een paar paarden bij ons op stal die worden zo slecht verzorgd (mok, mijt) ik vind dat zo moeilijk om mee om te gaan. Is hier in de Randstad altijd zo. Bij alle stallen heb ik dat tot nu toe gezien. Vind dat heel naar -O- dus moet erg op mijn tong bijten af en toe en wil me nergens mee bemoeien. Heb Ollie en Ber niet voor niets 'in bruikleen' gedaan zodat ik het minder druk heb ... pfff lasting hoor dat sort dingen

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:54

@ht; ik heb dat ook, hahaha. Dochter en manlief zijn er wel goed in, gelukkig.

@vhu: lekker aan de slag met Piet! Herken zoiets gelukkig niet; lijkt me idd erg lastig om er helemaal niets mee te doen.

Was weer prachtig weer, heb lekker met de paardjes geknuffeld en natuurlijk weer ritje met de hondjes gemaakt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:57

Sorry, wordt beetje egopost, want ondertussen ook aan het koken en verder super druk.

Ava: lekker met paardjes geknuffeld en rit met honden. Heerlijk voor je!!
VHU met Piet bezig geweest en verbaasde honden in huis. Lastig van die stalgenoten. Heb ik gelukkig niet meer haha
HT: raakt de kluts kwijt als ze in hindernissen bezig is. Lastig, maar komt vast wel goed
Janouk: al iets van Janouk gehoord of is dat nog te snel?

Vandaag heerlijke dag gehad in groep 3. Was de 2e keer in deze groep en het liep echt als een trein. Heerlijk, en de stagiaire was erg leuk en goed. 's morgens werd ik door directrice benaderd voor invallen voor volgende week, dus ben volgende week alweer voor 4 dagen ingepland. Maar wel nog even naar die andere stagiaire gegaan om even te praten, anders wordt het volgende week erg vervelend.

Voordeel is nu ook dat ik steeds de lessen van groep 3 mooi kan voorbereiden (is op donderdag), dat geeft prettiger les ;-)

Morgenmiddag heeft zoonlief nog les, en dan zaterdag maar eens zien hoe dat gaat op een NK. Gewoon lekker van genieten!

edit: weet niet meer wie het vroeg, maar ben gestopt met schoonmaakwerk. Werd erg slecht betaald, als je kwartier eerder klaar was, werd dat ingehouden van je loon, maar als je andere dag half uur langer door ging werd dat niet betaald. En er waren nog wat dingen, maar ik heb geheimhoudingsplicht :x . Onderwijs is natuurlijk onzeker, maar tot nu toe loopt het als een trein, dus heb daarvoor gekozen. Is geestelijk natuurlijk wel wat zwaarder, maar het wordt ook iets beter betaald.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:05

Janouk naar huis gehaald. Ze was daar heel nerveus en had daar ergere aanvallen. Ze is zo blij dat ze mee naar huis mocht. Ze rende de trailer in, ik kon haar niet tegenhouden. Gekke muts

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:48

Arme Janouk; gelukkig is ze weer lekker thuis; werkt dan natuurlijk ook niet.

Ik vond groep 3 ook altijd een leuke groep; fijn dat het zo goed loopt! Spannend, zaterdag.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:08

Wat sneu voor Janouk, jammer. Dus nog geen idee wat het bij haar nu zo triggert..
En wat gaat het al leuk met Meneer Anton!

Tine lekker aan het invallen. Wel mooi dat je nu wat kan voorbereiden, dat je even met de andere stagiaire hebt gesproken en dat er nog zoveel invalwerk is.

Ava, lekker geknuffeld in de zon. Lijkt volgende week nog beter weer te worden!

Piet in de te losse strengen, hihi. Goede oefening!!
Tja, wat kun je er aan doen? Misschien wat advies geven in de trant "ja, ik weet nog een andere pony die dat had en daar werkte dat en dat heel goed voor".

Ht, grote opbergbox, dat klinkt handig!!

Heb vanmiddag les gehad van Paul Versluis. Was heel erg leuk en vooral leerzaam!!
De hoofdpunten: Ontspannen, ik wil te veel te snel.
Ritme houden, vind ik best lastig, maar ze moet meer in één tempo gaan lopen in plaats van iets sneller, iets langzamer. Dan wordt mijn aanleuning ook beter. Basistempo voor draf had Paul ook wat hoger dan ik normaal gesproken heb, was dus ook wel even wennen. Was steeds geneigd haar terug te rijden, en dan kreeg ik meteen het commentaar, kijk nu valt ze weer wat terug. (Heu, ja dat deed ik, oeps..)
En mijn handen moeten onafhankelijker.
Maar het werkte goed, dus we gaan er lekker mee aan de slag!!

Ik zat wel netjes op de bok en had mooie rustige handen. Emas deed het ook goed!!
Enige stoorzender was de stoorzender! In de bak naast mij werd ook les gegeven en die kon ik zo nu en dan ook horen in mijn oortje incl. geruis. Niet heel handig, maar het was wel te doen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:35

@Jeskim: wat een leuk verslag van je les! Wat goed! Altijd super als je dan meteen voelt dat het zo goed werkt. Die oortjes zijn sowieso ook even wennen, vind ik en dan leste ik zonder verdere stoorzenders. Lastig om dingetjes weer af te leren; ik had dan altijd zo'n mantra in mijn hoofd, zodat ik erop bleef letten. Fijn dat het zo goed ging met Emas!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:51

VHU ik snap echt wat jij bedoeld ik moet soms ook echt kiezen bijten bij zulk soort dingen......
Mensen die nalatig zijn op een dier, maar het gaat wel om beesten die niet voor zichzelf kunnen zorgen. Bah!

Jeskim, leuk!!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:04