[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:26

Hij is vorig jaar gecastreerd, dus een ruintje ;-) maar late castratie blijf je toch altijd wel beetje hengstenuitdrukking zien :D

Daarom wou ik kyano eigenlijk ook laat castreren :P maarja ik wil er ook wat mee doen haha.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:29

Ik denk zelf dat als je deze pony hebt en hij gat echt zo fijn dat je nog weinig gaat doen met kyano.ik vind het echt een leuke pony maar zou je hem niet weg doen als de klik er niet is.niet aanvallend bedoeld,maar denk als je geniet van de andere en je kunt gaan mennen je keuze snel is gemaakt welke pony je mee pakt

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:32

Gefeliciteerd Toydoll! Toch gedaan ? Ondanks de hoge prijs. Ik kon snel kijken in Juni hoor. :D

Hier even niet wetend wat te doen, zet niets op bokt. Even goed nadenken.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:33

Ik vind het wel een echte leukerd hoe groot is hij toydoll

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:45

keona schreef:
Ik denk zelf dat als je deze pony hebt en hij gat echt zo fijn dat je nog weinig gaat doen met kyano.ik vind het echt een leuke pony maar zou je hem niet weg doen als de klik er niet is.niet aanvallend bedoeld,maar denk als je geniet van de andere en je kunt gaan mennen je keuze snel is gemaakt welke pony je mee pakt

Ik snap je hoor.
Alleen Ik heb echt wel een super klik met Kyano ;-) Alleen voor de koets was het wat lastiger, maar laatste 4x ging het super, dus ik denk dat we daar ook wel overheen komen!

Voor de nieuwe pony heb ik ook al een verzorgster/bijmenner, dus het idee is dat we straks dan ook samen kunnen ! En als Kyano straks bereden is, kunnen we dan ook met toekomstige bijrijder Kyano en nieuwe pony naar buiten ;-)

Maar idd zeker het eerste jaar als ik gewoon relaxed wil mennen zal het niet Kyano zijn die ik mee neem. Maar joh, hij is nog zo jong, rustig aan doen is echt geen issue. En het betekend misschien wel dat ik hem nog niet castreer, omdat er minder 'druk' achter zit dat ik met hem dingen wil ondernemen.

Lotte: Ja je moet echt wel komen kijken hoor! Kunnen we samen ritje doen, met Buck.

Keona hij is 86 cm.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:55

Ja gaan we samen de treek in. :D

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:42

LS_fotos schreef:
Ja gaan we samen de treek in. :D

*\o/* :j

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 13:28

Leuk Toydoll, gefeliciteerd. Ga je vast veel plezier van hebben!

Ik twijfel nog of ik naar Wateren ga voor de mendurance. Gene waarmee ik samen zou (beide als groentjes) gaat niet. En in mijn eentje, zonder groom, iets gaan doen waar ik echt geen ervaring mee is niet echt wat voor mij.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 15:05

Leuke pony Toydoll! Zo kan Kyano nog lekker groeien en volwassen worden, en jij kan toch lekker mennen! :)

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:07

Super leuke pony Toydoll
Kun je er ook lekker opuit

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 18:00

Leuke pony toydoll! Heel veel plezier ermee!

Dennis gewoon doen erg leuk, voor mij helaas net te ver.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:41

Zo even niet gereageerd door tijdgebrek voor de pc. Maar leuke pony Toydoll, ik ben benieuwd naar je toekomst activiteiten en foto's met hem.

Was er dan wel les Laura?

Ik ben weer druk met trainen en vandaag naar het Kralingse bos gegaan. Dat was een uitdaging want alle paden in het bos hobbelden niet normaal meer. Ik ben echt heel veel gewend maar ik werd het ook goed zat, mijn nieren stuiterden er bijna uit. De pony's hadden er ook grote moeite mee dus na 16 km was het welletjes. De paden zagen er heel goed uit en als ruiter heb je er fijne paden aan. Maar op 1 of andere manier leek het wel of ik constant over kinderkopjes stuiterde. Gisteren20 kilometer getraind en afgelopen week enkelspan gereden. Dus nog niet geheel aan de kilometers die ik wilde maar dat maakt op zich niet zoveel uit.

Nog vier weken en dan mag ik op vakantie, dat betekent ook dat ik ze dan klaar wil hebben voor de wedstrijd van Etten-Leur. Ze gaan nog wel tien dagen mee naar Stoeterij Willemien, dit is in de tweede week van juni. Daar zullen ze dan nog wat bosritten maken in Otterlo en de laatste week van juni gaan ze op rust.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:58

Dennis schreef:
Leuk Toydoll, gefeliciteerd. Ga je vast veel plezier van hebben!

Ik twijfel nog of ik naar Wateren ga voor de mendurance. Gene waarmee ik samen zou (beide als groentjes) gaat niet. En in mijn eentje, zonder groom, iets gaan doen waar ik echt geen ervaring mee is niet echt wat voor mij.

Het is dat ik dan nog op vakantie ben anders had ik je wel willen groomen. Gewoon gaan!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:17

Op zich vind ik dat het niet zoveel uitmaakt of de groom en/of jezelf ervaring hebben, eens moet de eerste keer zijn. Als je in ieder geval de route goed volgt en rustig aan rijdt kan er voor de rest dan weinig misgaan. Jouw pony's hebben de conditie wel en dan ga je puur voor de ervaring. En af en toe voor de show een fles koelen door de groom :P het is wel super gezellig hoor (m)endurance en Wateren schijnt erg leuk en goed georganiseerd te zijn.
Weer eens wat anders voor je pony's :j

Hier vandaag relaxed rondje gedaan met poown, die dacht er trouwens zelf halverwege totaal anders over, waarom geen idee ze was opeens helemaal hyper, naja.
Twijfel nog of ik morgen al naar Ommen ga of 's ochtends vroeg. Ben altijd zo'n twijfelaar word soms gek van mezelf :P

@Barney ja raar is dat he, die paden lijken zo fijn maar met mennen zijn ze idd beroerd heb ik ook wel eens gehad. Denk doordat het zo ongelovelijk droog is dat de boomwortels erdoor komen ofzo... al dat stuiteren is geen pretje! Leuk dat je naar Willemien gaat dat is toch de Willemien bij Zelhem?

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:22

http://www.stoeterijwillemien.nl/

Deze stoeterij is het, ken je het VHU?

Ja die paden lijken geweldig maar niet dus. Ik vond het bizar dat werkelijk alle paden zo waren. Mag wel wat natter zijn zodat het beter gaat want dit is niet voor herhaling vatbaar.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:07

Rijden er nog shetcombinaties mee met de recreatie rit 7 juni die georganiseerd wordt door VRT Teteringen? 20 of 30 km...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:56

Tolbergfan schreef:
Rijden er nog shetcombinaties mee met de recreatie rit 7 juni die georganiseerd wordt door VRT Teteringen? 20 of 30 km...

Rit in teteringen?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 22:02

Wel mooi in de buurt helaas ben ik 7 juni al op vakantie in epe

Er was geen les maar wel altijd vaardigheid training er was werkelijk niemand en ik was vorige week netjes aanwezig en niets over gehoord Ach toch nog fijn Kunnen trainen

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 09:52

keona schreef:
Tolbergfan schreef:

Rit in teteringen?

Weet niet of hij ook door Teteringen gaat, zou je even kunnen na kunnen vragen. Er zijn 2 startpunten, Dorst, en vanaf Terheijden. Is wel vlakbij dus verwacht dat de route wel een stuk door Teteringen gaat...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 13:34

Ik zou graag de link website hebben waar de info staat van de rit?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 14:20

Geen idee Keona...
Nee, dat is niet de Willemien die ik dacht te kennen, die ik ken is vlakbij waar vroeger de Achterhoekse Paardendagen waren, bij Zelhem.

Hier werkelijk compleet bepakt en bezakt voor ritje naar Ommen :') lijkt wel alsof we een week op trektocht gaan. Voor het eerst sinds jaren weer ergens slapen voor de wedstrijd, vind het best wel spannend allemaal (slaat nergens op, zelf veel vaker gedaan en Ollie is altijd zeer relaxed op vreemd terrein maar goed, het is wel een hele reis (ruim 150 km)).

Als deze rit lekker gaat dwz als ik me vooral fit voel na de rit, ga ik in Breda de lange 2 doen. Anders wordt het de korte 2 of de lange 1 (beiden ook leuk uiteraard). Nou jullie horen het wel weer :wave:

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:28

Bah....zit steeds meer tegen.....paar wedstrijdvoorbereidingsdagen gepland maar nu vriend van mijn schoonmoeder overleden. Alles regelen voor de begravenis. En nu ook nog het bericht dat een deel van de route niet begaanbaar is door werkzaamheden aan de weg ter plekke. Inschrijvingen gaan redelijk. Helaas werkt de menclub niet mee want die willen aflassen bij niet minimaal 20. Ik ga toch proberen door te drukken met de enjoy the ride erbij.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:53

Jemig Nanda wat een ellende. Gecondoleerd met het verlies.

Dat van de route verbaasd ons niets, we hebben het twee weken geleden zelf gezien en het is echt heel vervelend.

Hoeveel inschrijvingen heb je nu?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 11:10

15

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 14:20

Dan komt het vast wel goed, je hebt nog een klein maandje. Ik zal voor je duimen. Moet je nu veel van de route veranderen?