[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:02

Goedemorgen.

Is hier -10 geweest vannacht, alles is dus bevroren, dus ga zo paardjes in de wei zetten. (werd om half 10 door zoonlief wakker gemaakt, dus daarom pas zo laat)

Prachtig weer, dus zal zo wat foto's maken.

Rembrand heeft maat 4 van ijzers, dus die gaat het ook niet passen :D De rest loopt op blote voeten gelukkig.
VHU, hoe is Bente?
Ollie: jij durft, nu te fietsen met pony. Hier nog veel te veel sneeuw/ijs op de weg.
Bianca: heerlijke foto's. Hier ligt Mowgli (Leonberger) ook steeds uitgebreid te rollen in de sneeuw. Zo grappig als hij daarna weer wegloopt.

Nou, ik ga buiten aan de slag.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:11

@Tine, hier is alles gisteren al weggesmolten dus de wegen zijn nu helemaal droog en nu met zonnetje is het heerlijk... de bak is een beetje hard maar verders kunnen we ons prima redden vandaag *\o/*

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:19

De sneeuwringen hebben inmiddels een goed huis gevonden bij onze concurrent :D _/-\o_

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:45

janouk schreef:
De sneeuwringen hebben inmiddels een goed huis gevonden bij onze concurrent :D _/-\o_

Je hebt ze toch niet gemanipuleerd, mag ik hopen ;) .

@Gem: ook vanuit hier een knuf!

@Frensie: :(:) , hier ook een heel blije hond, ze had trouwens meteen een ingescheurde nagel van gekkigheid en hier komt er wss ook een labje bij *\o/* .

@VHU: :(:) , pfff, hopelijk mag het mee vallen.

@Tallechie: tjee, ik zou ook echt geen tweede hond nemen, alleen voor deze periode, je weet echt niet wat je je dan misschien weer op de hals haalt. Ook jammer dat er bij jullie zo veel geknald wordt.

@Biancao: heerlijk, de hondjes.

Ik ga ook zo maar wat in actie komen, manlief en dochterlief zijn al lekker aan het werken en aan het spelen in de sneeuw.
Paardjes staan lekker te dutten in de zon *\o/* , het is echt prachtig, hier dus een weekend met buitenklusjes, sleeën, gourmetten, filmpje en veel plezier.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:56

@Avaluna klinkt goed!! Wat leuk een labrador, heb je al een pup uitgezocht? @Janouk en Ollie de wraak van de sneeuwring pas maar op :') Jeetje Tine -10 :oo 't was hier -4 geloof ik. Nu nog -1. Maar morgen gaat het warm water regenen heb ik begrepen jammergenoeg >;)
Maat 4 ... da's groot! Bente heeft maat 3, da's overigens ook flink voor een E-pony }:0 maar ze staat er ook altijd ruim op.

Grappig het in the picture loop alweer vol met slee-topicjes. Hier is vrijwel alle sneeuw weg *\o/* precies voor de paddocks / bak lag een soort van mini ijsbaan maar daar is nu zout op gegooid (stalbaas heeft een bigbag met strooizout staan _/-\o_ en daar mogen we gewoon uit pakken) dus die plas is zo zoutblubber en dan kunnen ze de paddocks en de bak weer in.

Hier voorlopig helemaal opgelucht want Bente's benen waren koud, droog en niks te zien op stappen en sukkeldrafje dus ik hoop dat het met een sisser is afgelopen. Vanmiddag maar even longeren kijken hoe ze dan is.

Nu ff thuis :9k en zo dus wagen ophalen.
:wave:

tallechie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 14:52

Hier knallen ze al een aantal weken. Neem sowieso geen pup dan.

Super van Bente..

Had ik maar zo'n meelevende staleigenaar.... allemaal ijs bij stal

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:10

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 16:20

De wraak van de sneeuwring -:(-
Ik heb ze netjes in een envelop gedaan en riep de honden. Kom we gaan wandelen naar de brievenbus, 5 km verderop. Hachelijke onderneming, want het was op sommige plaatsen flink glad.
Komen we bij de brievenbus:......... }:) -:(- }:) -:(- zitten er versmallers op.
Sorry namens Post NL, maar in verband met vuurwerk hebben wij er versmallers opzitten en kunnen alleen smalle brieven op de bus.
~~}> geprobeerd, maar echt de ringen passen er niet door.
Weer 5 km terug gewandeld en de envelop ligt dus weer hier.

Maandag dan maar naar het postkantoor rijden. Je moet even geduld hebben, Ollie. :O

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 17:11

Wat zuur Janouk! Maar goed, je hebt wel een heel stuk gelopen.

Bente maatje 3 van ijzer best groot ja. Pablo heeft nu ook maatje 3 sinds hij terug is, voorheen had hij altijd maatje 2. Det heeft ook maatje 2 .

Hier verder weinig fijn nieuws. De bak is nog steeds dramatisch.... Det staat op de vochtafdrijvers die heeft al een week een dik been. En de pony staat hoefbevangen.... Gaat lekker hier hoor :(

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:21

hugs voor ips. .

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:00

ook wij hedden -10 vanacht.Maar waren op het ergste voorbereid door in de 2 ruimtes waar belangrijke waterpunten zitten kachels neer te zetten.Alle waterbakjes waren wel bevroren maar zijn nu bijna allemaal weer los.Alleen bij de veulens niet.Maar die geef ik wel een paar emmertjes.

Vanmorgen een crematie gehad van een buurman van ons.Altijd zo verdrietig...

Vanmiddag druk in de winkel thuis dus helaas er niet aan toe gekomen om db te doen.

Fijn dat het meevalt met bente en leuke honden gezien die helemaal blij zijn in de sneeuw.
gem :(:)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:04

@Ipsilonka, beterschap en sterkte voor je paardjes :(:)
@Baudy, gecondoleerd... altijd verdrietig begrafenissen en crematies ;(
@Janoukm geeft helemaal niets hoor.. ik heb geduld (en hoop eigenlijk dat ik ze zo min mogelijk nodig zal hebben :o ) wel begint het al vroeg die versmallers op de brievenbussen :+
@Tine, -/- 10 :brr: hier nu nog +1,3, heb vandaag heerlijk een recreatief ritje gemaakt met Joekel en dat ging prima :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:42

Gaat nooit in je koude kleren zitten zoiets Baudyh...Ips wat vervelend voor de paardjes....heb je ze bij huis krijg je dit -O- enig idee hoe de pony hoefbevangen is geworden? -O-

@Tallechie groot voordeel bij deze stal is dat achter de stalruimte twee bedrijfjes (een van tuinmeubelen en een soort klusbedrijf) zijn. Die moeten natuurlijk ook goed bij hun bedrijfjes kunnen komen. Plus dat zoon staleigenaar enorme vrachtwagen heeft die het erf op/af moet (lees dijk op/af). Met flink vegen en veel zout is de overlast dus op het erf gelukkig goed te overzien. Vind ik wel fijn om te zien, weet ik dat het de rest van de winter ook wel gaat lukken daar.

Bente vanmiddag niet gelongeerd op aanraden hoefsmid, die voelde aan hoe ze haar achterbenen optilde dat ze heel gevoelig was en volgens hem hadden haar kniebanden een opdonder gehad, dan was het beter even rechtuit en 'simpel'. Denk dat ze pijn heeft en heel goed op zichzelf let want ze was erg mak.... ze loopt niet kreupel ook niet stijf maar doet geen stap verkeerd letterlijk en figuurlijk. Wel zo slim van haar natuurlijk. Heb maar flink wat stro in de box gedaan dat ze lekker bedje heeft als ze eventueel wil liggen.

En Blondie is een springpony want die had ik alleen in de bak gezet maar ... ze vond er blijkbaar niets aan want wipte zo over de draadjes heen (plm 90 cm hoog) en stond toen op de plaats voor de paddocks/ bak (is gelukkig stuk met groot hoog hek := ). Dus dat dametje maar even aan het werk gezet en gelongeerd, wat ze zeer vrolijk deed met oortjes erop en af en toe een bok *\%/* .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:11

PS ik zei kniebanden maar hij bedoelde de banden bij de sprong. Weet niet hoe die banden heten eerlijk gezegd :o hij wees naar de sprong, niet naar de knie ach ja :o?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:23

Janouk vervelend van de brievenbus, wel goed voor de beweging
Ollie die dus even moet wachten
Baudy die een crematie heeft gehad, nooit leuk
Ips met veel pech, hopelijk snel betere tijden
VHU rustig aan met bente, dan maar even tijdje niets doen, komt dus wel weer goed met haar. Blondie die graag een springcarriere wil

Hier vanmiddag gevraagd of ik een pony wilde beleren, toch maar even doorgestuurd naar iemand anders. Zelf heb ik er te weinig ervaring mee. Ze vroegen wel of ik hem wilde doorrijden, maar dat zal van het zomer zijn, dan maar even kijken hoe het er qua tijd e.d. voor staat

Heb zelf vandaag zand gestrooid op het pad waar ik langs moet met Veale.
Bijdrijdster zal vanmiddag rijden, maar belde af, was ziek.
Dus zelf nog naar stal gegaan. Had niet veel tijd dus beide pony's 20 min er voor gehad. Snuit was beetje hyper. Morgen zal ik ze er even uit doen, neem ik Daan gewoon even mee. Kunnen ze even benen strekken.

Vanavond nog even financiën doornemen ivm bijna jaarafsluiting, zorgverzekering en nog even aan de studie

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:29

Plannen weer gewijzigd. Daan besloot om niet te willen slapen, die ligt er dus net in.
Verder was de pc van schoonpaps stuk gegaan, dus vriendlief is daar heen.

Ik heb besloten om Veale te verkopen. Heb weer ontzettend last van mijn polsen, dit lijkt chronisch te worden en dan is veale toch wel groot/sterk. Plus dat ik het tuig bijna niet meer kan tillen en dan moet je een behoorlijke hoogte naar 171.

Heb het er ontzettend moeilijk mee, weet ook niet of ik er goed aan toe, maar denk dat het voor beiden verstandiger is. Kan hem moeilijk aanhouden voor bijrijdster. Hij moet regelmatig gewoon werken, maar als ik 1 x per week met hem men heb ik al weer last.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:37

@Tallechie, moedige beslissing :(:) nu kijken of je een fijn en passend tehuis kunt vinden voor Veale.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:52

Ollie klopt. Dit gaat ook niet over een dag dat ik deze beslissing neem. Loop er al een langere tijd mee rond, maar vindt het ontzettend moeilijk om het te doen, maar voor beide denk ik het beste

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 00:01

:wave:

hele gave filmpje gezien van woefs in de sneeuw!!

tallechie was een zware beslissing sterkte!

vhu gelukkig valt het mee met bente....

aks en ik hadden gistere sneeuw pret :) voordat het een grote soppige bende werd.....
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 01:43

Mooie foto Mel, leuk!

@Tallechie dit doe je niet zomaar en is heel moeilijk om zo te 'beslissen' ... sterkte met het besluit en het vinden van een nieuwe baas. Ik heb Veale een keer in het echt gezien maar hij is echt geweldig, wat een mooi groot paard en wat een krachtpatser. Met pony's mennen is echt anders dan met zo'n groot paard, in alle opzichten. Toevallig hadden we het daar vanmiddag nog over toen ik bij Dekkers was om mijn wagen op te halen. Niet alleen in het rijden maar in alles, wat je zegt, tuig, wagen, omgang met het is gewoon anders en als je dan ook nog zo'n last van je polsen hebt en dat bij de ponys veel minder voelt dan bij het paard .... pffff lastig hoor.

Hier weer heel ander verhaal. Zoonlief :roll: is sinds Bente en Blondie dus weer in Rotterdam staan opeens weer zeer geinteresseerd in pony's/paarden. Komt hij vanmiddag opeens met de opmerking dat hij toch wel heel graag zou willen leren paardrijden :? en dat ik hem dat dan wel kan leren. Nou ik heb gezegd dat hij dan maar met Bente en Blondie moet beginnen en dat we dan wel verder zien.
Moet wel eerlijk zeggen dat hij met Bente erg handig is....
't Zal toch niet waar zijn dacht ik :=
Manlief kreeg een rolberoerte hahaha.

Nou welterusten allemaal.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 01:59

ow tall, meid toch. . sterkte zeg. maar wat je zegt, zoiets besluit je niet ineens. . dus weloverwogen en heel moedig . hugss

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 02:35

Hugg voor talechie, en gem

Janouk voor niks gewandeld

Bente wat zielig. Voor zoonlief incidentele hobbelponie aangeboden hier hè, dat weet je! ;)

Verder is het bedtijd :) ;) vermoeiend, dagen

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 09:02

Goedemorgen!!!

Pff lag gister al om 21.15 uur in bed!!! Was moe....
Hier is het aan het regenen en dus aan het dooien. Maar er ligt een flinke laag sneeuw dus het duurt nog wel even voordat dat weg is.

Tallechie dapper besluit! Hopelijk vind je een goede baas voor Veale.
VHU lache toch dat je zoon wil leren rijden! Vervelend dat Bente toch wel last heeft van haar uitglijder!
Ipsilonka sterkte met je paarden!
Mel leuke foto!

Straks naar stal glibberen en verder vandaag lekker niks :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:03

Dank jullie wel voor de reacties. Het is niet anders, maar veale moet gewoon minimaal 3 keer in de week gereden worden en als ik 1 keer rijd voel ik mijn polsen al. Bij de pony's heb ik dit niet. De bijrijdster komt twee keer in de week, ik moet er dan zelf bij zijn, kost me ook weer tijd, vindt het niet erg, maar kan hem moeilijk voor haar aanhouden.

Ik wilde ook even weg, maar hier regent het ook en zodra het gaat vriezen wrodt het natuurlijk een glibberpartij

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:30

En goedemorgen :D

Nou ik dacht direct aan Diddle toen hij dat zei }:0 ik zei wat wil je dan voor pony, stel dat je een pony zou mogen uitzoeken (tja ga het niet direct afkappen you never know :') ) een schimmeltje of een vosje met witte manen. Ik: Blondie is een vosje met witte manen. Hij: oja. Maar daar kan je toch niet op rijden? Ik: jawel hoor, dat kan wel maar dat moet ze nog wel leren. Hij: dan leer jij haar dat toch en mij dan ook direct..... agossie dan.

Naja hij gaat eerst maar eens regelmatig mee en wat rommelen. Bij stal zijn wel een paar paarden die soort van klinisch dood zijn dus wie weet mag hij daar dan op ik weet het ook niet maar ik was er wel erg door verrast.

Hier regende het net giga, moet de honden zo nog uitlaten en natuurlijk naar paardjes toe. Heb ook corvee bij stal, dus ik vertrek zo maar.

@Tallechie en twee pony's en een paard en dan je gezin en werk.... da's ook heel veel alles bij elkaar :(:)