[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:48

Akshay schreef:
Ik lees, en lees, maar heb even niks te reageren :D Zit even onder een steen, gezellig met HT, Dennis, en de andere lezers :D

*groet vanonder de steen* :D

@Akshay, Dennis , HT en overige 'steenbewoners' wij vinden het gezelliger als jullie onder die steen vandaan komen hoor en gezellig meekletsen :j
Ik geef die steen vast een zetje ~~}>
Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 00:00

het is "kei-goed" meelezen hier +:)+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 00:06

Oeps een hele flinke steen!

@Frensie wat ontzettend leuk dat je gaat trainen in de Eifel, en natuurlijk superstoer dat je zelf rijdt 8-) . Hier ook een alleen-rijder. Liefst neem ik iemand mee maar als het niet anders is, so be it. Wel altijd telefoon mee en iemand als 'achterwacht' die eventueel in geval van nood kan komen. Maar aan de andere kant: politie, wegenwacht e.d. zijn er ook nog. En paard goed opvoeden dat ze goed trailer op en af willen, rustig blijven staan enz. Moet ik met Bente dus nog mee aan de slag :Y)
@Ollie je schreef 'ergens' dat je clinic hebt, van wie heb je die en waar?
@Avaluna ben je jarig vandaag, gefeliciteerd dan, Biancocoo andere auto *-:) ook gefeliciteerd en NienSCHaap druk met verkoop wagen :$

Heb met vrijwel alle nieuwe eigenaren en oude eigenaren van paarden / poowns die ik heb gehad nog enige vorm van contact, vind dat wel heel prettig. Soms confronterend, zoals bij Limerick die op manege bleek te staan (maar nu geniet van zijn pensioen) of Nebraska die toch weer verkocht werd (maar had het wel 5 jaar heel goed gehad bij vorige eigenaar en staat nu bij zorg-boerderij waar ze helemaal op haar plek is). Of mijn lieve Ushi, die ik moest verkopen toen ik zo zwaar geblesseerd was maar zo graag terug had willen kopen.... helaas voor mij maar goed voor Ushi wilden haar nieuwe eigenaren haar niet meer kwijt.... Maar meestal is het gewoon leuk. Vind het ook heel leuk om te horen hoe het met Alwyn gaat en met Freddy. Van Bente heb ik schattige veulenfoto's gekregen <3

Van mijn bijrijd/trainingspaardjes weet ik het niet, daar heb je toch een heel andere band mee. Als je weet dat het niet van jezelf wordt / gaat worden / of als het zowiezo wordt doorverkocht.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 00:15

@Frensie, ik ben helemaal vergeten te reageren op jouw stoere plannen om alleen richting Luxemburg te gaan +:)+ . Ik rijd wel Nederland door met de trailer maar zou niet zo snel alleen over de grens gaan :o
@VHU, ik hoop dat het doorgaat maar anders ga ik zaterdag hier heen :
http://www.psvwestland.nl/?page=17-03-2012%20-%20Menclinic%20Claudio%20Fumangalli
@Biancacoo, gefeliciteerd met je nieuwe tuut met trekhaak *\o/* ... jij laat er ook geen gras over groeien ;) nu nog een trailertje voor de doggies en dan ben je weer voorzien +:)+
@Avaluna, nog even op de valreep :o van harte gefeliciteerd met je mannetje...

Nu ga ik écht de binnenkant van mijn ogen bekijken :z weltrusten :evaw:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 00:18

Gaaf Ollie!

Ik ben toch echt een merriemens. Heb geen merries met merriestreken, vind ik dan, wel een ruin met tja, wat voor streken het zijn weet ik eigenlijk niet :+

Moet hondjes nog uitlaten :brr:

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 06:57

Jemig, wat l*llen jullie toch veel :D zoveel om bij te lezen.

Hier heb ik geregeld contact met de vorige eigenaresse van Janouk en soms met de fokster. Zijn vorige eigenaresse komt jaarlijks even naar Janouk kijken als we op Ermelo rijden, omdat ze daar in de buurt woont. Ze is trots op ons. Ze zit ook hier op bokt en volgt zo Janouk haar prestaties.
Ik had vorig jaar met de vorige eigenaresse van Image contact opgenomen voor foto's van vroeger. 10 jaar terug kreeg ik geen reactie. Vorig jaar wel. Zij en haar vader hebben foto's uit de oude doos opgestuurd en waren verbaasd dat Image nog in leven was. Ze is nu 22 en crosst nog in het rond. Ze komen binnenkort kijken naar Image.

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 08:15

Goedemorgen allemaal!!

@ VHU duidelijk uitleg van het endurance-rust-principe!
@ Ollie ik ben er vorig jaar ook geweest, is echt gaaf! Voor die tijd even de auto na laten kijken, trailer is van het najaar nog opgeknapt, dus ben er helemaal klaar voor. Gwin is gelukkig heel rustig op de trailer. En gewoon hele stuk in één keer doorkarren, vorig jaar was ik een keer gestopt, maar daar werd ze juist wat onrustig van. Ik hoop voor je dat je clinic door gaat!
@ Janouk wat leuk om na zo'n lange tijd contact te hebben met de vorige eigenaren van Janouk!

Ik ga lekker zwemmen en daarna door naar stal, Gwin rijden. Heb even geen zin om naar de verenigingsles te gaan :o Dus dat doe ik dan maar ook niet :D

Fijne dag allemaal

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:11

Ik ga van onder mijn steen mee met alle samenvattingen. Lees wel braaf mee hoor!

Ik kom nog wel eens bij Dennis z'n fokker, iig 1x per jaar om te kijken of hij een broertje of zusje gekregen heeft en tussendoor om soms daar op stal wat te bekappen, is hier in de buurt.
Geen contact meer met Roos haar vorige eigenaar, fokker geen contact mee gehad.
Whitney komt via een handelaar bij haar fokker vandaan, fokker heb ik een paar keer contact mee gezocht maar gaf daar niets om. Handelaar waar ik haar vandaan heb is ook fokker en hengstenhouder, met hem alleen contact op evenementen (hengstenkeuring, nationale keuring, jongeren dag) en die kwam nog naar me toe vorig jaar toen Whit NL kampioen puisanse springen aan de hand werd.
En heb soms contact met de dochter van de fokker van Judith.
De rest zijn eigen baby's :).

Roosje gister
[GVL-ITP] Roosje weer eens aan de lange teugel

En ben HEEL ongeduldig aan het wachten op mijn nieuwe wagen. Die moet van de week komen als het goed is.
En wacht tot een stal waar Ebony heen gaat weer open gaat, dan kan ze verhuizen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:29

Mogge,

@Dennis, kan me voorstellen dat wachten soms lang duurt als het om iets leuks gaat ;)
@Frensie, al weer lekker sportief op de vroege ochtend en rijdze :D

Ik ga nu ook even rijden daar ik vanmiddag mag werken :j nog even mijn :9k op drinken en dan ga ik actief worden ~~}>

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:50

Ik voeg me ook bij onder de steen :o Zo kan het daar ook nog gezellig worden :Y)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:04

Goeiemorgen!

Als iedereen onder een steen gaat zitten, houden we geen topic meer over -O- .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:06

hier ook onder steen hoor... ^)is wel lekker rustig hoor gem, zo voelt het ook... :')
maar goed, ik doe ook niets meer met mennen behalve shet in boscross, dus hoor hier eigenlijk ook niet meer thuis he ?!
Dennis.... :# :):) wat vreselijk spannend je nieuwe wagen !!!!!! wat geweldig dat hij nu al zo snel moet komen !!!!super super super....we willen natuurlijk wel foto's he ?!!! *-:) :wow:
Roos is super !!

Dank voor de felicitatie's voor mijn nieuwe auto....kan haast niet wachten...moet nog kenteken op en nieuwe trekhaak....dus zooo lang zal het niet duren...dus over het geen gras over laten groeien OLLIE ....nee het land is hier zwarter dan zwart.... _O- enne....de new holland traktor die ik voor de koetsentrailer had staan die hebben we verkocht, en geld moet rollen, :$ dus geinvesteerd in nieuwe auto.... :):) :)ddd

moet vanmorgen werken...groetjes allen
edit...typfoutjes... /3

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:35

@ gem: jawel hoor, ik hou het wel nog bij, maar ik heb gewoon geen tijd om alles bij te lezen en te reageren. Ik heb in totaal nog maar 5 dagen les, dan 3 dagen examens en dan is het zover... Over 17 dagen vertrek ik al, en ik heb nog niet eens een reiskoffer :o

Ik heb nog opdrachten te maken voor school, 6 examens (de week van 26 maart, 2 examens per dag), 25 maart examen om brevet gehoorzaamheid te halen met de hond, en dat allemaal in 2 weken tijd :):)

Pff vanmorgen trouwens opgestaan met tragisch nieuws op de radio. Een bus, die op de terugweg was sneeuwklassen met 12-jarige leerlingen, heeft gisterenavond in Zwitserland een ongeval gehad. Voorlopig zijn er 28 doden: 6 volwassenen (waaronder de 2 chauffeurs van de bus en 4 leerkrachten) en 22 kinderen (kinderen uit Leuven en Lommel, het waren 2 klassen van verschillende scholen, er zijn ook 7 kinderen met Nederlandse nationaliteit om het leven gekomen)
Ik ben dan geen moeder, maar dat nieuws gaat werkelijk door merg en been.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:50

**niet onder steen**

met ballonnenbicci gaat t vandaag dan oo stuk beter dan gisteren, vroeg naar bedje vertrokken helpt :))

over trainingen gelezen,
heb de linkjes niet gelezen, maar zelf train ik breezer op door 1 dag te sukkelen met longeren, 2de dag flink werken aan longeerlijn,
3de dag wei 4de dag buiten staprondje van bv uurtje, 5de dag stevig met kar of OHZ aan de gang...6de dag wei, 7de dag stapritje, en weer bij 1 beginnen tot alle werk momenten stevig zijn en ik alleen nog conditie en hart/long training heb aan de longeerlijn en flinke staprondes buiten voor droge-harde benen.

hij doorstaat de trails altijd met vlag en wimpel.
na trail krijg hij 2 tot 3 dagen wei.....en dan op heeeel laag pitje longeren of staprondje..
pas na week of 3 is hij die top-conditie een beetje kwijt en word hij minder stuiterig...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:55

Ik zit maar tijdelijk onder de steen hoor! :) maar anders ga ik straks dingen plaatsen waaraan mensen weer kunnen zien wie ik ben en ik dat voor m'n voeten krijg, niet zo'n zin in :))
Dus maar even slim zijn!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:58

bewaar dat maar voor facebook aks :))

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:00

@SL: ik hoorde het ook; gewoon verschrikkelijk... |(

@Biancao: doe niet zo gek, jij hoort hier echt helemaal thuis, juist :j

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:10

vraagje,

wie van ons woont er vlakbij Valtermond?
das bij ter apel en assen.

:o

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:15

Bicci ik woon hier in de buurt van hoogeveen....dus een beetje in de buurt zeg maar.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:16

is dat in de buurt genoeg voor een men-ritje?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:39

hoe bedoel je een menritje ? ga je naar ter apel met stippel ??
dat is wel leuk !
Geloof dat tallechie en Tine ook daar in de buurt wonen ??
je kunt hier ook leuk logeren hoor...met peerd in stal en paddock en jij zelf in een tipi...
mijn ouders hebben deze camping...http://www.westsideranch.nl/pageid=77/Fotoalbum.html

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:01

ow echt?
die ga ik onthouden..die camping.

maar ging eigenlijk om iets anders,

ik vertel;
de overbuurman van mijn ouders is daar heen verhuist,
voor zn verhuis hoorde hij terminaal kanker te hebben met nog maar enkele maanden tot half jaar te gaan.
samen met mijn vader hebben we toen het plan gemaakt met de kar en knol nog een rondje te doen met hun, alleen de medicatie van hem, belette hem om mee te gaan.
hij was er erg beroerd van etc.
nu gaat het iets beter, maar is de afstand erg groot geworden.

vandaar ik een lieve bokker zoek die de taak voor mij zou willen overnemen, zodat hij toch nog even kan genieten van een rondritje.

:))

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:17

@SL_ het is inderdaad écht verschrikkelijk :oo . Je zal het nieuws maar thuiskrijgen ;( . Ik denk dat ze me op kunnen vegen |( .....

Zo lekker even gereden nu even douchen en eten en dan richting werk ^)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:21

@ Bicci wat ben je toch een lieverd!!! Altijd klaarstaan voor anderen, super!

@ Alle steenbewoners; kruip er gezellig onder vandaan!!

@ S_L tragisch he, ik hoorde het op de radio en dacht dat ik het verkeerd gehoord had, 28 doden, dat is absurd!

Ben vanochtend toch wel naar de verenigingsles gegaan en ben er blij mee! Was namelijk de enige, dus lekker privéles gehad. Bezig geweest met beetje gymnasticeren en wat appuyement aanleren in draf en galop. Moeilijk! Lekker gereden.
Ik merkte pas op de terugweg naar stal dat Gwin een ijzer kwijt is. Toen ik wegliep bij stal dacht ik wel even; Hey, wat klinkt het raar... maar helemaal niet bij nagedacht dat je een ijzer ook kan verliezen... dat is nog niet eerder gebeurd bij Gwin. Dus terug op stal paddock doorgezocht, stalletje, niet gevonden. Ze heeft gister met longeren wel heel maf gedaan, dus ik denk dat hij in de buitenbak ligt. En na het longeren is de bak gesleept, dus denk niet dat ik die nog kan vinden. Vrijdag komt smid weer. Ze loopt er totaal niet gevoelig op gelukkig.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:25

:o :o dankjewel...