eerst heb ik gelachen om een springende lotte en romeo...en dan lees ik tine haar bericht....ben er stil van, kan alleen maar zeggen: onwijs veel sterkte met het verlies.
Tine Sterkte !!! Je hebt echt gedaan wat je kon. Als ik het zo allemaal lees is dit echt het beste voor hem geweest maar dat maakt het verdriet niet minder.
sander_lotte
Geplaatst: 21-06-10 14:20
Toen mijn zus zonet de straat uitreed, kreeg ik telefoon van haar: "Hier loopt een geit richting de grote weg!!! Maar ik durf die niet te vangen!" Ze is mij toen komen halen, uiteindelijk waren we met 4 aan het vangen achter die bok:D Ik heb wel mijn broek gescheurd, maar we hebben de bok wel Ik wou bij de buren gaan vragen of de bok van hun was, ondertussen liet ik hem gewoon in onze tuin rondlopen. De buren deden niet open, dus ik terug naar huis. Kwam ik thuis, zag ik het water van het zwembad bewegen en het zeil was verfrommeld. Plots zie ik een pootje onder het zeil uitkomen... Ik als een gek naar het zwembad toe, dat zeil van die bok af (zijn hoofdje zat erin verdraaid) en hem uit het zwembad getrokken. Beestje staat nu te bibberen en wil zich nog steeds niet laten vangen. Ik ga nu wachten tot mijn ouders terug zijn en straks nog eens gaan bellen bij de buren. Ik zou hem wel willen houden (als onkruid-eter in Romeo zijn wei ), maar ik denk dat het te moeilijk is, omdat die er alles aan doet om uit te breken... Hij vloog zonet zelfs met zijn hoorns vooruit tegen een metalen poort
@ Jenkins: ja ik longeer een uur, soms zelfs iets langer. Maar ik laat de cirkel groot genoeg, zodat hij niet voortdurend gebogen moet lopen. En ik verander heel vaak van kant. Als ik hem hooguit een half uurtje longeer, krijg ik zijn conditie nooit op peil voor de Veluwe... Ik vind niemand om met me mee te gaan mennen, dus moet ik conditie opbouwen aan de longe. Inrijden en uitrijden doe ik wel "naakt", dan mag hij met de neus in de lucht lopen en met buitenstelling
@ tine: pff wat jammer! Maar misschien wel de beste beslissing. Heel veel sterkte voor jou en je man, maar ook voor Rembrand en Amerigo, voor hun zal het ook erg vreemd zijn. Jullie hebben beslist alles gedaan wat jullie konden!
I know, maar heb weinig opslagruimte. Hen het tuig voor Dora ook al thuis liggen. Lot gaat eerst onder het zadel einde volgend jaar . Daarna wil ik haar gaan laten beleren voor de wagen
jeetje tine! dat is erg klote om het maar zo te zeggen... hoop je hem mee naar huis te kunnen nemen.... moet je toch die moeilijke, maar wijze beslissing nemen. heel erg veel sterkte!
Milanka, gefeliciteerd dat je aangenomen bent!
S_L, wat een leuke foto zeg van dat springen! ik vind een uur longeren ook wel teveel van het goede. meestal doe ik half uurtje soms zelfs 10min of kwartiertje.
Evelli, hihi dat word dus vriendje mee naar huis slepen en die ook door juul wakker geknuffelt worden
tine, wat erg! onwijs veel sterkte met dit verlies
sander_lotte
Geplaatst: 21-06-10 17:29
@ IvysToeter: dank je Wat betreft het longeren... Hoe zou ik de conditie dan moeten opbouwen? Over precies een maand moet hij 5 dagen (waarschijnlijk 4 of zelfs 3) in de Veluwe kunnen lopen. Als ik hem niet langer dan een half uurtje longeer, kan ik hem thuis laten, want dan zou het een werkelijke marteling zijn voor hem. Ik en mijn vriend zitten in de examens, dus we hebben geen tijd om te gaan rijden (tot vrijdag). Maar ik vraag me ook wel af wat er mis is aan een uur longeren zonder longe. Ok als hij nu voortdurend op een rondje van 10 meter blijft, dat zou niet goed zijn voor hem, maar nu kan ik niet zeggen wat daar mis aan is. Soms loopt hij ook langer als een uur rond te crossen in zijn wei...
Heel veel sterkte tine! dit zijn echt de nare dingen van paarden houden! overigens met alle beesten!
Met mijn pony's heb ik echt tijdgebrek om ze in te spannen! ze worden dikker met de dag helaas, gelukkig staan ze wel veel op de paddock en weinig in het gras. Ik heb het de laatste weken nog zo druk met school, en rijd dan net aan onder het zadel op mn E-pony. Waarbij ik nog maar 4 winstpuntjes van de Z verwijdert ben!
haha wat een verhaal over die bok! hoop dat je snel weet van wie die is!
balen zeg dat je de tijd mist om je bonte duivels in te spannen. je mag dr natuurlijk aaaaaltijd eentje langsbrengen
Nouvel
Geplaatst: 21-06-10 17:38
leuke springfoto's!
sander_lotte, langer dan een half uur longeren op de volte vind ik zelf een te grote belasting... als je 'los' longeert, laat je 'm dan ook echt werk of alleen los om je heen rennen? dan zou ik kiezen voor een half uurt echt werken aan de longe en dan nog evt een half uur aan de hand stappen...
maar goed, bij elkaar ben je dan ook een uur kwijt, dan kun je ook net zo goed inspannen en gaan rijden volgens mij...
de veluwe heeft hele zware stukken, zeker als het droog is, en hardere stukken, het ligt er ook net aan waar je gaat rijden... wij hadden redelijk stevige paden en mijn merrie liep het echt probleemloos...
bedankt voor jullie leuke reakties op de foto! hier vast nog 2 stoere, en dan ga ik gauw verder met m'n eten, vanavond de rest!
Tjonge, Fifi werkt echt als een paard he? Fijn dat je toch nog kan lessen bij Gerard!
Evelinee_
Geplaatst: 21-06-10 17:47
Jelleee schreef:
balen zeg dat je de tijd mist om je bonte duivels in te spannen. je mag dr natuurlijk aaaaaltijd eentje langsbrengen
hahaha moet altijd zoo om jou lachen! maandje bruikleen ??
wat een gave foto's nouvel! wow wat een draf!
sander_lotte
Geplaatst: 21-06-10 17:50
@ Nouvel: Als ik hem los longeer, loopt hij met het pessoa tuig aan. Het in- en uitrijden is helemaal naakt, zonder pessoa dus. Ik ben inderdaad 1 uur kwijt, maar als ik hem inspan ben ik 2 tot 3 uren kwijt. We komen altijd minstens 1 plas tegen en dan is het tuig en de wagen vuil, ik ben zeker een uur aan het poetsen. Trouwens, ik offer graag een uurtje op om te gaan rijden, maar ik moet ook nog iemand vinden die mee wil hé... Mijn vriend is een half uur kwijt in de auto (kwartier naar hier en een kwartier terug), dus als hij meekomt, is hij ook zeker 2 uren kwijt. En mijn vriend wil tijdens de examens niet eens mee als hij 1 uur kwijt was.
Daarnaast heb ik nog een groom die examens heeft en dus ook niet mee kan, en mijn andere groom heeft het druk met haar eigen werk (ze werkt in posten) en ze heeft ook een verzorgpaard waarmee ze wedstrijden rijdt en dus ook veel moet trainen.
De ideale oplossing was als Romeo ohz gereden kon worden, dan zou hij conditie kunnen opbouwen. Maarja, dat is niet het geval.