Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
b485 schreef:Ok, een spannende wending in mijn mencarriere. Bij mij in de buurt (Belgisch Limburg) is er een opendeurdag van een ruitersportwinkel en ze organizeren initiatielessen voor het mennen. Ik heb mij ingeschreven voor een les van Marc Van Vlasselaer.
Het gaat door op zaterdag 1 november. Ik vind het echt spannend. De komende weken toch maar extra trainen en zorgen dat het tuig proper is.
Op zondag zijn er ook initiatielessen met Aert Van der Kamp. Verder ook nog dressuur en eventing clinics en initiatielessen (PB mij maar voor meer info)
sammykuh schreef:nappie met mendurance 11 km p/h in draf of gemiddeld stap en draf tempo bij elkaar opgeteld ?
Napie schreef:sammykuh schreef:nappie met mendurance 11 km p/h in draf of gemiddeld stap en draf tempo bij elkaar opgeteld ?
Dat is gemiddelde snelheid over de 29 km incl de wachttijd op de PA controle (na een km of 18 tellen ze de hartslag, die moet onder de 64 zijn om door te mogen)
De 29 km heb ik dus in ongeveer 2 uur en 40 min gereden. Ik stap alleen de 2 km voor de PA en 2 km voor de finish. De rest gaat in draf of galop. De minimale snelheid voor pony's is 6 km/u en je mag maximaal 13 km/u. Des te sneller des te meer punten maar voor je hartslagen krijg je ook punten. Je moet dus een evenwicht vinden in het snel rijden met een lage hartslag. Kwestie van goed trainen, voeren, je pony's goed kennen en goed koelen.