[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:49

Vhu..oeh dat is rot zo'n niet werkende radiator. ... je hebt je gasten supergoed verzorgd. Goed bezig ! Dubbel glas scheelt zoveel !!
Fijn vandaag hulp Ava.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:31

Ja stom he.

Vanmiddag lekker met Piet bezig geweest. Hij leert erg snel -:) nu links en rechtsom eigenlijk steeds keurig gestapt met zowaar ook al de broek/rugriem/culeron erbij en hoofdstelletje met oogklepjes (plus 't schoftje). Hij slaakte een diepe zucht toen we klaarwaren en ik alles er weer afhaalde :+ Het is wel nog of links of rechtsom. Heb nog niet veel wendingen gedaan e.d. maar hij was/is het bitje nog helemaal niet gewend dus dit vond ik al erg knap van hem.
Bitje vind hij niet raar meer, heb er een trensje in gedaan, stang zag er zo immens uit in zo'n klein bekkie.
Daarna nog stuk met hem gewandeld wat was het een lekker weer {:} hoop dat je er ook een beetje van hebt kunnen genieten Ava!

En de anderen ook uiteraard :)

janouk

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:02

Janouk gaat een weekje bij de veearts logeren. Weg uit haar vaste omgeving. Kijken of ze daar minder last heeft. Ik vind het vreselijk. Ik heb janouk al 12 jaar bij mij in de tuin. En nu gaat ze eind verderop staan langs het water. Dubbel gevoel, maar de veearts zal goed voor haar zorgen en bestuderen wanneer ze gaat shaken.
Pppffff beh ik wil haar liever bij mij houden.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:22

pff...dat is niet leuk Janouk....ben heel benieuwd of het verschil zal geven....duim voor jullie dat ze echt minder last krijgt.....dit is zo rot !

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:18

Hopelijk kan je veearts iets vinden Janouk. Wat een rotsituatie zo..

Pietje heeft het weer goed gedaan! En al bijna helemaal in het tuig, nog reactie gehad op het culeron?

Ava lekker buiten met een beesten, het was mooi weer vandaag!!

Ondanks het mooie weer ben ik met Emas naar de binnenbak geweest. Ik had gedacht dat het zou gaan regenen en de bak al gereserveerd. Emas liep keurig de trailer op, maar was onderweg wat in de stress geschoten. Ze kwam aardig klam van de trailer af in ieder geval en ze moest voor de wagen ook wel even wat adrenaline kwijt. Ze was heel braaf hoor, maar wel iets meer uptempo zeg maar en snel afgeleid door alles om haar heen. Ze heeft ook veel gehinnikt..
Verder weer heel fijn gemend, leuke stukjes ertussen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:13

Goede oefening dus Jeskim +:)+

Hoop dat de puzzelstukjes eindelijk wat op zijn plek gaan vallen dan Janouk... sterkte komende week :(:) je kunt wel elke dag even gaan kijken natuurlijk :) 't is wel een beetje je kind achterlaten he.

Nee totaal geen reactie op culeron vond dat wel erg knap van hem. Engste tot nu toe waren de oogklepjes maar vandaag leek hij daar geen 'last' meer van te hebben. Maar kan nog komen uiteraard, Piet is wel Piet }:) O:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:53

Wel fijn dat het zo kan, Janouk, hoop dat er wat uit die oberservaties komt, moeilijk om haar ergens vreemd achter te laten.

Piet is al een hele Piet en Emas in de binnenbak.

Erg fijn elke dag samen met iemand even eruit met de honden, vandaag alleen erg slechte dag en dan is zitten al vreselijk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:10

Ava: heeft afleiding gehad, maar die leverde wel pijn op. :(:)
VHU: lekker bezig geweest met Piet en verkleumde gasten. Gelukkig is het probleem verholpen. Het vriest snacht toch best wel, dan kun je niet zonder verwarming. :brr:
Jeskim: heeft lekker gewerkt met Emas. Ging ze na het oefenen ook weer goed de trailer op?
Janouk: hopelijk komt er duidelijkheid; ik dacht dat dat shaken vooral was bij warmer weer eigenlijk. Als ze in de buurt staat, gewoon lekker bij haar langs gaan. Sterkte in ieder geval

Vandaag voor het eerst in mijn leven in een Jenaplanschool geweest. Het is wel heel anders en zou absoluut niet mijn keuze zijn voor een kind, maar goed, je kunt er prima leerkracht zijn/spelen ;-)
Morgen en donderdag weer naar Hoogezand en als het een beetje meezit, woensdag weer naar de Jenaplanschool.

Ben zo blij met de lieve instructrice van zoonlief. Hij zou woensdag weer les hebben, maar nu kreeg hij een uitnodiging voor verjaardagsfeestje. Ze gaan skien. Zoonlief is gek op skien, maar de laatste 2 jaar niet meer op skivakantie gekund, dus hij wilde wel heel graag heen. Nu is de les verzet naar morgen. Zo lief. Ik heb morgen nog een intakegesprek voor nog meer invalwerk, bij organisatie nr 3. Ik ben benieuwd of ze me daar aannemen, want bij organisatie nr 4 werd ik het niet. Omdat ik zelf niet meer gelovig ben. Dat past niet bij hun instelling. Nr 3 is ook een christelijke organisatie, dus ik ben bang dat ik voor niets heen ga, maar goed, we zien het wel.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:18

Fijn dat de les verzet kon.
Bevalt het zo wel, het invalwerk?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:22

Bevalt heel goed. Er zitten natuurlijk wat nadelen aan het invallen. Je kunt je lessen niet echt voor bereiden (of ook wel echt niet ;-) ), je wordt iedere dag opnieuw uitgeprobeerd. Maar er zijn ook veel voordelen: je komt op heel veel verschillende scholen, in heel veel verschillende groepen, je hebt geen eindeloze vergaderingen, ouderavonden en noem zo maar op. Tegenwoordig moeten leerkrachten zo idioot veel administratieve dingen doen, waardoor de werktijd zo'n beetje wordt verdubbeld. Als invaller heb je dat probleem ook niet :+ . Ik geef mijn lessen, kijk het werk na en als alles klaar is kan ik gewoon naar huis. Komt een dag me niet uit, dan plan ik mezelf uit. :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:17

Knap, hoor. Vooral in (moeilijke) klassen met regelmatige invallers, heb je er vast ook wel mee te maken dat je uitgeprobeerd wordt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:24

Vind het ook super knap van je Tine!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:36

Ava, lekker dat je er met hulp toch met de honden op uit kan ! _/-\o_ superfijn...zal ene dag idd makkelijker zijn als andere dag . :(:)
Tine, knap dat je het kunt...ik ben geen juf..heb er ook absoluut geen gevoel voor..en zou dat dus ook echt niet kunnen...hoe gaat het verder...met je hoofdpijnen e.d....daar had je laatst zo'n last van ..is dat spanningshoofdpijn oid ?
Vhu, wat leuk dat Piet het zo goed doet...wel een keer een mooie foto maken he ?..of lelijke..van Piet in tuig,...ben erg benieuwd hoe wijs hij er uit ziet ! *-:)
ik zag schitterende foto's van Anton !! Janouk, Hij ziet er echt geweldig uit, heel veelbelovend volgens mij, en wat een mooie wagen zeg ! daar zijn jullie vast blij mee.
Verder...Baudyh...hoe gaat het...t'is zo stil bij je..
en ook veel anderen...schrijven hier niet meer..erg jammer..maar..er zijn ook meer dingen te doen dan alleen hier lezen en schrijven natuurlijk.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:57

Teveel bijgelezen om op alles te kunnen reageren, maar enkele hoofdpunten:

Janouk staat bij de DA vanwege het shaken, hopelijk kan de DA er iets meer duidelijkheid uithalen.

Tine, ik vind je ontzettend moedig dat je overal als invalleerkracht opdraaft. Is echt geen makkelijke job. En christelijk / niet christelijk ..... pfff. Eigenlijk zouden scholen hier buiten moeten staan en eventueel met de kerk(en) een buitenschools programma aanbieden. Al vind ik over het algemeen wel dat christelijke scholen een degelijker beleid hebben dan niet-christelijke scholen of openbare scholen. En ook ander volk trekt, maar dat is wat ik hier zie.

VHU houdt uitverkoop en is met Piet aan de gang! En een koude B&B.... oeiii!

Avaluna is blij met haar hulpen, maar had gisteren een slechte dag :(:) . Ben je nog in de hottub geweest afgelopen weekend?

Biancacoo gaat de caravan verkopen en is bezig met iets nog mooiers!

Hier nog altijd weinig nieuws behalve Peru, Peru, Peru.... vrijdagavond de kienavond gehad en daar hebben we een mooi bedrag bovenop kunnen zetten met onze DE-zegel actie. We hadden 70.000 punten bij elkaar verzameld, 2 koffiezetapparaten van gekocht en die weer op MP gezet. Waren binnen 24 uur verkocht en we kunnen er nog wel 4 verkopen :D . Dus.... wie nog DE-zegels in zijn la heeft en er toch geen moer mee doet: wij kunnen ze heel goed gebruiken! *\o/*

En een leuk, heel leuk toekomstig menpaard aangeboden gekregen... voor het mooie nog iets te vroeg ivm de spaarpot die langzaam, maar gestaag groeit. Ik hoop dat ik voldoende tijd krijg.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:04

Ik hoop dat de verkopers je even de tijd geven Gem zou fijn zijn!!
Gelukkig waren gasten nu zeer zeer tevreden dus dat is goedgekomen... vind dat dan wel heel spannend maar ja zijn dingen die kunnen gebeuren...

Ben zelf niet 100% vanacht wakker gelegen van kuit (heb me gisteren verstapt is in spier geschoten), mijn schouder wilde niet wat ik wilde en ook nog buikpijn. Dus naja. Wordt gammel dagje. Heb poepschepdienst dus sleep me nu even naar stal. Gelukkig is het mooi weer {:}

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:49

VHU: gammel dagje, maar tevreden klanten
Gem: mooie samenvatting; en goed bezig voor Peru!!! Respect. En leuk paard op het oog
Bianca: volgens neuroloog was het migraine, maar ik heb nog nooit gehoord van migraine die zo lang duurt (paar maanden) Maar goed, heb er al een tijd geen last meer van gelukkig. Wel af en toe gewone hoofdpijn, maar ja, die kan ik heel goed verklaren ;)
Baudy is inderdaad erg stil. Hoop dat het allemaal goed gaat daar!

Nou, ik kreeg vandaag te horen dat ik de rest van de week op deze school aan de slag kan. Morgen groep 1/2, donderdag groep 3 en vrijdag weer 1/2. Mooie is nu wel dat ik mijn lessen ook gewoon kan voorbereiden. Heb wel woensdag en donderdag een stagiaire erbij. Dat vind ik dan wel wat minder, ik voel mezelf nog stagiaire haha. Maar goed, het is niet anders.

Fijne dag verder

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 15:20

Geweldig ook al een stagiare erbij _/-\o_ +:)+
Zal volgende keer eraan denken dat ik een *-:) meeneem. Het staat hem erg mooi en hij vindt zichzelf bijzonder geweldig zo grappig.

Nog steeds gammel maar wel lekker uitgewaaid bij stal. Eerste lammetjes zijn er weer, altijd zo leuk <3 totdat ze zo groot worden dat ze alleen nog maar bleren en moeders lastig vallen :))

Piet betrapt door stalgenootje
http://myalbum.com/album/RT3dPLI3jDW7

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 15:41

Gem, slimme actie van die DE punten...ik heb er geen sorry.. Y;( Super dat het goed loopt, en een nieuw paard aangeboden gekregen.. :oo tjee..spannend...maar idd..moet wel in t :$ plaatje passen..
Vhu..gammel...blegh..je word toch niet ziek....maar herken het wel..ik was gisteren en vandaag al niet helemaal fit..heerst veel griep..hoop dat dat mij voorbij gaat..geen zin in.. ~~}>
Heb je geen zweepslag in je kuit ofzo..?? voorzichtig mee zijn hoor.. :(:)
Piet <3 <3

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:02

Ah, wat een geweldig lieve foto van Piet.

Spannend Gem; duim voor je. Goede actie! Succes.

Super Tine dat je zo gevraagd bent.

Pfff, vermoeiende afspraak gehad. Gelukkig is gezin al lekker vroeg thuis en maakt manlief zijn beroemde lasagne.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:22

Heb morgen nog een fijne klus, twee pleeborstels omtoveren in fjordenbogen die hengstenkeuringswaardig zijn. :roll:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:24

Jeskim schreef:
Heb morgen nog een fijne klus, twee pleeborstels omtoveren in fjordenbogen die hengstenkeuringswaardig zijn. :roll:

_O- _O- _O- _O- Ik heb beeld

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:02

Jeskim succes, je hebt vast eer van je knipwerk ! Maak je voor en na foto's?
Ava,..mmmmmmm heerlijk lasagne, handige man _/-\o_

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:58

Pleeborstels hahaha :+
Heerlijk doe mij zo'n man :Y)

Wiske (hond) is heel erg kreupel... durft amper haar voorpoot neer te zetten. Niets gemerkt tijdens uitlaten zo sneu. Geef haar maar arnica druppels, heb hele poot langsgelopen en schouder maar ze reageert nergens op met piepen ofzo -O-

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 04:17

Ik leef nog net hoor. Sinds gisteren buikgriep. Fijn van gerrit gekregen. Ppfff goed ziek. Als ik me weer wat beter voel zal ik weer wat meer van me laten horen.

Db was gisteren jarig trouwens. 8 jaar geworden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 07:24

Dat is altijd zo rot sterkte Baudyh en nog gefeliciteerd met jouw kanjer !
Hier vanacht voor het eerst sinds een week ofzo zonder buikpijn geslapen denk toch ook soort griep. Voel me ook beter nu :D
En gisteren gesproken met hondentrainer die politiehonden traint. Dus heel veel ervaring met mechelse en duitse herders. Volgens hem zijn duitse herders erg 'talkative' dus dat ze allerlei soorten blaffen, grommen en huilen hebben. En erg gericht als alle honden natuurlijk maar dit soort honden nog sterker op vaste rituelen. En ja als ik elke ochtend naar beneden kom en ze ga uitlaten dan is dat iets om je erg op te verheugen. Dus volgens hem moet ik zoveel mogelijk variatie aanbrengen in dat gedeelte van de dag. Dus ene keer manlief / zoonlief naar beneden als eerste, dan pas ik. Honden er niet direct uit ook al staat ze op springen (wat volgens hem niet zo kan zijn want manlief laat ze altijd om een uur of 01.00 nog uit, ik sta altijd om 06.00 uur zoiets al op). Eerst wat voer, dan kopje koffie dan naar buiten. Of eerst in de tuin. Jas niet aantrekken maar zo naar buiten gaan (moet ik dan ff rekening mee houden als ik me aankleed :P )) want jas aantrekken is ook zo'n 'teken'. De ene keer linksaf uit de deur de andere keer rechtsaf. Ook een keer gewoon weer teruglopen enz. Zodat ze op mij gericht blijft en niet haar Eigen feestje ervan maakt (want dat is het volgens hem dan).
En als ze echt over mijn grens gaat echt direct afstraffen.
Vanochtend voor het eerst geprobeerd. Ik wel als eerste naar beneden en honden even rustig geaaid (moet zelf dan ook neutraal en rustig zien te blijven) daarna in de tuin. Echt bizar ze jankte vrijwel niet en geen geblaf *\o/* terwijl ze anders als ik maar een stap op de trap zet om naar beneden te komen al begint te bleren.
Nu ligt ze rustig naast me met haar flostouw en bal te spelen <3
Dus ben benieuwd maar dit stemt hoopvol :D
Ik dacht dat ik van alles wist met honden, hebben er al een aantal gehad ook thuis altijd maar elke hond is toch anders en deze is blijkbaar extra gevoelig voor rituelen.

Wiske was nog wel wat stijf mar niet meer zo vreselijk kreupel .Denk toch verrekt ofzo.

Nou fijne dag allemaal. Ik moet vooral administratieve dingen doen :list: >;)