[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LS_fotos

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:45

Gefeliciteerd Barney!! Oefening baart kunst.
Ik ga mijn groentje ook terijnen laten kijken, dat is een stres kip en scoren zullen we in het begin zeker niet, maar soms heb je het gewoon nodig om ze wat meer te laten zien. Ik vind dat ook wel leuk om te zien hoe ze dan veranderen. Het is al zoveel verbetert. :)

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:36

VHU, jammer dat je gisteren niet hebt kunnen starten in Someren, het was echt een heel fijne wedstrijd, mooie route en goed georganiseerd, ik hoop dat ie volgend jaar weer op de kalender staat :j

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 23:08

Goed gedaan barney!
Wat leuk die clinics, kan je je daar nog voor opgeven?
Saskia van Heesch is mijn instructeur erg vriendelijke vrouw, die op een rustige en geduldige manier lesgeeft.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 01:19

De clinic van Christiaan Provoost kan sowieso nog. Je kunt kiezen uit dressuur vaardigheid en marathon. Je kunt er ook meerdere rijden. Kosten zijn 35 euro per clinic van een uur. De clinics worden in Rockanje gehouden op 10 mei.

Saskia van Heesch heeft in Hoofddorp nog plaats maar dat gaat via de KNHS mendistrict West. Daar staat op de Site Hoe je je kunt opgeven.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 07:49

Bedankt helaas moet ik de dan werken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 10:47

@Stelvio na alle enthousiast verhalen baalde ik er natuurlijk wel van ... baalde er zowiezo van ... maar goed het was echt overmacht. Wil mijn huidige plek (wei, schuilstal en ook nog 'echte' stal) beslist niet kwijt. Volgend jaar gaan we voor de herkansing :)
@Barney wat leuk dat je zo'n vooruitgang merkt +:)+

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:58

VHU, begrijpelijk, je gaat geen fijne stalling riskeren door ongewenst een wedstrijd te rijden.

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:06

Morgen voor het eerst ronde van 15km rijden op tempo.
Als voorbereiding op de enjoy the ride 17 mei.
Dan moet de uk toch een paard van 1.68 ofzo bij zien te houden. Van het weekend even samen gereden.
Paard past zich gelukkig wel heel erg goed aan aan mijn kleine man.

Nog even een vraag...
Hoeveel bietenpulp voeren jullie per 100 kg lichaamsgewicht.
Zijn er onder jullie ook nog mensen die olie bijvoeren voor de lange afstands energie.
Dit ga ik op aanraden doen namelijk omdat Tommy helaas niet tegen suiker kan. Dus krachtvoer gaat al niet. Hij krijgt dan enorme jeuk en schuurt zich tot bloedens toe open.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:40

Ik voer echt niks extra krijgen hooi gras voordroog en stro soms handje muslie met force en hebben liksteen van paardnatuurlijk.zou ook niet weten waarom ze extra tegeven ze doen het allemaal met gemak en ze zien goed uit.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:06

Ik gaf slobber om aan te komen... Pony werd en HIEPER van! Vandaag gereden met zuchten en kreunen in de bak, na een half uur kwam ie eindelijk tot mijn zin en toen gestopt. Morgen dierenarts, toch nog een keer gebit kijken (3e keer dit jaar) en bloedonderzoek.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:42

Mijn paard heeft vroeger wel bietenpulp gehad een paar maanden na ziekte maar ik heb echt geen flauw idee meer hoeveel. Alleen dat ik het moest weken, 12 uur oid.

Kyano krijgt alleen handje meusli als ie gewerkt heeft. Maar goed, wat doe die nou. Dikzakkie.

Lotte: is er wat uitgekomen? Of moet je nou week op uitslagen wachten?

Nou ik heb er een pony bijgekocht. Een mini, dus lange afstanden zullen het niet worden, maar recreatief kan ik daar iig heeeerlijk mee rijden :D Maar eerst nog op vakantie.

Gister wel heel dom geweest :') :') :')
Gement met Kyano, zelfstandig, in de bak, ging goed!!!
Daarna zet ik hem terug in het land, paarden stonden allemaal achterin dus die zag ik toch niet, en ik gooi gewoon het hek open waar die altijd staat met de ruinen...

Had stalbaas de groepen van landje gewisseld :+ :+ stond ie gezellig bij merries :+
Gelukkig niets hengstig, dus mijn wilde hengst stond gewoon te grazen, maar ik was daarna naar huis gegaan (van geen kwaad bewust) en stalbaas kreeg hem half uurtje later dus echt niet te pakken :P Dus hij heeft hem laten staan, haha, stond toch rustig te eten.

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 23:43

Toydoll die van mij is ook maar 87 cm hoog ;)
Heb nu eigenlijk ook een pony op het oog om in de toekomst een 2 span mee te gaan rijden
Hij past er zo leuk bij.

O ja die zal wel de tijd van zijn leven gehad hebben.
Gezellig tussen de dames
Ook niet handig van de stalbaas om dat niet even door te geven ;)
Maar ach iig geen ongelukjes gebeurt dan

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:03

Spoiler:
Oeps foutje bedankt :') hij zal er toch maar een dekken }:0

Geen idee hoeveel pulp per 100 kg ik voerde.... sinds een week of 2, 3 krijgen ze vrijwel niets meer bijgevoerd want de dames doen het op de wei met hooi en een handje ponybix per keer uitstekend. Zijn zeer vrolijk en ook riant aan de maat zeg maar :Y) Ollie is echt helemaal niet te geloven die moet ik haast straks in de paddock zetten af en toe voor een balansdagje. Zou echt niet zeggen dat dat een endurance pony is (meer gewoon een brede new forest op vakantie }:0 )
Lekker goedkoop :P

Gewone slobber worden die van mij ook compleet hyper van hoor. Pulp en zemelen vinden ze heerlijk en daar worden ze niet hyper van.

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:09

Ja is ook niet voor nu maar meer met het oog op de winter

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:34

OK begrijp het hoor. Ik geef het ook wel in de zomer als ik het idee heb dat ze invallen of wat extra's nodig hebben. Of voor de wedstrijd / op wedstrijd / na wedstrijd om even bij te eten.
Anders begin je gewoon met een handje weken en dat geven? Je ziet dan vanzelf wanneer het aanzet.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:45

Ja psies gewoon met weinig beginnen, je ziet wel als het wat doet toch?

Haha ja die Kyano. Moet daar wel beter op gaan letten XD

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:11

Ja op de pagina van de pavo staat namelijk 50gr droge pulp per 100 kg lichaams gewicht (toch nog gevonden) dus dan word het ongeveer 225 gr geweekte pulp als ik me niet vergis. Idd eerst maar is een beetje proberen en dan kijken wat het gaat doen.

Als het allemaal een beetje mee zit over ongeveer een half jaar mijn 2e pony erbij.
Dan kunnen we over 3 jaar 2 span gaan rijden *\o/*

Trouwens even heel erg off topic.
Zijn er onder jullie menners met kinderen die intresse zouden hebben in een bixie menwedstrijd?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 23:33

Bixie mennen leuk maar hier echt niks van in de buurt,zou leuk zijn als me nichtje beetje ouder is ze gaat wel mee op de koets is 2,5.

ze was pas ergens en daar stond een man met een koets,zegt die man tegen haar wil je even op het paard.
zegt zij,nee ik wil op de koets

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 01:47

Ahhh super leuk keona
Groot gelijk heeft ze ook ;)

Nou ja volgend jaar tijdens de internationale menwedstrijden in horst aan de maas wil ik het graag gaan organiseren. Nou moet ik wel van tevoren even weten of er animo voor is natuurlijk.
Zo zonde als je alles regelt en het dan op het laatste moment af moet zeggen

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 07:23

Ja ik heb nog geen jonge menners helaas welke leeftijd moeten ze eigenlijk hebben

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 09:11

Willem_aukje als je voor je shet wil geven en het is 50 gram per 100 kilo kom ik niet op zoveel als je zegt. Of is het niet voor je shet? Mijn ponys wegen namelijk maar 264 kg. Leuk heb je een veulen op het oog? Foto!!!

Oei Oei toydoll zullen de merries vast blij mee geweest zijn.

Hier gisteren naar de vereniging gereden. Kom ik er aan is er echt niemand. Snapte er niets van, gelukkig kon ik toch nog even marathon hindernissen trainen op het buiten veld. Overdag ook nog 5 km met ze gewandeld echt heerlijk.

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 09:19

Zover ik weet is het dan 75 gram droog en dan geweekt ongeveer 225.
Is mij verteld dat het 3x het droge gewicht word namelijk

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 09:37

Hier even pauze ma ga ik weer met ze aan de slag

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 09:53

Laura: gaaf dat ze hindernissen buiten hebben :D:D Toch nog nuttig geweest toch, haha?

Willem_aukje: ik zou sowieso met de helft beginnen eerst hoor. Aanbevolen hoeveelheden zijn sowieso vaak een tikkeltje overdreven en niet elk paard heeft dezelfde stofwisseling. Omhoog kan je altijd maar in 1x teveel pulp voeren zelfs al is het geweekt kan alsnog voor verstopping zorgen, niet elk paarden darmpje verwerkt dat even lekker.

Hier geen jonge menners sorry!

Ik heb wel leuk nieuws, ik heb er een pony bij gekocht. Een men pony wel te verstaan *\o/*
Hij komt echter pas 1 juni, omdat ik op vakantie nog 2 weken, en ik wil wel graag alle aandacht aan hem kunnen geven als ie hier is natuurlijk.
Kleine sneak preview:
Afbeelding

Ik heb met hem gemend, en hij is super enthousiast en voorwaarts maar heel braaf en netjes gereden, heel relaxed (heeft de hele wereld al gezien zeg maar). Perfecte combi als je het mij vraagt. Heb heel veel zin met hem de bossen onveilig te maken!!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:10

Succes toydoll leuk is het ook een hengstjee en hoe oud