[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:00

Leuk VHU :) . Mijn broer(tje) heeft die auditie pré-conservatorium ook gedaan. Moest toen kiezen.... voetbal opgeven en voor de muziek gaan, of naar de gewone middelbare school en lekker blijven voetballen en piano-pingelen. Hij heeft voor dat laatste gekozen. Dochter staat nu voor diezelfde keuze, ze doet al ruim 2 jaar vooropleiding ballet en moet nu kiezen of ze daar volgend jaar ook naar de middelbare school wil. Auditie hoeft ze niet meer te doen, moet nu alleen nog middels de halfjaarlijkse testlessen voldoen aan de progressie-normen.

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:45

super van lika

:(:) nog voor de mooie merrie van baudyh

@jeskim; maken al die kleine fjordjes die grootte goed in pluis? ;)

@vhu; mooooi nieuws van zoon! :)
Ik heb nu ook een muzikaal persoon in mijn omgeving. Gitaar, drummen, zingen. Mooi hoor :j

Verder net thuis. Cursus duurde tot half 11 :oo
Niet gegeten :\
Wel nog een mooie draadontspanner gekocht, dus nou kan ik de camera af laten gaan zonder aan 't knoppie te komen! Mooi voor nachtfotografie! :):)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 08:39

Goedemorgen

Baudy: hoe gaat het nu?
VHU: wat gaaf en spannend.
Gem: ook al zoveel talent in huis. Heeft je zoon nog spijt gehad van zijn keuze?
Aks: op cursus geweest.

Hier nog steeds koppijn. Grrrrrrrrrrrrrr

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 09:28

Tine: mijn broer (niet zoon :P ). Nee hoor, nooit spijt gehad. Hij was veel meer sportman, nu nog steeds. Ik geloof niet dat hij nog vaak piano speelt. Hetzelfde geldt voor mijn dochter, als ze liever gewoon naar de "gewone" middelbare school wil kan ik dat goed begrijpen. Of ze echt een talent is, ik denk dat dat wel mee valt. Ze valt binnen de normen, zullen we maar zeggen, maar ze vindt het leuk :) .

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:01

Ik heb vroeger, toen ik nog heel klein was, ook vooropleiding conservatorium ballet gedaan. Keuze was toen voor mij nog of conservatorium ballet met MAVO of door naar het VWO en ballet als hobby houden.
Ik heb gekozen voor VWO en ballet als hobby. Ik vond dansen leuk, maar wilde toch geen prima ballerina worden. (gelukkig maar, want ik houd niet van afzien, toen niet en nu al helemaal niet :o ).

Nooit spijt gehad van mijn keuze, want ik ging toen ook paardrijden en ben zelfs gestopt met ballet toen.
Ach en als je eenmaal in de paarden zit, is er nergens meer tijd voor :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:22

@VHU: oh, wat ontzettend gaaf voor je zoon, wow, zeg, kan me voorstellen dat jullie waanzinnig trots zijn, je schreef laatst al dat hij hier zo graag naar toe wilt!

@Jeskim: ik zal t.z.t. voor de liefhebbers wel per pb beeldmateriaal doorsturen :j

Hier helemaal geen muzikaal talent, hahaha, dochter en ik spelen piano, maar we doen ook zo ontzettend veel, dat we er ook niet helemaal voor willen gaan. In Nederland vond balletjuf dat ze wel genoeg in huis had voor het klassieke ballet, oops mijn dochter _O- , dat doet ze hier nu dus met veel plezier en ze hoopt straks op de Spitzen te kunnen, tja, en paardrijden is natuurlijk verplicht hier in huis en dat doet ze wel heel leuk, maar allemaal hobby, ze is gewoon breed en doet van alles, geen echte uitblinker, denk dat ze dan ook echt moet gaan kiezen en ze vindt het zo allemaal nog veel te leuk.

Zo even snel kijken of er nog nieuws op kantoor is, even stofzuigen en dan komt mijn schoonvader helpen met wat dingetjes op de boerderij, dat is fijn!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:15

VHu, wat knap van je zoon, en wat spannend !! supergaaf zeg !!
verder allemaal bijzondere talenten en manusjes van alles hier !!
leuk om te lezen allemaal.

Aks...wauw dat is laat die cursus...heb je al stokjes nodig voor je ogen om ze open te houden...??
Tine nog hoofdpijn...balen zeg.. :(:)

lanouska kerstshow a.s. weekeind, is altijd mooi daar in bronneger !

Vanmorgen met de hondjes getraind, ze gingen echt als de brandweer.....bijzonder gaaf om te doen..

verder..geen tijd, zoontje trakteerd op school en ik moet het huis nog schoon maken voor bezoek...haha...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:37

@Biancao: gefeliciteerd met je zoon *\o/* *\o/* , ben het even kwijt, 8 jaar inmiddels?

@Tine: <3 en wat knap, zeg -:) , is ook erg leuk om zo met de pup bezig te zijn.

Ik ga ook maar aan de slag in de kippentuin :D .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:44

Afbeelding

Bianca: gefeliciteerd met je zoon. Ben benieuwd hoe ze op school reageren op die prachtige tractatie.

Moet met het huishouden aan de slag.. Maar zoooooo geen zin.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:51

nog niet bijgelezen.

Het gaat steeds beter met nenny. Een stijgende lijn dus. Mogen het voer weer langzaam op gaan voeren.
Ze is er nog lang niet maar kijkt alweer beter uit der ogen. voorzichtig positief dus

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:16

fijn nieuws, baudyh

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:37

supergoed nieuws baudyh !!

avaluna, hij is nu 7 geworden, bijna goed dus !! haha..
de kids vonden de traktatie's erg lekker, en mooi, moet zo alleen even met zoon mee..er is 1 vriendje waar hij van zegt nu ruzie mee te hebben...dat is niet fijn, zeker niet op zijn verjaardag......even vragen hoe dat zit....

Tine, heel mooie foto zo samen ! wat fijn dat ze zo goed met elkaar overweg kunnen !

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:20

Over brillante kinderen gesproken: mijn oude lagere school wordt binnenkort gesloopt en vervangen door een nieuw gebouw, vandaar dat er een FB pagina geopend is voor een "Old School"- borrel, morgen. Er worden oude klassenfoto's geplaatst en ook de "talentjes" die uit deze school voortgekomen zijn. Mijn oud-klasgenoot Rob van Dijk (oud keeper Feijenoord) was uiteraard wel bekend, maar een andere klasgenoot is top-patissier in New York geworden. Hij heeft o.a. de bruiloftstaart van de dochter van Bill Clinton gemaakt en is hofleverancier bij het eigen hotel van Richard Gere :D . Erg grappig om te zien wat er van sommige kinderen geworden is.

Ik heb vanmorgen een heerlijke staptraining gedaan in het zonnetje. Vooraf had ik geen fluit zin om de kou in te gaan, maar doelstelling is doelstelling en daar moet je huiswerk voor doen. Dus, ijsmuts op en schootskleed op mijn benen gelegd (niet om, dat vind ik nog te risky).
De eerste 20 minuten liep Moos natuurlijk voor geen meter, en ging ik al bijna grommend terug. Gelukkig stond zijn hoofd nog de verkeerde kant op en was dat pad nog lang, want er kwam langzaam ontspanning in en ik kreeg hem steeds fijner in mijn handen. Kwam heeeeeel tevreden terug op stal :D .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:27

@Gem: hahaha, wat leuk, misschien neemt hij wat lekkers voor jullie mee :D .

@Baudyh: wat fijn dat het beter gaat!

@Biancao: hahaha, ik dacht eerst ook 7, maar vond hem zo groot van de foto's en jaartje d'r bij op die leeftijd is altijd beter dan eentje te weinig, toch? Hahaha. Lastig met vriendje.

@Tine: ah, wat lief <3 , als ik jouw kleintje zie krijg ik meteen zin om dat wolledotje te knuffen <3 .

Hier hard gewerkt en zo weer verder.
Ben alleen nog op zoek naar een flinke voerbak, liefst 70 of 65 centimeter, tot nog toe vind ik ze alleen in 60 in het rechthoek (daar onder komen kastjes).

Het is trouwens zo'n heerlijk weer <3 <3 {:}

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:30

Avaluna: ik heb zelf helaas geen tijd om te gaan... Tis 200 km van hier, dochter moet morgen met de hele klas naar Fortuna Sittard - FC Eindhoven en dan had ik er ook nog in de spits naar toe gemoeten. Gaat hem niet worden :n . De klasgenoot komt ook echt niet vanuit New York hoor :D . De keeper wel, vermoed ik. Volgens mij woont hij nog steeds in mijn geboortedorp.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:24

Wat leuk van die beroemde klasgenoten Gem. Helaas heb ik zelf op 4 verschillende lagere scholen gezeten, dan is het erg moeilijk om echt een band met klasgenootjes op te bouwen of ook maar iets te volgen. Wel veel kans op veel bijzondere klasgenoten dat dan weer wel :+ Alleen ik heb geen idee of ik die heb :+ Top dat Moos lekker ging stappen. Mijn zus heeft vroeger ook op de vooropleiding gezeten voor conservatorium mocht er ook heen, maar koos voor studie en spelen in bandjes. Als zoon zou moeten kiezen tussen muziek en hockey... ik heb geen idee. Maar voorlopig hoeft hij niets te kiezen gelukkig. Met hockey is Han echt geen speciaal talent maar hij vindt het wel vreselijk leuk en gezellig.

Wat groeit Lika al Tine, wat een prachtige foto zeg!
Biancocoo heerlijk getraind, nou het is ook wel fantastisch weer zeg. Gefeliciteerd met jullie zoon *\o/* Wat vervelend zo'n ruzie hoop dat het meevalt.... prachtige tractatie zeg erg leuk.
Nenny doet het nog steeds weer wat beter, mooi zo. Dat willen we graag horen!
Avaluna in de kippentuin **ik heb er beeld bij van jou met de kippen op stok** :D

Hier vandaag lekker naar de poowns. Met Ollie gedressuurd in de bak. Heel hard gewerkt maar zo heerlijk aan de sjouw als ze buiten loopt heb ik haar nog nooit aan de slag gehad in de bak. Heb dan wel eens zoiets van wat doe ik haar aan... want ze is in feite zo braaf en ik wil dan perse dat het dressuurmatig ook iets is ... toch staat ze na de training heel tevreden te kijken. Volgens instructeur zal het echt steeds beter gaan, daar hou ik me dan maar aan vast. Paar keer stuk of 10/15 sprongen galop gedaan. Dat motiveert dan gelukkig wel wat. Misschien dat dat het ei van columbus wordt. Of weer wat pionnen en tonnen neerzetten of zoiets, dat vindt ze wel leuk om te doen (laat ik het zo zeggen, dan sjouwt ze wel lekker door). Naja, blijft soms toch een puzzel die dieren :+

En dan Hero. Jeetje zeg. Wat ben ik trots op hem. Vandaag voor het eerst met menhoofdstel om en aan de lange lijnen. Ging mijn instructeur direct met hem de bak in, dacht dat hij zou longeren. Maar volgens hem kon het wel, hij voelde zei hij zo goed aan op zijn mond. Dus daar ging mijn peuter, zo de wijde bak in, alsof hij het al jaren deed :*
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:27

Wow VHU, wat een knappe Hero. Hij heeft die naam niet voor niets!!

Sorry, verder sluit ik me even aan bij de samenvatting van VHU. Nog steeds hoofdpijn, dus doe even rustig aan vandaag. Uitmesten laat ik ook maar even zitten, heb ik net heel dapper besloten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:41

Heerlijk he. Hij is zo goed in z'n kop zeg maar, weet niet hoe ik dat anders uit moet drukken. Was maar 10 minuutjes ofzo hoor, maar is genoeg voor zo'n jong ding. 't Gaat bij alles vooral om het idee. Wennen aan en leren vertrouwen op de baas.

Sterkte met je hoofd Tine, wat vervelend zeg :(:)

Groeit bij jullie paarden de vacht trouwens ook nog steeds? 't Is dat Hero onder de deken staat en het plat ligt maar die heeft echt een flinke vacht (voor zo'n type pony dan he, vergeleken met Diddle is het nog niet maar goed, daar kan weinig tegenop 8-) ) Meestal zo is mijn ervaring is het zo eind november / begin december wel uitgegroeid maar lijkt wel alsof we een hele strenge winter gaan krijgen -O- :brr: >;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:04

Het viel mij juist op dat mijn schapen en paarden minder dik in de vacht zitten. ik zat te hopen dat het betekende dat we minder sneeuw dan vorig jaar krijgen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:15

VHU: Moos krijgt ook al wat vacht, maar vooral lange haren onder zijn buik, benen :D . Staat onder 200 gram. Ik vergeet trouwens helemaal mijn zus te noemen als conservatorium-afgestudeerde :o . Komt vast omdat ze er weinig of niks mee doet, het de opleiding jazz-zang was en geen instrument. Ze zit dan wel niet op bokt maar alsnog *Sorry zus* Y;(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:23

Weet je zeker dat je nu iedereen gehad hebt Gem :+ ?

Nou dan hoop ik dat het bij die van mij toeval is en dat we gewoon de hele winter dit weer blijven houden, want zoals het nu is vind ik prima!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:32

VHU, ik durf niks meer te zeggen :') . Heb zo'n grote familie _O- .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:40

zo.. -:) een boel hoog gestudeerden en afgestudeerde mensen hier...en familieleden..
ik ben blij dat ik mijn middelbare school diploma heb...en that's it...
helemaal niet handig natuurlijk,..want een baan vinden hooo maar..
momenteel doe ik ook even geen moeite om een baan te vinden, ivm korte uren per dag inzetbaar kunnen zijn....schiet niet op...

verder...knappa Hero !! superpaard !! dat ziet er al heel goed uit zo aan de lange lijnen...
Aks..gewerkt vandaag, hoe was je cursus fotografie ??
Tine nog hoofdpijn....balen...

hier oma's en opa's al weer naar huis, we hebben gegourmet, was erg lekker, zoontje moet morgen weer naar school, dus is laat genoeg, precies goed zo, hij is verwend met lego, en een heel groot pakket met allerlei teken/knutsel/schrijfzaken, helemaal handig, want hij is altijd met papier enzo in de weer..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:43

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:01

Mooie kaart tine !
Voor jullie ook fijne dagen toegewenst.