[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:49

Maisie schreef:
ja kan ook uren kijken op marktplaats. vind meestal alle welsh Atjes heel gaaf. Het is jammer dat die
niet groter zijn.

Kijken is gewoon leuk :D

Ik ben persoonlijk erg gecharmeert van deze, wat een heerlijk dier. Zijn koppie daar zie ik zo Kay in.
Minstens 5 keer per dag bekijk ik die advertentie, hij blijft me aantrekken. Als ik de shetten niet had gehad stond deze pony hier morgen op de stoep :P

http://link.marktplaats.nl/410673935

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:51

Knap ding inderdaad jelle, hihi ik dacht bij de laatste foto wat is hij eigelijk klein zeg maar bleek een ander te zijn :P

Tum heeft geluk,,, het is dat ze deze niet in zijn maat hebben anders liep hij heerlijk voorschut :P
Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:53

Laura arme tum haha pony mishandeling :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:59

gheghe, je zou het bijna denken he :P

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:01

wat een euh
flitsende deken ;) :+

pff.. zit bezoek binnen hier.. daar had ik geen zin in.. net een schoorsteen :z

overigens, ik had 't beloofd, maar deze foto is om trots op te wezen :+: dus, rosan, vergeef me!
Afbeelding

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:29

Mooie foto hierboven.
Jakko (van marktplaats) is inderdaad een knappe pony.
We wachten nog steeds in spanning of het VHU was met het felle trailerlichtje.

Heb trouwens vorige vrijdag mijn nieuwe menzweep kunnen testen. Een heerlijk licht ding, en niet zo heel duur: een fiber zweep van Premiere.

Heeft er iemand trouwens de fleece deken van premiere van vorig jaar (of is het al 2 jaar geleden) donker blauw met lichtblauw.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:30

Wow wat een mooie foto Naaltje <3

En Jellee, ik snap dat je dat plaatje een paar keer per dag bekijkt. Wat een hunk!!

Ik hou het niet meer wakker hier, dus ga lekker naar bed. Hopelijk ben ik er morgen weer helemaal klaar voor!

Welterusten en niet teveel kletsen he?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:31

truste tine! :)

@babs; ja he, ik ook kei benieuwd :D
we moesten echt nét de afrit af.. maar het hele verhaal klopte, de rijrichting, de auto, 2 personen in de auto :P super toevallig :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:20

wat een super gave pony jellee. Maar net weer iets te klein.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:31

Wouw wat een mooie foto lacuna en naaltje :D.. vraagje men je nu met 2 enkelspan leidsels?

Petje af dat je ze dan ook nog zo netjes naast elkaar hebt lopen :D

Ben ondertussen even mijn aquariumpje aan het verversen. Ben hier gelukkig snel klaar mee mijn vorige was 100x50x50 :P.. dus een hoop water hihi.. en toen had ik in totaal nog 4 andere staan. Was vroeger echt een hobby van me :P
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 07-02-11 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:33

Citaat:
@VHU heb jij een rooie golf? je bijrijdster een paarse sjaal, en heb je een verdomd fel trailerlampje in je trailer wat brandde tijdens 't rijden? zo ja, heldere Lacuun had je gespot, en we moesten de snelweg af anders hadden we gezwaaid

:j :o ;)
Eueueue....ja dus. Daar kwamen wij dus achter, achter dat trailerlampje doordat onze meer dan geweldige Golf er dus de brui aan gaf bij de afslag Zevenbergschenhoek. Gelukkig merkte ik dat vlak voor de afslag waardoor ik nog iets de afrit opkon maar prut prut prut en daar stonden we dan :7 Wegenwacht gebeld, u heeft paarden op de trailer, dan bent u een spoedgeval. Dus binnen een half uurje was de wegenwacht er +:)+ die constateerde behalve een kapotte bobine (??nooit van gehoord maar zonder kun je niet) een uitlaat die door die bobine kapot was gegaan en dus ook dat ontzettend helle trailerlampje. Lampje hebben we er dus maar uitgedraaid. Was soort bouwlamp :o

Maar goed ik had nog nooit met pecht met trailer+auto langs de weg gestaan en was zo blij met Tamara supergroom die meewas want alleen was dat echt niet te trekken geweest zeg -O-

Uiteindelijk het hele spul toch nog vrij vlot weer in Rotterdam gekregen. Daar aangekomen bleken de pony's los te staan en hadden zich zelfs omgedraaid en weer teruggedraaid, ze stonden keurig met hoofdjes naar voren, maar toen we ze inladen stond Alwyn links en Snuit rechts, toen we ze er dus uit wilden halen stond ALwyn rechts en Snuit links :o? heel bijzonder....

Auto staat nu voor de garage en krijgt morgen nieuw materiaal en wellicht zijn ontslagbrief want dit wil je toch echt niet :n

We hadden wel heerlijk dagje gemaakt, alleen dus wat bizar einde.

Alwyn meets Rizanta <3
Afbeelding

Zo'n 10/11 km gemend met Snuit en in de bak, in echte 30x60 ring gemend met Alwyn (was nog hele kunst om uberhaupt goed hoefslag te volgen :+ ) en daarna uurtje les met Rizanta, echt dressuur geoefend in die ring, jeetje dat is in principe een grote ring maar met zo'n groot peerd en wagen vond ik het nog best wel klein af en toe :+ Wel weer hele mooie stukken en weer veel geleerd.

Pffff ben helemaal beetje opgefokt en tegelijkertijd helemaal moe van alles }:0

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:37

Wat een heerlijk lieve foto om te zien :D

Fijn dat je toch veilig thuis bent gekomen, maar is het niet gewoon te maken?
Aan de ene kant toch fijn dat je de paarden mee had en je dan sneller geholpen werd al had je dit allemaal liever niet gehad! Ik denk dat jij ook echt van geluk mag spreken met tamara als groom! Lijkt me echt een topmeid!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:41

Ja schattige foto he. Ze zijn ook heel lief naar elkaar. Rizanta vindt die kaboutertjes zeer interessant :+

Het is wel te maken hoor, maar gaat wel flink wat geld kosten. Met een beetje pech is de katalysator namelijk ook stuk en dat kost echt veel geld. Auto is 12 jaar oud en ik wilde hem eigenlijk een half jaartje geleden al weg doen maar ja, toen deed hij het nog goed (zul je net zien). Laat hem wel repareren maar zoekactie naar iets anders wordt denk ik opnieuw opgestart :+ Manlief wil graag een bus, ook voor de vakanties en zijn vlieghobby. Denk dat ik daar maar een beetje in ga pushen :j

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 23:47

aha vandaar al komt het nooit op het goede moment! duimen dat het niet duur gaat kosten.
Een bus is erg handig! http://www.bva-auctions.nl worden veel bussen aangeboden van bedrijven die failliet zijn.

Nou de aquarium is klaar en gelijk kamer netjes gemaakt :)
Ik duik me bedje in, tine jij zal allang wel in dromenland zijn ? hihi

Slaap lekker allemaal :)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 00:24

Goedenavond,

Ik heb geprobeerd bij te lezen :o

@Schaduw, ik ben benieuwd met wat voor leukerd je dadelijk thuis gaat komen ;)
@Maisie, we delen inderdaad een blokje *\o/*
@Rivaldo, jullie hebben lekker de gang er in... dit volgens mij al een stevige middendraf ;) en ik vind het een leuk kleurtje hoor van deken ;)
@Naaltje en Lacuun, wat super dat jullie zo genoten hebben vandaag van de pony's. Leuke foto ook van de 2 shetters :P
@Tine, beterschap en mijn huisje is ook niet veel groter als jouw keuken :o
@VHU, dat is inderdaad even schrikken en zeker als je komt te staan met je diertjes op de snelweg. Ik kan me voorstellen dat je doodmoe en tegelijkertijd hyper bent van zo'n drukke en beladde dag :(:)
@Poeltje, jij hebt ook super gereden en 2sec op nr. 1 helemaal top *\o/*
@Jellee, Jako is inderdaad een lekker ding om te zien <3

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 08:05

goedemorgen!

VHU, gelukkig ben je nog thuis gekomen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 08:29

he VHU das gewoon #%^%@ inderdaad :=
bus is gaaf hoor :P VW bus :))
wat bizar trouwens dat je knollen hebben lopen fuiven in die trailer := wij zaten al te balen dat ze zo klein waren, anders hadden we ze gezien :+

morge :)
ik ga zo naar 't station, vandaag knollen vangen :+

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:29

Afbeelding
Ook maar even plaatje spammen dan! :D
Ben zo trots op mn jongens!

@ L-Rivaldo, ja ik men inderdaad met twee enkelspanleidsels, was ook niet echt ideaal haha! :+ Uiteindelijk maar in mn ene hand de twee leidsels van Storm en in mn andere hand de twee leidsels van Sun gehouden, toen kon ik ze vrij netjes naast elkaar houden en ook vrij netjes sturen. :)

[AR-ITP] Sun en Storm oefenen voor tweespan
Hier de link naar alle tweespan-wandelfoto's van gisteren.
Hoop dat de meer ervaren tweespan-menners tips voor me hebben :D

groetjes, lacuna

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:54

Zo VHU wat een avontuur zeg !!!! Gelukkig goed thuisgekomen met de wisseltruck pony's.

Schaduw zal wel weer met een mooi paardje thuiskomen. Vind dandy ook zo gaaf. Heb wel eens gekeken
op de site van de fokkers daar staan nog meer van die mooie op.

Nou ik heb nog gemaild voor het welshje. Hij moet echt bijna niets kosten dus ga toch maar eens
kijken. Voordeel is dat hij al 3 is dus ik gelijk kan gaan beleren. Mochten we dan geen klik hebben dan gaat ie gewoon van de herfst weer weg. Als het wel een leuke is heb ik wel een probleem dan moet robijn waarschijnlijk weg. Maar dat zien we dan wel weer.

@ lacuna leuke foto's !!!

Ook nog een enorm behaarde dids voorbij zien komen. Dat is toch ook een lekker ding !!

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:12

Wat zijn jullie weer snel gegaan.
VHU-Dat zal schrikken geweest zijn,wat een stel.
Maisie- succes bij het welshje kijken.
Lacuna-heeft een tweespan wandel pony's,leuke foto's

We gaan morgenavond bij de hengst kijken,op de foto is hij in ieder geval erg gaaf.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:27

ha ha maisie heeft dezelfde tik als mij,marktplaats afspitten voor een welsh.
elke dag wel 3x kijken :D
ik heb ook al een bod gedaan op 1,maar is iemand voor geweest,dus nu gereserveerd door diegene. :(
en zie ik wat leuks: staat die aan de andere kant van nederland!
ben benieuwd waar je mee thuis komt maisie
leuke oefen 2span foto"s gezien van storm en sun,gaaf joh
VHU: de ergste nachtmerrie om met de trailer MET ponys op pad te gaan en de auto krijgt panne!
wat een stress,beetje bijgekomen?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:49

Happytime en Mais stiekem op zoek naar leuke welshjes.... ~~}>

He he nou het is mooi weer en auto staat bij de garage (heb hier zo'n heerlijke Turkse garage met mannen die alles weten van VW & Ford van busje tot Golfje en ook alle sloperijen in de omgeving :+ ) en vanmiddag weet ik wat 'de schade' werkelijk is, pffffff.

Marktplaats struin ik ook regelmatig af :o maar dan nu vooral voor 1,5 paards trailers en wagen voor Rizanta. Daar komt nu alleen wat bij vrees ik,dat is een andere auto... := Naar pony's of paarden kijk ik niet, ben zeer tevreden met wat ik nu heb. Ook nog steeds driftig op zoek naar die geldboom maar die staat helaas niet op marktplaats :+

Nou ik ga aan het werk, centjes verdienen.
Wat een leuke foto's Lacuun!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:04

Waar ik nu ga kijken is niet echt waar ik naar op zoek ben. Het enige wat klopt is
de stokmaat. Verder is ie nog hengst. Welsh B en schimmel.

heb wel de fokker kunnen achterhalen die ken ik dus die ga ik ook maar eens een mail doen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:50

HA, mooie spanfototjes.
En een schattige foto van Rizanta en Alwyn, lieeef !!

VHU wat een belevenis zo met je paardjes op trailer en dan de boel kapot !! balen zeg !!!
Duim voor je dat het meevalt..........

Succes allemaal met paardjes kijken en kopen !! hoop dat jullie zoeken wat jullie vinden !!
Is altijd wel leuk natuurlijk.

Toen wij in september gingen zoeken......dachten we zeker een half jaar nodig te hebben om er eentje te vinden die helemaal in mijn plaatje pastte, het maakte me niet uit hoe de nieuwe pony eruit moest zien, ik moest er licht mee kunnen mennen ivm mijn reumaklachten, dacht dat het niets zou worden, maar bij de eerste die ik proefmende was het net of ik haar al jaren kende, dat had ik nog nooit eerder meegemaakt, terwijl ze eigenlijk alleen maar beleerd was, wat had getraind en toen een jaar stilgestaan had.....
Ik vond haar niet echt mooi, maar wat een karakter, inmiddels ben ik helemaal aan haar gewend en vind haar ook schitterend.
Maar van een minishetlander die bovendien qua bouw erg kort in de rug en hals was, was haar langere uiterlijk echt wennen !!!

Maar haar karakter was echt super, soms vind je veel sneller dan gedacht het paardje waar je naar op zoek was !
Succes in ieder geval !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:58

Goedemorgen.

VHU: wat een avontuur, en ook nog een leuke wisseltruc. Prachtige foto van mini en maxi.

Ik kijk expres niet op marktplaats of waar dan ook, dan staat de wei hier binnen de kortste keren vol. Nu hebben we wel wat wei; die 1,5 paard nu is eigenlijk ook geen gezicht op zo'n groot stuk hahaha. Maar goed, er moet tzt nog een leuke Groninger komen en verder wellicht toch nog eens een kleinkind van Rembrand.

Lacuna: leuke foto

Ik rij al jaren in een bus (Hyundai) en wil echt geen gewone auto meer. Er kan zo veel zooi in, voor wedstrijden ideaal.

Vanmorgen toch maar even moed bij elkaar geraapt en Rembrand gemend en pony gelongeerd. Ook nog bak gesleept, en nu dus weer voor pampus op de bank. Moet ergens vandaag nog uitmesten (stal en wei), maar weet nog even niet wanneer. Nu eerst rusten, straks zoon van school, vanmiddag nog met hem naar zwemles en boodschappen halen. Oef, word al moe als ik er aan denk.