[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:51

Rustig :7

Vandaag dagje training gegeven, zelfs cadeautje gekregen van cursisten :D nu lekker DVD'tje kijken met man- en zoonlief en glaasje wijn. Fijne avond allemaal :evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 20:01

VHU: lekker dagje training en even geen gasten zo te zien. Is ook wel eens lekker
Janouk: hoe gaat het met Janouk? Al enige verbetering?

Hier rustig dagje gehad. 's morgens met zoonlief en Sam bezig geweest, daarna even lekker gemend met Rembrand. Amerigo had een vrije dag. Zoonlief heeft rest van de dag lekker gespeeld met een vriendje.
We stonden op reservelijst voor een wedstrijd morgen, maar niets meer gehoord, dus gaan we morgenochtend weer naar de Shetlandpony en smiddags carrouseltraining.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:14

Lekker toch geen wedstrijd maar gewoon beetje prutsen met paardjes :j
Hier wel gasten hoor. Elk weekend zijn er gasten maar voelt ondertussen als normaal. Ze komen hier ook om 's avonds wat te gaan doen dus weinig 'last' van eigenlijk. Ontvangen ze meestal ergens rond 17.00 uur, dan gaan ze rond 18.00/19.00 uur de deur uit en komen vaak pas laat weer binnen.
Dan ontbijten ze rond 8.30/9.00 uur en gaan vaak om 10.00/10.30 weer de deur uit.
Ideaal zeg maar :-)
Morgen druk dagje, twee kamers ontbijt en een kamer plus eethoek/pantry moet om 15.00 uur ook weer helemaal netjes zijn want weer nieuwe gasten :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:19

Rustig hier.. B-)

Janouk, succes morgen met meneer Anton, ik ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen.
Vhu, rustig dagje...stilte voor de storm... :#
Tine, met R bezig geweest, lekker.

Vriendin van me kwam vandaag terug uit Zweden...ze was 3 weken daar geweest, en haar husky heeft die tijd bij ons gelogeerd, was gezellig, nu weer rust in de kennel..haha..
Ik kijk de ceremoniele start van de iditarod online....leuk om te zien...al die mushers..die allemaal maar 1 ding hopen te doen..finishen in Nome..bijzonder

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:21

Mooi Biancacoo.
Was hier niet rustig hoor. Hele dag gewerkt plus gasten dus flink a/d bak vandaag :Y) :7

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 07:30

haha..ik heb t verkeerd om gelezen vhu..haha.. }:0

Fijne dag allemaal.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:23

Maakt niet uit hoor hahaha
Had hele huis vol met voetbalvrouwen-fans. Helaas hebben ze verloren (onze voetbalvrouwen). Het is gelukkig mooi weer hier, hopenlijk hebben ze nog een leuk dagje Rotterdam.

Gretha begint momenteel 's ochtends zodra ze weet dat we eruit gaan te blaffen. Da's op z'n zachtst gezegd niet handig met onze gasten. Wonderbaarlijk genoeg zeggen ze dat ze het nauwelijks horen. Maar ik vind het voor de buren ook niet fijn...
Wie heeft tips?
Wat ik nu heb gedaan / doe is dat ik probeer rustig te blijven en pas naar buiten ga als ze rustig is en netjes op me wacht. Ze moet van me zitten en 'haar gemak houden'. Ik heb eerder gedaan dat ze zsm naar buiten mocht maar dan wordt ze al blafferig als ze maar hoort dat ik wakker ben en uit bed stap.
Dus we zijn feitelijk al een stuk verbeterd, ze doet het nu 'alleen' nog maar op het moment dat ze weet dat we naar buiten gaan, daarvoor piepte en jankte ze als een gek du moment dat de wekker afliep.

Maar ja nu dat laatste stuk nog rustiger zien te krijgen.... misschien is er geen oplossing en moet ik gewoon zo doorgaan als we nu doen en hopen dat het steeds beter wordt?
Het is nu niet meer zo dat ze vreselijk nodig haar behoefte moet doen, dat was eerst wel zo. Denk dat het er zo ook een beetje ingeslopen is :o
Wiske doet absoluut niet zo die zit Keurig met een schijnheilig hoofd te wachten totdat ze naar buiten mag O:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:34

Poeh..dat is lastig Vhu...ze is nu nog jong genoeg om het te corrigeren idd..heel streng zijn..maar wel rustig blijven.., en relaxed wachten, als ze stil blijft naar buiten gaan..als ze niet stil blijft..corrigeren..ik zou haar dan aanlijnen.
komt vast goed.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:49

Is bij ons de 1e hond die zoiets doet... ze blaft nu wel maar niet als er vreemden in huis komen :+
Ze moeten bij ons altijd naar buiten aan de lijn, pas later laat ik ze los (paar honderd meter verderop). Heb ook geprobeerd naar buiten zonder lijn (ze luisteren heel goed, lopen niet weg) maar dan gaat ze helemaal als een gek te keer (het aanlijnen zelf zorgt al voor iets van rust of controle of zoiets).
Dus wel heel streng zijn he. Vriendin van me zei negeren, maar ik heb zoiets van ja hallo dan denkt ze dat het mag... en dan blaft ze echt de hele straat wakker (het gebeurt alleen (gelukkig) bij 1e ochtendwandeling is vaak rond 6.30/07.00 uur). Daarbij vindt Wiske het heel vervelend die kijkt erg ongelukkig als Gretha zo hard blaft en wil dan niet met me meelopen.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 13:41

Lastig VHU. Ik had het bij mijn kat, die vond het 's ochtends wel een goed idee om krijsend voor de deur te gaan zitten. Heb eerst steeds net zolang gewacht tot ze ophield en dan pas naar haar toe gaan.als het echt de spuigaten uit liep dan kreeg ze wel eens goed op haar dak.
Eigenlijk is het heel simpel, ongewenst gedrag nooit belonen, maar in de praktijk is het oh zo moeilijk.
Maar er zijn vast anderen hier die tips voor je hebben, meestal komt het neer op veel geduld..

Tine, wat is de shetlandpony? Een stal ofzo?

Hoe gaat het met Janouk, Janouk?

Vanmorgen trailertraining gedaan met Emas. Gewapend met een zak vol steekpenningen, ook wel bekend als stukjes appel, Emas uit de bak gehaald. Ging eigenlijk wel goed. Eerst even aan de klep snuffelen, toen dat niet interessant meer was gevraagd door te lopen. Dat wilde ze dan niet, dus Emas liep langs de klep. Prima, dan loop je er maar vanaf de zijkant in. Daar blijkbaar een compromis gesloten want toen stapte ze wel op de klep. Mijn vader heeft een klein beetje geholpen geloof ik, beetje druk aan de achterkant. Dus stukkie appel gegeven. Halverwege de klep en er weer op, net van de klep af en er weer op, rondje over het plein en er weer op. Ging daarna allemaal heel goed en netjes naast mij i.p.v. via de zijkant van de klep erop.
Morgen weer even naar de binnenbak om te mennen. Is alweer een week geleden, was niet al te fit helaas, maar zal wel goed gaan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:11

Lastig van die honden /katten. Consequent zijn is het beste maar ja je wilt ook geen overlast veroorzaken.
Emas was goed bezig.
Shetlandpony is een pony van het merk Shetlander Zoonlief mag pony hier in de buurt zadel mak maken en doet dat super. Ze hebben vandaag ook stukje draf gedaan. Zoonlief zit dan wel iets te veel naar voren omdat hij het spannend vindt maar verder doet hij het heel goed. rustige handen en benen. Veel belonen. Erg leuk om te zien en heel goed voor zijn zelfvertrouwen . Wij hadden geen carrousel training. Stond verkeerd in de agenda dus straks nog maarthuis wat doen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:34

Emas trailermakker :-) altijd goed!
En wat naar voren zitten met beleren is juist goed hoor Tine, dan wordt de rug wat ontzien en kun je makkelijker in evenwicht blijven / meegaan met de pony :) zag er leuk uit op de foto's!

Hier flink aan het opruimen, allerlei dingen die ik al Jaren niet meer gebruik, dus dat kan ondertussen wel weg. http://www.bokt.nl/markt/their-ads/102009
Zitten ook flink wat menspulletjes bij :-)

Jeskim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:40

Hihi.. oeps, sorry tine, ik las het even anders. Natuurlijk de beleershet! Het is ook spannend om een pony te beleren, gelukkig is het in dit geval niet zo erg dat hij voorover zit.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:09

http://www.chaletparketsport.nl/?cat=6 Verslagje van de clinic met Meneer Anton bij Theo Timmermans. Heel leerzaam en wat kan die pony lopen!!

Met Janouk gaat het niet fijn. Ze heeft erg last van het shaken en van haar voorvoeten. Grrrr niet blij. Om moedeloos van te worden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:10

Lach en een traan dus bij jullie Janouk wat ontzettend naar voor Janouk ;(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:52

Jakkes Janouk, ik had gehoopt dat het inmiddels wel beter zou gaan. Wel fijn dat meneer Anton het zo goed doet.
Jeskim, hij zit helaas momenteel standaard iets teveel voorover. Erg jammer. Maar goed, de rest deed hij wel heel fijn.

Ben net gebeld, mag morgen op een Jenaplanschool invallen. Heb daar geen kaas van gegeten, maar goed, we komen de dag vast wel door. Dinsdag weer naar de school in Hoogezand, waar ik al meerdere keren ben geweest. Ze belden afgelopen woensdag al of ik komende dinsdag wil komen.

Verder zijn we druk bezig onze zomerwei te ontmantelen. Bijna alle lint is al weg. Veel palen zijn ook al de grond uit. Nu nog flink worstelen met het schapengaas eraf te krijgen en dan maar hopen dat we snel een koper vinden. Ik liep vanmiddag met de honden op de dijk hier, dan kom je vlak langs onze wei. Dan is het toch wel heel triest dat je afscheid moet nemen van zo'n stukje paardenparadijs. -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:13

Zo ik heb al super veel spulletjes verkocht :) hartstikke druk mee.
Ja Tine kan me dat goed voorstellen :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:16

Janouk,...wat waardeloos van janouk dat ze zo veel last heeft van t shacken en dr voeten ook nog eens daarbij... |(
Mooi vhu, als pulletjes verkocht.
Tine weer druk met school, goed bezig +:)+
Ls..ben benieuwd hoe het met je gaat..
Baudyh, hoe gaat t meg db en de rest..?

dag..ik ben ff weg..heb niets te melden ook..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:45

Dat is ook echt pijnlijk, Tine; knuffel.

Fijn dat mr. Anton het zo ontzettend goed doet. Arme Janouk; komt het shaken eigenlijk meer bij Haflingers voor dan bij andere rassen?

Vhu heeft flink verkocht en Jeskim heeft trailertraining met Emas gedaan.

Zelf eigenlijk, net als Biancao, niks te melden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 04:59

avaluna schreef:
Fijn dat mr. Anton het zo ontzettend goed doet. Arme Janouk; komt het shaken eigenlijk meer bij Haflingers voor dan bij andere rassen?

.

Ik ken meer haflingers met dit probleem, maar dat komt misschien ook omdat ik meer haflingers ken dan 'gewone' paarden :o

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 06:10

Ik ken ook alleen maar Haflingers die shaken en ken beduidend meer niet-Haflingers. Zie vroegere vriendin niet meer zo vaak, maar zal haar nog eens vragen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:17

Goedemorgen {:}

Ken maar paar haflingers. Maar van die ik ken hebben er veel problemen, dunne zolen, hoefbevangen geweest / gevoelig, insulineresistent, zomereczeem. Wellicht dat het met de soberte van het ras te maken heeft inverhouding tot het gemiddelde voerbeleid hier in Nederland.

Geen opmerking richting jouw Janouk Janouk hoor, algemene opmerking mbt de haflingers die ik ken.

Nou mijn gasten waren zo'n beetje weggevroren in de kamer aan de straatzijde want de radiator daar had kuren :o :oo dus heb ze maar de andere kamer aangeboden.... gelukkig was die vrij.

Zo nu maar ff fixen dat die radiator aan de gang komt en allerlei pakketten op de post gaan doen :7

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:25

So, was ook nog best koud vannacht, gelukkig andere kamer beschikbaar.

Pfff, echt maandagmorgen, hier. Gelukkig komt straks mijn "buitenhulp"; die maakt echt mijn dag en trekt me er m.b.v. de beestenboel doorheen. Paarden zijn toe aan een flinke poetsbeurt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:10

CV ontlucht en alles werkt weer *\o/* nou het zonnetje schijnt hier nu gelukkig andere kamer is altijd lekker warm en luxer plus nog cake en chocolaatjes erbij met koffie geserveerd dus hoop dat het leed geleden is :+
Direct ook maar glascentrale gebeld voor dubbel isolerend glas daar. Stond op het lijstje voor van de zomer maar ben er klaar mee 't is daar te gevoelig voor kou, valt niet tegen op te stoken.

Fijn dat je buitenhulp komt Ava. Kun je zelf nog bij de paardjes komen zodat je kunt kijken, wat kletsen en misschien wat mee kunt doen, met dit hondenweer steeds of is het allemaal te nat en te glad?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:34

Heb een heel fijne scoot, gelukkig. Verder ligt alles klaar om ook de rest te bestraten. Verder paddockroosters etc.

Zeker geen probleem voor de gasten en straks helemaal opgelost. Hier ook aan de regel; vreselijk, kost veel energie.