[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:47

@Baudyh: oh, wat een nacht, hopelijk gaat het nu echt beter met d'r :(:) :(:) :(:) :(:) .
Ik heb trouwens laatst een chauffeur laten staan, weet dat die man er niks aan kan doen, maar leverancier was erg moeilijk, zou ook nog eens een dag eerder komen, maar kwam niet opdagen, maar liet weten de dag d'r na te komen na 12:00 staat er rond 06:50 een vrachtwagen op de straat (terrein van ons was nog dicht :D ), nou hier is ochtendspits, dus die heeft even mogen staan, ga me niet gek maken in mijn pyjama totdat de mannen er waren O:) , heb me jaren in alle bochten voor iedereen gewrongen, soms ff niet _O- .

@Janouk: ik vind het wel spannend, ben het helemaal niet gewend, wil nu wat opbouwen en hij krijgt lekker een uitloopje, dus dat is wel fijn. Ik denk dat hij er iig waanzinnig op vooruit gaat, maar is altijd stressvol zo'n verhuizing, zeker voor een karaktervol hb-paardje van 26 jaar.

Heb net een Hay Bar voor hem besteld, daar laten we dan nog een slowfeederrekje voor lassen, ben eens benieuwd of de vlasstal dan schoner blijft :D .
Nu nog even pallet vlas bestellen en kijken dat ik nog hooi krijg, dat is ergens wel balen dat ik mijn mooie hooi tegen kostprijs van de boer heb weg gegeven :') , ben benieuwd wat ik nou mag gaan betalen.

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:55

@baudyh; balen van de bezorger zo vroeg, zeker na zo'n stressvolle nacht..
Ik duim voor je paard!

@avaluna; succes met HB paardje. Het klinkt alsof je het heel erg weldoordacht gaat aanpakken :)

Zag een mooi topic van VHU en Ollebol :)

En ik wil ook nog een paar plaatjes laten zien van mijn bol wol :)
Afbeelding
Die heeft namelijk een heel erg zwaar leven :j

Afbeelding
Vréselijk vermoeiend...

Afbeelding
Afbeelding
En afgelopen zondag toen hij werd gereden door een vriendin. Met mijn 'nieuwe' zadel.

*trots*

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:06

Wat heeft je fjord voor afstamming?? Ben helemaal niet nieuwsgierig..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:06

Wat een leuke foto's alweer, Didds heeft het wel heel erg zwaar, zeg :D .

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:09

Jeskim schreef:
Wat heeft je fjord voor afstamming?? Ben helemaal niet nieuwsgierig..

officieel is ie gewoon pony en geen fjord...
Er staat nl alleen ''onbekend'' in zijn paspoort :o

Hij is maar zo'n 1,37 hoog (ukkie)
Ontzettend gedrongen gebouwd.. Ik heb het vermoeden dat hij uit zo'n begrazingsweiland is geplukt? Zijn ''leven'' begint ook pas vanaf een jaar of 5.. Daarvoor niks te vinden..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:13

leuk zadel naald, toch rijden niet kunnen laten ej :)

hier een beloofde foto van mn duiven koppeltje , wel beetje wazig, want het stel vond mij maar te intiem worden,
zeker zelf druk met witte broods weken, haha

*ook trots :) *

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door bicci op 11-12-13 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:13

Ik zal eens een foto van Pablo maken. Wat een vacht heeft Dids zeg hihi.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:16

dids is ook nog niet eens op volle ploef,
zn "schaapheid" komt nog :))

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:19

dids wacht vol smart op wat winters weer ;)

@bic; dit zadel lijkt mij zo te laten zitten dat mijn been niet meer wegvalt :) zo ontzettend fijn :)
t blijft een beetje afwachten natuurlijk, maar vooralsnog :)

leuke duifkippies! :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:21

Sorry, lees wel bij, maar heb nog steeds knetterende koppijn. Ben het nu wel weer zat.... Pijnstillers lijken niet meer te werken. -O-

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:36

Aan het duimen voor baudyh. Koliek is zo spannend altijd. Hopelijk zien jullie snel verandering.

@bicci mooie duifjes :)
@Aks die eerste foto is echt een plaatje! Echt eentje om in te lijsten :D
Het zadel ziet er ook mooi uit. Hopelijk heeft het inderdaad een positief effect op je been :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:03

Sterkte tine!

Shoot.. Die fotocursus vanavond start om 19:00 (ik moet tot 18:30 werken :') ) en ik dacht dat dat met een uurtje wel klaar zou zijn :=
Duurt 't tot half 10 :oo
Dat wordt dus nog wat te eten zoeken ook om mee te nemen, anders val ik om :+
Ben best benieuwd wat ik ervan ga vinden :)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:49

Het gaat iets beter met nenny. Maar ik wil nog niet te vroeg juichen. Ze staat nu met een vriendin in de wei en heeft gepoept. Het was dunner dan eerst dus ik verwacht dat dat door de parafinne komt. Dat is een goed teken want dan zit er nergens een draaiing. Ze eet nu lekker gras maar hooi wil nog niet erg. Ze is wel weer veel aanhankelijker. Zoals altijd. Ze zondert zich veel meer af als ze niet lekker is.

Ik daarin tegen neem alles van haar over. Toen ik haar vannacht reiki gaf werd ik er zelf heel misselijk van en kreeg zelf een zere buik. Nu voel ik me leeg en op en net als tine die verrekte koppijn. Maar ff rustig aan dan gaat het vast beter. Nenny gaat nu ff voor.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:11

Sterkte met Nenny Baudyh ... wel mooi dat je haar Reiki kunt geven, wel weer vervelend dat je het overneemt :(:) ik vind koliek dus echt doodeng...
Aks even wat afleiding, dat is wel fijn. Lijkt alsof zadeltje goed ligt, fijn zeg.
Tine sterkte met je hoofdpijn,wat een ellende en dat ook nog op woensdag... heb je zoonlief anders ergens onder kunnen brengen? Kun je even op bed...
Wat een prachtige duifjes Bicci 8-) helemaal op elkaar hahaha.

Hier was Hero gisteren uitermate jolig *\%/* denk dat het tijd wordt dat hij langzamerhand wat serieuzer aan het werk komt <<) Ollie was juist erg rustig, maar die had zondag waarschijnlijk nog in haar benen zitten := zelf dus niet geweest hoor, heeft stalbaas gedaan.

Me vandaag totaal niet met collega's bemoeid, twee collega's die maar zaten te zeuren over van alles gezegd dat ze dat maar tegen iemand anders moeten gaan doen, ik wil rust om me heen -:(- dus fijn werkcollege gegeven, studenten gaven allemaal presentaties, deden goed mee met alles en fijne ochtend gehad :D

Nu zo even boodschappen enz enz plus naar hockey met zoonlief en dan is de dag weer om. Wat een heerlijk weer is het trouwens zeg {:} wel beetje :brr: maar 't ziet er zeer mooi uit.
:evaw:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:29

@VHU: goed gedaan, even rust van dat "team". Hier is het mistig, wat ook wel weer mooi is, achter het huis, maar dan nog achter de weilanden van de buren, ligt lager gelegen de rivier en nu stijgt alleen nog vanuit het water de mist op, heeft wel iets moois, vind ik.

@Baudyh: fijn dat het beter gaat, nu even lekker zelf tot rust komen.

@Bicci: leuke tortels <3

Geen tijd hier voor de paardjes, want ze zijn hard aan het werk, hier *\o/* , ben echt blij met de stallen, ze zijn nog niet klaar, maar al erg mooi +:)+ .
Had even de stroom uitgezet voor de kraanwagen, maar pony van dochter heeft dat altijd al snel in de gaten, hahahaha, door de elastieken doorgang op de zomerwei, ach ja, gras is altijd groener *D en die 2 kerels staan dan echt zo te kijken }:0 , maar de mannen hebben zo wel weer genoeg beweging gehad, hahahha.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:25

Afbeelding

Om julllie een beeld te geven. de voorste ( zwarte) is Nenny ( nenderose) een keur preferente merrie.
De mamma van Ikke.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:46

baudyh..sterkte voor nenny, ik hoop dat ze snel weer topfit is..
vhu jolige hero...goed dat je gezegd hebt geen gezeur te willen op je werk..gewoon rust werkt ook het beste !! maar toch succes daarmee..lijkt me lastig..
Tine, beterschap met je hoofdpijn.
aks..diddle <3 <3 <3 <3 <3
Bicci..wat een schitterende duifjes...geweldig !!

verder...knock out... %)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:41

@Baudyh: wat een heerlijk beeld zo op de weide <3 .

@Biancao: :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:45

Baudy: inderdaad mooi plaatje van de wei. Sterkte voor Nenny.
Bianca: :(:)
Aks: mooie foto's van pluizebol
Bicci: sjieke duiven
VHU: goed gedaan op school
Ava: druk met de stallen en ontsnapte pony.

Zoonlief was gelukkig na school spelen bij een vriendje, waardoor ik even kon rusten. Heb mijn lessen voor morgen ook maar vast afgemaild. Jammer, zou weer marathonles hebben en kon wel wat hulp gebruiken met de hartslagmeter. Maar het is niet zo zinvol om met zo'n hoofd naar les te gaan.

Nu eten op tafel zien te krijgen en nog een briefje naar school schrijven.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:31

Beterschap aan iedereen met hoofdpijn of andere sores!!

Jammer dat je je les af moest zeggen Tine, net nu je wat hulp kon gebruiken met de hartslagmeter..

Leuk paard die Nenny, hopelijk is ze er nu snel helemaal bovenop.

@ Avaluna, nieuwe stallen?? Gaaf! Foto?? Of pas als het af is??

@ Aks, Ach ukkie, Jeskim is ook maar 1.36. Moet wel zeggen dat dat vroeger niet op viel, maar nu naast Tea en Fjella lijkt ze inderdaad wat aan de kleine kant. (Jeskim is 3 jaar van huis geweest, heeft op een dagbesteding voor autistische kinderen gestaan in bruikleen, heb haar net twee maanden terug). Ook al een dikke haarbal natuurlijk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:44

Jeskim, nog even een verlaat antwoord op je vraag. We hebben Thabor op 4 jarige leeftijd gekocht om als recreatiepaard voor mijn man te dienen. Hij werd toen onder het zadel dressuur en springen gereden. Wij hebben hem zelf laten beleren voor de kar.

Toen hij net beleerd was heeft manlief met hem een ongeluk gehad met de vorkjesschudder (ouderwets landbouwmateriaal). Dit kwam doordat de bomen ineen finaal afbraken, dus niet door het paard. Maar ja, paard toen wel aan de kletter natuurlijk. Gelukkig liep alles goed af (man wel flinke hersenschudding, bewusteloos geweest). Heb toen samen met de beleerder Thabor gelijk dezelfde dag nog voor de marathonwagen gezet, was geen enkel probleem gelukkig. Maar ergens in mijn hoofd leg ik dus een link tussen dit voorval en de ongelukken die ik met mijn vorige paard heb gehad. Thabor is eigenlijk superbraaf, want als hij zou willen had hij al vele malen aan de kletter kunnen gaan op de momenten dat ik hem in de steek liet. Als ik bang word (wat dus vooral gebeurt als ik met andere spannen in de bak rij), doe ik namelijk niets meer. Ik verstar, denk van alles, maar doe niets. Als hij maar even zijn hoofd hoger doet, dan dat ik prettig vind, kan dat voor mij al een aanleiding zijn om bang te worden. Thabor is wel een heel sterk paard en ik denk dat dat bij mij ook meespeelt. Als ik dat achterwerk zie zakken, schrik ik al.

Ik rij hem ook onder het zadel, en dat gaat eigenlijk heel goed. In de dressuur gaan we komend jaar in de L1 starten en met springen rijd ik heel af en toe een BB wedstrijdje. Met mennen zou hij het vast ook heel leuk doen, maar ja, ik ben dus zo'n ongelooflijke muts.

Sorry, heel verhaal geworden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:47

Afbeelding

Impulstraining met Lika. Haar naam (nou ja, bijna.... ik had niet genoeg stukjes rookworst meer) in heerlijke worst vlak voor haar neus neergelegd en daar moet ze dus vanaf blijven. Ook als ik op zoek moet naar de fotocamera. Ik vind dit toch wel super braaf van haar! Dit was een huiswerkopdracht van de hondenschool. Nou, geslaagd lijkt me ;-)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:31

Geslaagd hoor tine, lika word al groot, lijkt me een superleuke hond !

Ik ben druk geweest met traktatie's voor zoontje op school....wat een gedoetje, maar t'is gelukt.

Vertrouwen van jou met thabor moet groeien.

Wel rustig hier.....
Lanouska, druk met paardjes ?
Ht nog gewerkt met je nieuwe paardjes, gaan ze goed ?
Ezelvrouwtje mis ik al hele poos,
Misterlady ook
maisie, hoe doet robin het nu ?
Ollie1, hoe is het bij jullie en brutus en hans

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 23:16

Goedeavond allemaal

Lees nog steeds mee hoor.. maar beleef vrij weinig.

Dit weekend weer lekker druk met de paardjes. Vrijdagavond generale voor de kerstshow in bronneger.
zaterdagochtend eerst nog op wedstrijd met 3 paardjes naar zuidwolde. S'avonds kerstshow met 2 paardjes. Wéér lekker druk dagje dus.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:41

Hoe is het met Nenny Baudyh, lijkt alles nu echt weer normaal?
Lukt het je nog Biancocoo het later naar bed gaan? Moest er opeens aan denken :)
En een aantal mensen onder stenen, niet blijven zitten hoor, het gaat vriezen :brr:

Even ego <3
Ben heel trots op zoonlief <3 we werden vanavond gebeld door de muziekschool of hij pre-auditie wil doen voor de HAVO/VWO voor muziek en dans. Is soort vooropleiding voor conservatorium (gewone HAVO zeg maar met allerlei extra's op muzikaal en dans gebied). Zoonlief wil daar heel graag heen maar goed, zie dat maar eens te regelen. Nu zijn we dus gebeld of hij voor pre-auditie mee wil doen, zodat hij goed voorbereid is op de auditie zelf. Omdat hij, volgens zijn docent, zoveel talent heeft. Met aanbeveling van de muziekschool is het natuurlijk altijd prettiger 'solliciteren'.
Moet eerlijk zeggen, hij is ook echt ontzettend goed, vinden wij dan, maar ja wij zijn de ouders, dus tja, dat vind je al snel van je kind. Maar blijkbaar vinden 'de deskundigen' het ook.

Vanmiddag was hij ook weer zo mooi aan het spelen. Voorbereiding op Kerstspel van school (zoonlief speelt eigenlijk altijd bij van alles van school), het is zo mooi als hij bijv Let it be speelt incl prachtige solo **dat is blues mama, dat heeft te maken met je gevoel** OK :D

Naja, dat was onze avond dus :D