brrr ollie.. Dat geloof ik dat je dan zit te shaken op de bank daarna. En wat een ei die bestuurder...
Hier net beginnen met sneeuwen. Ik ga een lading kleding aantrekken. over 3 kwartier proberen met een trein mee te gaan.
_Dingetje_
Geplaatst: 07-12-12 08:23
* Ik haat sneeuw *
Goedemorgen iedereen
@ Ollie, jeetje zeg, dat is ff schrikken.......heb je er toch een beetje van kunnen slapen? @ Iedereen die gaat sleeën met paard, pony of hond.....nog meer foto's @ Gem een bewogen week gehad, hoop dat het uiteindelijk mee is gevallen met de brand?? Vreselijk zijn zulke dingen.....en pas goed op vandaag op de weg zeker met trailer.
Moeten vanavond parcours gaan verkennen, hoop van harte dat alle sneeuw dan weg is vannacht warmwater regen, dan hebben we morgen meer nergens last van en kan iedereen gewoon lekker naar wedstrijd. Zit me te bedenken hoe of ik Pown ga trainen vandaag
Laatst bijgewerkt door _Dingetje_ op 07-12-12 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt
VanHuisUit
Geplaatst: 07-12-12 08:29
En het weerrapport uit Rotterdam.... wel sneeuw maar is te overzien **hoop ik is altijd slecht inschatten vanuit binnenstad** ik ga ervan uit dat tegen plm 12.00 13.00 uur het paadje naar de bak / paddocks is ontdooid en ik Bente wel buiten kan zetten. Voor Blondie maakt het niet uit want die heeft dus geen ijzers... Blondie moet de komende dagen dus aan het werk
Zo eerst zoonlief naar school zien te krijgen, manlief ploetert momenteel al over de A13 richting Den Haag
tine10
Geplaatst: 07-12-12 08:57
Goedemorgen.
Hier ook het weerbericht: nog geen nieuwe sneeuw Dingetje: ik hoop met je mee Aks: ben benieuwd of je er komt met de trein Ollie: jeetje wat een verhaal. Nou, die heeft geluk gehad. Heb je nog een beetje geslapen vannacht?
Wilde naar mijn opa, maar is uur rijden. Twijfel dus. Wilde ook nog naar pony's, moet maar even zien of dat lukt
tine10
Geplaatst: 07-12-12 09:47
Zo, wat een brrrr buiten. Temperatuur valt wel mee, maar die woei Denk dat de paarden het helemaal niet erg vinden, dat hun jassen aanblijven Vannacht Thabor en Amerigo wel op stal gehad, manlief vond het zielig voor Rembrand als die de hele nacht alleen moest staan.
VanHuisUit
Geplaatst: 07-12-12 10:48
Hier nu gewoon vies, koud, nat en het waait vanuit de foute hoek ... alles wordt hier natuurlijk al snel een blubberzooi
Zit niets anders op dan eerst dan wasje eruit/erin.... en wat denkwerk doen voor school **verveel me wil naar paardjes toe**
Ollie1
Geplaatst: 07-12-12 11:11
, ik zit op mijn werk maar kan maar slecht wakker worden... hier niet goed geslapen na ons incidentje van gisterenavond laat...mijn hoofd bleef maar malen ... van wat als ?
Hier ook een blubber sneeuwzooi... de wegen zijn aardig schoon momenteel.
VanHuisUit
Geplaatst: 07-12-12 11:21
Kan het me goed voorstellen Ollie... Weet niet of je zelf je tempo kunt bepalen op je werk maar ik zou het maar even lekker slow motion doen....
avaluna
Geplaatst: 07-12-12 11:24
@Ollie: dat is idd schrikken
@Gemma: o, bah, klinkt idd als een verschrikkelijke week, gaat het wel?
Hier veel sneeuw, zweng heb ik gemaakt met daaraan van die haken waar ik dan de strengen aan vast maak. Ik zal eens een foto maken.
tine10
Geplaatst: 07-12-12 11:30
Zit nog steeds te wachten op de smid (hij wist niet hoe laat hij kwam hoor, had hij aangegeven) Nu denk ik dat de paarden het helemaal niet zo erg vinden om binnen te blijven met deze harde wind.
Trouwens, we krijgen er morgen weer 2 katten bij. Op de manege hing een briefje dat iemand wegens verhuizing op zoek was naar goed adres voor 3 katten. Een is al geplaatst (helaas de rode, leek me wel leuk weer eens een rode te hebben ). Hopelijk doen ze mee met de muizenjacht. Er lopen er een paar in de stallen.
Nu allemaal bezig met rotklussen. Vriezer ontdooien en schoonmaken, frituurpan vet verwisselen. Bleh.
Zal zo even foto van zweng maken voor Tallechie
tine10
Geplaatst: 07-12-12 11:41
(let niet op touwtje van slee naar zweng, die gebruik ik niet met sleeen, is even voor het gezicht)
Ik verleng de strengen wel, omdat je geen rem hebt (alleen je voeten) en ik sowieso niet zo vlak achter de pony wil zitten op een slee.
baudyh
Geplaatst: 07-12-12 11:48
leuk al die sleeen,ikzelf zou dat nooit doen.Wel als ik een ponytje zou hebben denk ik.
Hier sneeuwt het nu eindelijk echte vlokken.Maar ben er niet rauwig om dat er niet zoveel valt.
Mijn oudje ted staat nog dag en nacht buiten.Zolang hij het nog prima vind blijft hij staan.Hij geeft meestal zelf wel aan als hij naar binnen wil.
Thijs welkom! Ik heb Pippa al weleens voorbij zien komen in je leuke foto-topics! Hier non stop sneeuw vanaf 6 uur vanochtend. Heb Gwin even buiten gehad, maar ze staat zonder deken en de sneeuw was aan het smelten op haar dus ze werd ijskoud. Maar weer binnen gezet.
Afgelopen zondag had ik heel erge kiespijn. Op maandag was het over, maar toen was de ontsteking die de kiespijn veroorzaakte, naar buiten aan het breken en had ik een grote bult naast de kies. Aan het eind van de dag kon ik bij de tandarts terecht, alleen was de bult toen bijna weg en de pijn ook. Daarom maandag geen foto gemaakt maar afspraak gemaakt voor vandaag, voor de zekerheid. Gister begon de bult toch weer terug te komen, dus vandaag foto gemaakt, blijk ik een tandvleesontsteking te hebben die helemaal onder de wortel is gekomen. Vanmiddag moet ik terugkomen, geen idee wat ze dan gaan doen... brrrr....
avaluna
Geplaatst: 07-12-12 12:13
@Frensie: , sterkte.
@Baudy: lijkt me met een flink paard idd wel anders, zo voor de slee. Ik zou graag nog eens een echte slee willen en dan tweespan d'r voor en dan lekker in zo'n vel liggen .
Ik bedacht me een paar weken geleden nog hoe mooi het hier sleeën langs de Wurm is, dat hebben we twee jaar geleden voor het eerst gedaan, maar toen liep ik er naast, wilde nu lekker zelf gaan, totdat man droog opmerkte dat bij uitwijken je meteen ín de rivier ligt, hahaha, toch iemand mee nemen, dan.
Biancacoo
Geplaatst: 07-12-12 12:20
Getver Frensie, sterkte bij de tandarts.... Gem..ook jij heel veel sterkte,....klinkt als een erg vervelende week...ik hoop dat je vanaf nu alleen maar leuke dingen tegen het lijf loopt.... vhu..wil naar de paardjes.. tallechie...het word wel glad, maar als je verstandig rijd....is het wel te doen..ik vind het alleen zo langzaam gaan allemaal, maar dat is niet anders.. Thijs welkom ! Baudy ook nog een oud paardje die buiten staat, mijn paardjes staan de hele dag buiten en komen alleen s'nachts binnen, gaat prima, ik voer ook wel wat hooi bij buiten. mooie zweng Tine, idd belangrijk dat die haken van een zweng snel losgehaald kunnen worden. Ollie...slow motion maar even na zo'n vreemde avond...sterkte hoor, moet je toch even verwerken.. ik ga je filmpje van bruutje nog even bekijken. Dingetje haat sneeuw..helaas voor jou..nog even prut vandaag dan. en nog gave sleefoto's gezien ! superleuk.
Hier is nog een 2 cm sneeuw erbij gevallen, mag van mij nog wel wat meer...geen probleem, de hondjes hebben het in ieder geval erg naar hun zin, dat is wel fijn. Het waait hier van die poedersneeuw....
Weten jullie een goed middel tegen droge handen en ernstige kloven...die kloven "scheuren" dan open en dat doet zo zeer, ik heb er al jaren last van, maar geen middel helpt goed genoeg..en ik ben daar dan wel weer zat van..
auw frensie dat klinkt niet goed.Maar ja ze verdoven wel goed neem ik aan.
Mijn oudje staat ook snachts nog buiten.zolang dat kan scheelt het weer een stal mesten.Heb er nu al 7 op stal staan dus elke stal minder is fijn.hihi
Heb gisteren een nieuwe deken voor db besteld en nog geen 24 uur later al binnen.Dat is nog eens service.Terwijl ik al een week op een fles red cell zit te wachten van doc horse........
tine10
Geplaatst: 07-12-12 12:30
Bianca: hier zelfde probleem met handen, geen oplossing helaas.
Ennuh, ik heb zweng hier wel groot genoeg gemaakt dat ik ook met paard zou kunnen sleeen, maar daar ben ik toch niet dapper genoeg voor. Rembrand wil ik met sneeuw niet aan het werk zetten (hij heeft nu wel sneeuwbeslag, dus staat weer lekker buiten), maar zelf zijn weg bepalen of aan het werk vind ik toch wel een ander verhaal. En met Thabor zou het vast wel goed gaan, maar ik hou het maar bij pony....
Avaluna: uitwijk in de rivier... lijkt me errug koud Frensie: sterkte bij de tandarts. Baudy: hier staan ze (met deken dan he) ook nog dag en nacht buiten. Alleen vannacht dus ivm gezelschap voor Rembrand niet.
Nou, ga hier snel weer verder. Je zou denken dat je tijd over hield als je geen wei hoeft uit te mesten (mest is niet te vinden nu door de sneeuw) en niet hoeft te rijden/mennen, maar niets is minder waar.
avaluna
Geplaatst: 07-12-12 12:43
@Biancao: ik heb volgens mij wel een goede zalf, moet even kijken wat er op het potje staat... Ik kan de tube niet vinden, maar dat is Hirschtalgcreme (Hertentalgcreme) die haal ik in Duitland, maar die heb je ook in Nederland, zie ik. Ik heb zelf geen kloven en gebruik Melkfett met Teebaumöl van TeeProSyn, weet niet of je dit in Nederland krijgt, even smeren en je hebt ook meteen heerlijk warme handen, lekker voordat je naar buiten gaat. Potten en tubes zijn hier helemaal niet duur, dus als je ze wilt proberen, wil ik ze anders wel opsturen, lijkt me waanzinnig vervelend
Maisie
Geplaatst: 07-12-12 13:15
Hier is de sneeuw gelukkig al weer bijna weg !!!
Gisteren nog lekker met ferro in de binnenbak gereden. Wil vanavond zn staart en benen nog wassen maar weet niet of dat wat gaat worden met het weer. Nu wel zon maar het is wel koud en idd behoorlijke wind.
lanouska
Geplaatst: 07-12-12 13:25
goedemiddag
@ tine houdt ondanks minder doen geen tijd over.. @ bianca wil graag heel veel sneeuw (wij willen filmpjes) is plaatselijke sneeuw ook goed.. ik ben er al klaar mee @ baudhy heeft paard nog buiten.. en snelle service.. @ gem had vervelende week.. duim voor beter nieuws @ vhu verveelt zich. @ tallechie kan sleën met alwin.. @ thijs welkom.. @ ollie had rare avond.. heeft toch slecht geslapen.. @ dingetje heeft kleinzeerige pony.. vanavond parcours lopen morgen lekker rijden..
ik heb woensdag avond met het achterspan gereden. die hadden sinds de wedstrijd in onstwedde niet meer voor de kar gestaan. maar ze liepen echt heel erg lekker. alleen was okkie (linkerpaard) het even niet eens met zijn optoming. had de kinketting strakker gedaan maar na heel even ruzie maken ging het echt heel erg goed. alleen de rijs vanuit coevorden weer naar huis was een poedersuiker, zat om kwart voor 11 in de auto en was om kwart voor 12 thuis.. er was een ongeluk gebeurt op n34 bij emmen dus moest omrijden en dan met 70 over de n34 waar je normaal 100 mag echt vreselijk.. normaal doe ik er s'avonds laat 30 min over en s'middags 34 min nu dus een dik uur.
ben vandaag vrij. vanochtend al om 9 uur bij de tandarts in de stoel meteen 4 verdovingen gehad. nu dus een pijnlijk bekkie ( verdoving begint uit te werken). vanavond de generale voor de kerstshow. morgen in bronneger gaan dus even lekker scheuren vanavond
baudyh
Geplaatst: 07-12-12 13:25
nog een keer ff spamen met db zijn nieuwe jas
VanHuisUit
Geplaatst: 07-12-12 15:39
Mooie jas moet hij geen mutsje op met z'n geschoren koppie
Verdorie dacht ik voorzichtig te doen met Bente, zie ik een gat bij het asfalt niet, echt huge gat/plas whatever. Ze stapt er heel ongelukkig in, dat ze zo afschuift van de rand van het pad zeg maar, achterbenen gestrekt (die hoeven naar achteren geslagen...), doordat het buiten het pad wat ik liep glad was valt ze om, heel naar om te zien. Paar seconden gekrabbel en toen stond ze weer. Ben me rot geschrokken dacht dat ze haar benen of rug zou breken maar daarna weer stappen en geen pas verkeerd of dat ze raar leek ofzo. Nog wat laten buigen, benen allemaal opgepakt en bevoeld, rug, en nog een kwartier rondgestapt op het erf maar ik zag er niets aan. Zo ik had het echt niet meer.
Ga zo nog wel even heen met traumeel en arnica e.d.en toch nog weer even stappen want het kan niet anders dan dat ze hier wel stijf van moet worden (en dan hoop ik toch echt dat dat het enige is dat ze hier aan overhoudt )
bicci
Geplaatst: 07-12-12 18:27
gekloofde handen, nooit zonder handschoenen met dit soort wind en weer.
en zo vaak je kan insmeren met bv uierzalf.. vocht uit je handen vervliegt, daarom drogen ze uit. vet uit de bv uierzalf, vervliegt niet en zou de huid soepel moeten houden en tegen het uitdrogen beschermen.
Biancacoo
Geplaatst: 07-12-12 18:59
Ga ik doen bicci, uierzalf, hen ik nog niet geprobeerd.........ga ik doen, dankje, mooi sint kado heeft breezer gehad trouwens.