[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

NienSCHaap

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:12

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:19

kiss is ene toppertje met dr samenvatingen, haha

ben blij dat je nu snapt wat de kikkerkar is en wat de kikkerkarmobiel is..
:+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:27

Bij Luik is idd erg vaag :j , Sterre weer in het nieuw, goedkope ramenwassers, had ik ook, maar heb straks zoveel ramen dat vind ik zonde van het geld :o , zag nog een mooie aanhanger en een nieuwe auto voor Biancao.
Moet ook alweer stoppen, want dochterlief moet van school.
Vandaag is manlief jarig (42 alweer).

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:32

proficiat avaluna!!!!

altyd leuk zo'n feestje :))

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 16:42

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:57

Avaluna gefeliciteerd.

Ondertussen terug uit ziekenhuis. Heupbroekje mag af. Zijn heupje (linker) is nog niet helemaal goed, loopt wat achter met de groei, dus moet met een half jaar terug komen.

Verder ga ik even mee met de samenvattingen. Wil nog even naar de paardendrogist en billendoekjes halen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:04

Goed nieuws voor Daan! *\o/* en wij kunnen weer starten.
1 april wordt onze eerste wedstrijd dan in Midden Beemster.
Dennis, kom jij ook?

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:04

even ter info, kreeg in net binnen!
ERMELO – Door het uitblijven van nieuwe bevestigde uitbraken van de neurologische variant van Rhinopneumonie vindt de Sectorraad Paarden (SRP) het verantwoord om het advies om paarden zo min mogelijk te vervoeren, in te trekken. De KNHS trekt het advies in om geen wedstrijden te organiseren.
Er zijn sinds zaterdag 3 maart geen nieuwe bevestigingen van de uitbraak van de neurologische vorm van Rhinopneumonie vastgesteld. "De Sectorraad Paarden vindt het verantwoord om het advies om paarden zo min mogelijk te vervoeren, in tetrekken. Wij kunnen ons wel voorstellen dat paardenhouders zeker nu nog extra hygiëne maatregelen nemen, zoals de KNHS heeft aanbevolen, wanneer ze op wedstrijd gaan of vreemde stallen bezoeken”, aldus Piet Jansen, voorzitter Sectorraad Paarden.
De KNHS adviseert om voor de wedstrijden van volgend weekend hygiëne maatregelen in acht te nemen. Zo is het advies om ervoor te zorgen dat paarden geen rechtstreeks contact hebben met andere paarden. Dit wil zeggen dat paarden niet aan andere vreemde paarden snuffelen, niet drinken uit vreemde emmers, niet eten uit een vreemde voerbak en ook niet in een vreemde stal gestald worden. Concreet betekent dit: laadt het paard af om te rijden, geen contact met andere paarden,ook de ruiter niet en na het rijden rechtstreeks terug naar de trailer.
Verdereinformatie over het Rhinopneumonie virus: www.sectorraadpaarden.nl
Met vriendelijke groet,

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:05

Goed nieuws Tallechie!

En ook vanuit de KNHS en de sectorraad goed nieuws!

Avaluna gefeliciteerd met je man!!

Net even naar de supermarkt geweest, heb al een paar dagen enorme zin in pannenkoeken! Dus even eieren en melk gehaald en spek en kaas, lekker!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:23

*\o/* *\o/* *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:43

Dus ook geen gezamenlijke zadelplaats gebruiken. Paarden snuffelen doorgaans flink aan hun omgeving.

Tallechie: super nieuws
Avaluna: gefeliciteerd.
Gem: flink geshopt. Ik heb heel simpele dressuurbordjes in de wei. Deed het eerst met prikstokken en daar uitgeprinte en geplastificeerde letters op. Maar de wind had hier nogal vat op. Vorig jaar had ik een heldere ingeving. Van die aardappelbordjes gehaald bij de agrifirm, daar met dikke stift de letters opgezet en in de grond gezet. Werkt prima en een stuk goedkoper dan die echte bordjes.

Ramenwasser wil ik ook wel, zeker zo'n goedkope.
Vanmiddag hebben zoontje en daarna vriendinnetje weer op pony gereden, ze hebben ook gestapt ( en zoon ook in draf) over balkjes. Pony is echt goud waard, doet zo zijn best en zo voorzichtig.

Vanavond gaan we pannenkoeken bakken. Zoon is daar gek op. Manlief lust ze niet, dus dat komt goed uit dat hij niet thuis komt.

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:58

@gem: lekker geshopt! Schabrak met kroontje? O:) Wat decadent! Je ziet steeds meer spannende dingen, één van de meiden hier van stal heeft zilveren rijlaarzen! Erg kinky! 8-)
Oppaskindjes ook gezellig mee, weten ze ook gelijk wat je kan kopen bij een ruitersportzaak. :j

@frensie: ik rijd ook wel eens alleen maar vind het heel ongezellig! En als je dan zo’n end moet, ook nog door het buitenland, lijkt me wel spannend! Ja lang leve de tomtom, ik kan ook niet meer zonder! :):)

@nienschaap: kunnen we niet ruilen! :+

@avaluna: gefeliciteerd met je mannetje! *\o/*

@tallechie: hoera heupbroekje mag af *\o/*

@tine10: van die handige bordjes gemaakt, slim hoor, ze zijn best duur en niet echt weerbestendig, wij laten ze altijd in de wei staan, maar ze zien er niet uit. We rijden er ook nog wel eens overheen! :o
Kindjes lekker pony gereden, je zoon krijgt zo wel heel veel vriendinnetjes, allemaal penny meisjes. En ook al lekker pannenkoeken eten!

Sorry lanouska, had nog niet gezien dat jij er ook wat op had gezet betreffende de rhino! :o
Maar was zo blij met het bericht, dus gelijk erop gezet zonder verder te kijken.
Maar we mogen weer!

Lekker gereden met Pink :j , en nu maar weer binnen verder! -:(-

Ik ga mijn enkelspan wagen verkopen, waar Pink voorloopt, als jullie iemand weten, ga hem het weekend wel op marktplaats en bokt zetten. Maar moet nog even mooie foto’s maken. Willen een nieuwe kopen, waar Chic ook voor kan, dus hij moet verstelbaar zijn in hoogte, dus daar gaan we nog over nadenken. :roll:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:21

Kan donderdagavond weer naar les, maar mijn oppas kan niet. Da's wel jammer!!!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:55

Alles braafjes bijgelezen :j Maar wat was dat veel!!! 8)7
Heb geen energie en tijd meer om te reageren. Snel even wat eten en dan naar de hondenschool met Zhora (die vandaag trouwens alweer 2 jaar is)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:59

Yes iedereen weer blij en kunnen we weer op pad... *\o/*
Daan mag zijn heupbroek af,heerlijk voor hem.
ik heb net voor zwarte piet gespeeld.....ipv pepernoten strooien....met kunstmest.1/4 deel wei is al gedaan.
ik kreeg wel weer die kunstmest van stimulan,(paardenweide) maar wilde eigelijk dat turbo spul,maar mag niet meer verkocht worden aan partticulier ivm teveel stikstof (moet je geregistreerd staan..pfff krijgen we nu dit weer???) :?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:17

ja happytime miss wil je wel een bom maken.

Mijn pa heeft over een deel van de wei de mesthoop uitgereden. Dat gaat nu al lekker groeien. De rest moet ook nog kunstmest op geloof dat wij nog wel die andere mogen kopen.

Heb vanmiddag lekker ferro gelongeerd en daarna robin nog even. Hij loopt al braaf 2 kanten op in stap en draf. Ook halthouden gaat alleen dan draait hij wel naar me toe. Nu binnenkort het menhoofdstel en schoftje met staartriem er maar eens bijpakken.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:29

@ Tine; hier ook pannenkoeken op! :9

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:41

Allereerst, Kiss, wat een supersamenvatting!!!

Daar ga ik graag op mee hoor :j

Paar dingetjes:
@Tine: Vind ik ook zo leuk, maar 1 keertje op Vlie geweest, maar heeft onuitwisbare indruk gemaakt, wat een heerlijk eiland! Leuk dat jullie weer gaan, weet nog hoe enthousiast je vorig jaar over de ijslanders was, volgens mij overwoog jij zelfs een ijslander te kopen toch??? En :(:) voor de hoofdpijn.
@Biancacoo: Blijerdeblijtje met de trekhaak jeeehhh *\o/*
@Maisie: Ben benieuwd naar je overleg met de advocaat/jurist, hoop dat het onderhandelen met werkgever beetje 'wil'… :(:)

en dan ná de eerste supersamenvatting :D

@Kiss: Is aangifte verzonden?
@Gem: Lekker geshopt, niks leuker dan paardendingetjes kopen :x

en dan weer zo'n supersamenvatting van Kiss

Op dinsdag heeft Mick bijna standaard dagje vrij, dan heeft hij altijd flink gewerkt paar dagen achter elkaar en dan heb ik tijd om andere dingetjes te doen, iedereen blij :D

Heb lekker gewerkt vandaag, was - zoals gewoonlijk - flink druk, maar paar uitzoekklussen die ik steeds aan het uitstellen was wegens tijdgebrek nu toch kunnen doen. Op den duur krijgt iets wat geen haast had, toch haast :D

Nu weer internet afstruinen, blijvend op zoek naar nieuwe auto en (koets)trailer dan toch maar, nog niks van rijschool gehoord, maar eerstvolgende dagopleiding wil ik toch die E achter B halen, kan in 1 dag, ideaal

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:45

maisie: bom maken :)* wel handig om die mollen uit te roeien :=

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:54

PrinsjeH is ook goed bezig geweest met samenvatten!
Fijn dat je Mick een dag vrij geeft, hij heeft flink gewerkt afgelopen weekend!!

Manlief is vanavond (weer...) weg. Dus ik zit lekker languit op de bank onder een quilt, samen met de ridgeback, die is helemaal verdwenen onder de quilt, lekker warm :D
Morgenochtend weer zwemmen!! Vorige week niet aan toe gekomen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:01

Tja..... mijn hub is al 2,5 week weg, en komt pas over 1,5 week thuis. Alles went ;) .

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:03

Alles went, behalve een vent... ;)

Vakantie hier is zo goed als geboekt, wordt een op en top paardenweek ver ver weg van hier. Pas na de herfst, voor die tijd is manlief te druk.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:05

Heerlijk Frensie, onder quiltje op de bank, klinkt erg goed :D

Hij heeft heel hard gewerkt, vooral zaterdag... arm ding. Gelukkig is hij werken wel gewend, wij zijn in de winter natuurlijk blijven doortrainen binnen, dus hij haalt niet eens zwaarder adem na zo'n rit hoor, heb helaas geen hartslagmeter, zou nog wel eens leuk zijn om te kijken hoe hoog hij dan zit. Dat soort afstanden van zaterdag is natuurlijk wel even een heftig idee, en ik kon zeker merken dat z'n beentjes 'zwaar' werden aan het eind, toch merk je er dan nog weinig van, hij ging zondag met zelfde vrolijke schwung opnieuw voor die kar, staat letterlijk te trappelen in 't tuigje voor vertrek :D
Is grappig, hij heeft ook zo weinig aansporing nodig, behalve stappen, dat vind hij echt een hele opgave, zodra hij in een drafje mag vertrekken, loopt ie te dansen. <3 Kan er van dromen, heerlijk beest!

Dit weekend nog contact gehad met de vorige eigenaren, echt leuk, die waren ook op pad en hadden zich tegelijkertijd nog afgevraagd of wij nog op pad waren.

EDIT
Frensie, waar gaat de vakantie heen??? Is 't een verrassing??? :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:07

Leuk dat je nog contact hebt met de oude eigenaren! Ik heb nooit meer wat gehoord van de vorige eigenaar van Gwin...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:08

Ik kom de eigenaren op wedstrijd tegen en dan wordt er zelfs niet gevraagd hoe het gaat.