[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:42

@ Napie: die vonden het blijkbaar inderdaad niet zo leuk gisteren :D Achja, die trekken wel weer bij! ;) (Tot volgend weekend in ieder geval :Y) )

@ sonjim: ben je niet bang dat je pleegdochter iets overkomt bij je paarden? Ik heb zelf (nog) geen kinderen, en ik wil ze ook gelijk tussen de paarden steken zodat ze met paarden leren omgaan, maar als ik er zo over nadenk lijkt het me wel beangstigend om je kind bij een paard/pony te zetten. (met de redenering in mijn achterhoofd: "het blijft een dier, die kan je kind zo dood trappen")
Of valt die gedachte nog mee? :D

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:43

Sander_Lotte @ Van het dat kinderen zich minder bewust zijn van het gevaar, is inderdaad heel erg zo. Ik stapte vroeger in iedere achtbaan, was nergens bang voor. Nu doe je er echt geen plezier meer mee.

Hebben denk ik veel mensen, vriendinnen hebben dat ook is gezegt, iedereen word met een bepaalde leeftijd gewoon een stuk voorzichtiger. Dat is maar beter ook, anders stierven we allemaal erg jong denk ik :+

Keet

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:00

Zooooooooo 320 km gereden en een leuke wedstrijd gezien in Gorredijk :)
Nu lekker met mijn poezenmeisje knuffelen, want die zie ik veel te weinig sinds ik het huis uit ben :D Moet weekje op het huis + juul passen :)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:05

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:12

@ Millanka: inderdaad, ik denk dat velen dat wel hebben, bijna geen angst hebben. Ik ben wel blij dat ik voorzichtiger ben geworden, ik ben mijn leven nog net niet beu :Y)
En met een achtbaan doe je mij ook geen plezier meer! Vroeger vond ik het geweldig, nu keert mijn maag als het ding een scherpe bocht maakt en je op je zij hangt (en dus de grond 10 meter onder je kan zien)! Ik weet niet of je Final Destination ooit hebt gezien, ik weet niet meer welke, maar daar is ook eentje bij waar ze een ongeval krijgen met een achtbaan. Dan denk je toch 2 keer na voordat je daarin stapt :D

@ Evelli: met de auto oid die 320 km gereden hoop ik? :D
Lijkt me wel leuk, op een huis passen, zéker als er dieren zijn :Y)

Ik heb bijna gedaan voor vandaag (schoolwerk), dan ga ik zo dadelijk Romeo nog even longeren. Gisteren op het feest was er ook wat aandacht voor Romeo. Eerst wou een broer van mijn oma Romeo zien, toen hij hem zag, zei hij onmiddellijk: "Verdorie wat is dat voor een prachtbeest! Jezus die is mooi!" *en dan ga ik glunderen :o *
En mijn buren (die schuin tegenover ons wonen, recht tegenover Romeo zijn winterweide) kwamen me zeggen dat het gras nu wel voldoende gegroeid was, dat Romeo nu terug in de winterweide mocht. De man is vrachtwagenchauffeur en houdt altijd 1 boterhammetje over voor Romeo <3 , en de zomerweide vindt hij te ver wandelen (100-200 meter) :o Gisteren zeiden ze: "We gaan iedere avond rond 8 uur met onze hond wandelen, maar dan is hij altijd al weg!" Ik heb hen beloofd dat ik ga proberen om Romeo vanaf nu wat later binnen te halen (dan moet hij maar wat wachten op zijn avondeten :Y) )

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:28

ik heb nog wat foto's van Tosca.

Stiekem snuffelen bij diesel
Afbeelding

beetje overbelicht... maar wat is ze nieuwsgierig!
Afbeelding

hier kun je haar mooie kleur goed zien
Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:28

Ja, vind het leuk om op te passen. Jammer dat ik nu een week zonder vriendje moet slapen :D maar Juul slaapt wel bij mij :)

Idd, met de auto 320 km gereden :)
Manon: nee, Keetje was niet mee. Die is te klein voor de SGMW. Daarnaast heb ik andere taken op die wedstrijden :+ zie weinig paarden. Hoewel ik vandaag toch heel wat heb zien rijden omdat het rustig was :)

zo, nu ga ik het bad vol laten lopen :D heerlijk! Eeen weekje thuis :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:29

evelli, kun je juul niet meenemen naar je vriend?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:30

Uhmn, als ik haar levend wil houden niet nee :) wij hebben namelijk een hond :) en die eet katjes :+ geen verstandig idee :n

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:32

vind je dat niet heel erg jammer?
dat je 'jouw kat' dan moet missen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:35

vind het verschrikkelijk! vond het het allerergste!
Maar om thuis te blijven vanwege de kat? Dat kan gewoon niet.
Juultje is mijn alles, ze heeft mijn leven 'gered'. Zou re alles voor willen doen om haar bij me te hebben.
Maar ze is een echte buitenkat, speelt heerlijk de hele dag buiten en komt vaak buurten thuis. Kan ik haar dan 1 hoog in een appartement gaan stoppen zonder balkon en zonder een vorm van groen in de buurt? Nee :n kan ik ook niet over mijn hart verkrijgen :n Ze heeft het goed bij mijn ouders, ga regelmatig knuffelen :)

Als de hond er niet meer is (die is nu 11 en echt aan het aftakelen helaas) dan komen er meerdere kittens in huis. Die er gelijk aan wennen om binnen te leven :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:37

ok op die fiets.
nu snap ik het.
11 is al een flinke leeftijd hoor :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:40

Zeker voor zijn ras (alaskan malamute) Zie nu dat hij last krijgt van zijn heupen en minder makkelijk opstaat na een tijd liggen. En soms geen/weinig controle heeft over zijn achterstel en dan doet hij net of hij echt daar wilde gaan zitten/liggen (terwijl het niet echt de bedoeling was)
Maar volgens vriendlief leeft de hond nog 100 jaar en gaat hij nooit dood

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:48

onsterfelijk :j zou kunnen natuurlijk.
11 is voor een grote hond inderdaad een flinke leeftijd.
onze oude hond was ook 11 en die was ook echt helemaal op.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:21

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:19

leuke puppie gezien
gelezen over een paardje wat manieren heeft geleerd
iemand die een paardje op zijn sodeju heeft gegeven, en paardlief werd daar opeens slim van :D

Over een kat die gemist wordt omdat hij niet mee kan verhuizen.. Zo hebben mijn ouders mijn ouwe Bonkie zitten, die ik kreeg toen ik 4 werd.. Volgende week word ik 20.. :+: ouwe sloeberpoes :D
Maargoed, ik nam m'n vogeltje mee, dus kat kan niet ook nog mee :) (die zou 4 hoog niet erg vinden, hij is nu al binnenkat (met buitenren) en hij zoekt overal plekjes in de zon om te slapen :)) die is niet zo overactief meer :D )

net gebbqt bij schoonouders, nu weer thuis, en ik ga aan de studie :)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:26

Was het een beetje weer voor de bbq? Over paar weken vakantie he ;) voor jou ook?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:27

zo, jullie zijn lekker door gegaan! :D

net weer terug uit Belgie, 2 dagen superfijn gelest, veel geleerd en veel nog te oefenen, dus we hebben weer wat te doen! :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:34

heb je fotos nouvel? vind jullie fotos altijd supergaaf om naar te kijken :o
@milanka; binnen gezeten, en vriendje vlees laten bakken, heb het niet op bbq's :P

vanmiddag op stal de bak uitgemest, toen dids uit de wei gehaald (staan nu aan de overkant van de weg) riep hem, en hij kwam naar het hek toe, de lieverd! :D dat doet ie niet vaak :P (hij loopt niet weg, maar vertikt het meestal ook om z'n gras in de steek te laten :)) )

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:16

lief he als ze komen als je roept... <3

ja, mijn vriend heeft wat foto's van de lessen gemaakt, zal ze van de week even op de computer zetten, misschien zo nog even snel...
thanx trouwens! *D

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:19

Oef ik heb ook weer even bijgelezen.
Heb gelezen over logees en uit logeren gaan, goede wedstrijdresultaten, pony's die op hun donder krijgen,...

Ik heb zaterdagochtend Petra weggebracht. Had toch eventjes een krop in mijn keel. Maar ik heb vertrouwen in Pokjen en haar vriend. Dus van mijn kant zullen er de komende weken weinig menverhalen passeren. Maar ik blijf meelezen. Veel anders kan ik na men operatie (dinsdag) toch niet.

Men andere pony vind zichzelf heel zielig zonder haar vriendje. Ze stond een beetje voor haar uit te staren. Maar ik zag aan haar hele ronde buik dat ze zich toch niet heel de dag zo zielig had gevonden.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:29

Hey Laura, maak jij nog steeds pessoa teugels? en heeft iemand er ervaring mee, met shetlanders en de pessoa?

en zou je toevallig binnenkort in de vakantie misschien hulp kunnen gebruiken met het longeren? O:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:43

@B485 sterkte met je operatie, en Simba eet ook meer dan anders nu hij alleen staat...

Met kinderen bij de pony's hou ik wel altijd een oogje in het zeil, maar ze zijn bij ons wel wat gewend gelukkig. De kinderen die langskomen zijn tussen de 4 en 9 zo ongeveer. Als ze een beetje 'wiebelig' zijn laat ik ze alleen met Simba, die doet echt geen vlieg kwaad en vindt kinderen echt heerlijk. Freddy heeft direct in de gaten als kinderen bang zijn, dan gaat hij duwen en loopt hij net te hard aan het lijntje }> of hij rent er voorbij of omheen.... dus dat is geen succes. Als kinderen niet bang zijn, is hij poeslief ;) Alwyn is meestal zelf een beetje schuw, die laten ze meestal ook staan, kinderen hebben niet zoveel met hem. Behalve Han, onze zoon, die heeft echt wat met Alwyn. En Alwyn met hem, komt helemaal vanachter uit een wei van ruim een hectare aanlopen als Han bij het hek staat (niet als ik er sta :+ ).

Nou zeg, ik heb de hele avond gewerkt, ben helemaal duf :Z ga nog even lekker met glaasje wijn voetbal nabeschouwen...

Over oude honden, onze fox / jack / vuilnisbakje was 19 jaar geworden....bijna tot het eind toe fit.
Onze husky (kleinere uitvoering van malamute) is nu 8 jaar en eerlijk gezegd... ze is al wat strammig af en toe. Krijgt nu Osteo Cure van de paardendrogist / dursy dog, helpt heel goed trouwens.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:13

Ik ben niet zo angstig, ze doen wel lelijk, maar ondertussen lijken ze heel goed door te hebben dat ze maar klein is. Nou vooral wien doet lelijk, is echt een aparte pony, je houdt van haar of je haat haar en andersom idem. ze is nooit alleen met de pony's maar soms luisterd ze niet en dan duikt ze alleen naar wien toe, die altijd apart staat van haar, draadje ertussen of aan een halster en dan gaat ze knuffelen of gek doen en daar reageert wien op. Ze waarschuwt en als ze dan niet luistert, dan komen er tanden of hoeven bij, maar de schade is onzichtbaar, zo subtiel.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 06:50

goeiemorgen!

wow 19 jaar voor een hond, dat is echt oud zeg!

spannend met Petra, gaat vast goedkomen b486!

alvast een plaatje van 't weekend, de rest ga ik van de week even uitzoeken...
Afbeelding